Torba Yasa kabul edildi, süreç nasıl işleyecek?
TBMM Genel Kurulu tarafından kabul edilen ve sağlık alanında bir çok önemli düzenlemeler getiren Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair 'torba tasarı' kanunlaşmış oldu.
Torba Yasa kabul edildi, süreç nasıl işleyecek?
03 Ocak 2014 -

Öncelikli olarak Cumhurbaşkanlığı'na gidecek olan Kanun için Cumhurbaşkanlığının 15 gün inceleme süresi bulunuyor. Cumhurbaşkanlığından sonra Kanun Başbakanlığa bağlı Resmi Gazeteye gönderilerek yayınlanacak.


Resmi Gazetede yayınlanmasıyla yürürlüğe girecek olan Kanunda muayenehanesi olan öğretim üyelerini ilgilendiren önemli bir madde bulunuyor. Torba Kanunun 14. maddesi;


'Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla mesai saatleri dışında serbest meslek faaliyetinde bulunmakta veya özel kuruluşlarda çalışmakta olan öğretim üyeleri, bu maddenin yayımı tarihinden itibaren üç ay içerisinde bu faaliyetlerini sona erdirir; bu süre içerisinde sona erdirmeyen öğretim üyelerinin üniversiteyle ilişikleri kesilir.'


hükmünü getiriyor.Yani Resmi gazetede yayınlanmasının ardından öğretim üyelerine 3 ay süre tanınıyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) uzdr (uzmandoktor)
05.01.2014 14:19:13
Madde 37 de EAH sindeki doç. ve prof. ilgili bölüme göre, onlara da öğretim görevlilerine verilen haklar verilmiş gibi görünüyor.
People
0
2) Anat Galip (Dr)
05.01.2014 14:04:45
Bence burada yanlislik, haksizlik olmasinda. Saglik Bakanligi na bagli hastanelerde calisan Doc ve Prof lar, ogretim gorevlisi degiller mi?

Bu uygulama, onlari 2.sinif yerine koyacak ve siz diger Prof larla esit olamazsiniz dedirtecek bir mantik. Niyte o zaman, SB na bagli yerlerde Doc vve Prof lar var. Ustelik Saglik Bakanligi nin, kendisi bunu kendi elemanina yapiyor.

Denetleme olmayan yerde, daha fazla kisitlama olur. Eger muayenesi olanlara somurmeyi onleyecek bir denetleme sistemi olusturulsa, bu kadar zorlayici ve yeni somurulere acik bir duruma gerek olmayacakti.

Saygilarimla

A Galip
UK
People
0
3) kirpi (öğretim üye+muay)
04.01.2014 22:26:47
dr hikmet,
bu hasetlik niye.
umarım muayenehanesini kapatmak zorunda kalacak bir hoca ile işin olmaz.
ben onlardan biriyim.
benim muayenehanede yaptığım iş üniversite yoğunluğu içinde 3 ayda yapılıyor.
günde 4 hasta geliyorsa biri hekim ve yakını.
üniversitede yaptıramadıkları için geliyorlar.
deontoloji..indirimli makul ücret ödüyorlar(fizik muayene olmadığı için)..
şimdi bizler gidersek onu da bulamayacaklar.
700-1000 kişiye hasetlik yerinde bırak joler olarak kalsın.
herkese lazım olur.
umarım ve gönülden dilerim muayenehanesini kapatmak zorunda kalacak hekimlerin birine muhtaç olmazsın.
çünkü üniversitede o hekimlere belki hiç belki aylar sonra ulaşacaksın...
sevinme niye seviniyorsun.
ben bütün hekimlerin muayenehane hakkını savunuyorum.
tamgün'ün nesi güzel.bu yasaya göre
makedonya'da,varna'da tıp ya da uzmanlık bitiren TC vatandaşı hekim mecburi yapmayacak. bunu da mı savunuyorsun.
People
0
4) Ziya Akcetin (genc (50 yasinda) emekli üroloji profesörü)
04.01.2014 10:37:22
Istanbul Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi sayin rektörleri,
bana kadro acarsaniz, yeni kanun sartlari ile üroloji kliniginizde calismaya raziyim.
Siz kadro acana kadar da ayda 27000 Euro maas ile Almanya´da klinik sefi olarak calismaya devam edecegim. Caresizlikten!
People
0
5) Dr Hakan (Öğretim Üyesi)
04.01.2014 08:48:12
Sn Dr Hikmet Bey, süreç tıkır tıkır işlemeyecek. Bir kere her şeyim hıyar diyene elinde tuzlukla koşarsan Türkiye'de zararlı çıkarsın Bu adamlara hiç bir konuda güven olmaz. Bu gün bu yasayı çıkarır, 3 ay sonra üniversitelerden özel muayene ve ameliyatı kaldırır, yasa Anayasa Mahkemesinden döner iptal olur muayenehane açma hakkı geri gelir, sen elinde hıyarla sap gibi kalırsın. Hiç bir konuda istikrarı olamayan, yarın ne olacağı belli olmayan bir ortamdayız ama sende sanki İsviçre gibi stabil bir ülkede yaşıyormuş havası var ya da bizler çok saf ve temiz kalıyoruz, diğer insanlara göre, son 15 günde yapılanlara bakarsan bizim muade para alıp hastanede bakmamız çok masum bir davranış en azında bir insanı iyileştiriyoruz ve emek sarf ediyoruz.
Mesut Ünsal hocam 2547 de mesai kavramının kalktığı ile ilgili birşey göremedim yasada, biraz açıklarsanız sevinirim.
Herkese selam ve sevgiler...
People
0
6) hikmet (dr)
03.01.2014 21:06:58
Süreç tıkır tıkır işleyecek.
Muayenehanesi oturmuş, hastaneye bağlı kalmadan da çalışabilecekler, emekli olacak. Diğerleri, hastane üzerinden iş kotaranlar, bağıra çağıra yerinde kalacaklar. Zaten en çok nümayişi de bu grup yapıyor. Gidenlerin kadrolarını genç yetenekler dolduracak, devran dönecek.
marak etmeyin bu yüzden memlekette kıtlık filan çıkmayacak. Hastanelerin imkanları giderek zenginleştirilerek özelle fark kapatılacak.
Durmak yok.
Sağlığın tartışılacak, düzeltilmesi gereken daha bir çok yönü var. Tam gün yaygarası ile birilerinin kese sorunu memleket sorunu halinde gösterilmesin. Son durum çok dar bir kesim dışında kimsenin umurunda değil.
People
0
7) Mesut Unsal (Ogretim üyesi)
03.01.2014 20:38:21
2547 de mesai saati kavrami kaldirildi. Profesorun haftalik sadece 10 saat ders yuku var. Daha fazlasi kendine kalmis. Saat 17 den sonra nobet tutar, gelen hastaya bakar v.b yok.
People
0
8) serbesthekim (hekim)
03.01.2014 11:56:26
Vakıf Üniversitelerinde çalışan öğretim üyeleri de muayenehanelerini kapayacak mı?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
05.12-04.01Nöroloji Uzmanı ve Biyokimya Uzmanı Aranmaktadır.Personel Arayanlar
03.12-02.01usg cihazıTıbbi Cihaz
21.11-21.12FLOROSKOPİ CİHAZ SATIŞITıbbi Cihaz
21.11-21.12GÖZ MİKROSKOBU SATIŞITıbbi Cihaz
18.11-18.12İŞyeri Hekimiİş Arayanlar