Doktor adaylarına unutmamaları gereken 8 tavsiye!
YGS sonuçları açıklandı ve adaylar hayallerine ulaşmaya bir adım daha yaklaştılar.  
Doktor adaylarına unutmamaları gereken 8 tavsiye!
25 Mart 2016 -

Hayalini kurdukları meslek doktorluk olan aday adaylarına, şuan için erken de olsa, hayatlarının her döneminde kullanabilecekleri 8 tavsiye:

 
1-İlk olarak ve hepsinden önce; kendinize çok iyi bakın ve bunu öğrenmek için zaman harcayın.

 

 

2-Tıp dışında tutkuyla bağlı olduğunuz bir şey olsun .  Bu aileniz, bir sporla uğraşmak, fotoğraf çekmek, bir kitap yazmak ya da herhangi bir hobi olabilir.  Bunun için zaman harcayın.

 

 

3-İlerde size para kazandırabilecek bir ilgi ve beceri kazanın.

 

 

4-İşinizi eğlenceli kılacak yollar bulun.  

 

 

 

5-Kariyeriniz boyunca hastaların hayatının kendi hayatınızdan üstün tutmanız gereken anlar olacak.  Bunu yapmak için güçlü bir anlam ve memnuniyet bağı kurmanız gerekir ve bu medikal kültürün güçlü bir parçasıdır.  Ancak gerektiğinde hastalara ya da iş arkadaşlarınıza ''hayır'' demeyi öğrenin.

 

6-Hayatta kalabilmek için herkesin olduğu gibi sizin de iyi beslenmeye, spora, iyi uykuya, sosyal hayata ve gülmeye  ihtiyacınız var.  Aslında sizin daha çok ihtiyacınız var.  Bunu başarmak zorundasınız.

 

 

7-İletişimi iyi öğrenin...Dilin gücünü öğrenin.  Kelimeler önemlidir. İyi bir iletişim sizi aynı zamanda sağlıkta şiddetten de koruyabilir!

 

 

8-Hiç bir şey ailenizden daha önemli değildir.
 


 

 

Ve aşağıda Medimagazin okuyucularından gelecek yorumlar.... Unutmayın tecrübe herşeydir!

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
6
1) Tunç Karesioğlu (İç hastalıkları uzmanı)
15.07.2016 22:30:30
19 yıllık uzman olarak söylüyorum, illa yazacaksanız mutlaka aynı zamanda aikidoya da başlayın, çok faydalı oluyor.
People
15
2) RKTR (Uzm)
12.04.2016 19:29:06
Şunu hiç akıldan çıkarmayın: Olumsuz sonuçlanan bir vakada, aslen kusurunuz olmasa dahi, pekala şikayet edilebilir, HATTA SUÇLU BİLE BULUNABİLİRSİNİZ. Sayısız örnek mümkündür:

• Pediatri ile ilgisiz bir branştansınız, nöbet tuttuğunuz Acil’e ÜSYE geldi, 2 gün sonra menenjit oldu, ağır sekel kaldı, menenjit pekala ÜSYE olarak başlayabilir, ama siz mahkemede hapı yutarsınız.

• K.V.C. ile ilgisiz bir branştansınız, Acil’e karın ağrısı geldi, abdominal aort anevrizmasıymış, patladı, hasta ex, mahkemede hapı yutabilirsiniz.

• Kardiyoloji ile ilgisiz bir branştansınız, Acil’e yoğun halsizlik ya da kusma ya da terlemeyle hasta geldi, sonradan MI çıktı, kardiyojenik şok, mahkemede hapı yutabilirsiniz.

• Cerrahi yaptınız, SGK’nın forse ettiği süper kalitesiz malzeme, komplikasyon oldu, hasta ex, mahkemede hapı yutabilirsiniz.

• 76 yaşında adam, ağaca çıktı, geri zekalı yakınları çıkmasına müsaade etti, ağaçtan düştü, yaralandı, tedavi ettiniz, “tetanoz aşısı oldum” dedi, doktora yalan söyledi, 1 hafta sonra tetanoz oldu, öldü. Mahkemede hapı yuttunuz. Dalga geçmiyorum, böyle bir dava oldu cidden, ve tetanoz mikrobunun ağaçtan düşme sonucu alındığı hiçbir şekilde kanıtlanmamasına rağmen, Milli Tıp Hukuku Formülü uyarınca, doktor hapis + tazminat cezası aldı.

• Günde 100 kişi baktığınız poliklinik, mutlaka bol miktarda antibiotik ve analjezikler yazıyorsunuz, birinde Stevens-Johnson sendromu ya da anafilaktik şok gelişti, hasta ex ya da Yoğun Bakım’da bitki vaziyetinde, Savcılık’ta sorarlar: “Hastaya muhtemel yan etkiler hakkında bilgi verdin mi ?” Hayır mı, yine hapı yutabilirsiniz. Müşteki avukatının mahkemeye ilacın prospektüsünü getirmesi kafidir. Hepsinde yazar, “Stevens-Johnson yapabilir”, “Allerjik reaksiyon gelişebilir” diye.

Bunların hepsi mümkündür.

Türkiye’de tıbbi şikayetler için hiçbir ön-inceleme mekanizması ve özel mahkemeler yoktur, ve hukuk sistemi –istisnaları hariç tutarsak- hekimlere karşı son derece önyargılıdır. Dürüst ve adil olanları tenzih ederim, ama öyle Savcılar var ki, Allah düşmanımı karşılaştırmasın.

Lütfen gazetelerde ve medimagazin’de çıkan doktor dava haberlerini dikkatle okuyunuz. Göya tazminatları karşılayacak olan Z.M.S.S. poliçenizi de iyice inceleyiniz. Oradaki “tazminat ödememe şartları”na özellikle dikkat !

”Sizin zırhınızdır !” diye lanse ettikleri “Hasta Onam Formu”nun sigara kağıdı kadar koruyuculuğu olmayabileceğini de biliniz. Kapı gibi yazılı onam formu alınan 2 bel ameliyatı sonrasında gelişen komplikasyonlar için, 2 sene önce 4.5 trilyona hükmedildi mahkemelerimizde.

Bu sitede yazan meslektaşımız dr postinflamatuar’ı özellikle takip ediniz. Tıp hukuku sempozyumlarına da katılabilir, BİZİMLE İLGİLİ NELER DÜŞÜNDÜKLERİNİ ilk elden görebilirsiniz. Bayağı korkmanız mümkündür, şaka yapmıyorum. İnternetteki hukuk sitelerine de göz atmayı ihmal etmeyin. Çok enteresan şeyler var.
People
9
3) Hasan K (Jin Dr)
30.03.2016 22:19:01
Kendinizi, eşinizi, çocuklarınızı, ana ve babanızı düşünüyorsanız YAZMAYIN, hayatınız kararır.Ne görevlendirmeler , ne nöbetler, ne il içi gezdirmeler biter ama siz bitersiniz.Trafikte, yolda, okulda, çarşıda pazarda, oturduğu sitede yanı başındaki komşusuna saygı duymayanlar hasta ya da hasta yakını olduklarında yaralı bir .... 'a dönüşüyorlar. Siz melekte olsanız, en hafifinden sözlü, hatta fiziki şiddete maruz kalabileceğinizi unutmayın.Normal bir insanoğlunun yapamayacağı yoğunlukta çalışmayı gerektiren, hata kabul etmeyen, kitaplarda yazan olası her komplikasyonda mahkemelerde sürüneceğiniz bir illet! Kimse yanınızda durmaz hatta zevk alırlar unutmayın dediklerimi. IQ su senin dörtte biri kadar bile olmayan o hükümran tavırlı, son zamanlarda sayıları iyice artan hasta tipleri seni delirtecek hiç unutma bu dediklerimi.Bu mesleği yapmak için alacağın eğitim sırasında; tüm hobilerinden vazgeçmek, sosyal çevreni daraltmak zorunda kalacaksın asosyal olacaksın unutma dediklerimi.Ortalama bir devlet memuru maaşından biraz fazla kazanacaksın, sakın çok kazanırım sanma! Ne uyumadan geçirdiğin gecelerin nöbetlerin , ne aldığın risklerin, ne o örselenen ince ruhunun, harcadığın gençliğinin, geçen baharların, vazgeçtiğin gençlik heyecanlarının karşılığı yok bu meslekte inan! Yine de ikna oladıysan kararını gözden geçirmek için bir kaç gece acil nöbeti tut abilerinle, SAKIN YAZMA SAKIN!
People
8
4) Ibrahim (Doktor)
30.03.2016 01:35:59
Arkadaslar eğer cok idealist bi tipiniz yoksa, yillardir tip okumak hayalimdi diyen biri degilseniz, aile zoruyla tıp yazacak biriyseniz dönün bu yalanci egoist sevdadan derim. Burdaki abi ve ablalarinizi dinleyin size gercekten yol gostermek icin yaziyoruz buraya. Cok yipranacaksiniz hayatinizin en guzel yıllarını ezik ve surekli bi stres, kargasa icinde gecireceksiniz. Ozellikle bi alti sene sonra ulkede sağlık nereye gidecek cok Muallak. Mezun oldugunuz da belki de issizlik sizi bekliyor olacak. Tıp yerine ulkenin en güzel muhendislik bolumlerini okuyun. Bilisimci olun ne biliyim insansiz hava araci üretin ticaret yapin ama ne olursa olsun tip yazp da gelecek katili olmayın. Bi abi tavsiyesi .herkese hayirli olsun insallah
People
13
5) süzer (dişhekimi)
28.03.2016 12:08:12
tıp fakültesi 6 yıl birde uzmanlık 4 yıl diye tıp fakültesinden kaçtım..ancak dişhekimliği 5 yıl diye dişhekimliği tercihi yaptım....o anlık öğrencilik işte .daha az zorlu gördüm dişhekimliği ni o yuzden tercih ettim....diplomayı aldıktan sonra olan oldu..dişhekimliğininde aslında güzel olduğunu düşünmemele beraber..birebir müdahele işlemler ile devam ettiğinden ....para kazanmanın zor yollarından biri olduğuna kanaat getirdim...şu an 17 yaşın a geri dönebilsem asla yazmam dişhekimliğini...yıpratıcı....yazmayın derim insanlara...
People
4
6) RKTR (Uzm)
28.03.2016 12:05:10
Ben de çok iş aradım, ama ne yazık ki bulamadım.
People
9
7) postenflamatuar (uzm dr)
28.03.2016 10:37:17
Bildiğiniz veya sermayeniz tecrübeniz olan bir işi yapın. 5 yıllık uzmanım.4 yıllık bir çalışma ve çabalamadan sonra bu yıl 5-6 ay içinde inşallah hayvancılık işine giriyorum. Hayvancılık için şartlarım uygun. aylık gelirim 3-4 bine ulaştığında ise bu tehlikeli ve yoğun stresli mesleği bırakacağım. Bir telefonla soruşturmalık olmak, mahkemelerde yıllık gelirin 70-150 binken tek bir davadan trilyonlarla yargılanmak eşekliğinden ucubeliğinden kurtulacağım. 10-15 yılınızı kaybettikten sonra uzun yoldan öğrenmeye kalkmayın bu mesleğin seçilmemesi gereken bir meslek olduğunu. Tabii tercih de cefası da sizlerin.
People
10
8) fdf (uz dr)
27.03.2016 21:33:26
eğitim sürecindeki her türlü zorluğa, mecburi hizmette geçirdiğim yıllara , toplum nezdinde zerre kadar değersizliğe , onca politik çıkmaza rağmen bu kutsal görevi bana lutfettiği için şükrediyorum Rabbime , hekimlik çok özel bir meslek, bu camianın bir parası olmayı seviyorum
People
11
9) RKTR (Uzm)
27.03.2016 14:46:49
Türkiye'de tıp doktoru olduğunuzda;

• Günde 100 – 200 - 400 hasta bakma rezilliği + nöbetler,

• “Doktor Efendileeer !..”

• Dayak / hakaret / öldürülme riskleri,

• Ayda 4-5000’i zor doğrulturken, “Bunlara 15 milyar veriyoruz, yaranamıyoruz !” diye iftira edilerek, açıkça halka hedef gösterilme,

• Başınızın üzerinde Demokles’in kılıcı gibi sallanan SABİM, 184, “parti komiseri” yöneticiler,

• 50 sene çalıştıktan sonra emeklilik (şaka yapmıyorum),

• emekli olanlar için 1750 lira emekli maaşı (zam olacaktı ???),

• Tabii ki: Milli Tıp Hukuku Formülü (= çoğu zaman tamamen haksız yere şikayet edilip çift dava yemek ve mahkemede katillerden ve sapıklardan daha ağır cezalarla yargılanmak)

• …..

gibi bonuslarınız olacak.

Tıp öğrencisi olmuş / olacak genç kardeşlerin çok iyi düşünmelerinde fayda var.

People
35
10) Suat (JinDr) (jin)
25.03.2016 20:45:18
6 yıl süren yoğun ders temposundan sonra, sürekli bilgilerinizi taze tutmak için ömür boyunca okumaya devam edeceğiniz, hata kabul etmeyen, gecesi gündüzü, yazı kışı olmayan, sadece sizin değil sizinle yaşayan herkesin bir bedel ödediği her an sahip olduğunuz her şeyi kaybedebileceğiniz zor bir yol.Mesleğinizi yaparken insanlar sadece sizin hangi arabayı aldığınız nerede kaç odalı evde oturduğunuz ne kadar para kazandığınızı konuşacaklar. 25 yıllık hekim de olsanız 20 yaşında bir hasta yakını size sözel yada fiziki şiddet uygulayabilecek ve tüm mesleki şevkinizi kaybedeceksiniz.(Bir daha asla hiç bir şey eskisi gibi olmayacak başlangıçta ki idealleriniz kaybolup gidecek)Tüm bunlar olurken meslektaşlarınızın, idarecilerin yanınızda olmadığını görmek size ikinci bir travma yaşatacak. Egosu tavan yapmış AVM ye gelmiş edasındaki son dönem hasta modelleri sizi çıldırtacak. (hepsiyle de uğraşamazsınız eve giderken fiziki yorgunluğa ilave psikolojik olarak ta bitmiş olacaksınız unutmayın) Yaptığınız iş bilgi eksikliğini, cerrahsanız yeteneksizliği affetmez mahkeme ve tazminatlarla kazandığınızı kaybetmekle kalmaz ölüm tehditleri alabilirsiniz.Hatalı siz olmak zorunda değilsiniz hatta hata olması da gerekmez serviste yapılan bir enjeksiyon sonrası oluşan abse, kan alırken oluşan bir ekimoz size soruşturma açılmasına yol açabilir, tehdit edilebilirsiniz.Daha neler neler...Genç arkadaşlara kesinlikle önermem, gençliğinizi, hayatınızı, hayata pırıl pırıl bakan zekanızı başka mecralarda kullanın, bu yol yol değil sizi bitirir, gözünüze perde iner geri de dönemezsiniz!
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)