Medimagazin logo

ÖSYM’nin akademisyenlere YDS engeli son sürat devam ediyor!

ÖSYM’nin akademisyenlere YDS  engeli son sürat devam ediyor!
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Bir YDS ‘nin daha sonuna gelmiş bulunmaktayız. Sonuç  tabii ki de hüsran. ÖSYM’nin sayısal verilerine göre İngilizce Türkiye ortalaması: 31.6, diğer yabancı dillerin ortalama sonucu da pek farklı değil. Yine on binlerce bilim insanın, ailesiyle birlikte maddi manevi çabası, emeği boşa gitti. Peki, bu insanlar kendilerine yetecek akademik düzeyde yabancı dil bilmiyorlar mı acaba? Bana göre büyük çoğunluğu yeterince biliyor, akademik yayınlarını yapıyor, hatta birçok akademisyenin doçentlik dosyası hazır, YDS’den 65 puan almak için patinaj yapıyor, yıllarını heba ediyor, ümitlerini kaybediyor. Hatta birçok doçent adayı arkadaşımız YDS engeli yüzünden depresyon tedavisi görmektedir.

 

Tablo: ÖSYM’nin verdiği İngilizce KPDS ve ÜDS Sağlık Bilimleri, YDS Sonuçlarına İlişkin Sayısal Veriler

 

Yıllar

KPDS Ortalama

ÜDS Ortalama

YDS

2005

ilkbahar

57.58

48.91

--

sonbahar

55.47

58.94

--

2006

ilkbahar

53.84

52.01

--

sonbahar

59.39

55.58

--

2007

ilkbahar

52.90

58.85

--

sonbahar

50.79

54.70

--

2008

ilkbahar

56,24

70,78

--

sonbahar

57,81

55,88

--

2009

ilkbahar

54,85

52,37

--

sonbahar

56,30

49,46

--

2010

ilkbahar

54,28

48,92

--

sonbahar

--

--

--

2011

ilkbahar

41.62

48,85

--

sonbahar

39.48

47.00

--

2012

ilkbahar

43,62

39.13

--

sonbahar

37,06

 38,38

 

--

2013

YDS

ilkbahar

 

 

30,46

sonbahar

 

 

36

2014

YDS

ilkbahar

 

 

31.6

sonbahar

 

 

 

 

 

Yukarıdaki tabloda görüldüğü üzere 2008 ilkbahar ÜDS sağlık ortalaması 70.78 iken, bilinçli bir şekilde soruların zorluk derecesi ve çeldiricileri arttırılarak ve de zaten yeterli gelmeyen sınav süresi 180 dakikadan 150 dakikaya indirilerek YDS aşılması çok zor bir engel haline getirilmiştir. Bu durumdan muzdarip öğretim üyelerinin büyük bir çoğunluğu, arzu edilen asistan eğitimini, öğrenci eğitimini yapamayıp; bilimsel çalışmalarını askıya alıp; hemen hemen bütün enerjilerini YDS’ye çalışmakla geçiriyor.

 

Peki ÖSYM, YDS sınavının şu haliyle, üniversitelerdeki bilime hizmet mi ediyor? Yoksa engel mi oluyor? Bence kesinlikle engel oluyor. Çünkü başarılı bilim insanları YDS çalışmasından vakit bulup da çalışma yapamıyor, makale yazamıyor, hatta Nobel Ödülü kazanacak bir çalışması olan bir bilim insanı dahi, bu çalışmasını hep erteliyor, erteliyor, erteliyor. Ta ki, YDS’den 65 alsın ki çalışmasını yazıya döksün.

 

Basit bir köy ilk okulunda bile öğrencilerin %50 ‘sinden fazlasının başarısı, 10 üzerinden 5’in altına indiğinde İlçe Milli Eğitim Müdürü, ilgili öğretmenden hesap sorar. Problem  ya öğrencilerdedir ya da öğretmendedir. Tıp doktorları, genel olarak mezun oldukları liselerde ve ÖSYM’nin yaptığı üniversitelere yerleştirme sınavlarında, ilk % 1-2’lik dilimlere girdiklerine göre, problem öğrencilerde değil, kesinlikle YDS’nin kendisindedir ve onun uygulama biçimindedir. Ve maalesef  Son üç YDS İngilizce Türkiye ortalaması sırayla, 2013 İlkbahar YDS’si 30, 2013 Sonbahar YDS’si 36 ve son olarak 2014 İlkbahar YDS’si 31.6 çıkmıştır. Bu gurur tablosuyla! Bana göre Türkiye dünyaya rezil olmuştur  ve olmaktadır. Çünkü şekil olarak bir yabancı, bu ülkenin insanlarının zeka seviyelerinin gittikçe aşağı inmekte olduğunu anlamaktadır. Ve maalesef şu ana kadar hiçbir yetkilinin ÖSYM’den, bu bilim insanlarınn mağduriyetinin hesabını veya en azından makul bir açıklamasını sorduğunu basın aracılığıyla da olsa, duymuş değilim.

Konuyla ilgili olarak 2013 İlkbahar YDS sınavından sonra gelen yoğun tepkilerden sonra YÖK ve ÜAK (Üniversitelerarası Kurul), YDS’yi inceletmek üzere komisyon kurdu. Basından edindiğimiz bilgilere göre her iki komisyonun sonucu da sınavın abartılı şekilde zor olduğu ve abartılı şekilde sınav süresinin kısa olduğu yönünde çıktığı; ve bu raporun da YÖK Başkanı sayın Prof.Dr.Gökhan ÇETİNSAYA tarafından ÖSYM Başkanı sayın Prof.Dr.Ali DEMİR’e iletildiğini bilmekteyiz. Ancak tüm bu uğraşlar, sadece sorunu tespit etmekten öteye geçememiş ve çözüm namına zerre kadar bir adım atılmamıştır.

 

Pe ki yüz binlerce insan, YDS engelinden kan ağladığına göre, neden sorun çözülmüyor? Çözülmesi için insanların ne yapması gerekiyor?

 

Bu arada şunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Her akademisyen kendi alanıyla ilgili yabancı dille(İngilizce) yazılmış bilimsel makaleleri okuyup anlayabilmeli ve yapmış olduğu bilimsel yayınlarını İngilizce yazabilmeli. Biz bunu tartışmıyoruz. Tartıştığımız konu, YDS’nin kesinlikle bunu ölçmediğidir.

 

Sorun gerçekten çözülmek isteniyorsa , çözüm aslında son derece basittir:

1-      Herkese aynı tip sorular sorulmamalı, alanlarına göre (YDS sağlık, YDS fen, YDS sosyal) sınavlar yapılmalı. Çünkü bir insanın tüm alanların terminolojisine tamamen vakıf olması imkansızdır. Örneğin hepimiz Türkçe konuştuğumuz halde, hukuk terminolojisini veya Tıp terminolojisini herkes tam olarak anlamaz.

 

2-      KPDS VE ÜDS sınavlarında bile sınav süreleri yetersiz olduğuna göre, çok daha zorlaştırılmış YDS sınav sürelerinin 30 dakika daha azaltılıp 150 dakikaya indirilmesi tam bir faciadır. YDS’nin en az 60 dakika uzatılıp sınav süresinin 210 dakikaya çıkarılması elzemdir.

 

3-      YDS, KPDS VE ÜDS ‘nin yerine geldiğine göre (YDS öncesi yılda 2 KPDS, 2 ÜDS toplam 4 sınav uygulanıyordu) en az yılda 4 defa yapılması gerekir.

 

4-      Sınav sonucu Türkiye ortalaması, şayet yine 50’nin altında kalırsa, sınav sonucu ne olursa olsun, ortalama sonucun 50’ye denkleştirilmesi yani standart sapmaya göre hesaplanması gerekir.

 

5-      Sınav sorularının zorluk derecesinin makul seviyeye indirilmesi.(Örneğin 2008 ÜDS Sağlık ortalaması % 70.78 idi) ( BU YAZI MEDİMAGAZİN'DEN ÇALINMIŞTIR)

       

ÖSYM yetkileri başta olmak üzere diğer yetkililerin konu üzerinde hassasiyetle durmalarını, başarılı bilim insanlarının ilerlemelerinin, bilinçli olarak zorlaştırılmış dil sınavları ile engellenmemesini önemle rica ediyor ve bekliyoruz.

 

Y.Doç.Dr.Mehmet ASOĞLU

Harran Üni. Tıp Fak. Psikiyatri A.D.

ösym’nin
akademisyenlere
yds
engeli
son
sürat
devam
ediyor!
Yorum (50)
Erdinç mutlu
Madem YDS yi geçemiyor sun neden akademik kadroyu işgal ediyorsun kardeşim. Geçebilecek birsürü uzman var
0
Cevapla
Riyad Boran
Bunu sadece öğretim üyelerine indirmemek yanlış bir teşhis. Öğretim üyelerinden daha fazla mağdur olan kesim TUS için YDS nin 50 barajını geçmek zorunda olan uzman adaylarıdır.
0
Cevapla
dr sami
Akademisyenlik denen mizansende objektif tek bir kriter var, O da YDS. O da İngilizce bilmeyen başarılı bilim insanıma zor geliyor. Sizi gidi çakma şirket akademisyenleri sizi. Madem yabancı yayın yazabilecek kadar gavurca biliyon neden geçemiyon sınavı? Kadro abilerden, yayınlar şirketden, juri dostlardan olunca geriye kala kala bir YDS kalıyor. Beyefendi de ona ağlıyor. Gerçi siz onun da yolunu bulmuşunuz ya hadi neyse.
0
Cevapla
aydin sinal
Akedemiker olmanin ilk sarti iyi bir bilgi birikimi ile birlikte kongrelerde konusma yapacak ,dinleyecek,münekasa yapabilecek,tipbi makale yazacak,okuyacak kadar Ingilizce olmasa olmaz kriterdir,Bu Almanyadada gecerli,Fransada gecerli.Prof.Hilmi Akin derste"zamaninda gayret ettik Fransizca ögrendik simdi sadece sarki söylemege yariyor"demisti.Eger Ingilizceniz yukardaki kriterler kadar degilse birakin Ingilizcesi cok iyi olanlar kariyer yapsinlar,sizlerde devlet,özel hastahanelerde,aile hekimliginde basarili olun derim.
0
Cevapla
onkolog
yabancı dilde makale yazan YDS denilen sınavı rahatlıkla geçer. Ama İngilizce makale yazdım diyen akademisyen makalesini ücret karşılığı bir profesyonele, İngilizce bilen asistana, intörne, yada firmalar aracılığıyla birilerine yazdırıyorsa YDS elbetteki engel olarak algılanacaktır.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir