Diş hekimlerine ciddi haksızlık
YENİ ASIR'dan Erkin Usman yazdı....
Diş hekimlerine ciddi haksızlık
28 Kasım 2013 -

Ali C, özel sektörde görev yapan bir uzman.
Eşi ise bir diş hekimi. Devlet hastanesinde görevli.
Ali C, "Eşimin görev yaptığı ilçede çalışabileceğim birim yok" diyor ve ekliyor:
"İl içerisinde çalışabileceğim en yakın birim 110 kilometrede. Önümüz kış, o günün şartlarında gerçekleşmesi çok güç tablo."
Ali C, henüz 6 aylık olan kızını yalnızca 2 ay görebilmiş...


* * *

Ve, günümüzün gerçeği...
"Sağlık Bakanlığı'nda atama nakil yönetmeliği 26 Mart 2013 tarihinde değiştirilerek diş tabipleri stratejik personel olarak ilan edildi ve eşi özel sektörde çalışıyorsa eş durumu tayin hakkı ellerinden alındı. Eş durumu talepleri olsa dahi Sağlık Bakanlığı tarafından reddediliyor."
Ali C'yi dinlemeye devam:
"Birçok aile bu durumdan mağdur. Aile birliğimizi sağlayamamaktayız.
Ülkemizin en büyük bölgesel gazetesi olarak sizlerin vesilesiyle sorularımıza cevap arıyoruz.
Atama bekleyen binlerce diş hekimi varken, diş hekimleri neden stratejik personel yapıldı?
Anayasanın Temel Haklar kısmındaki 41. maddesinin (Ailenin Korunması ve Çocuk Hakları) ihlal edilmesine neden göz yumuluyor?"
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) haydar (dişhekimi)
25.12.2013 20:45:06
ben de dişhekimlerinin birlik olma konusundaki yetersizliğe katılıyorum. Dişhekimliği gibi şevkle ve inançla yapılacak güzel bir mesleği bu hale getirenlere karşı ses çıkarmak, mücadele etmek gerekir. HER FIRSATTA BİRBİRİNİ YEREREK DEĞİL meslekdaşını kardeş bilerek. özelde çalışanlar kamuda çalışanların hakkını koruyarak, kamudaki özeldekini koruyarak, uzman uzman olmayanın hakkını koruyarak ve daha önemlisi. diş hekimlerinin, diş hekimliği öğrencilerini koruyarak başlanmalı. diğer sağlık çalışanları ile birlikte tabii ki ama bizim mesleğimize has çok felaket problemler var hak ettiği yere biz getireceğiz başkası değil. şu devlet hastanelerinde döner sermaye katsayısı ne rezalaet bir şeydir mesela
People
0
2) süzer (dt)
19.12.2013 07:55:53
iyi yapıyor kanun koyucu.biz dişhekimlerine az bile.özelde kamuda her alanda eziyor.dişhekimleride bi an için hasta ağzından kafasını kaldırıp ne oluyor diye bi çevresine bakabilse.hakkını almak için birlik olabilse.
People
0
3) DT.SİBEL (diş hekimi)
06.12.2013 18:11:11
Eşim serbest inşaat mühendisi.Üç çocuk sahibiyim ve eş durumu mazeret tayin dilekçeme yönetmeliğin 21.maddesi 11.fıkrasına yani statejik personel olduğumuzdan red cevabı geldi.Ne yapılacağını bilmiyorum.araştırmadığım yer kalmadı bu konuda danıştaya bir kaç dava açılmış ama neticelenmeiş arkadaşlar ne yapmamız gerekiyor.Bu yönetmeliği çıkaranların aile bütünlüğü hakkında ne düşündüklerini merak ediyorum ve onları vicdanları ile başbaşa bırakıyorum
People
0
4) ŞAHİN AKIN MAĞDALA (DİŞ HEKİMİ)
03.12.2013 21:43:32
eş durum başvurusu yaptım ve bana da ret cevabı geldi. sebebi dişhekimi stratejik personelmiş. eşim benim yanıma gelemiyorsa nerde burada aile bütünlüğü. insanlar eşlerini mesleklerine şehirlerine göre seçmeye mecbur mu. aile kavramının kutsallığı nerde kaldı.
People
0
5) ferit tan (dt)
29.11.2013 13:00:04
Allah askina dishekimlerinin bu kadar sorunu varken kamuda calisan insaat iscisi gibi evine gidip yorgunluktan bayilirken özeldeki gelen hastaya müsteri gibi yag çekmek zorunda kalirken en önemlisi bütün yorgunluk zahmet ve özene ragmen yaptigi is bu kadar basite alinirken bu konularin konusulmasi bile yersizdir.bir yetkili bunlari duysun artik diyecegim ama duyan olmaz.insallah kendi cocuklarida dishekimi olurda anlarlar.
People
0
6) şahin öztürk (diş tabibi)
28.11.2013 17:31:32
Hakan yiğit kardeşime..Son yorumunun altını imzalıyorum..Diş hekimleri hekim mi ne bilim ne arasına sıkıştırılmış ancak dişi ağrıyanın değerini bildiği ,şu anki bakanlığın yardımcı sınıflara kadar indirgediği garip bir branş..
Ama siz siz olun karamsarlığa kapılmayın..Bu dönemde değil belki ama er geç bu mesleğin hakkı teslim edilecektir..Eczacı ve doktor arkadaşlarımızı rencide etmeden bu yolda hep beraber yürüyeceğiz...sevgiyle kalın..
People
0
7) uzm (dr)
28.11.2013 16:28:43
hagi doktor hakkını alıyor ve insanca yaşıyor ki?? binde birlik kaymak tabaka, ve güç yanlısı dışında..
People
0
8) hakan yiğit (diş hekimi)
28.11.2013 15:55:10
özel hastaneler,eczaneler de sgk ile anlaşmalıdır..şu an onlar mı iyi diş hekimleri mi sizce??
ayrıca devlet ödeme olarak 20-25 tl verse bile bunun üzerine bir katkı patı ve vergi indirimi de olacak...
devlet bana ne verirse versin kendime uygun ve kaliteli malzemeden şaşmam..
tayinlerde bile garip durumlar var tabiiki..
bize önem verilmediği suradan belli: diş hekimliği birimlerini eczacılık birimlerine bağladılar..müdürlükten sube bile olamayan hale geldik,bakanlıkta!!!!!
People
0
9) şahin öztürk (diş tabibi)
28.11.2013 15:22:41
Hakan yiğit kardeşim yazıda aile birliğinden bahsediyor haklı olarak..bu kamuda çalışanlar adına çok büyük bir sorun...Bunu gözardı edemeyiz ..ve meslektaşlarımızın yanında olmalıyız..ısrarla aileden bahseden sayın hükümetimizin bu konuyu görmezlikten gelmesini dile getirmeliyiz..
Muayenehanelerden hizmet alınması ise başka bir konu..Bu konuda yorum yapan doktor arkadaşlıma katılıyorum..Vermezlerya hadi verdiler diyelim ..Size 20-25 tl ye dolgu yaptıracak..Soruyorum size ..Aynı özeni gösterir yada aynı malzemeyi kullanırmısınız...Sevgilerimle..
People
0
10) murat 124 (dr)
28.11.2013 11:51:34
aman abim etmeyin eylemeyin..ole yada bole iyi malzeme ile makul fiyatlara dis yaptirabilecegimiz ozel discilerimiz hala var.es kaza bu odeme isi cikarsa devlet sizin 100 liraya yaptiginiz is icin 3 lira verecek,yerse diye.buna da atlayan zibil gibi meslektaslariniz olacak..haliyle ucuz etin yahnisine dolacak vatandas.bu arada siz kaliteyi dusurmek zorunda kalacaksiniz. vs. vs.isler total damak proteze kayacak..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
05.12-04.01Nöroloji Uzmanı ve Biyokimya Uzmanı Aranmaktadır.Personel Arayanlar
03.12-02.01usg cihazıTıbbi Cihaz
21.11-21.12FLOROSKOPİ CİHAZ SATIŞITıbbi Cihaz
21.11-21.12GÖZ MİKROSKOBU SATIŞITıbbi Cihaz
18.11-18.12İŞyeri Hekimiİş Arayanlar