ASM'lere nöbet TBMM'den geçti
TBMM Genel Kurul'da, "Torba Kanun Tasarısı" nın 5. bölümü kabul edildi.
ASM'lere nöbet TBMM'den geçti
14 Ağustos 2014 11:17 -

Kabul edilen maddelere göre:

Türkiye Halk Sağlığı Kurumu'nca belirlenen aile sağlığı merkezlerinde, çalışma saatleri dışında aile hekimleri ve aile sağlığı elemanları ile gerektiğinde Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşları personeline nöbet görevi verilebilecek.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) uz (dr)
18.08.2014 10:11:11
Yine iştişare edilmeden alınan bir karar.
People
0
2) Lokman hekim (Aile hekimi)
16.08.2014 02:51:34
Ben şahsen kendi Asm mi açtırmam,elektrik şartelini indiririm. bakanlık elektrik suyu kendi üstüne alsın böyle bir düşüncesi varsa
People
0
3) serhat er (uzm.dr)
16.08.2014 02:04:05
aile hekimlerinin işyükünü ve sorumluluklarını arttırın verilen ücreti azaltın tusta acil hekimliği kadrolarını attırın veya acil hekimliği sertifikalrı ile hekim yetiştirin ve hakettiği ücreti ödeyin. acillere kesin çözüm için çok basit ve tek yol.aile hekimlerinin çoğu (istisnaları tenzih ederim)normal mesaide bile azcık meşakketli hastaları hastanelere yönlendirmektedir. bu sistem sağlıkta karmaşayı ve şiddeti arttırmaktan başka bir şeye yaramaz
People
0
4) Gökhan Sarpkaya (aile hekimi)
15.08.2014 15:22:46
-Arkadaşlar biz aile hekimleri olarak 1. basamak sağlık hizmeti vermiyor muyuz?
-Ayrıca grup olarak c-b-a olanlarda esnek mesai uygulanarak bu gruplarda olan asm ler sabah 7'den akşam 18'e kadar açık değil mi?
-Ayrıca il ve büyük ilçe merkezi dışındaki yerlerde (a.s.m. nöbetlerinden önce de) hastanelerdeki nöbetlere aile hekimleri de katılmıyor muydu?
Bu baş belası siyasiler hangi ihtiyaçtan dolayı zaten 11 saat vatandaşın hizmetinde olan bir kuruma bir de akşam mesaisi koyuyorlar. Var mı ikinci böyle bir kurum. Hastaneler, aciller, özel hastaneler zaten nöbet tutmuyor mu? Aile hekimlerine nöbet tutturma ısrarı hangi sivri-geri zekanın ürünüdür anlayamıyorum.
Lanet olsun insanların emeğini sömüren, siyasetinde başkalarının sırtına basan adi insanlara. Kim olursa olsunlar.
People
0
5) Ye.Sa (aile hekimi)
15.08.2014 10:57:58
geçen gün bana ASM de muayene olan kişi verdiğim ilacı içmeyip,akşam acile gelmiş,o gün de tesadüf ben nöbete gitmiştim.yine bana geldi.sorguladım ilacını içmemiş ....vs... vs....aynı hikayeler.. ACİL OLMAYAN HASTALARDAN 50 TL ÜCRET ALINMALI.uzman doktor olan halkımız halen acil hasta nedir i öğrenemedi malesef...
People
0
6) volkan (dr)
15.08.2014 10:22:13
Daha acillerin güvenliğini sağlamayan ve şartlarını iyileştirmek için hiçbir adım atmayan bakanlık işleri daha karmaşık hale getirmek için elinden geleni yapıyor. asm'yi kendi imkanı ile kurup dünyanın parasını harcayan dr arkadaşlara bakanlık mesai dışı nöbet için nasıl bir ödeme yapacak. gerekli asgari sarf ve demirbaş malzemeyi kim temin edecek, aile hekiminin kurmak için para harcadığı bir asm'de gerektiğinde Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşları personeli nasıl nöbet tutacak aile hekimine asm kullanımı için KİRA ödenecek mi? Aile hekimi kendi kurduğu birimi başkasına kullandırmak zorunda mı? güvenliği kim sağlayacak? Gelen hastaya senin acile gitmen lazım denince sevki nasıl yapılacak? minibüse mi yoksa 112'ye mi binecek? Zaten yetersiz olan 112'ler birde asm'den acile insan mı taşıyacak? Acil polk. olmayan yerlerde asm'ler nasıl hangi şartlarda hizmet verecek? daha bir bu kadar soru çıkar...biz yazmaya bıktık onlar saçmalamaya bıkmadı!!!Önce acilleri ve çalışanların şartlarını iyileştirin ondan sonra böyle zihni sinir projeler üretirsiniz... Acillerin yoğunluğunu azaltmak isteyen yeşil alan hastalarının hiçbir masrafını ( ya da reçetesini ) ödemez. bakın o zaman acile başvuranların sayısı nasıl azalıyor.
People
0
7) postenflamatuar (uzm dr)
15.08.2014 09:53:06
Hekimler organize olsa acil problemi çok kolay çözülür. Her hekim kendi uzmanlık dalım dışındaki vakaların tanı ve tedavisini hiçbir şekilde yapmam yani üstlenmem çünkü malptraktis yasası bunu yapmamı gerektiriyor dese sorun çözülür. Tabiki bu tavrı hekimlerin büyük çoğunluğuna yaycak
hekimleri buna ikan edebilecek hekimlerin tümüne ulaşan ve hekimlerin saygısını kazanan bir TTB bunu yapabilir. İdeolojik angajmanlı, işi gücü kınamak olan, siyasetle uğraşmayı TTB nin asli görevi haline getiren çürük ve kapasitesiz kadrolarla olmaz.
Her hekim TTB ye üye olsun. Bu beceriksiz yönetime seçimle indirsin, ideolojik değil mesleki amaçlar için çalışan yönetimleri baş getirsin.

Ben artık acil nöbetlerini tutmuyorum. Bakalım ne olacak. Mahkeme kararı ile tuttursalar kendi uzmanlık dalım dışındaki her vaka için konsültasyon isteyeceğim. genel cerra beyin cerrahi dahiliye pediatri benim nöbetlerimde acilden ayrılamayacak!
People
0
8) acil.dr. (uzman dr.)
14.08.2014 22:56:20
acilde uzmanlar nöbet tutmadıkca bu sorunlar düzelmez.uzman doktorlara nöbet yazılmalıdır.
People
0
9) Dr (Dr)
14.08.2014 21:12:51
Esnek mesaide bile saldırıya ugrayan bayan doktor korkudan sesini çıkaramaz, adresini biliyorlar diye şikayet bile edemezken bir de asmde nöbet.
People
0
10) özcan yavuz (aşle hekimi)
14.08.2014 20:15:56
El kaldıranlar gelip nöbet tutacak.Şunu anlamadılar böyle köklü değişiklikler yaptım olduyla gerçekleşemez istişare ve karşılıklı anlaşma gerekir.Ben asm de nöbet felan tutmam ve mahkemeyide kazanırım İstanbul muhtemelen yine %90 üzerinde bir katılımla nöbetlere hayır diyecek kolay gelsin
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)