Medimagazin logo

"İlaçta reklam serbestisi tehlikeli bir bumeranga dönüşür"

Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, ''Başlangıçta tasarruf gibi görünen ve devlete cazip gelen reçetesiz ilacın artırılması ile ilaçta reklam serbestisi getirilmesi konuları ileride tehlikeli bir bumeranga dönecek'' dedi
"İlaçta reklam serbestisi tehlikeli bir bumeranga dönüşür"
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

ANKARA (A.A) - Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, ''Başlangıçta tasarruf gibi görünen ve devlete cazip gelen reçetesiz ilacın artırılması ile ilaçta reklam serbestisi getirilmesi konuları ileride tehlikeli bir bumeranga dönecek'' dedi.

Saydan, yaptığı yazılı açıklamada, reklamlarla pompalanacak reçetesiz ilaç satışıyla ucuz ilaçların halka daha pahalıya satılacağını savundu.

Reçetenin hekim tarafından, ilacı verecek kişiye yazılan bir talimat olduğunu kaydeden Saydan, şunları belirtti:
''Ülkemizdeki ilaçların yüzde 95'i reçeteli olarak devlet tarafından karşılanmaktadır. İlaç tüketiminin neredeyse tamamının alıcısı devlettir. Devlet, ilaç parasını ödemek için reçetelerin eczaneler tarafından fatura ekinde teslimini istemekte ve buna göre de ilaç parasını eczacıya ödemektedir. Bu durumda eczacıların ilaçları reçetesiz olarak vermeleri mümkün değildir. Eczanelerde reçetesiz satılan çok küçük bir miktarda ilaç ise çoğunlukla vatandaşların resmi reçetelerine yazdırdıkları ama ödeme koşulları uygun olmadığı için sosyal güvenlik kurumlarınca ödenmeyen ilaçlardır.''

Geçen yıl ödeme listesinden bazı ilaçların çıkarılmasıyla ''reçete göçü'' yaşandığını, aynı etkiye sahip daha pahalı ilaçların reçetelenme oranının artmasıyla kamuya daha büyük bir yük getirildiğini ifade eden Saydan, reçetesiz denen ve reklam pazarına açılacak olan ilaçların devletin geri ödeme listesinde olacağı söylemlerinin kendilerini şaşırtmadığını ancak bir yıl öncesine bakarak, bu söylemlere inanmalarının mümkün olmadığını savundu.

Saydan, ''Başlangıçta tasarruf gibi görünen ve devlete cazip gelen reçetesiz ilacın artırılması ile ilaçta reklam serbestisi getirilmesi konuları ileride tehlikeli bir bumeranga dönecek, halkımıza şu an için ucuza satılan ilaçlar geri ödeme listesinden çıkarılarak, bu ilaçların daha pahalıya satılmasının önü açılacak, halkımızın cebinden ilaca çıkan para artacaktır. Bu tasarruf değil, tasarruf adı altında yapılan bir göz boyamadır'' görüşünü bildirdi.
Hiçbir ülkede herhangi bir ilacın hem reçeteli, hem reçetesiz satılmadığını vurgulayan Saydan, ''Bu bizim ülkemize has ve dünyada eşi olmayan bir örnek olacaktır'' dedi.

Reçetesiz ilaçlarla OTC (Raf üstü ilaç) ilaçlarının bir arada söylenmesinin kendilerinde ilaçta reklamı çağrıştırdığını ifade eden Saydan, ''Reklam pazarı ve OTC ilaçları uluslararası ilaç firmaları, bu işten karlı çıkaracaktır'' görüşünü ileri sürdü.

Türkiye için 11 milyar dolarlık ilaç pazarının 10 yıl içinde 30 milyar dolarlık bir hacme ulaştırılmasına çalışıldığını öne süren Saydan, ''800 kalem, yani 300 milyon kutu ve 1.5 milyar dolarlık ilaç, sektör dışına çekilmeye çalışılıyor'' iddiasında bulundu.

Türkiye'de yılda 1.2 milyar kutu ilaç satıldığını, bunların 3'te 1'inin ağrı kesiciler, vitaminler ve soğuk algınlığı ilaçlarının da aralarında bulunduğu reçetesiz kapsamına girecek olan ilaçlar olduğunu belirten Saydan, reçetesiz ilaçların ücretlerinin kamu kurumları yerine hastalar tarafından karşılanmasının ilaç fiyatlarını yükselteceğini kaydetti.

"i̇laçta
reklam
serbestisi
tehlikeli
bir
bumeranga
dönüşür"
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir