Biyologlar laboratuvarda lise mezunu gibi çalıştırılıyor
Tüm Sağlık-Sen Genel Başkanı Okay Erözgün, biyolog olarak çalışan sağlık personelinin fakülte mezunu olmalarına rağmen, laboratuvarlarda lise mezunu teknisyenler gibi çalıştırıldığını öne sürdü.
16 Nisan 2011 -

 

  Erözgün, ''Biyologlar Günü'' dolayısıyla yayımladığı mesajda, biyologların özlük haklarının 1984 yılından sonraki yaklaşımlarla sadece sağlık hizmetleri sınıfında hastanelerde görev alabilecekleri şeklinde bir yasal düzenlemeyle sınırlandırıldığını ifade etti. 
   
  Bu sınırlandırmanın Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Çevre ve Orman Bakanlığı ile diğer bakanlıklara bağlı çalışan biyologların yetki ve sorumluluklarını kısıtladığını, iki yıllık meslek yüksekokulu mezunları statüsünden maaş almaya başladıklarını anlatan Erözgün, ayrıca aynı fakültenin diğer bölümlerinden mezun olan fizikçi, kimyager, matematikçi ve istatistikçi kadrolarında istihdam edilenlerle aralarında özellikle derece, ek gösterge ve özel hizmet tazminatları yönünden ciddi bir maaş uçurumunun oluştuğunu belirtti. 
   
  Biyologların, özlük hakları açısından büyük sıkıntılarla boğuştuğunu savunan Erözgün, şunları kaydetti: 
     ''Biyologların ister sağlık hizmetleri sınıfında, isterse teknik hizmetler sınıfında istihdam edilsin, hastanelerde çalışmalarında bir engel yoktur. Ancak diğer bakanlıkların bünyelerinde de istihdam hakkının elde edilebilmesi ve ek olarak özel sektörde de yer alabilmeleri ve sayıları 100 binin üzerinde ve çoğu işsiz ya da gizli işsiz olan biyologları son derece rahatlatacaktır. 
 
     Biyolog olarak çalışan sağlık personeli, tam kapsamlı bir görev tanımı yapılmamış fakülte mezunu olmalarına rağmen, laboratuvarlarda lise mezunu teknisyenler gibi çalıştırılmaktadır. Yani şu anki uygulamada laboratuvar teknisyeninden bir farkı bulunmamaktadır. Sağlık Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlarda daha önceden biyologlar idari kadrolara getiriliyordu. Son çıkan Görevde Yükselme Yönetmeliği ve benzeri yönetmeliklerle bu hakları da gasp edilmiş oldu.''
 
     Biyologların TUS haklarının ellerinden alındığını belirten Erözgün, bu durumun çağdaş tıbbın gelişmesine aykırı olduğunu ifade etti. 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) merve k. (biyoloji mezunu :))
22.06.2012 04:23:19
dört yıl emek verdiğim, bilimi anlamak ve geliştirmek için yetiştirildiğim, dünyadaki birçok canlının evrende varoluş sebebini, hiçbir canlının birbirinden ayrı düşünülemeyeceğini, ayrıntıya inmeyi, sonuca ulaşana kadar sorgulamayı öğrendiğim, emin olmadığım konuda tekrar tekrar deneyerek doğru sonuca ulaşma azmi gösterdiğim, Avrupa' da önünde ceket iliklenen CANLI BİLİMİ = BİYOLOJİ' den büyük bir gururla mezun oldum. sayın doktorlar ve kıymetli laborantlar lütfen kendi alanınızla ilgilenin. bizlerin hiçbir massi kaygısı yok. döner sermaye ya da hasta sayısı bizi ilgilendirmez. sadece ve sadece önümüzdeki iş sebebi ve sonucu bizi alakadae eder. LÜTFEN BİYOLOJİ BİLİMİNİ bir sınıfa koymaya çalışmak yerine, bizim iş alanındaki mağduriyetimizi gidermenin yollarını bizimle birlikte arayın ve destek verin. tıp olmasaydı ne olurdu değil canlılar olmasaydı tıpçılar var olur muydu bunu düşünün. unutmayın ki BİYOLOJİ temel bilimdir ve neredeyse tüm bilim dalları biyolojiden dallanmaktadır, buna tıp da dahildir. şu an ben ne yapacağım nerde çalışacağım endişesi taşısam da bilgime güveniyorum ve geleceğe dair umutlarımı kaybetmiş değilim. hakettiğimiz yere en kısa zamanda gelmek dileğiyle...
People
0
2) tıp dışı (tıp dışı)
23.05.2011 00:04:51
Gülden hanım ben okuldan mezun olmadan bir branşlaşmadan bahsetmiştim yani kimse biolog olrak mezun olmasın zolog,tbbi biolog,moleküler biolog,hidrolog gibi alanlara mezun olunsun demiştim bunlardan tıbbi biolog sınıfıda tus sınavına girebilsin yorumunu yapmıştım kastım bu idi. bioloji çok genel bir kavram ve okul 5 sene olursa son 3 yada 4 dönemi seçtikleri alanda egitim alırlarsa ve yükseklisanslı mezun olunur.
ayrıca söylediklerimde çok dogru benim eleştirim bundan 20 yıl önceki meslektaşlarınıza idi. girebildikleri her kadroya talip olmuşlar laborant kadroları ssk hastanelerinde hep biologlardaydı ve hepsi teknisyenlik yapıyorlardı. ve zaten tıbbi laboratuar çalışmasınıda yani rutin tıbbi tahlil ve tetkikleride o ortamda ögreniyorlardı sonrada ortamadaki diger çalışanlarla lisans önlisans çatışması yaşıyorlardı. benim çok fazla biolog arkadaşım var bu konuları hep konuşuyoruz ve banada bir çogu hak vermiyo degil.
gelelim şuanki biologların bir kpss döneminde enfazla 20 -30 kişilik kadrolara mecbur bırakılmasına tabiki bu haksızlık buna kim dogal bir yaklaşımmış gibi bakar. ama konu başlıgı hastanelerde biologların teknisyen gibi çalışıyor olması idi kendimce bende bundan öncemki yazımda bu konuya bir yaklaşım getirmiştim.
People
1
3) haldun çelik (biyolog)
16.05.2011 12:00:35
bide benim gibi biyolog olupta mesleğini yapamayanlar var. siz en azından mesleğinizi yapıyosunuz. ben 4 yıl okuduğum emek verdiğim ve sevdiğim mesleğimi bile diyemiyorum. başka kurumda memurum. nakil için uğraşıyorum gidemiyorum. kendimden eğitim olarak çok aşağıda olan insanların emrinde çalışıyorum. bu acı anlatılmaz yaşanır.
People
0
4) rojhat (biyolog)
12.05.2011 13:20:54
sağlık bakanlığında sağlık sınıfında çalışan bir biyoloğum içinde olduğum için ne kadar mağdur edildiğiğmizi ben bilirim.beş yıl tusa hazırlandım başarılıoldum atamamız yapılmadı.sağlık baknlığı biyolog kadrosu açmış kadrolu yerleştim.biyolog mesleği görevleri özlük hakları yetki ve sorumlulukları yok.klasik ülkemizin kaderi halen 1927 lerdeyiz o zamanlar daha iyi belki eskidende kütühaneci atardın kütüphane yoktu o ilde komik trajik ülkede yaşıyoruz biyolog olarak çalışıyorum ne meslek tanımım var ne hakım var ne çalışma tüzüğüm var tam bir tiyatro inşallah sağlık bakanlığı artık bu durumuda görür biyoyok olmaktan çıkıp biyolog oluruz. herkes bilgisine güvensin
People
0
5) Birbirinizi yemeyin hakınız yeniyor (Biyolog)
01.05.2011 14:35:33
Bizim milletin genel karakteridir, ne yapabiliriz demiyoruz yok şu bunu dedi yok bu şunu dedi sen şöylesin ben böyleyim deyip saldırmak en iyi yaptığımız iş, yav bırakalım kardeşim üniversite nezunu adamlarız. Biyolog arkadaşlar onu bunu bırakın sendikalar, dernekler ve medyanın desteğini alarak her türlü yetkili makama gerek e-mail gerek mektup-dilekçe yorum vs yolları ile durumumuzu anlatalım bıktırmadıkça ilerleyemeyiz, hakkınızı ararken korkmayın saygı çerçevesinde gayret edin. Bir Kimyagerin Meclise gidip Milletvekilleriyle kendi hakları için defalarca görüştüğünü biliyorum. Ankaradaki Biyologlar lütfen fırsat buldukça benzer girişimlerde bulunun. Saygılar sevgiler
People
4
6) Koray (Dr (Ph.d. Biyolog))
29.04.2011 01:34:07
Tüm Hekim ve Biyolog arkadaşlar,

Hepimiz melegimizin ve kariyerimizin getirdiği farklı egolara sahibiz. Egosu olmayan, hırsları olmayan bir hekim (M.D.) veya bir doktor( Ph.D. )olamaz. Burada önemli olan rekabetin kendi meslek alanlarının içerisinde yapılması ve kendi meslektaşların ve branşdaşların içerisinde insani ve mesleki etik prensiblerden uzaklaşılmadan yapılması gerekmektedir. Hem Hekim (M.D.) hemde biyolojik bilimler kökenli doktor veya lisansiyer bir çok arkadaşlarımızı kınıyorum. Yorumlar mahalle agzında çok yazık. Biyologlar lisans eğitimleri süresinde zooloji, botanik, genel biyoloji, histoloji, sitoloji, mikrobiyoloji ve klinik mikrobiyoloji, biyokimya ve klinik biyokimya, fizyoloji, karşılaştırmalı anatomi, patoloji ( bitki hayvan ve insan ) enzimoloji, farmosötik botanik, farmasötik mikrobiyoloji vs gibi hem temel tıp bilimleri derslerini hem eczacılıkla ilgili temel dersleri hem veterinerlikle hem de ziraatla ilgili temel derslerini alırlar tekrar söylüyorum TEMEL DERSLERİNİ alırlar. ÇÜNKİ BİYOLOJİ TÜRKİYEDE BENİMSENMESEDE FİZİK VE KİMYA GİBİ TEMEL BİLİMDİR.!!!!!! HİÇ BİR BİYOLOG VE HİÇ BİR BİYOLOJİ BÖLÜMÜ MEZUNU ( YADA ADAYI ) BU BÖLÜMDEN MEZUN OLDUKTAN SONRA BU DERSLERİ GÖRDÜLER DİYE BİR HİSTOLOG OLMA BİR BİYOKİMYACI OLMA HAKKINA SAHİP DEGİLDİR HEM HAK HEMDE BİLGİ OLARAK. FAKAT!!! Lisans eğitimini tamamlamış bir biyolog tıp fakültelerinde veya ziraat fakültelerinde vs. ilgili departmanlarda üst ihtisaslarını (Ms.C. ve Ph.D.)eğitimlerini aldıktan sonra o konu hakkında çalışma söz söyleme analiz yapma kendi alanı konusunda tanı koyma, imza vs.. yetkisine sahiptir.
Hiç bir hekim tıp fak. mezun oldugunda biyokimya gördü diye bir biyologdan üstün degildir biyologda hekimden üstün degildir.
Biyologların tüm tıp bilimlerinde bulunması da söz konusu degildir. Temel tıp bilimlerinin tamamında dahili tıp bilimlerinde ise sadece hematoloji departmanlarında tıbbi genetik departmanları gibi multidisipliner alanlardaa sadece çalışmaktadır. Bunun dışında biyologların rutin klinik lab. bulunması SAÇMADIR, ÇÜNKİ YAPILAN İŞ TEKNİK BİR İŞTİR, BİYOKİMYA LAB. YAPILAN İŞİN BİYOKİMYA TEORİK BİLGİSİYLE YADA ARTIK YENİ TEKNOLOJİK CİHAZLAR İLE PRATİK BİLGİSİYLE BİLE İLİŞKİSİ KALMAMIŞTIR. TEKNİK LİSE VE SAGLIK M.Y.O. MEZUNLARI BU RUTİN LAB. ÇALIŞMALIDIR. BİYOLOGLAR İLLA BU LAB. ÇALIŞMAK DEPATMAN ŞEFİ VS. OLMAK İSTİYORLARSA MUTLAKA BU KONUDA Kİ EĞİTİMLERİNİ TUS ENGELİ KALDIRILARAK GEREK TUS GEREKSE MSC VE PHD ŞEKLİNDE YAPMALIDIR.

HEM HEKİM VE HEM BİYOLOG ARKADAŞLARA SESLENİYORUM. ARMUT PİŞ AGZIMA DÜŞ OLMUYOR. HERKES KAN TER DÖKSÜN KAFA YORSUN YILLARINI VERSİN SONRA BU KONULARDA SÖZ SÖYLEME HAKKINA SAHİP OLSUN.

Ben bir tıp fak. asistanım
Lisans: Biyoloji ( Moleküler Biyoloji agırlıklı) 4 sene
Yüksek lisans : Tıbbi Genetik 3 sene
Doktora : Tıbbi Genetik 5 sene
Post Doktora : Universite de Strasbourg
( PARİS/ FRANSA) Tıp fak. genetik departmanı 2 sene
= 14 sene = TIBBİ GENETİK DOKTORU ( PH.D)

Bırakın artık egoları bir kenara bu ülke için kaç biyolog kaç hekim birşeyler yapıyor rant kavgasının ötesine geçin ve kendinize gelin herkes kendi işini yapsın. TIP TÜM DÜNYADA MULTİDİSİPLİNER BİR ALANDIR. HEM TEMEL BİLİM KÖKENLİLERE HEMDE KLİNİK KÖKENLİLERE İHTİYACI VARDIR.

Herkese iyi çalışmalar dilerim...
(Bir zahmet artık çalışın konuşmayın!!!)


People
0
7) Tarık Bengüç (Dr)
27.04.2011 20:16:12
Bu..Bu..Alın bunu .. Ne işi var laboratuvarda biyoloğun,ne işi var müdürlükte biyoloğun,ne biçim memlekette yaşıyoruz bu ne be.
People
1
8) Gülden Vapur (Biyolog)
27.04.2011 18:32:19
Sayın veterinerlik fakültesi mezunu. Biyologlar kadroları kendileri istediler diyebiliyorsunuz da 7000 mezunda 20 kadro çok az ve biyologlara çok haksızlık yapılıyor diyemiyormusunuz.Böyle olunca doğal olarak insanlar bir şekilde para kazanmak zorunda oldukları için bunu kabul ediyorlar. BİYOLOG:Bütün canlı varlıkları birbirleri ve çevreleri ile olan etkileşimlerini,bilimsel yöntemlerle inceleyen bu yöntemler sonucunda elde ettiği verileri eğitim,tarım,orman, sağlık,çevre,gıda,kozmetik, endüstri,biyoteknoloji vb. alanlarda uygulayan ve uygulatan,bu sonuçları rapor haline getirerek imzalama yetkisine sahip olan kişidir. Ve kendi alanında en fazla doktora ve yüksek lisans yapan bir meslek grubudur.Bunun haricinde uzmanlaşmaktan kastınızı anlayamadım...
People
0
9) filiz kankur (biyolog)
26.04.2011 23:53:29
Sayın Tüm Sağlık Sen Başkanı Okay ERÖZGÜN'e bizim mesleğimize gösterdiği ilgi ve destekten dolayı teşekkür ederim.16 nisan dünya biyologlar günü'nde taksim'de ilkini gerçekleştirdiğimiz mesleki onur yürüyüşümüze katılan ve destek veren tüm meslektaşlarımıza da ayrıca teşekkür ederim.meslek odamız kuruluncaya kadar bu birlikteliğin ve mücadelenin devam etmesi dileğiyle...
People
0
10) Onur Atak (Biyolog Adayı)
25.04.2011 01:48:20
Sayın Uzm. Dr. S.Y,