Medimagazin logo

Asistan eğitimi ile ilgili kimsenin göremediği o sorun!

Asistan eğitimi ile ilgili kimsenin göremediği o sorun!
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Türkiye’nin en büyük kamu hastanelerinin birisinde cerrahi bir klinikte asistan hekim olarak çalışmaktayım. 5 yıllık uzmanlık eğitimi sonrasında ülkemizin çeşitli bölgelerinde hizmet vermek üzere hayatımıza devam edeceğiz. Sizlere eğitimimiz boyunca yaşadığımız en büyük sorundan bahsetmek istiyorum.

 

Kliniğimizde çalışan uzmanların sayıca fazla olması ve çoğunun yeni uzman olması nedeniyle eğitimimiz aksamaktadır. Cerrahi olarak kendilerini eğitmenin çabası içine girdikleri için “Tıpta Uzmanlık Sınavını” bileğinin hakkıyla kazanan biz asistanların eğitimi önemsenmemektedir. Altlarında çalışan asistan hekimleri tüm iş takiplerinde kullanmakta ve mobbing uygulamaktadırlar. Bunun karşılığı olarak eğitimimize hiçbir katkı sağlamamaktadırlar.

 

Uzman sayısının fazla olması sonucu başhekim tarafından ek poliklinikler açılmaktadır. Ancak uzmanlar bu polikliniklere asistansız gitmeme direnci göstermekte ve sonucunda asistan hekimler ameliyathaneye gidememektedirler. Ayrıca her uzman kendi ameliyat gününe istediği vakaları yazmakta ve asistan hekimler ameliyata girseler dâhil ameliyat yapamamaktadırlar.

 

Bu yazı sonucunda fevri olarak kliniğimizde çalışan uzmanlara karşı tepkili olduğumu düşünebilirsiniz. Ancak sunduğum gerekçelerin makul olduğunu düşünüyorum.

 

Sizlerden istirhamım lütfen Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde devlet hizmet yükümlülüğünü yapan uzmanların atanmaması ve klinikte çalışacak uzman sayısına sınırlandırılma getirilmesi ve en az 10 yıllık uzman tecrübe şartı getirilmesidir.

 

Umarım bu önerilerimi ülke geleceği adına dikkate alır kendi süzgecinizden geçirir ve uygularsınız.

Saygılar sunarım.

 

Geleceğin Uzman Hekimleri Adına

Genç Doktor

 

asistan
eğitimi
ile
ilgili
kimsenin
göremediği
o
sorun!
Yorum (11)
murat çelikten
sevgili asistan kardeşimin yakınmasını üzülerek okudum. genel anlamda haklı olduğu bir gerçek. eğitim araştırma hastaneleri şefliklerin kaldırılması sonrasında (kaldırılması isabet olmuştur.) mevzuat ve eğitim açısından boşluğa düşmüştür. Sağlık bakanlığı eğitim araştırma hastanelerinin kadrolarında mevzuatta yer alan hiçbir düzenleme yapamamıştır. 2. basamaktan 3. basamağa sevk yapılmasına yapılıyor ama bakan kişi aynı hekim aslında. üstelik 3. basamakta uzman 2. basamaktakinden çok daha düşük döner alıyor. sen hem riskli veya zor vaka al hemde ek ödeme yönetmeliğinde yer alan adaletsizlik nedeniyle 2. basamaktaki uzmandan daha düşük döner al yetmedi EĞİTİMDE VER. Bu adam süpermen değil, hem eğitim vermesi bekleniyor, hem en ağır vakalarla uğraşması isteniyor hem de parasal olarak 2. basamaktan dezavantajlı konuma düşüyor. Bu böyle olmamalı bunu bakanlık bürokratları da biliyor ama inceldiği yerden kopsun diyorlar zira bunların değişmesi ancak sistemin komple değiştirilmesi ile mümkün diyorlar. (Performans kalkacak, eğitim hastanelerinin çakılı kadrosu olacak, vs....) Keşke bu yürekli asistan kardeşim gibi her asistan bunu dile getiren yazılar yazsa. bunu eğitim hastaneleri yöneticileri de anlatıyor, uzmanlarda anlatıyor, asistanlarda anlatıyor. ama icraat çıkmıyor. kısa özetleyeyim; PATOLOJİLER; 1- Eğitim araştırma hastanelerinde ek ödemelerin dağıtılabileceği maksimum oran hiçbir zaman tavana ulaşamıyor. (Kesintiler çıktıktan sonrasının % 50'sine), sebebide sayıştay denetlemeleri ve tavsiyelerinde ve genel sekreterliklerin mali dengelerinde %33-38 ler oranında dağıtılabiliyor en fazla)BUNU yönetmeliğe bir madde koyup kimsenin yetkisi onayına bakmadan "kesintiler çıktıktan sonra kalanın % 50'si (olduğu gibi) dağıtılır". demek gerekiyor. 2- eğitim hastanelerinde ek ödeme düşük olduğundan hiçbir uzman hekim buraları tercih etmiyor. mecburen bu kadroları mazeret atamaları veya mecburi hizmetle doldurmaya çalışıyorlar çünkü kurum içi atanabilmek için bakanlık yayın kriterleri koydu. yani atanamıyor. 3-Uzman hekimler döneri az olması haricinde geçici görevlerde rezerv hastane statüsüne konulmuş bir hastanede çalışmak istemiyor. 4- Uzman hekimler eğitim hastanelerinin karmaşıklığı ve sistemsizliğinden ötürü buralarda çalışmak istemiyor. cerrahi branşlarda ameliyat günleri haricinde acil vaka alabilmek ömür törpüsü... 5- Eğitim araştırma hastanelerinde dağıtılacak döner sermaye tavanları ile 2. basamaktakilerin aynı olmaması gerekiyor. ayrıca eğitim hastanesine atanan her uzmana eğitim farkı adı altında ek teşvik vereceksiniz ki buralara mecburen hekimler gelmek yerine gelmek için can atsınlar) 6- eğitim hastanelerini hiçbir ünvanı olmayan uzman hekimlerin eğitim sorumluluğu yaptığı kliniklerden kurtarmalısınız. 7- buralara doçent bulamıyorsanız bu hastanelerdeki herkesi yard. doç yapın. ama çakılı kadroya geçirin bunların tamamını. bu hastaneleri geçici görev rezerv hastaneleri olmaktan çıkarın. normalde bu kadar uzun yazmazdım ama bu asistan kardeşimin çığlığı beni eğitim hastanesinde çalışan bir uzman olarak huzursuz etti.
0
Cevapla
mücahit görgeç
2.11.2011 de 663 sayılı kanunun hazırlanma aşamalarında bu sonucu öngörmüş ve SB lığında Şeflik sisteminin kaldırılmaması ama revize edilmesi gerektiğin her kademede dillendirmiştik. Bu yazıyı muhtemelen SB eğitim ve araştırma hastanesinden bir asistan arkadaş yazmış.Eğitim ve Araş.Hastenelerine yazık oldu. Eski Ortopedi ve Travmatoloji Kl Şefi Prof Dr Mücahit Görgeç
2
Cevapla
Osman D
Editör başlığı "kimsenin göremediği sorun" olarak atarak aslında biraz haksızlık yapmış. Biz bu sorunu yıllar önce görmüştük zaten. Burada asıl sorun Sağlık Bakanlığı'nın Eğitim ve Araştırma Hastanelerini aslında birer hizmet hastanesi olarak algılamasında. Eğitimi sürekli ikinci planda tutmasında. Aslına bakarsanız bu hastanelere uzman doktor ataması (hiç yetişmiş elemanın olmadığı istisnai bölümler dışında) hiçbir şekilde yapılmamalıdır. Ne yeni mezunu, ne de 10 yıllığı. Bu hastanelerin kadroları Eğitim Sorumlusu, Eğitim görevlisi, Başasistan ve asistanlardan oluşmalıdır. Bence sadece asistan eğitimi değil, klinik bilimsel düzeyini ve uyumunu bozma tehlikesi de olduğundan bu hastanelere uzman ataması kesinlikle yapılmamalıdır. Onun yerine eğitim kliniklerine ihtiyaç nispetinde belli yabancı dil ve bilim kriterlerine uyan, bilimsel bir hedefi olan başasistanlar alınmalıdır. Saygılarımla...
0
Cevapla
ahmet kemak
eğitim üniversitede olur.eğitim hastanesi diye bir kavram olmaması lazım. eğitim hastanesi dediğimiz yerler hizmet hastanesi.nüfusu az yerlere tıp fakültesi ve eğitim hastanesi açarak da eğitim veremezsiniz.çünkü öğrencilerin ve asistanların görmesi gereken vaka sayısı ve çeşitliliğini nüfusu az yerlerde yakalayamazsın.
0
Cevapla
drJivago
Vicdansız üretim,Etkisiz denetim,İlgisiz yönetim. Asistan arkadaşlar boşuna konuşuyorlar, bundan sonra böyle, işlerine gelirse!!!
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir