Türk ilaç sektörünün lider firması Abdi İbrahim tarafından “Sizin fikriniz, sizin seçiminiz” sloganıyla hayata geçirilen projede ilk olarak www.LevOPINION.com isimli site kullanıma açıldı.
Şurubunun 2013 pazarlama faaliyetlerinde kullanılacak konseptin belirlenmesi amacıyla geliştirilen 4 ayrı konseptin siteye yüklenmesiyle başlayan süreçte, tanıtım temsilcilerinin de aktif yardımıyla doktorlar en beğendikleri konsepte oy verdiler.
1.600 doktorun oyuyla belirlendi
2 ay süren oylama sonucunda 1.600 doktorun oylarıyla öksürük şurubunun 2013 marka yaklaşımı belirlendi. Oyların %42 gibi ciddi bir kısmını alan “Öksürük alarm verdiğinde…” konsepti birinci seçildi. Sevimli çizgi karakterler ile görsel zenginliğe sahip olan ve güçlü sloganı “Öksürük alarm verdiğinde…” ile dikkat çeken marka konsepti tüm satış-pazarlama ekibinin de beğenisini kazandı.
Doktor gözünden pazarlamaya bakıyoruz
Abdi İbrahim olarak ilaç sektöründe interaktif bir pazarlama yaklaşımına imza attıkları için çok mutlu olduklarını belirten Solunum Bölüm Direktörü Hülya Yalın, “Marka konseptleri, ilaç sektöründeki satış ve pazarlama departmanı için en önemli araçlarından biri. Bu kapsamda en iyisini yaratmak amacıyla ciddi mesai harcıyor, iyi uygulama örneklerini inceleyerek kreatif ajanslarla beraber özgün çalışmalara imza atmak üzere emek harcıyoruz. Ancak bu sefer doktorların zaten çok iyi bildikleri bu ürünü göz önünde tutmak ve hep gözde olmasını sağlamak için pazarlamaya değişik bir bakış açısıyla yaklaşmak gerekliydi. Abdi İbrahim Solunum ekibi ilaç sektöründe daha önce denenmeyen bir pazarlama yaklaşımı gösterdi ve 2012’nin sonunda doktor gözünden pazarlamaya bakarak müşterinin kendi ihtiyacını, kendine karşı kullanılacak bir pazarlama aracını kendi belirlemesine yardımcı oldu.” dedi.
Doktorlar yaratıcı projeyi destekliyor
Levopinion.com sitesi aracılığıyla oylamaya katılan doktorların da projeye olumlu yaklaştıklarını ifade eden Yalın, “Proje hakkında yorumlarını aldığımız doktorlar, meslek hayatlarında daha önce böyle bir uygulamayla karşılaşmadıklarını belirtiyor. Özellikle bir ilaç firmasının ürüne ilişkin pazarlama konseptini belirlerken kendilerinden fikir alınmasını gurur verici buluyor ve bu uygulamanın çok yaratıcı bir pazarlama projesi olduğunu belirtiyor. Bu da yüz yıldır tıbba ve insanlığa hizmet eden Abdi İbrahim için büyük bir önem taşıyor.” diye konuştu.