Medimagazin logo

'Yenilikçi sağlık çözümlerine odaklanıyoruz'

Toplum ruh sağlığı merkezleri iş birliğinde hastalara “Tedavi İş Birliği Portalları” geliştiren Janssen Türkiye, hayata geçirdiği “Sağlıklı Yaşam Kılavuzu (Care4today®) ile tedavi uyumunu artırmayı, nüksü engellemeyi ve şizofreni ile yaşayan bireyleri ve ailelerini şizofreni ve hastalık yönetimi konusunda bilinçlendirerek hastaneye yatış oranlarını azaltmayı amaçlıyor
'Yenilikçi sağlık çözümlerine odaklanıyoruz'
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Türkiye’de 17 yıldan beri faaliyet gösteren ve global vizyonu doğrultusunda ulaşılabilir ve hayata değer katan ilaçlara ve sağlık hizmetlerine erişimi sağlamayı hedefleyen Janssen, merkezi sinir sistemi, onkoloji-hematoloji, bulaşıcı hastalıklar, immünoloji, kardiyovasküler hastalıklar ve metabolik hastalıklar gibi daha spesifik tedavi alanlarında paydaşlarla iş birliği yapıyor ve yenilikçi çözümler geliştiriyor.

Janssen Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Gelişen Pazarlar Genel Müdürü Luis Diaz-Rubio Amate, Türkiye ilaç pazarındaki yatırım fırsatları, Türkiye’nin gelişen pazarlardaki durumunu ve küresel ölçektekim girişimleri Medimagazin’e anlattı.

Luis Diaz- Rubio Amate

Kısaca sizi tanıyabilir miyiz?

Çok sayıda doktorun bulunduğu bir aileden geliyorum. Büyük babam, babam ve amcam ilaç alanında çalıştılar ve küçüklüğümden itibaren hastalar için bir fark yaratabilme arzusuyla yetiştim. Bu amaç doğrultusunda iş hayatında çok aktif olarak yer aldım.İlk olarak Janssen İspanya ve Janssen Portekiz’de,daha sonra ekonomik koşulların oldukça zorlu olduğu Brezilya’da Janssen Brezilya Genel Müdürü olarak görev aldım. Geçen yılın ortalarından itibaren, “Gelişen Pazarlar”ın sorumluluğunu üstlendim. Türkiye’nin de büyüme açısından en önemli güçlerden biri olduğu toplam 54 ülkeden sorumluyum.

Türk ilaç sektörünün son durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’de son 10 yılda, hükümetin “Sağlıkta Dönüşüm Programı” kapsamında sağlık alanında büyük gelişmeler yaşandı. Hükümet sağlık alanında kalitenin, alım gücünün ve sağlık hizmetlerine erişimin artırılması konusunda kararlılığını sürdürüyor.

Biz Janssen olarak yenilikçi ürünlere ve ürünün ötesinde değer katan sağlık çözümlerine odaklanıyoruz. Türkiye’deki vizyonumuz “Daha sağlıklı bir Türkiye için paydaşlarımız ile yenilikçi ürünler ve çözümler geliştirmek.” Bu vizyon doğrultusunda, hastalar ve toplum açısından mümkün olan en iyi sonuçları sağlamak için tüm paydaşlarımız ile iş birliği içerisinde çalışıyoruz.

Türkiye ilaç pazarında yatırım fırsatları nelerdir?

Sağlık sektöründeki en iyi 30 şirketin yeni ilaçlar üretirken bunları pazara ne kadar etkin bir şekilde sağladığını sistematik ve objektif bir değerlendirme ile sunan Ideapharma Üretken İnovasyon Endeksi’ne göre Johnson & Johnson yıllardır listenin en üstünde yer alıyor1. Çok güçlü bir finansal performans sergiledik ve tüm dünyadaki ilaç satışında yüzde 14,9’luk bir artış gösterdik. 

2015 yılında, Johnson & Johnson dünya çapında yaptığı 9 milyar dolarlık araştırma-geliştirme (AR-GE) yatırımı ile ilk üç sağlık şirketi arasında yer aldı. Johnson & Johnson ilaç grubu olarak da satış rakamının yüzde 20’sinden fazlasını AR-GE çalışmalarına aktarıyoruz2. Yatırımlarımızın sonucunda, 2009 yılından bu yana immünoloji, onkoloji/hematoloji ve CNS alanlarında hastalarımıza 14 yeni ürün sunmuş olmaktan gurur duyuyoruz.3 

Janssen’de kapsamlı AR-GE faaliyetleri gerektiren çığır açıcı yeniliklere odaklanıyoruz. Türkiye’de 17 yıldan beri faaliyet gösteren bir şirket olarak, 2009 yılından itibaren yerel ölçekte 10 yeni ürünü kullanıma sunduk. Toplum ruh sağlığı merkezleri ile olan ortaklığımız ve bölgesel fikir liderleri ile özel projeler de dâhil olmak üzere sağlık çözümlerimiz ile yaklaşık 5 milyon kişinin yaşamına dokunduk.

2009 yılından bu yana, Janssen Türkiye olarak, lenfoma, kronik lenfositik lösemi, multipl miyelom, prostat kanseri ve şizofreni alanlarında yaklaşık 30 milyon TL değerinde bilimsel yatırım yaptık. Bu rakam her yıl giderek artıyor. Beş tedavi alanımızda yürüttüğümüz klinik çalışmalarla da 1.000’i aşkın hastaya ulaştık.

Diğer ülkelerde olduğu gibi, Türkiye’de de yerel üretim bugünlerde gündemde olan bir konu. Türkiye’ye teknoloji transferi konusunda çalışmalara başladık. Karar sürecini hızlandıracak teşvikler konusunda da ilgili kamu otoriteleri ile diyaloğumuz devam ediyor. Bu teşvikler gerek süreci hızlandıracak destekleyici altyapının kurulması gerekse dönüşümü destekleyecek mali reformların sağlanması şeklinde olabilir. Janssen, uygun şartlar çerçevesinde, Türkiye’de yerel üretim faaliyetlerinin yoğunlaştırılması konusunda gerekli adımları atmaya hazır.

Türkiye’nin gelişen pazarlardaki durumunu nasıl?

Gelişen pazarlar içinde Türkiye, büyümeye yön veren önemli bir yere sahip ve Janssen de buna bağlı olarak Türkiye’ye kaynak yatırımı yapıyor. En yeni inovatif sağlık hizmetlerinin Türkiye halkının erişimine sunulmasına yönelik adımları atmak için ilgili tüm paydaşlar ile iş birliğine yönelik çalışmalarımız hızla devam ediyor.Sağlıkta sürdürülebilirliğin sağlanması için, patenti sona ermiş ilaçların maliyetini düşürmenin yollarını ararken, yenilikçi ilaçlara yatırımı artırmaya devam etmenin önemli bir ihtiyaç olduğunu düşünüyoruz.

Janssen’in Türk ilaç pazarı içindeki konumu nedir?

Janssen olarak global vizyonumuz, ihtiyaç duyan insanların etkili ve uygun fiyatlı ilaçlara ve ilgili sağlık hizmetlerine erişimini sağlamaktır. Bu vizyon doğrultusunda, merkezi sinir sistemi (psikiyatri, demans, epilepsi), onkoloji-hematoloji (multipl miyelom, yumurtalık kanseri, prostat kanseri), bulaşıcı hastalıklar (HIV/AIDS, hepatit C, tüberküloz), immünoloji (psöriasis), kardiyovasküler hastalıklar ve metabolik hastalıklar (diyabet) gibi daha spesifik tedavi alanlarında paydaşlarımızla iş birliği yapıyor ve yenilikçi çözümler geliştiriyoruz.

Janssen’in şizofreni ile ilgili mirası, 60 yıl öncesine, kurucumuz Dr. Paul Janssen’in şizofreni tedavisi için ilk bileşiği keşfetmesine dayanmaktadır. Janssen’in Türkiye’deki ilk ürünü de bir şizofreni ilacıydı. Aslına bakılırsa Türkiye’de başlangıçta bir CNS şirketi olarak çalışmaya başladık ve son yedi yılda bilimsel birikimimizi onkoloji ve hematoloji alanlarına taşıdık. Bugün, Johnson & Johnson’da sahip olduğumuz güçlü inovasyon kültürü ile onkoloji/hematoloji alanlarında da lider ürünler sunuyoruz.

Janssen Türkiye’nin mottosu, “Daha Sağlıklı Türkiye İçin Yenilikçi Çözümleri Birlikte Geliştiriyoruz.” Sağlık alanındaki güçlü bilimsel birikimimiz ile değer katan ürünlerimiz ve çözümlerimiz ile faaliyet gösterdiğimiz tedavi alanlarında lider konumdayız. Vizyonumuzun en somut örnekleri olarak prostat kanseri konusunda hasta yolculuğu çalışmaları ve şizofreni konusunda hastaların tedaviye uyumlarını artırma programları gibi projeleri sıralayabiliriz.

Janssen olarak Türkiye’de gelecek 5/10 yıllık hedefleriniz nelerdir?

Türkiye 2023 için bir vizyon belirledi.  Bu tarihe kadar önümüzde yedi yıl var ve “2023 Vizyonu” hedeflerini gerçekleştirmek için, Hükümetin 10. Kalkınma Planı ile duyurduğu yapısal reformları uygulamaya koyması gerekiyor.  Türkiye Hükümeti diyaloğa açık ve 2023 hedeflerine ulaşmaları konusunda onları desteklemek için biz de diyalog içerisindeyiz. 

İnsanların yaşamında iz bırakmak için, portföyümüz ve sağlık çözümlerimiz ile ülke açısından sürdürülebilir sonuçların peşindeyiz. Daha önce de dediğim gibi, Janssen Türkiye’nin ilk ürünü merkezi sinir sistemi tedavi alanındaydı. 1999 yılından itibaren, Janssen Türkiye Janssen’in tüm dünyada ilaç konusundaki bilimsel birikimini Türkiye’deki insanlara sunuyor. Araştırma alanında tıbbi mükemmelliğimizi artırarak, günlük oral tedavi yerine artık aylık enjekte edilebilir ürünler sunabiliyoruz. Gelecek yıl Türkiye’de üç aylık uzun süre etkili enjekte edilebilir ürünlerimizin lansmanını gerçekleştirmeyi umuyoruz.

Yenilikçi ilaçlarımız sayesinde, insanlar ve hekimler ürünlerin ötesinde, sağlık ihtiyaçları ve çözümleri konusuna odaklanmak için daha fazla zaman ve fırsat bulabiliyor. Dolayısıyla, Janssen Türkiye olarak yıllardır topluma değer katan projeler sağlayabiliyoruz. Örneğin; toplum ruh sağlığı merkezleri ile iş birliği içerisinde, hastalara sonraki hastane ziyaretlerini hatırlatmak için “Tedavi İş Birliği Portalları”nı geliştirdik. Geçtiğimiz günlerde ise Türkiye ekibi “Care4Today Ruh Sağlığı Eğitim Programı”nın lansmanını gerçekleştirdi. “Sağlıklı Yaşam Kılavuzu (Care4today®) Programı”nın amacı, hastaların tedaviye uyumunu artırmak, nüksü engellemek ve şizofren kişileri ve ailelerini şizofreni ve hastalık yönetimi konusunda eğiterek hastaneye yatış oranlarını azaltmaktır. Buna ek olarak program, toplumla uyum içinde sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeleri için sağlıklı beslenme, sağlıklı alışveriş, aktif yaşam tarzı, sigarayı bırakma, iletişim ve ilişkiler gibi çeşitli modüller ile hastaları desteklemektedir. Program aynı zamanda eğitimci kılavuzu, hasta çalışma kitapları, sağlıklı yaşam kitapları, eğitim sunumları ve rol üstlenme videoları ile zenginleştirilmiştir.

Hastalara ve sağlık sistemlerine sürdürülebilir değer kazandıran bir şeye sahip olmanın gururunu yaşıyoruz.

Önümüzdeki 5/10 yılda Türkiye pazarı için yenilikçi ilaçların ve özellikle de ruh sağlığı konusunda olmak üzere, gerekli alanlarda sağlık standartlarını artıracak ürünlerin ötesine geçen çözümlerin sağlanmasına odaklanmaya devam edeceğiz.

Daha önce de belirttiğimiz ve vizyonumuzda da yer aldığı gibi, bu hedefe ulaşabilmemiz için paydaşlarımızla iş birliği içinde çalışmamız gerekiyor. 

Janssen ve Johnson & Johnson’un küresel sağlık hizmetlerini geliştirmeye yönelik küresel girişimleri nelerdir?

Johnson & Johnson ailesi, 125 yılı aşkın bilimsel gücü ve insan odaklı yaklaşımı ile toplum için sağlık hizmetleri çözümleri geliştirmektedir.  Andımızda da yer aldığı gibi, daha iyi sağlık sonuçları elde edebilmemize yardımcı olacak bütüncül yaklaşımlar üretmek için yenilikçi ürünlere her zaman öncelik veriyoruz. 

Johnson & Johnson olarak, tüm dünyada yaşamı tehdit eden hastalıklar ve salgın hastalıkları önlemeye odaklanıyoruz.  Bu gibi hastalıklarla mücadele eden toplumlara çözümler sunabilmek amacıyla UNAIDS ve Gates Vakfı gibi sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimler ile iş birliği yapıyoruz.  Johnson & Johnson olarak kısa süre önce, Güney Afrika’da Küresel Halk Sağlığı Merkezi ve çeşitli operasyonlarımızı hayata geçirdik.  Bu yeni merkez üç temel alana odaklanacak:  HIV, tüberküloz ve anne-yenidoğan ve çocuk sağlığı.

Janssen’nin kurucusu Dr. Paul Janssen’in de dediği gibi, “Dünya bizim laboratuvarımız.” Bölgeye bağlı olarak ihtiyaçlar çeşitlilik gösterebiliyor, ancak hem bilimsel mükemmellik hem de kaynaklarımızı gerektiği yerde ve gerektiği zamanda insanlara sunma konusunda kararlıyız. 

Türkiye de dâhil olmak üzere, gelişen pazarlardaki gelişmiş sağlık hizmetleri sistemleri ve politikalar sayesinde, HIV, tüberküloz veya Ebola salgınlarının büyük sorunlar olmamasından ötürü mutluluk duyuyoruz.  Dolayısıyla artık, inovatif ürünler ve ürünün de ötesinde inovatif çözümler geliştirmeye yoğunlaşabiliyoruz.  Örneğin; Türkiye’de, prostat kanserinde hasta yolculuğuna odaklanıyoruz.  Janssen Türkiye’deki sağlık hizmetleri çözümleri ekibi, yerel hasta yolculuklarındaki boşlukların tespit edilmesi ve ayrıca çeşitli çözümlerin gereğince uygulanması ve uyarlanması için yerel satış ekipleri ile yakından çalışmaya devam edecek.

Teşekkürler.

 

1. http://www.ideapharma.com/downloads/Productive-Innovation-Index-2015-White-Paper.pdf

2. http://files.shareholder.com/downloads/JNJ/1709744668x0x881109/474857DD-8E67-43B1-BB38-0A9712D93545/2015_annual_report_.pdf

3. http://www.investor.jnj.com/releasedetail.cfm?releaseid=914070

ilaç
tedavi
janssen
uis diaz-rubio amate
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir