Kongreye gidenler yıllık izinlerini kullanacak!
TKHK tarafından yapılan bilgilendirmeye göre sağlık personeli katılmak istediği bilimsel aktiviteler için artık yıllık iznini kullanacak, yıllık izni olmayan personele ise mazeret izni verilecek.
Kongreye gidenler yıllık izinlerini kullanacak!
30 Ocak 2017 -

Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu(TKHK), sağlık çalışanlarının yurtiçi veya yurtdışında düzenlenen kongre benzeri aktivitelerde izinleri ile ilgili birimlere yeni bir duyuruda bulundu.

Sağlık Bakanlığının 20 Temmuz 2004 tarihli 2004/97 sayılı genelgesine göre, sağlık çalışanları yılda iki etkinliği geçmemek kaydıyla görevlendirme suretiyle kongre, konferans, seminer ve sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılabiliyordu.

TKHK 24 Ocak tarihli duyurusunda ilgili madde gereği yapılan talepler ile ilgili şu açıklamalara yer verdi:

 ‘’Kurumlarına yurtdışında düzenlenen kongrelere katılma talebi ile başvuran personelle ilgili yapılacak işlemlerle ilgili tereddüt hasıl olduğu ve mevzuatın birbiriyle çelişen hususlarının Bakanlığımız ilgili birimlerince güncellenmesine ihtiyaç duyulmuş ve Bakanlığımızın Hukuk Müşavirliğinden görüş alınmıştır.’’

TKHK tarafından yapılan bilgilendirmeye göre sağlık personeli katılmak istediği bilimsel aktiviteler için artık yıllık iznini kullanacak, yıllık izni olmayan personele ise mazeret izni verilecek. Medimagazin'İn edindiği duyuruda yer alan maddenin detayları şu şekilde:

 ‘’Yurtdışında veya yurtiçinde başka illerde düzenlenecek kongre, konferans, sempozyum gibi toplantılara katılmak istemeleri halinde personelin öncelikle yıllık izin kullandırılması uygun olacaktır. Şayet yıllık izin hakkı kalmamış ise, mazeret izni verilmek suretiyle personelin bu gibi toplantılara katılımının sağlanabileceği düşünülmektedir.’’

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) ismail (doktor)
28.02.2017 16:58:37
sağlık bakanlığı kongreleri daha iyi düzenlemeli.hatta bazıları zorunlu olmalı(mı) ?! hekimler için yenilikçi ,güncel tıp şart. motivasyon olabileceğini,ayrıca kongreler iç turzimi geliştirebileceğini düşünüyorum..
People
26
2) HAKAN (DR)
01.02.2017 10:17:05
Ceza veren biri, can veren birinden 4 kat fazla maaş alıyor. Hakim-Savcı 13.500... başka bir şey demeye gerek var mı?
People
5
3) Pelin Demir (Hekim)
31.01.2017 20:38:14
Zaten akademik izni alabilmek için katıldığımız kongrenin katılım belgesini sunmuyor muyuz? Belki sahtekarlık yapan hekimler vardır, bilemiyorum ama buna dayanarak yüz binlerce hekim hakkında karar vermek hangi aklın ürünü acaba? Beyzadelerimize "tereddüt hasıl olduğu" için yüz binlerce hekimin akademik izin hakkını ellerinden almak haklarıymış. Bu resmen yasal bir hakkı gasp etmektir. Kafalarına estiği gibi hareket ediyorlar. Yakında yıllık izin süremizi falan düşürürlerse hiç şaşırmam.
People
21
4) aydin sinal (hekim)
31.01.2017 12:27:39
Bu haftaki MEDIMAGAZIN deki sayin Prof.Dr.Haldun Güner in köse yazisini okumanizi tavsiye ederim.Saygideger hoca kisa ve öz yazmis.Tabiki anlayana sivrisinek saz......
People
4
5) doktor (doktor)
31.01.2017 10:05:49
Bu kararın en kısa surede geri alınması lazım..Çok tepkiye neden olur...
People
50
6) Eyüp (dr)
30.01.2017 15:18:45
İpin ucu iyice kaçtı... Hakim-Savcı 13.500, TRT çalışanı 18.750... http://www.memurlar.net/haber/641346/
People
37
7) Alperen (dr)
30.01.2017 15:06:38
"Ceza veren biri, can veren birinden 4 kat fazla maaş alıyor" demiş Alican kardeşim. Daha güzel ifade edilemezdi mevcut çarpık durum. Sizi kutlarım! Aynı çarpık durumu bu durumu ortaya çıkaranların da görmesi ve bir an önce bu yanıştan vazgeçip düzeltmesi dileği ile...
People
34
8) Osman D (Doktor)
30.01.2017 12:38:57
Bu önemli bir ayrıntı değil. Kendi adıma ben zaten yıllardan beri kongrelere yıllık iznimden kullanarak gidiyordum. Burada önemli olan bir yıl boyunca çalışarak yorulmanın tabii bir sonucu olan yıllık izindeki dinlenme hakkı. Yani bu hak kullanılırken döner sermaye katkı payının kesilmemesi, en azından hastane ortalamasından ödenmesidir. Dediğim gibi bu, çalışmanın getirdiği bir hak olarak görülmeli, bu hakkını kullanan sağlık personeli döner sermayesi kesilerek cezalandırılmamalıdır. Tamam, mazeret izinlerinde ve raporlarda döner sermaye kesilsin. Ancak yıllık izinde kesilmesin. Bu konuda çalışma yapmaları için bakanlık yetkililerini, sendikacıları, ilgili dernek ve odaları göreve davet ediyorum.
Saygılarımla...
People
29
9) postenflamatuar (uzm dr)
30.01.2017 12:17:59
Hekimlik enayiliktir diyorum, tepki verenler oluyor. Kendinizi fazla geliştirmeyin, Yenilikçi tedavi yöntemlerine merak sarmayın. Klasik uygulamalardan şaşmayın. Durum böyle olunca ne gerek var kongrelere. Zaten tıp kongrelerinin büyük kısmı dostlar alışverişte görsün türünden olup. İlaç firmaları ve oteller dışında kazanan yok. İlaç firmaları da yaptıkları masrafları vergiden düşürüyorlar bildiğim kadarıyla.
Hastaları hekimlerin üzerine salan sistemden de bu beklenir zaten. Bu mesleği terk etmek en iyisidir. Fırsatınız varsa beklemeyin. Fırsatınız yoksa altyapısını oluşturun. Mezun doktor sayısı arttıkça geçen günler aranacak hale gelecek. Atanamayan öğretmenler gibi bir durum oluşacak.
People
78
10) Alican (Dr)
30.01.2017 11:27:33
Yani ceza veren biri, hayat veren, can veren birinden 4 kat fazla maaş alıyor? Burada bir mantık, adalet, insani bir durum görebilen var mı?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
13.03-12.04HemşirePersonel Arayanlar
09.03-08.04Dijital mamografiTıbbi Cihaz
08.03-07.04Nöroloji UzmanıPersonel Arayanlar
03.03-02.04Türkiye'nin önde gelen görüntüleme firmasından 2. el cihazlarTıbbi Cihaz
28.02-30.03KBB ve Beyin Cerrahisi UzmanıPersonel Arayanlar
27.02-29.03GÖZ MİKROSKOBU SATIŞITıbbi Cihaz
27.02-29.03Yalın Hastane KongresiDiğer
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
27/03-29/031.Uluslararası Mesleksel ve Çevresel Hastalıklar KongresiDİĞERANTA
01/04-02/04Kadavra KursuTIP EĞİTİMİANKA
30/03-02/04Nefroloji Kış Okulu 2017NEFROLOJİİZMİ
05/04-09/04Türk Toraks Derneği 20. Yıllık KongresiGÖĞÜS...ANTA
09/04-13/046. Puader KongresiÇOCUK...ANTA
13/04-15/04Hacettepe Radyoloji BT KursuRADYOLOJİANKA
12/04-16/04Hastane İnfeksiyonları Eğitim ProgramıENFEKSİYO...ANKA