“Muayenehaneler boş”
Adana Diş Hekimleri Odası Başkanı Hasan Yaman, Türkiye’de vatandaşların ağız ve diş sağlığı hizmetlerine ulaşamadığını vurgulayarak, “Muayeneler boş, vatandaşın ağzında diş yok” dedi.
“Muayenehaneler boş”
23 Aralık 2013 -

Hasan Yaman, Dünya Diş Hekimleri Birliği ve Dünya Sağlık Örgütü’nün diş çürüğünü kalp rahatsızlıklarının baş nedenlerinden bir tanesi olarak kabul ettiğini belirterek, “Dünya Diş Hekimleri Birliği ve Dünya Sağlık Örgütü’nün kalp hastalıklarıyla diş hastalıklarını yan yana getirmiştir ve bu konuda çok etkili çalışmalara başlamıştır. İnşallah bizim ülkemizde de en kısa zamanda bu çalışmalar Sağlık Bakanlığı tarafından da üst düzeye çıkartılır” şeklinde konuştu.

Ağız sağlığının genel sağlığın ayrılmaz bir parçası olduğunu ve insanın temel hakkı olduğuna dikkat çeken Başkan Yaman, şunları aktardı:
“Türkiye’de vatandaşlarımızın ağız ve diş sağlığı hizmetlerine ulaşamadığı bir gerçektir. Bu durum ağız ve diş sağlığında hizmet veren diş hekiminin azlığından değil, sağlık politikalarındaki yanlışlıktan kaynaklanmalıdır. Serbestte yüzde 60, kamuda çalışan yüzde 27, diş hekimliği fakültelerinde çalışan yüzde 12 ve diğer kurumlarda yüzde 1 civarında diş hekimi çalışmaktadır. Yani en fazla diş hekimi özelde hizmet veriyor. Diş hekimi kendini yetiştirmiş, gayet güzel bir muayenehane yapmış ancak bu muayenehaneler boş, vatandaşın ağzında diş yok.”

Yaman, SGK kapsamındaki vatandaşların göz, kalp, kulak gibi rahatsızlıklarında özel hastanelerde veya muayenehanelerde hizmet alabildiğini, sadece diş ile ilgili problemlerinde buralardan özel hizmet alamadığını belirterek, “Halbuki biz ne diyoruz? Sağlık ağızdan başlar. Dişleri bozuk olan birisinin vücut sağlığından nasıl bahsedebilirsiniz? Herkesin Anayasada hekim seçme hakkı vardır. Siz istediğiniz hekime gidebilirsiniz. Sosyal devlet ilkesi gereği ağız diş sağlığı merkezleri mutlaka olacak. Ancak ‘ben özelden hizmet almak istiyorum. Bir kısmını benim sigortam karşılasın, bir kısmını da ben kendi cebimden vermek istiyorum’ diyen insanların önünü kesmeye devletin hakkı yok” ifadelerini kullandı.

Yaman, “Dünya Diş Hekimleri Birliği bir çalışma yapıyor ve gelişmiş ülkelerde bir standart belirliyor ve diyor ki; 0-16 yaş arasında ortalama bir çürük olacak. Bizim Türkiye’de bu oran 7 ve maalesef bu 7 diş çürüğünü aşağı çekemiyoruz. Ben mezun olduğumda 7 tane diş hekimliği fakültesi vardı Türkiye’de. Şu anda 50’ye yakın diş hekimliği fakültesi var, çok sayıda diş hekimi yetişti. Ancak mesleğe başladığımda Türk toplumunun yaklaşık yüzde 85’nin diş ve diş etinde problem vardı, bugün de yaklaşık yüzde 85’inin diş ve diş etlerinde problem var. Bir geriye gidiş, bir düzelme yok” bilgisini verdi.

Anahtar Kelimeler:

muayenehaneler bos

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) bilmiş (Op.Dr.)
08.05.2014 09:48:18
Bence herkesin özel sağlık sigortası olsun işler bunun üzerinden yürüsün..sağlık paketleri olsun..SGK aradan çıksın..Özel hastanelere gelince SGK bunlardan hizmet satın almak istiyor...alıyor..25 30 bin Eczacıdan ki bunlar da özel..onlardanda hizmet satın alıyor alıyor mu alıyor..Dişhekimi arkadaşlar haklı..Dişhekimi kardeşlerimiz üvey evlatmıdır ki bu sistemin dışına itiliyorlar...biri bunun bana izahını yapsın...
People
0
2) can (eczacı)
07.05.2014 23:17:35
Sgk ile anlaşma yapmak isteyen diş hekimi kardeşlerim çok yanlış yoldalar. Sgk'nın ipi ile kuyuya inilmez. Eczacı olarak diğer meslektaşlarımın da çoğunun aynı fikirde olduğuna inanıyorum.

Sgk anlaşmanızın olmaması sizin için eksi değil tam aksine artıdır. Sgk memuru olmak istiyorsanız başka.
People
0
3) www.aciamagercek.com (dr)
16.01.2014 09:51:04
HERKESİN AĞZINA İMPLANT MI YAPMALI?

Milletin dişleri neden dökülüyor? Önlem almak yerine sektörü büyütmek kime yarar sağlıyor? Bu işi yapmak kimin görevi? BHiz stent takalım, siz implant takın, öbürü başka bir şey taksın... Yazık bu millete.

En zengin ülkeler bile hastalıkların önlenmesi konusunda ciddi araştırmalar yaparken biz ne yapıyoruz? Artan hasta sayısına yetişmek için ya doktor ithal etmek için çırpınıyor, ya da kıt kaynaklarımızı, hastalıklar peşinden koşarak çarçur ediyoruz. Bunca yıldır yapılan, hastalık sektörünü beslemek. Peki bu ülkede sağlıklı yaşamak mümkün değil mi? Önce hasta olmak ve sonra da dev zincir hastanelerde tedavi olmak zorunda mıyız? Yıllardır çarçur ettiğimiz milyarlarca doları, hastalıkları önlemek ve sağlığı korumak için harcasaydık, hiç değilse bugün sağlıklı bir toplum olur, doktor ithali peşinden koşmazdık.

Sağlık otoritelerinin görevi, sağlığı korumak, hastalıkları önlemektir. Hastalık üreten bataklığı kurutmak yerine, bu bataklığın ürettiği hasta bir toplumla uğraşıyoruz. Her yer hastane dolarken yenilerini açmaktan gurur duyuyoruz. Hastalıkları önleme ve sağlığı koruma ise kimsenin aklına gelmiyor.

Süper doktorlar hastalıkları önler, vasat doktorlar erken teşhis ve tedavi eder, diğerleri ise hastalıklardan yarar sağlar.
Biz hangi gruba giriyoruz?
Huang Dee : Nai Ching (MÖ. 2600 Çin’in ilk Tıp kitabı)


People
0
4) mustafa kırmızı (diş hekimi)
15.01.2014 23:56:36
insanlarımız bir daireye 200.000 lira verir alır bir arabaya 50.000 lira verir biner ancak sağlığa gelince 100 lirayı çok görür. Allah mukaddes kitabında diyor ki insanoğlu nankördür diye bide bizim toplumda. Arkadaşlar diş hekimi olarak lütfen temiz çalışalım ve mesleğimizi icra ederken kendimizi ezdirmeyelim. parası olmayana amenna ağrısı ücretsiz bile tedavi edilebilir ancak bir dişi kurtarmak uğruna 300 lira bile çok görülmemelidir. eğer bundan feragat edersek bu mesleğimize ve bize zalimlik olur. lütfen ucuz ve kötü işler yapmayalım toplumu bilinçlendirelim zaten ülkemizde bu yıllardan beri yapılmış olsaydı bugün herşey farklı olabilirdi vesselam
People
0
5) aydin sinal (hekim)
09.01.2014 13:24:07
Bagzi dis hekimlerinin yaptigi karsilastirmali yorumlara cevap:Almanyada dis tasi temizletme ,beyazlatma icin 56 euro ödedim,evin anahtarini unutmustum aksam dönüstede cilingir cagirdim 175 euro ödedim,demekki Türkiyedede Almanyadada cilingirler dis hekimlerinden kiymetliymis.Ne yapalim talihinize küsün
People
0
6) kamil (dis hekimi)
05.01.2014 13:37:01
150 lira dis temizliği cok diyen arkadas; kombi borun patlasin usta cagir on dakikada halleder elli lirani alir.2 metrelik telefon kablosu cektirdik muayenehaneye 50 lira verdik. Turkiyenin gozde nesleklerinden biri dis hekimi bes yilini vermiş egitime yarim saat ugrasmis 150 tl cok derseniz insafsizlik yapmış olursunuz.
People
0
7) dişçi rte (diş hekimi)
02.01.2014 15:31:07
yok diş hekimi muayenehanesi ile sgk anlaşırsa diğer uzman hekimlere emsal teşkil edermiş???
eee özel hastanelerde uzman hekimlerin sgk anlaşması var,diş hekimlerinin neden yok?????
eczanelerin anlaşması var eeeeee???
ya hep ya hiç olur mesleğiniz ne olursa olsun hepimiz biriz...kendimize pay çıkartmak yerine birlik olmadığımız sürece çok saçma sapan tartışırız çok......
boş işler...........
People
0
8) sezenasl (-)
26.12.2013 21:57:56
2 çocuğuma da ortodonti işlemi yaptırmalıyım Arkada kalan bir dişin öne çekilmesi gerekiyor kısaca tel takılacak 1 tanesi 3.000 TL. dediler. 1000 TL maaş alıyorum Hani 500-600 gibi olsa gözüm kesiyorda sonuçta çarpık çarpık geziyorlar.
People
0
9) murat 124 (kd bas cvs)
26.12.2013 09:56:34
sayin dis hekimi arkadaslarim kardeslerim abilerim ablalarim..


peki ne olsun..nasil birsey istersiniz ? nasil bir sistem olmali ki ...

buyrun hep olumsuz bakmayalim biraz da istenenlerden bahsedelim ?
People
0
10) brk (dt)
26.12.2013 09:25:45
aydın bey. söyledikleriniz doğrudur elbette. benim söylemeye çalıştığım konu sağlık olunca para vermeyi israf gibi görüyoruz. anladığım kadarıyla yurtdışındasınız. türkiyede bir film çekip sallanan protezi yapıştırmakla kimseden o parayı alamazsınız. kimse vermez. "altı üstü bir diş yapıştırdın." derler
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
05.12-04.01Nöroloji Uzmanı ve Biyokimya Uzmanı Aranmaktadır.Personel Arayanlar
03.12-02.01usg cihazıTıbbi Cihaz
21.11-21.12FLOROSKOPİ CİHAZ SATIŞITıbbi Cihaz
21.11-21.12GÖZ MİKROSKOBU SATIŞITıbbi Cihaz
18.11-18.12İŞyeri Hekimiİş Arayanlar