Medimagazin logo

Uçakta tıbbi müdahale tartışması

Havacılık Tıbbı Derneği Başkanı olan Psikiyatr Uzman Prof. Dr. Muzaffer Çetingüç, havayolu şirketlerinin doktorları motive edecek önlemler alması gerektiğini belirtti
Kaynak: HABERTÜRK
Uçakta tıbbi müdahale tartışması
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

HABERTÜRK yazarı Prof. Dr. Temel Yılmaz'ın 18 Mart Cumartesi tarihli yazısında gündeme getirdiği THY uçaklarında hastalanan yolculara müdahale eden doktorlara uçak şirketleri tarafından teşekkür dahi edilmediğine ilişkin eleştirisi, tartışma yarattı.

Havacılık Tıbbı Derneği Başkanı olan Psikiyatr Uzman Prof. Dr. Muzaffer Çetingüç, havayolu şirketlerinin doktorları motive edecek önlemler alması gerektiğini belirterek, "Doktorlara bilet ücretinde indirim, business class ağırlaması, pas bilet, CIP ayrıcalığı gibi motivasyonlar sağlanabilir" önerilerinde bulundu.


Uçakta Tıbbi yardımda bulunma hakkında bilgilendirme;


Uçak yolculuğunda hastalanan yolculara tıbbi yardım vermenin ciddi bir ihtiyaç olduğunu belirten Prof. Dr. Çetingüç, istatistiklerin uçakta hekimlerin yarıdan çoğunun çağrılara yanıt vermediğini gösterdiğini söyledi.

Doktorların branş dışında bir kişiye destek olurken yanlış yapma ihtimali karşısında mahkemelik olmaktan çekindiğini ifade eden Çetingüç, "İkincisi, müdahale 10 dakikada bitmiyor. Hastaya bir şey olursa ineceği meydanda bu sefer ifade veriyorsun ve hukuki süreçle uğraşıyorsun. Üçüncüsü, kıtalararası uçuş yapıyorsun, okyanus üzerinde bir hastalık söz konusu, uçak başka meydana yönlendirildi, doktor olarak sen de onunla iniyorsun. Motive edici bir şey olsa doktorumuz da mutlu olur. Ama anlaşılan o ki böyle inceliklere gerek görülmüyor" dedi.

'ÖNCE SAYGINLIK İSTİYORUZ'

THY'nin 4 yıl önce doktor yolcular için başlattığı Smiling Doctors programını da eleştiren Çetingüç, "Bir defalığına 5 bin mil puanı vaat edilmişti. Böylesine zor koşullarda hekimlerden talep edilen kalifiye hizmetin karşılığı bu kadar ucuz olmamalıydı. American Airlines uçuşta kötüleşen bir hastaya müdahale eden hekime 80 bin; Alaska Airlines 20 bin mil puanı hediye ediyor" diye konuştu.

Türk Tabipleri Birliği Yüksek Onur Kurulu Üyesi Dr. Ali Çerkezoğlu ise hekimin her koşul ve ortamda hekimlik bilgisini insan yararına kullanmasının görevi olduğunu ve hiçbir gerekçenin bunun önüne geçemeyeceğini kaydederek, şunları ifade etti:

"Doktorlar sırf görevinin gereğini yerine getirdiği için mağdur duruma düşürülüyor. Zaman zaman hekimler haksız yere suçlu duruma düşürülüyor. Bunun sonucu olarak da hekimler de 'çekinik, defansif tıp tavrını' uyguluyor." Çerkezoğlu, "Hekimlerin uçakta yapacağı tıbbi müdahale için para almasını değil saygınlık görmesini istiyoruz" dedi. Konuyla ilgili Türk Hava Yolları ise herhangi bir açıklama yapmadı.

hasta
uçak
doktor
Yorum (13)
utku kavruk
Sayın hocam; Hekim mesleki sorumluluk sigortaları sadece branşı ile ilgili ve iş yerinde yapılan müdahaleleri kapsadığı sürece hiç bir motivasyon aracı faydalı olamaz.
42
Cevapla
fly
çözümü ben size söyleyim..pilot hostes uçurur gibi görevli ve ücretli hekim de uçuracaksınız..herkes hekimi bedavaya çalıştırma derdinde zaten..uçağın bi tarafında yangın çıkınca itfayeci yolcu mu anons ediyorsunuz..tuvaletin kapısı sıkışınca da usta anons edin bari..hekim orada görevli değilse rutin bir vatandaştır..branşı dışında sorumluluk almak zorunda da değildir..
58
Cevapla
Ali
Hocam, saatlerce ayakta ameliyat yapan ,yüzlerce insanı muayene eden ,aile sağlığı merkezinde yurdun güneş gören yerinde kalmak için dahi git aile çekiminden rapor getir denilecek konuma gelen , tuzu gülmüyor diye şikayet edilen doktoru ,bir saatlik yolculukta busnesste oturtmussun iki meşrubat vs. İkram etmişler ne etmemişler ne. Pozitif pekiştireç başta saygı ile olur. Bizi başta sağlık bakanlığı korumalı. Sayginligimiz verilmeli. Doktor olmayanlar ,doktorlara amirlik yapmamalı vali haricinde. Vatandaşın memnuniyeti değil sağlığı için teşvik edilmeli hekimler. Gerisi zaten gelir
28
Cevapla
Luna Aksoy
Bence havayolu şirketleri her uçuşta bir ATT (acil tıp teknisyeni) bulundurmalı...
15
Cevapla
E C
THY uçuşlarımda iki kez hastalanan yolcuya müdahale ettim. Birinde uçuşun devamını hasta yolcuyla sürdürdüm. Herhangi bir inceliklerini görmedim. Hatta hostes saygısızlık yapıp tavırlarıyla ''Neden acil yardım çantasını açtınız?'' demeye getirdi. Çok yazık...
29
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir