Doktorların en önemli 7 isteği 8 yıldır değişmedi!
Doktorların en önemli 7 isteği 8 yıldır değişmedi!
01 Şubat 2017 -

Internette dolaşırken 15.06.2009' ta Medimagazine yazdığım yazı ve önerilerim bugün tekrar karşıma çıktı.

Özetle uzun sayılabilecek bir süre olan 8 koskoca yılda birşeyin değişmediğini üzülerek görüyorum.

 

Doktorların En Önemli İstekleri (özetle):

1. Emekliliğe yansıyacak Maaş artışı

2. Döner sermaye gelirlerinin adaletli bir şekilde verilmesi

3. Nöbet ücretlerinin tutulan saate göre ödenmesi

4. Nöbet sonrası dinlenme izni verilmesi

5. Günde belli bir limitte hasta bakmak ve hastalara yeterli vakit ayırabilmek

6. Performans sisteminin her hastane için sabit olması, ameliyat ya da klinik puanlarının birbirleriyle kıyaslanmaması

7. Mecburi hizmette olan doktorlar için:

a- Konaklama sorunu

b- Tıbbi araç gereç ve eğitimli personel sorunu

c- Eş durumu tayinleri

d- Adaletsiz atamaların durdurulması (özellikle büyük şehirlere yapılan mecburi hizmet atamaları)

e- Doğuya giden doktorların (özellikle 5.ve 6.bölgeye) maaş ve döner sermaye gelirlerinin iyileştirilmesi.

DrA.

 

Metnin tamamı bu linktedir.

Okuyucu köşesi Tam Gün Yasa Tasarısı ve Gözden Kaçan Noktalar:

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
4
1) Eyüp (Dr)
17.02.2017 15:13:28
Emekli hekimler ve kurumsal Ek Ödemesi Olmayan kurumlardaki hekimlerin maaş artışı önceliklidir ! Sağır sultan duydu ama bizimkiler duymadı nedense...
People
23
2) Nedim (dr)
06.02.2017 10:31:09
Yazıya ve yorumlara baktım, en doğrusunu Süleyman yazmış, altına imzamı atıyorum. ellerine sağlık kardeşim !
People
22
3) hakkı kuyumcu (tabib)
02.02.2017 10:55:31











Hakkı Kuyumcu · Karadeniz Teknik Üniversitesi

arkadaşlar şöyle yutturuluyor olay;sanki tüm hekimler uzman,muayenehanesi var veya döneri çok iyi veya aile hekimi acayip para alıyor veya yıllarca bıçak parasından köşeyi dönmüş veya doc.-prof.olmuş ve /veya başkekim başhekim yardımcısı klinik şefi veya yardımcısı.halbuki sadece çeşitli sebeblerden dolayı bunları olamamış hekimlerin sayısı bu kesimden kat kat üstün .Bakanlık bunları çok iyi biliyor ama bilmemezlikten geliyor.sebebini sorgulamak lazım.

Beğen · Yanıtla · Az önce
People
18
4) ırgat (nrş uzmanı)
02.02.2017 10:48:37
ama biz çok değiştik!
People
31
5) reisi (op.dr)
02.02.2017 10:47:44
ey amerikalılar gelin de bizdeki hastane, doktor, acil kuyruklarını görün de öğrenin bir dr. günde 150 hasta nasıl bakıyormuş,acilde günde 2500 hasta nasıl bakılıyormuş,yılda 9 kez hastaneye nasıl gidilip HALA İYİLEŞMEYEN hasta nasıl oluyormuş öğrenin...
People
38
6) bozeren (nş uz dr)
01.02.2017 13:16:33
8. Yıpranma meselesi. özellikle tek adam olarak, 7-24 fiziki çalışılan branşlarda
9. Nöbet ve icap tanımı ve mevzuatının yeniden ve insani şartlara uygun olarak düzenlenmesi.
10.Kağıt-üstü Kaliteciliğine ve Performansçılığa son verilmesi.
vb.
People
27
7) ÖZGÜR DEMOKRAT (UZMAN HEKİM)
01.02.2017 12:29:31
2.madde içler acısı-doğuda bir üniversite hastanesi-hastaneyi pislik götürüyor-mecbur olmayan hiçbir hasta hastaneye gelmiyor-akşam 5 sabah 8 saatleri arasında hastane teksas !..çalışan tam dokuz kapısı var..kontrol can güvenliği yok-uyuşturucu imal edenler gece gelip servislerden ihtiyaç duydukları tüp ve malzeme çalıyor-başhekim ek ödemelerde genelgelerin belirttiği sınırın üst limitini kendine ve yakınlarına uyguluyor sevmediklerine en alt limiti uyguluyor-bu durumda bu iki grup arasında tam on kat fark ortaya çıkıyor-hızını alamayınca dahili bilimlerde olan bir anabilim dalını keyfi bir şekilde temel bilimler bölümünde gösterip yasal olmayan bir şekilde ek göstergeleri yarıya düşürüyor-tabi bu kadar kanunsuz filim fırıldaktan sonra ...yapacağı bir iş kalıyor..başhekim makamında bile çift koruma ile oturuyor..üniversite hastanelerinin çok başlılık problemi bu...!
People
33
8) Cengiz (Dr)
01.02.2017 12:04:02
Bizimkiler cak cek cik diye konuşur, onlar şak diye yapar...
People
72
9) Tolga (dr)
01.02.2017 12:02:23
Başbakan Davutoğlu hekimlerin emekli maaşına 1000 lira zam vericez dedi, apar topar görevden alındı. Hakim Savcılara seyyanen kaçıncı kez zam yapılıyor, biz hala bekliyoruz, bekliyoruz, bekliyoruz.Sabır da bir yere kadar canım?
People
60
10) murat celikten (uzman)
01.02.2017 12:00:58