Medimagazin logo

Bakanlık hastanelerdeki kaliteyi değerlendirecek

Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Bakanlık hastanelerdeki kaliteyi değerlendirecek
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Sağlık kurum ve kuruluşlarında kaliteli hizmet sunumunun sağlanması amacıyla düzenlenen, Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'de yayımlandı.

Yönetmelikle sağlık kurum ve kuruluşlarında kaliteli hizmet sunumunun sağlanması amacıyla, hasta ve çalışan güvenliği ve memnuniyetini esas alan sağlıkta kalite standartlarıyla, bu standartların uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar düzenlendi.

Yönetmelik teşhis, tedavi ve rehabilitasyon hizmetiyle koruyucu sağlık hizmeti sunan kamu ve özel tüm sağlık kurum ve kuruluşlarını kapsayacak.

Sağlık kurum ve kuruluşları, uygulamalarında sağlıkta kalite standartlarına uygun çerçevede düzenlemeler yapacak.

Sağlıkta kalite standartları esas alınarak yapılan öz değerlendirmeler ve sağlıkta kalite değerlendirmeleri kapsamında, gerekli görülen iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilecek.

Ayrıca sağlık kurum ve kuruluşlarının uygulaması gereken sağlıkta kalite standartları ve bunlara ilişkin rehberler hazırlanarak bakanlığın internet sitesinde yayımlanacak.

İlgili kurum ve kuruluşlar, sağlıkta kalite standartları ve rehberlerinin yayımlandığı tarihten 6 ay sonra sorumlu tutulacak.

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü de bu standartların etkinliğini artırmak amacıyla, uygulamaya yönelik uzaktan veya yerinde eğitim faaliyetleri düzenleyecek.

-Bakanlık kuruluşları değerlendirecek

Bakanlık, sağlıkta kalite standartları doğrultusunda sağlık kurum ve kuruluşlarını değerlendirecek. Değerlendirmeler her yıl, bakanlığın belirlediği tarihlerde yapılacak.

Sağlık kurum ve kuruluşlar, değerlendirme sonucunun tebliğinden itibaren somut delillerle birlikte en geç 7 günde yazılı olarak bakanlığa itiraz edebilecek. İtiraz başvuruları ise bakanlıkça en geç 30 günde sonuçlandırılacak.

Bakanlık, sağlık kurum ve kuruluşlarının kalite puanlarını ilan edebilecek.

Öte yandan, bu ilanın takip eden yılın ilk 3 ayında yapılması esas olacak.

bakanlık
hastanelerdeki
kaliteyi
değerlendirecek
Yorum (3)
Mehmet Karadeniz
Yönetmeliği inceledim. Hastalara Dünya Sağlık Örgütü'nün öngördüğü sürenin en az 4 te biri kadar bile zaman ayrılabiliyor mu? Bir hekimin aynı anda hem acil hem servis hem yoğun Bakım hem de poliklinikte eş Zamanlı ışınlanma metodu ile çalışabilmesi nasıl sağlanıyor? Icap ertesi hangi kriterlerle kaliteli hizmet verebiliyor ? Acil hasta konsultasyonu olduğunda 5-10 dk da bir olan mhrs randevularını nasıl bakıyor? Mesai bitimine kadar mhrs randevusu verilirken mesai bitmeden hangi bilimsel metodla vizitletini yapabiliyor? Hiç sonuç bakmamak ve hastaların NŞA da polikliniğe geldiği varsayılarak ( çıplak, muayeneye hazır şekilde muayene masasına ışınlanmış, sorulması beklenen soruların Cevapları önceden çalışılmış, bir de şu vardı yanda sen doktor değilmisin sen anla tiplerine girmeksizin, doktor doktor dolaşmadan gelerek ) 5 dk olan muayene süresince bahse konu bilgilendirmeler ve onamlar nasıl alınmış???
0
Cevapla
Serkan Erendal
bu bakanlıktaki yöneticiler hakikaten neyi yönettikleirni düşünüyor anlamakta zorlanıyorum.Bu mağaza vitrini yapmak gibi bir şey değilki? Bir sürü kriter var ancak bakanlığın kalite anlayışı ile alakası yok .Mesela doktor ORDERi elle yazınca kalite kriteri bu. Böyle saçma sapır kriter olur mu? Hangi akıl yoksunu bunu kriter olarak eklemişse tebrik etmek lazım.bunun gibi lambalar boya yatak düzeni gibi gereksiz sadece otelcilik üzerine kurulu kriterler.
0
Cevapla
ali s.
aağız ve diş sağlığ merkezlerine bir ugrayın bakim.ne kalite kalmış ne de standart.elemen eksikliği mi dersiniz? kötü malzeme kullanımı mı? hasta ların yogunluğu? sıra bulama ma?randevu alma bile 3ay...
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir