Almanya doktor arıyor
Almanya'da beş yıl içinde 40 bin doktor emekliye ayrılacak. Siyasetçiler zaten var olan doktor açığının artmaması için çözüm arıyor.
Almanya doktor arıyor
16 Temmuz 2012 - Deutsche Welle Türkçe

Alman siyasetçiler uzun süredir, doktor açığı tehdidine çözüm arıyor. Sağlık Sigortaları Sözleşmeli Doktorlar Federal Birliği'nin (KBV) verilerine göre, beş yıl içinde 40 bin doktor emekliye ayrılacak. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda büyük bir doktor açığı ortaya çıkacak. Meslek birliklerinin verilerine göre, şu anda bile Almanya'da on binlerce bakım personeli açığı mevcut.

Öte yandan, Hartmannbund doktor örgütünün 20 binden fazla kişiyle yaptığı ankete göre, Almanya'daki doktor açığıyla ilgi tüm uyarılara karşın, her iki tıp öğrencisinden biri eğitim sonrası doktorluk yapmayı düşünmüyor.

Öğrenciler, bu kararlarına gerekçe olarak ise kliniklerde uzun çalışma saatleri ve aile hayatını sürdürmeye elverişli olmayan çalışma koşullarını gösteriyor. Bu yüzden, genç doktorlar sıklıkla yurt dışına gitmeyi ya da doktorlara görev veren sanayi kollarında çalışmayı tercih ediyor.

Anahtar Kelimeler:

almanya doktor ariyor

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
4
1) mehmet deniz (doktor)
18.07.2012 18:18:53
hükümet derhal hekimlerin haklarını iyileştirmesi lazım.yoksa dişardan doktor alacagım derken içerdeki tüm doktorlarını kaçırabilir...
People
4
2) Sinan K. (Op.Dr.)
18.07.2012 17:43:23
Bireysel yaşamanın imkansız olduğu, kariyerin zehir gibi somuruldugu, her sabah işe giderken ve işten dönerken aynanın bir yüzünde kendim, diger yuzunde ise asla doktor olarak göremediğim ben ve meslektaşlarım vardı. Bı karar vermem gerekiyordu ve tüm sevdiklerimi bırakıp istifa ettim ve şu an Almanyadayim. Amac para kazanmaksa hayır, ama yasam kalitesiyse evet. 1 yıldır mutluyum ve asla dönmeyi düşünmüyorum. Biz doktoruz ama sanki degilmisiz gibi korkak meslektaslarima kiziyorum. Hicbir eylemde bulunmadiniz ve elinizi taşin altina koymadiniz. Tek başina kalmistim. Bence bunlar iyi gunleriniz, tadini cikarin. Saygılarımla.
People
0
3) mert sinanoglu (uzm)
18.07.2012 13:45:28
murat celikten;mukemmel yazmissin,kesip tarih atip saklanacak bir yazi..ya bu ulkede bitirdiniz bizi ,yaptigimiz olsa olsa tibbi piyes-tiyatro olur baska sey degil.isci alir gibi alsalar bir dk durmam
People
0
4) aydin sinal (hekim)
18.07.2012 12:28:25
Almanyada calismak isteyen arkadaslara:Almanyanin su anda doktor acigi var emekli olanlar ve 30 bine yakin doktorunun Almanyayi terk etmesi baska ülkelerde daha iyi imkanlara sahip olmasindan dolayi.yunanistan,polonya,cek,slovakya dan gelen doktorlar calisma iznine tabi degiller.türkiyeden gelecekler calisma,oturma ve mesleki calisma iznine tabidirler.bunlari almak icinde yeterli almanca bilgi imtihani ve calisacak is yeri bulma zorunlugu vardir.tavsiyem;eger maddi imkanlar varsa gecici bir süre almanyada yasayin,buradaki türk doktorlariyla konusun ,is yeri arayin ve en önemliside cok iyi almanca ögrenin.buradan ne yazsam uzaktan kaval sesi gibi gelir.insan karekteri baska baskadir.En önemlisi nicin Türkiyeyi terk etmek istediginiz ve yolunuzu ona göre cizin.Benim terk etmek sebebim-Ankarada üniversitede anestezi sonra cerrahi ihtisasini terk ederek sadece avrupada yasamak istegiydi.baska bir istegim olmadigi icin anestezi yaptim 35 sene calistim.karari kendiniz verin.frankfurtan selamlar.
People
0
5) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
18.07.2012 10:34:21
sayın murat çelikten meslektaşımız:senin hiç kimseden(iyiler de dahil) özür dilemene gerek yok.bu ülkenin ve halkının senin gibi binlerce hekime minnet borcu,biz meslektaşlarının ise samimi,içtenlikle yaptığın ve takip ettiğimiz yorumların için teşekkür borcumuz var.her türlü olumsuzluğa rağmen seni seven bir meslektaşın olarak gitmeni istemem.yıllarca green card başvurusu yaptım.avustralya,yeni zelanda,kanada için vatandaşlık taleplerinde bulundum.olsaydı iyi mi olurdu,kötü mü olurdu bilmem.ama artık yaşımızı başımızı aldık.bu nedenle burada kalıp mücadeleye devam kararı aldım.artık kendi kurallarıma,hayat felsefeme göre yaşayacağım.hiç kimseye hesap vermek yok.ne olursa olsun.inceldiği yerden kopsun.
hele bakalım,ne olacak?
kesin kararlı olup gidersen de;dünyanın neresinde olursan ol fırsat ve zaman bulabilirsen medimagazinde yorumlarını görmek isteriz.yolun her zaman açık ve her şey gönlünce olsun.
sevgiler,saygılar.
People
1
6) Halil İbrahim Dilek (doktor)
18.07.2012 10:13:42
Elinizde diplomanızın olması bir şey değiştirmez. Vatanında karnını doyuramayıp dışarı giden GÖÇMENDİR.
People
1
7) uzman (uzman dr)
18.07.2012 09:24:40
Arkadaşlar sık yurtdışı gezileri yapmaya çaılşıyorum.Yurtdışını na giderseniz gideceğiniz en son ülkeler avrupa ülkeleri olsun. Kültürel açıdan büyük acılar çekersiniz.Ve bu travma boyutunda olur. Şu kriz anında maceradan öte olur...
People
0
8) halim harap (uzman doktor)
17.07.2012 21:20:41
Almanya'dan Sayın Aydın Ağabey.
Bizim öncelikli derdimiz para değil. İllaki, doktorsan adam gibi yaşamak için para lazım. Ama ondan da önce bizim derdimiz, mesleki itibarımızın sıfırlanmış olması. Hastadan hakaret duymak, dayak yemek hatta biçaklanmak Almanya'da da var mı? Üstelik ülkemizde bu cahil güruhun adeta sırtı sıvazlanıyor. Almanya 'da da hekimler 1 tl ye muayene, 20 tl ye ameliyat yapıyor mu? Veya orada da hekimler performans sistemiyle birbirine düşman ediliyor mu? Son olarak oranın Sağlık Bakanı'da doktorlarını halka '' bunlar hırsız'' diye lanse ediyor mu? Cevaplarsan sevinirim Aydın Ağabey.
People
0
9) mustafa korkmaz (pratisyen)
17.07.2012 18:55:51
sayın aydın sinal abi,ciddi ciddi almanya meselesini düşünüyorum.Yorumunuz dikkatimi çekti.Biraz daha açıklayıcı bilgi yazar mısınız?Uzmanlık için başvurmayı düşünüyorum.Yorumlarınızı bekliyorum.Saygılar
Dr. Mustafa
People
0
10) Osman D (Doktor)
17.07.2012 17:59:25
Berlin'de çalışan bir doktor arkadaşım ayda 5-6 bin Euro aldığını söyledi. Berlin, Anadolu'daki bir kentten 3-5 kat daha pahalı bir şehir. Eğer bu maaşa çalışacak adam arıyorlarsa maalesef zor bulurlar.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)