Tamamlayıcı tıpta hekim şartı
Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü İrfan Şencan, geleneksel tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarını sertifikalı hekimlerin yapabileceğini ve yurt dışında sertifika alanların, ilgili komisyonda değerlendirileceğini bildirdi.
Tamamlayıcı tıpta hekim şartı
28 Kasım 2013 -

ANKARA-Şencan, düzenlediği basın toplantısında geleneksel tamamlayıcı ve alternatif tıp ile ilgili 4 yıldır devam eden çalışmalara son şeklinin verildiğini, çalışmaların tamamlandığını ve bu uygulamaların sadece hekimler tarafından yapılabileceğini belirtti.

Bu tür uygulamaların sadece Uzak Doğu'da yapıldığı kanaatinin yanlış olduğunu ABD, Almanya ve Fransa gibi ülkelerde de yapıldığını anlatan Şencan, konuyla ilgili belirli bir çerçeve çizmek için gerekli mevzuatların çıkarılacağını söyledi.

Mevzuat çalışmaları sırasında dünyadaki uygulamaların incelendiğini vurgulayan Şencan, oluşturulan çalışma gruplarının kendi alanlarında araştırmalar yaptığını ifade etti. Uygulamanın, sadece hekim tarafından yapılabileceğini, Sağlık Bakanlığınca denetleneceğini anlatan Şencan, tıptaki diğer tedavi yöntemleri gibi bunun da hastaneler, poliklinikler ya da muayenehaneler de yapılabileceğini açıkladı.

Çalışmayı yapacak hekimlere, diğer sağlık personelinin de yardımcı olabileceğini dile getiren Şencan, "Bu uygulamaları sertifikalı hekimler yapabilecek. Yurt dışında sertifika alanlar, ilgili komisyonda değerlendirilecek" dedi.

Bununla ilgili özel bir sağlık kuruluşu tanımına gitmeyeceklerine dikkati çeken Şencan, mevcut sağlık kuruluşlarının yapacakları uygulamalara göre alt yapılarında düzenlemeye gidecekelerini kaydetti.

Şencan, geleneksel tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarının Genel Sağlık Sigortası (GSS) kapsamına alınmasının planlanmadığını, konunun istismar edilmemesi için ilgili kılavuz endikasyon listesi hazırlayacakalarını da bildirdi.

-Uygulamaya geçilecek alanlar

Şencan, çalışma kapsamında akupunktur, hipnoz, hirudoterapi, refleksoloji, ozonla tedavi, mezoterapi, fitoterapi, homeopati, osteopati, kyropraktik, maggot ve apiterapi uygulamaları ile proloterapi ve kupa tedavisi konularında yönetmelikler çıkarılacağını söyledi.

Şencan, yönetmeliklerin uygulamalı hangi sağlık kuruluşlarında ve kimler tarafından yapılabileceğine dair esaslar, sertifikasyon, denklik, denetleme gibi konuları içereceğini de sözlerine ekledi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) O.atalay (Fizyoterapist)
02.12.2013 23:16:26
Bu uygulamalara sığınıp fizik tedavi ve rehabilitasyon egitimimiz sırasında öğrendiğimiz diğer tedavi yöntemlerini sahiplenmeyen doğru düzgün uygulamayan hatta hatta kendini bu uygulamaların unvanlariyla tanıtan fizyoterapistlere ders olsun bunlar alternatiftir fizyoterapistlerin asıl derdi bunları uygulayıp uygulayamamak değildir mesleğimizi ve özlük haklarımızı tanımlayan dünya standartlarında bir yasa isiyoruz önce bunla uğraşalım mümkünse...
People
1
2) hasan (saglik)
02.12.2013 17:38:40
Fizyoterapist arkadaslar buradaki konu, Alternatiftip tir, sizi ilgilendiriyormu bilmiyorum, Almanyada kendi imkanlariyla iki yillik egitim aldiktan sonra alternatif tip uzmani olanlari taniyorum, okuduklari okulunda Üniversiteden alakasi yoktur, tabiki bunlarin yazdiklarini hic bir saglik sigortasi tanimaz, oraya giden kisi cebinden ödeyip yazilan tedavi yönteminide kendi imkanlariyla satin alir. Bilimsel Tiptan da bir ilgisi yoktur. tahmin ettigim kadar bakanligin söz ettigi konuda budur...(bunlar kupa, masaj, Akapunktur vs...yaparlar....)
People
0
3) mukayye (ftr)
02.12.2013 12:44:42
düne kadar hemşireleri beden eğitimcileri bir iki kursla fizyoterapist yerine koymak isteyen bugün bir sağlıkçı olarak fizyoterapistlerin yapacağı işlere hekimlerin el koyması sadece onların tekeline geçsin sevdaları nedir sağlk bakanlığını derdi anlamadık her anlamda kısıtlama getirip işe yaramaz konuma düşürmek istemenin nedir mantığı destek olunmuyorsa bu kadar da köstek olunmasın
söyleyecek çok söz var anlayana
People
1
4) ramazan çatan (öğrenci)
01.12.2013 20:01:43
NNöroloji ortopedi beyin cerrahi dahiliye vs uzmanlarnin tani koyduğu hastalara Hotpack US tens dışında baska bir tedavi modalitesi bilmeyen ftr uzmanlarina guveniyoruz sağlık Bakanlığına guveniyoruz evrensel işler yaptığı için.... insan hayatinin bu denli ucuz olduğu baska bir ulke yok çünkü hekimleri herseyin en iyisini yapiyo
People
0
5) onur y (fizyoterapist)
01.12.2013 19:28:40
Meslegimize dokunmayin dogtorlar herkes kendi isini alanin uzmanlik sahibi olan kisiler tarafindan yapilmali alternatif tipi fizyoterapiyide fizyoterapist yapar bilgi diyorsunuz gelin fizyoterapi konusunda kim bilgili olcuselim bu isler havlamakla olmaz yem istiyorsaniz baska ciftliklere gidin dogtorlar sayginizi her gecen gun yitiriyordunuz saglik degil isiniz para...
People
0
6) arda arda (ftr öğrencısı)
01.12.2013 18:59:58
Şu an ftr öğrencisiyim.Olayları yüzde yüz anlayamıyorum.AMA NİYE BU TIP OKUYUP HEKİM OLAN İNSANLAR BU KADAR ÜST TABAKADA GÖRÜYORLAR KENDİLERİNİ.NE OLUYOR HEKİM OLUNCA ? SİZ OLDUNUZ DA NOLDU ? GERÇEKTEN MERAK EDİYORUM.BİR ŞEYLER BİLDİĞİNİZİ SANIYORSUNUZ AMA FİZYOTERAPİST MESLEĞİNİ ANLAYAMAMIŞSINIZ.
People
0
7) umut (fizyoterapist)
01.12.2013 17:50:01
hekimlerin bize teknisyen gözüyle bakması gerçekten anlamsız .,ingiltere de avustralyada hastaya hekimden bağımsız ilaç reçete ediyorlar,kanada da doktora gitmeden direkt fizyoterapiste görünebilirsin çünkü teknisyen değil hekim ve diş hekimi gibi Primer sağlık profesyonelidir,bizde niye böyle ki; bizim lisans eğitimimiz dahamı kötü daha mı farklı hayır! benim ülkemde her şey hekim odaklı sorun bu.
People
0
8) zekeriya (fizyoterapist)
01.12.2013 16:55:35
fatih bey hastaya dokunabilecek tek grup hekimlerdir demişsiniz ancak hastaya dokunan hekim bu zamanda pek göremiyorum? sağlık camiası içerisinde hastayı muayene eden, hastayı dokunarak tedavi eden tek meslek grubu FİZYOTERAPİSTLERDİR...
milenyum hekimlerinin klişeleşmiş"dokunarak muayene etme .." tabiri malesef tarihe gömülmüştür...sonda takmayı bilmeyen,tansiyon ölçmeyi bilmeyen,nabız almasını bile bilmeyen yarım hekimler tanıyorum... tıp fakülteleri tus dersanelerinden farksız bir durumda.
dünyaca tanınmış ve popüler meslek olan fizyoterapistleri görmezden gelemezsiniz..saygılar
People
0
9) ahmet (fizyoterapist)
30.11.2013 16:09:31
Yillardir bu uygulamalar hem ulkemizde hem dunya da yapilmaktadir. Hic kimsenin dikkatini cekmemis bu alanlarda ki uygulamalari fizyoterapistler olarak uygulamaktayiz. Osteopati kayroprakti gibi terimleri sozlukten ogrenen palpe ettigi Yasin ismini yillar once unutmus bazi hekimlerin bu uygulamalara sahip cikmasI sasirtti isin diger garipsenecek kismi Manuel terapi osteopati uygulamalarinin doktor tarafindan uygulayiciya yaptirilacak olmasi zaten komisyonun osteopati kavramindan ne kadar uzak oldugunun bir baska gostergesi... Birakin artik hekimlere yeni is sahasi acma cabalarinida tip teriminin yalniz hekimlerden kurulu olmadigini gorun. 've yurt disinda bu tur muesseseleri gormussunuz ya orda by uygulamalarinin planlayicisinda uygulayicisininda Hekim olmayabildigini gorun hipnoterapiyi psikologlarin da faydalandigini mesela Vera psikologun bagimsiz sekilde terapi aldigi insanlari diyetisyenlerin özgürce diyet planladiklarini fizyoterapistlerin manuel terapi konusundaki buluslarini... Kisaca birakinda isimizi yapalim....
People
0
10) hasan (saglik)
30.11.2013 15:45:22
Bir isi bitirmeden diger ise giriyorlar. biraz düsününde sistemdeki aksakliklari düzeltin,bunu calisanlarin burnunda cikarmayin. yoksa yaptiginiz hersey yarim kalir ve elinizde patlar...kendilerini Almanyayla kiyasliyorlar ya, gerci deveye sormuslar; neren egri diye, cevaplamis; nerem dogruki....Almanyadan selamlar...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori