Muayene süresi 20 dakika olacak
Sağlık Bakanlığı, bir hastanın hastanede muayene olma süresini 20 dakikaya çıkarmak için çalışma başlattı.
Muayene süresi 20 dakika olacak
09 Haziran 2011 - YENİŞAFAK

Sağlık alanında fiziksel ve tıbbi altyapı gibi konularda son dönemde büyük gelişme kaydedilen Türkiye'de muayeneler artık kısa sürmeyecek. Bu konuda çalışma başlatan Sağlık Bakanlığı, bir hastanın muayene süresinin 20 dakikaya çıkarılmasını sağlayacak. Bu durumda vatandaşlar doktora muayene olduktan sonra hastalıkları hakkında bilgilendirilecek. Böylelikle doktorlar acele etmeyerek hem hastaya fazla zaman ayıracak, hem de yanlış teşhis konulmasının önüne geçilecek.

Sağlık Bakanlığı, muayene olmak için hastaneye giden vatandaşlara daha fazla vakit ayrılması için hekim sayısının artırılmasına ilişkin de çalışmaları devam ediyor. Bakanlığın bu yönde yürüttüğü çalışmalarla, batı ve doğu arasındaki hekim farkının büyük oranda azaldığı görülüyor. Bu durumda uzman hekim başına düşen nüfusun en fazla olduğu il ile en az olduğu il arasındaki oran Aralık 2002'de 14 kat iken bu oran Aralık 2010'da 3 kata indirildi. Ayrıca 2002 yılında Ağrı, Hakkari, Şırnak Muş gibi doğu ilerinde hekim başına ortalama 27 bin kişi düşerken, bugün bu oran ortalama 4 bin kişiye kadar düşürüldü. Böylelikle hem "doğuya hizmet gitmiyor" gibi eleştirileri son bulurken, hem de hekimler artık hastalara daha fazla zaman ayırmaya başladı.
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) eylem (doktor)
30.07.2011 11:18:19
umarım düzelir.hastalara yazık.acıyorum.bazen o kadar yogun oluyor ki ve kapıda bekleyen hastalar acele ettiriyor.hadi doktor o hastaya neden çok zaman ayırdın cabuk ol diye...komik.türkiye gerçeği.sağlık bakanı bu ayıbı çözmeli.bazen yurt dışından hastalar geliyor.şaşırıp kalıyorlar tabloya.türkiye portresi.umarım çözülür.
People
0
2) eylem (hasta bakışı..)
15.06.2011 13:42:43
umarım muayene süreleri uzar...
böylece benim gibi dikkatli anemnez alınmadığı için tanısı geçiken ve 10 yıl boyunca FMF ağrısı çeken biri olmaz...
NOT:Tanımı koyan doktor beni sadece 20 dk dinledi...kendisine burdan çok teşekkür ederim...
People
0
3) dr.internalist (dahiliye asistanı)
14.06.2011 03:54:53
SÖZEL OLARAK GÜZEL BİR FİKİR GÖRÜNSE BİLE PRATİK UYGULAMADA ZOR. GÜNDE 100 HASTANIN BAKILDIĞI BİR POLİKLİNİKTE HASTAYA 20 DK AYIRMAK DEMEK,KAPILARIN TEKMELENEREK SAYGISIZCA,İÇERİ DALIP, HEKİMİ SORGULAYAN HATTA HASTA HAKLARINA ŞİKAYETE KADAR UZANAN HASTA DEMEK.20 DK AYRILACAKSA EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİNDE BİR DR OLARAK GÜNLÜK BAKILAN HASTA SAYISI 8 SAATLİK MESAİDE MAX NEFES ALMADAN 24 HASTA BAKILMASI DEMEK.AYRICA RANDEVU SİSTEMİNE GEÇİLMELİ Kİ ÜNİVERSİTEDE İSTEDİĞİ GİBİ DAVRANAMAYAN HASTA, DEVLET HASTANESİNE GELİNCE BABASININ ÇİFTLİĞİ GİBİ DAVRANMA HAKKINI BULUYOR.NEDEN ACABA?? SAYIN BAKAN, HALKIN HAKLARINI GÖZETTİĞİNİZ KADAR SAĞLIKÇILARIN HAKLARINI DA GÖZETİN. KUL HAKKI VAR AMA HESABI ÖTE DÜNYADA ALLAH HUZURUNDA!!!
People
0
4) İsmail H. (Dahiliye Uzmanı)
13.06.2011 14:18:40
Aslında güzel bir uygulama. Ancak bu performans sisteminde uygulanması çok zor görünüyor.
People
0
5) Oğuz Basut (KBB Uzmanı-Prof. Dr.)
13.06.2011 08:44:20
Güldürmeyin beni... Bu sistem içerisinde hastalara efektif 20 dakika ayrılabileceğini mi düşünüyorsunuz. Her halde doktorları 24 saat çalıştırarak talebi karşılamayı düşünüyorlardır, performans adı altında ;-)
People
0
6) ey (uz dr)
12.06.2011 21:59:46
Ben elimden geldiği kadar bu şekilde hasta bakıyorum.Olması gereken de bu.
People
0
7) şahin acar (ürolog)
12.06.2011 18:13:19
dikkatli anemnez VE HASTANIN ASIL NE ANLATMAK İSTEDİĞİNİ ANLAMAK çok önemli. hastalarla dr'lar aynı dili konuşmuyorlar, hastalar anlatmak istediğini anlatamıyor yada yanlış ifadeler kullanıyorlar . DR'da zaten düz kafa , BİTKİN , ÖNYARGILI, KÜÇÜMSEYİCİ . öyleee gidiyor .20 dk biraz fazla olabilir, 10 dakika çok uygun
People
0
8) Nazmi Kurtaş (Pediatrist)
11.06.2011 16:11:20
Çok süper bir uygulama.Düşünenleri kutlarım.
Bu konudaki olumsuz eleştirilere katılmıyorum.Doktor ve hastanın insanlık onuru için çok elzem bir uygulama.Bir an önce başlamasını kendim ve hastalarım adına heyecanla bekliyorum.
People
0
9) ssyar (DR)
10.06.2011 21:35:55
hekimlerin çoğu zaman ayrılması gereken hastaya gerekirse 40dk.da ayırıyor zaten sonra nemi oluyor? polk.kapısında homurdanmalar,kavgalar hemen başlıyor, ''ameliyat mı yapıyor doktor.. burya sağlam gelen hasta gider..''... allahım sen aklımıza mukayet ol..
People
0
10) dr osman (doktor)
10.06.2011 13:56:01
bilgisine, becerisine, insaniyetine, özel yaşamına, yani tamamına karışan bir bakanlık. sana ne kaç dakikada muayene edersem ederim. yanlış yapılacak olduktan sonra 1 saatte muayene et yine olabilir. ben göz doktoruyum bazen yarım saat bazen 5 dakika sürebilir muayene. önemli olan o değil. muayene birazcık uzasa zaten dışarıdan homurtular yükseliyor. bunun da önüne geçilsin. para kazanmaya gelince artık karın tokluğuna çalışıyoruz malesef. çünkü birlik içinde olamadık. sesimizi çıkaramadık. alınan haklarımızın hepsini verdik. kararlı bir duruş sergileseydik bunlar olmazdı.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
08.01-07.02SATILIK POLİKLİNİK hissesi & tamamiDiğer
07.01-06.02Kadın doğum cildiye uzmanıPersonel Arayanlar
20.12-19.01KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜM CİHAZITıbbi Cihaz