» Ana Sayfa » Tam Gün Yasası » 'Tam gün'ün bilançosu
 
YORUMLAR
    •  Gönder
    •  Bu işaret zorunlu alanları simgeler.
      •  (1.) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
        30/12/2011 22:31:52
      • sayın vatandaş:kendinize çok iyi bakın.bende sizin yeni yılınızı kutlar,size ve ailenize sağlıklı ve huzurlu günler dilerim.
      •  (2.) vatandaş (vatandaş)
        30/12/2011 20:26:19
      • sayın frankie söylediklerinize katılıyoru benim sözleri kendi yakınlarım ve buradaki dr. arkadaşların haklı yakınmalarına karşı temennilerdi.sanırım yanlış anlaşılıyorum.hepinizin yeni yılını kutlar hayırlar getirmesini temenni ederim.syn dr. cüneyt ve frankie sizlerede teşekkür ed. yeni yılınızı kutlarım.
      •  (3.) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
        30/12/2011 16:10:40
      • dr.cüneyt göçer:yeni yıl dilek ve temennilerinize katılıyor,sevgi ve selamlarımı size ve diğer tüm meslekdaşlarımıza gönderiyorum.
      •  (4.) dr cuneyt gocer (serbest muayenehane)
        30/12/2011 15:22:17
      • sevgili vatandaşım ben hastalarımı tedavi etmeye devam ediyorum. İster 90 cm lik ister 190 cm kapıların arkasında. Sen bana ulaşabilirsen buyur gel. Ben hep oradayım. Bazı doktor arkadaşlarım devlet hastanesinde bazıları özel hastanede, sen sistemi ister düzelt ister boz. Bizler hasta tedavi etmeye devam edeceğiz. 3000 yıldır olduğu gibi. Bilmem anlatabildim mi?
        Bütün meslektaşlarımın yeni yılını kutlar, huzurlu bir yıl olmasını dilerim.
      •  (5.) ck (uzm)
        30/12/2011 14:35:59
      • işin özeti halkımızın anlayacağı dilden söylersek bakkaldan zincir marketlere dönüşüm olmuştur.vatandaş muaynehaneye nefretle bakıyordu şimdi mumla arıyor. neden mi?
        1-muaynehaneye giden hasta şimdi özel hastaneye gidiyor ama daha fazla ödüyor
        2-eskiden hastalar doktorlarına daha kolay ulaşıyorlardı
        3-üniversite hastanelerinden ayrılan hocaları sayıları ile değerlendiremeyiz onlar dalında kıymetli ve özel işler yapan hekimlerdi. şimdi çoğu özelde, hastalarda özel hastanelere gitmek zorunda kalıyor
        yani kat kat daha fazla para ödüyor.
      •  (6.) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
        30/12/2011 14:10:43
      • sayın vatandaş:"layık olduğunuz gibi yönetilirsiniz"sözüne "don quichotte'lar değerlidir,aslına bakarsanız kendi çapımda öyleyim"diyen sende kendini dahil ediyormusun?ediyorsan ne sorun var,ne de kimsenin kimseye söyleyeceği sözü.vatandaş sana bir soru:sence don quichotte layık olduğu şekilde mi yönetiliyordu?yani o şekilde yönetilmeye layık mıydı?ve bu yönetenlerin durumunu haklı gösterir mi?bu"layık olduğunuz gibi yönetilirsiniz"sözünü adeta beddua eder gibi söyleyenleri(sende dahil)doğru bulmuyorum.ne yazık ki bu söz ülkemizde çoğunlukla haksızlık yapanların,yaptıklarını meşru göstermek için kullanılır oldu.haksızlık gayrımeşrudur.şunu da unutma yerleşik düzenlere(siyasal parti,mesleki veya hertürlü örgüt)karşı çıkmak ve değiştirmek düşündüğünün aksine o kadar kolay değildir.en basitinden "...bana dert oluyor.sizce ben delimiyim?" diyorsun.yani öyle bir an geliyor ciddi ciddi kendini sorgulamak zorunda kalıyorsun.belki şu an deli değilsin ama çok aşırı derecede herşeyi sorgularsan, delirmen işten bile değildir.biliyorsun kimine göre don quichotte delinin biriydi.son söz:uğraştığımız halde birşeyleri değiştiremediğimiz zaman,değiştiremediğimiz,gücümüzü aşan şeyleri,hakettiğimiz anlamı çıkmaz.yani don quichotte'lukta bir yere kadar.söylediklerime cevap vereceksen daha dikkatli ve düşünerek mantıklı cevap ver.hiç bir meselenin içyüzünü bilmeden de kimseyi suçlama.selamlar.
      •  (7.) vatandaş (vatandaş)
        30/12/2011 13:07:42
      • sayın cüneyt bey tamda söylemek isteyipte söyleyemediğim şeyi söylediniz.ben hekim arkadaşlar alınır diye söyleyemedim sizin haklarınızı siz değil avukat ya da ne bilim başka birileri sizlerinde onayıyla aramalı. zira sizler yıllarca uzun eğitim aldığınız ve toplumla çokta iç içe olmadığınız için(alınmayın lütfen hakaret için söylemiyorum.)toplumun nabzını okuma gibi işler size göre değil.haklısınız siyaset laf size göre değil.kıymetli beyinler zaten bunlarla uğraşmamalı. hepinize ii çalışmalar.
      •  (8.) dr cuneyt gocer (serbest muayenahane)
        30/12/2011 11:29:17
      • Sevgili vatandaşım bizler doktoruz, bilim adamıyız, siyaset yapıp ağzımıza yüzümüze bulaştıracağımıza hiç dokunmamayı tercih ederiz. Sizin gibi sağlığa kolay ulaşabilenler ve gücü olan halkımızı bilinçlendirmek dışında amacımız olamaz.
      •  (9.) dr ck (uzm )
        30/12/2011 11:04:56
      • rakamlar çözüm olsaydı hiç bu açıklamalara gerek kalmazdı. zorla güzellik olmaz gelinen noktada aslında vatandaşda doktorda mağadur.
        dr karşınıza alarak sistemi domine edemezsiniz, doktorla uzlaşmanız lazım, muaynehaneleri sistemin içine alın sgk ile anlaşma yapılsın ve isteyenede muaynehane açma hakkı verilsin. hastaneler birliği yasası ile hastaneleri kar eden işletmelere çevirmek istenmiyormu zaten. bu bağlamda muaynehaneler bu işletmelerin doğal birer polikliniği olacaktır zaten. ben oranın ceo su olsam serbest bırakırım muaynehaneleri.
      •  (10.) dr salloso (öğ üye)
        30/12/2011 02:07:04
      • batıda yer alan ve tıp sıralamasında ilk 25 içindeki bir ilin yapılanması bitmiş bir tıp fakültesinden durum. ali kerim rumuzlu arkadaş gibi bu tıpta muayenehane açabilecek tarzda (yıl ve dal) 100. rektör muayenehancilere karşı. doçebtlre açarsın prof kadrosu alamazsınız türünden gözdağı verdi. bu 100 sayı içinde sabah hastaneye gidip 5'ten sonra muayenehanesini koruyan 25, muayenehaneye 'ücretsiz izin'le devam eden 5. toplam 30 yani %30. varın diğer kentleri siz hesaplayın. öğretim üyesi olan tıplar içinde bulunduğu kent ve çok yeni olması nedeniyle 50 kadar tıp fakültesini hiç sayma. serbest bile olsa oradan fazla muayenehane zaten çıkmaz.
      •  (11.) ali kerim (dr)
        29/12/2011 22:39:51
      • Rakamlar neyi ifade ediyor;
        12.784 öğretim üyesinin
        1- %60'ı klinisyen, %40'klinik öncesi, yani zaten muayene açma olanağı yok,
        2-Klinisyen öğretim üyesinin %50'si profesör ve 5 yıllık doçent. Bu sayı yaklaşık 4000 civarı
        3- Halen muayenehanesi olan, istifa eden, ücretsiz izine ayrılan,mecburi emekli olan öğretim üyesi sayısı 1000 civarında.

        Yani demek oluyorki tüm engellere rağmen her 4 öğretim üyesinden biri dışarda çalışıyor. Tüm öğretim üyesi sayısı üzerinden hesap yapmıyalım.Tüm engelleri ortadan kaldırırsanız özel muayeneye yetkin öğretim üyelerinin yarısı muayenehane açar.
      •  (12.) vatandaş (vatandaş)
        29/12/2011 20:48:11
      • syn cüneyt göçer şuna emin olabilirsinizki bende sağlık hizmetlerine rahat ulaşabiliyorum. fakat mesele bu mu? hak mücadelesi değil mi? ya da ben yanlışmı algılıyorum? biz şidilik rahat olabiliriz ileride yetişen hekimler nolacak? kendimizin rahat olması beni rahatlatmaz yapım bu.mesela aklımda şu an bulunduğum il hastanesinde EMG cihazı yok. hastalar sürekli ilçesine ya da diğer ile sevk ediliyor ve mağdur oluyorlar.bunu nasıl halledebiliriz diye düşünüyorum.radyolog arkadaşlar puanları dolunca MR sonuçlarını sallayıp ileri tarihe erteliyor.bunlar bana dert oluyo. sizce ben deli miyim?
      •  (13.) vatandaş (vatandaş)
        29/12/2011 20:30:57
      • sayın frankie arkadaşım tabiki rejimle sorunum yok benim kastım organize olmanın çok zor olmadığını anlatmak açısından örnek verdim.ayrıca don kişotlar değerlidir alay ederek söylememmiştim. aslına bakarsananız kendi çapımda öleyim ve dr. camiasındaki bu sessizliği anlayamıyorum.biri çıkmalı aranızdan ve herkesi içine alacak söylemler geliştirmeli. ttb meslek örgütü ama anladığım kadarıyla siyasi söylemlerle bütün dr. leri kapsamıyo.tarafsız bir meslek örgütü sadece hak arayan ve etkili kararlar alandır. ha böyle olurda hala dr.ler arkasından gitmesse o zaman( layık olduğunuz gibi yönetilirsiniz) sözüne cuk diye otururlar. hepinize selalar.
      •  (14.) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
        29/12/2011 16:49:44
      • vatandaş(vatandaş):selamlar.organizasyon fikrine katılıyorum."birileri rejimlerini değiştirirken" diyorsun.sende biliyorsun ki kastettiğin ülkelerdeki bu rejim değiştirme olayı çok su götürür.karışık ve uzun bir konu.şahsen benim devlet memuru bir hekim olarak rejimle sorunum yok.ama bu rejimin ve uygulayıcısı hükümetin her yaptığını onayladığım anlamına da gelmiyor.eminim siz de öyle düşünüyorsunuzdur.açık söylemek gerekirse çokça eleştirsem de,ne sağlık bakanlığına ne de ttb'ne özel bir karşı çıkmışlığım yok.ttb yine söylüyorum;mesleki anlamda halen tek örgütümüz.ama bu eleştirilmeyeceği ve hiçbir zaman yeni bir örgüt kurulmayacağı anlamına gelmiyor.kendilerinden beklediğimiz;türkiyedeki tıp öğrencisi ve intern dr kardeşlerimizden başlayarak pratisyen,asistan,uzman dr arkadaşlarımızın ve hocalarımızın sorunlarına kadar bütün hekimlerin sözcülüğünü yapmaları ve sadece bu devasa sorunlara eğilmeleri.sağlık bakanlığı ile ttb arasındaki mevcut ilişki mıknatıs'ın 2 kutbu arasındaki ilişkiye benziyor.biliyorsunuz kutupsuz mıknatıs olmaz.yani bu iki taraf birbirlerinden besleniyorlar.arada ise ezilen bizler varız.yani gerçek mağdur.ttb'ni karşı tarafa yani sağlık bakanlığına siyasi bir birlik görüntüsü ve kozu vermeden daha sorumlu,ilkeli,etkili ve yetkin olmaya,hareket etmeye ,sağlık bakanlığını da insaflı ve vicdanlı olmaya davet ediyorum.sana gelince;bizi anlamaya çalıştığın sürece başımızın üstünde yerin var.senin de bu ülkede yaşayan bir vatandaş olarak işin kolay değil.allah senin de yardımcın olsun.son olarak don quichotte her ne kadar bizim ülkemiz de onurlu ve tek başına çıkışlarda,bu çıkışı yapan kişilerle alay etmek maksadıyla benzetmelere konu edilirse de,bir roman kahramanı olarak kendisini ve gerektiğinde,mecbur kaldığında hayatını don quichotte gibi yaşamaya çalışanları,her zaman takdir etmişimdir. Selamlar.
      •  (15.) dr cuneyt gocer (serbest muayenehane)
        29/12/2011 15:50:31
      • Arkadaşlar bir saptama yapmak istiyorum. Her meslekten arkadaşlar fikirlerinizi bekliyorum. Niye doktorlar kalkıpta bir şey yapmıyor billiyormusunuz. Benim gibi doktorların her branştan prof. olsun doç. olsun çok samimi arkadaşı var. Yani bize dokunan vatandaşın hali, vatandaş ise sanıyor ki biz magduruz. Bunu bence iyice anlatmalıyız. Vatandaşım ben aç değil açıkta değilim. Hasta olduğumda da milyonlarım gitmeden en iyi sağlık hizmetini alırım. Demek ki nedir derdimiz? Sizin gelecek sağlık sorununuz ve buna kolayca ve uygun rakamlara ulaşmanız. İstisna doktorlar var mı? vardır? Ama diğer meslek gruplarınındakilerin yanında oranı daha azdır.
  • Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.
MEDİ ANKET
HAFTANIN YAZILARI