Kültür sonucunu beklemek yerine akıllı telefonla hızlı bakteri tespiti

Harvard Tıp Fakültesi’nde yapılan bir araştırma enfeksiyona bağlı hastalıklara neden olan patojenleri hızlı bir şekilde belirleyen bir test geliştirdi.
Kültür sonucunu beklemek yerine akıllı telefonla hızlı bakteri tespiti

Harvard Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Ki Soo Park’ın yürüttüğü bir araştırmaya göre, yeni sistem polarizasyon anizotrop tanı [Polarization anisotropy diagnostics (PAD)], bakteri kültürlerini kıyaslama imkanı sunuyor.
Daha hızlı, daha ucuz ve daha mobil bir yöntem için yola çıkan araştırmacılar,  yeni akıllı telefon temelli genetik testlerin, enfeksiyona bağlı hastalıklara neden olan patojenleri hızlı bir şekilde belirlediğini ifade ediyor.
Science Advances ‘de yayımlanan makaleye göre,  PAD deneyi, kültürün aksine, yaklaşık 2 saat daha hızlı ve her deney yaklaşık 2 dolar daha ucuz.
Araştırmacılar, ‘’Her gün,  hastaneye yatan 25 hastadan biri enfeksiyon geçiriyor ve hangi bakterinin bundan sorumlu olduğunu bulmak zor olabiliyor.  Bu nedenle tedavi uygulamak da zorlaşıyor.’’ ifadelerini kullanıyor.
Geleneksel metod ile kültür sonucu için birkaç güne ihtiyaç var. Diğer bir yöntem olan, Polimeraz zincir reaksiyonu (Polymerase chain reaction (PCR), bakteri nükleotitlerinin daha hızlı çalışmasını sağlıyor ancak daha pahalı ve karmaşık.
Araştırmacılara göre, mevcut otomatik sistem hantal ve teknik kontaminasyondan kaynaklı yalancı pozitif sonuç verebiliyor.  MEDİMAGAZİN