Yabancı doktorların ayak sesleri...
Yabancı doktorların ayak sesleri...
09 Ağustos 2011 02:40 - MEDİMAGAZİN OKUYUCU KÖŞESİ
Sayın Medimagazin okurları,
 
     8 Ağustos 2011 tarihinde açıklanan yabancı hekim kontenjanlarını görünce T.C. vatandaşı olan birçok hekim arkadaş gibi bizde şok olduk. Artan tıp fakülteleri sayı ve mezunlara karşın; toplam asistanlık kadroları değişmezken,yabancı hekimler için açılan kadroların hızla arttığını gördük. 3361 asistan kadrosunun 443 si yabancı hekimlere ayrılmıştı. Sınava giren yabancı hekim sayısından daha fazla kontenjan açılmıştı. Adete biz T.C. vatandaşları üvey evlat durumuna düşmüştük. Ayrıca bu yabancı hekimler Yale, Harvarddan gelmediklerine göre hangi ülkeden gelmekte ve ülkemizde gerçekten yeterli hizmeti verecek bilgi ve tecrübeleri varmıydı? Malum ÖSYM son tıp diploması denklik sınavı şaibeler nedeniyle iptal edilmişti.
 
 
TOPLAM KADRO: 3361
Tıp Fakültesi Toplam: 1596
Sağlık Bakanlığı Toplam: 1072
Yabancı uyruklu Toplam Kadro: 443
Adelet Bakanlığı Toplamn Kadro: 13
 
Ve bazı branşlarda Türklere verilen kadrodan daha çok  kadroları vardı.
Örnek
 

                                genel / yabancı uyruklu

çocuk cerrahisi              11 / 21
göğüs cerrahisi              12 / 11
göğüs hastalıkları           28 / 20
kalp damar cerrahisi       16 / 17
radyasyon onkolojisi       12 / 13
nükleer tıp                       5 / 4

 

Ayrıca örneğin Selçuk Üniversitesi Plasik Cerahi A.B.D gibi bazı bölümler,birçok tusda, her nedense sadece yabancı hekim kontenjanı açıyorlar.

 

Bununla birlikte diğer kadrolardada hepimizin bildiği gibi yabancı hekimlerin kardiyolog yada göz doktoru olmaları için sadece barajı geçmeleri yeterli oluyor. Bir T.C. vatandaşının 70 yaparak girdiği kadroya bir yabancı ülke vatandaşı sadece barajı geçerek yerleşiyor.

 

Bu Yabancı asistan arkadaşlarımız maaş almadan yada sadece döner alıyorlar ama eminim biz T.C. vatandaşları arasında da maaş almadan 50 ile gözcü ve kardiyolog olmak isteyenler vardır.Neden bize de aynı kadrolara başvurma hakkı sağlanmıyor?

 

Amerika gibi tıp eğitimde ve asistanlıkda örnek aldığımız bir ülke , yabancı ülke vatandaşını asistan olarak çalıştırmak için onların en az 10000 dolar harcayarak 3 aşamalı USMLE denen bir sınavı geçmesini bekliyor. Ve bu sınavı geçenlerinde asistan olma garantileri olmuyor eğerki bu yabancı ülke vatandaşını hastane hocaları mulakatla kabul ederse asistan oluyor. Ülkemizde ise bildiğim kadarıyla ÖSYM tek basamaklı bir diploma denklik sınavı yapıyorki, son sınava karışan şüphe ile oda iptal olmuştu.

 

Eğer amaç yavaş yavaş yabancı hekim getirmekse, bunun yol haritası kanunu olmamalımı? Ve Sayın bakanımızdan yabancı hekimlere verdikleri 50 ile kardiyolog olma şansını bizde istiyoruz. Tusda maaşlı ve maaşsız olmak üzere açılan bu 2 farklı kadroda maaşsız opsiyonuna T.C. vatandaşı olarak bizde başvurmak istiyoruz....

 

Saygılarımızla

Bir grup tuszede pratisyen

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) dr m (uzman tabip)
10.09.2011 00:40:08
farklı bir eğitim sisteminden gelen bu yabancı uyruklu doktorlar bu sınavlarda dil sorununu da aşarak o puanları kazanıyorlar. onlar da 6 sene boyunca türk eğitim istemiyle çalışsalar daha yüksek puanlar alabilirler. kazandıkları yerlerde de 4-5 sene eğitim adına usanmadan aylıksız çalışıyorlar.
türkiyede eğitim almış/alan 2000-3000 tabip/uzman tabibin çalışma izni alabilmesi için gerekli bir yasa. geç kalınmış bile.
People
0
2) dr mert sahin (dr)
09.09.2011 21:30:04
Ali bey -ŞU AN YABANCI HEKİM NEREDEYSE ŞARTSIZ VE SINAVSIZ GELECEK BİZİM VATANDAŞIMIZIN CANI PATLICAN MI?-eğer yabancı hekimi amerika gibi alacaksak dört basamaklı bir sınav ve sürecin en az 1 sene sürmesi gerekir. Ve sonuncusuda sözlü mulakat olduğu için zaten yabancı hekim amerikalı hekim girmek istemedikleri yere girer. Birde turkiyedeki denklik sınavına bakalım sonuncusu şaibeler nedeniyle iptal edildi. Sonradan yabancıların girdiği tusa benim 70 le girebildigim kadroya onlar 50yle yerleşiyor bu Revamı? Şu an neredeyse bir yabancı hekim sınavsız ve şartsız geliyor turkiyeye...
People
0
3) prof dr guler kayra (dr)
09.09.2011 14:15:57
ali bey turkiyeye gelecek yabancı hekimin geleceği yerler kanada amerikaya gidenlerle aynı olmayacak. Birde amerikadaki uzmanlık usmle sınavına bakın isterseniz. Ne kadar zor ve sonuncusu sozlu olduğu için yabancı kontenjanı ayrı olsada zaten kendi vatandaşının girmek istediği bölüme yabancı almıyorlar. Bizdede tam tersi turun girmek istediği kontenjana havadan gelen uyduruk bir denklik sınavıyla bizim 170 netle yaptığımız yere 110 netle gelen yabancılar. Bilemeden yorum yapmayınız isterseniz
People
0
4) ALİ DEMİROĞLU (DOKTOR )
27.08.2011 19:44:40
Yabancı doktor arkadaşları o kadar zayıf düşünmekte doğru değil.Bir çok yabancı ülkeler(ABD.İNGİLTERE.FRANSA VE KANADA GİBİ)
Genel kontenjanlarında yabancı uyruklu ve yereli varandaş diye bir ayrım yapmıyor ve dahası bu arkadaşlar denkilk sınavını geçdikten sonra tünm hastanelere baş vurarak hem çalışa hemde eğitimini devam ettire biliyor.Hala yabancı ve yerli doktor ayrımı yapılmnası bizim eksik yönümüz.
People
0
5) jale sultanoğlu (çocuk doktoru)
18.08.2011 21:42:09
ben azerbeycan tıp mezunuyum bu sene denklik sınavını 1 puanla kaybettim türkiye vatandaşıyım yukarıdaki bilgiler beni kapsar mı?diploma denklik belgemi almadan nasıl çalışabilirim ben
People
0
6) murat (dr)
18.08.2011 14:43:34
Sayın yönetmene göre hava hoş ne de olsa kendisi yabancı doktorlara muayene olmayacaktır. Aynı yere T.C vatandaşı 70 ile girsin (bugün 70 almak demek belkİde 5-6 aya yakın bir süre eve kapanmak, hayattan kopmak maddi ve manevi olarak çöküntü yaşamak anlamına gelirken) yabancı gelecek 50'yi geçecek istediği yere yerleşecek.Hatta bazı fakültelerde T.C vatandaşı 70 alsa bile giremeycek çünkü oralarda sadece yabancı kadrosu olduğundan.Dünyada örnekleri mevcut amerikalının usmle puan ortalamasına baktığınız zaman yabancıların puan ortalamasından 10-15 her sınavda totalde düşük (3 lü puan sistemi). Amerikada bile bazı bölümlere giriş nerdeyse imkansıza yakınken bizde belkide giren her 10 türk gencinin en az birinin kalbinde yatan 1 kişilik kadro sadece yabancıya açılıyor.İngiltere keza öyle diğer avrupa ülkelerinde giremiyorsun bile çok zor.(almanya biraz esnek bu konuda orda da faşizim almış başını yürümüş). Kimsenin yabancılara karşı olduğunu sanmıyorum aynı amerikadaki gibi herkes eşit sınava girer önce denkliğini aldıktan sonra( denklik olayına hiç girmeye gerek yok son sınavın yüzde 75'i bir önceki senenin sorusuydu yüzde 50 başarı vardı). yabancı alır 70'ini girer istediği yere. O adama da maaş vermemezlikte yapma kimse bunu istemez. Bir de yabancı doktorların TUS birincisi 2 sınavda yabancılardan çıktı aforizması var ki sormayın gitsin onlardan birisi Hacettepe diğeri cerrahğaşa mezunu idi hoca ahmet pırt mezunu değil.Artık T.C vatandaşları olarak bırakın ayrıcalık istemeyi eşitlik ister konuma gelmişiz. O yüzden devşirme bu ülke de T.C vatandaşlarıdır. Ayrıca bu ülkede yabancı çok sevilir el üstünde tutulur yamuk yampirik konuşur türkçeyi sempatik olur . Fransa'da gidin fransızcayı telaffuz hatasını yapın cevap vermezler. Geçen sene gittiğimde ingilizce soru soruyorduk ingilizce bilmelerine rağmen fransızca cevap veriyorlardı, çat pat fransızca bir kaç birşey öğrendik onuda yanlış telaffuz ettik diye bazen cevap bile alamadık. Yok azizim bu ülkede yabancıya çok değer var. Yolda zenci görsek gider fotoğraf çektiririz. O yüzden Hasan isimli meslektaşım onlar bu ülkenin evlatları sen ben bu ülkenin evladı değiliz. Asıl devşirme biziz.
People
0
7) dr o.e. (dr)
18.08.2011 12:45:57
Bizi destekleyen bütün meslektaşlarımıza sonsuz teşekkrler. Ösym bugun basın toplantısında geri adım atti
bir grup tuszede
Dipnot: Sayın yönetmenim, Siz bu kadar konuşan ve yazılanlardan devşirme ilgili youm yapmanız çok üzücü ve düşündürücü. Burada hakkı yenen gencecik doktorlar ve denklik havadan ve sizin doktorunuz olmasını istemeyeceğiniz yabancı drların denklik problemi konuşuluyordu
People
0
8) mehmet sokollu (senarist-yazar)
16.08.2011 01:08:28
Hasan bey, notunuzda mantık hataları var. "Devşirmeler(!)-her ne demekse artık- el üstünde tutuluyor ve onlar üstelik de milliyetçi. Bu nasıl oluyor da oluyor". İyi de hasan beyciğim, siz kendi kendiniz açıklıyorsunuz zaten. Doğal olarak milletini seven ve milleti için çalışan "milliyetçi" kişi takdir görecektir. Yoksa sizce milliyetçilik kötü birşey mi?. Pardon ...Siz hangi millettensiniz?..Devşirme denmesi ile, her kimse o kişilere karşı faşizanlık yapılmış olunmaz mı?. Haa bu arada..Ya tarih kitaplarına biraz karıştırın ya da son zamanlarda arz-ı endam eden muhteşem (!)tarihi dizileri biraz azaltın isterseniz..Zira devşirmecilik kurumu yüzlerce yıl önce tarihe karıştı....iyi sabahlar..
People
0
9) mert sahin (dr)
15.08.2011 18:23:19
yük getirmesi meselesi değil. Yabancı uyruklu hekimlerin maaş alması bütçeyi sarsmaz. Yabancı uyruklular lehine kontenjanların arttırılması yanlış. İleride kendi ülkesinde çalışacak, halkının konuştuğu Türkçeyi ana dili olarak konuşan, halkını tanıyan, vatanının bu gelişmişlik düzeyine gelmesi için ataları ve kendisi büyük sıkıntı çekmiş Türk gencinin hakkıdır elbet kontenjanlar. Sırf bu kontenjanlar yabancı uyruklulara verilecek diye yurdum genci çok daha aşırı bir çalışma temposuna girip kendini ve ailesini yıpratacak. kendine göre daha olağan bir çalışmayla gireceği dala (örneğin kardiyoloji) çok abartılı bir şekilde çalışarak girmek zorunda kalacak. Dahası bu şekilde ya istediği dala giremeyecek ya da o dalın uzmanlık eğitimini istediği yerde yapamayacak. Örneğin Sakarya'da radyoloji kontenjanında bu girişte hiç yerli kontenjan açılmamış. Neden? Çok merek ediyorum. 44 olan yabancı kontenjanı neden 438'e çıkmış. Neden?. Aynı kontenjana aylıksız olarak girebilecek binlerce yerli meslekdaşım varken üstelik. Hiç soruldu mu önce siz girmek ister misiniz diye? Sebep "biz sizi biliriz bizim mahallenin çocukları" deyip ilerisi için alternatif yaratmak mı? Türkçesi: müşteri kızıştırmak mı?
People
0
10) dr hürkan kerim (prof dr)
15.08.2011 18:19:01
Sayın mustafa bakır hocamızın konuya baya bir yabancı olduğunu görüyorum. Amerika gibi ülkeler ancak kendi vatandaşlarının istemedikleri uzmanlık dalarında ihtisas yapmak mümkünüdr. Bir türkün oarada dermatolog yada gözcü olması imkansıza yakındır Ayrıca pratikte dahilde olmak üzere 1 seneden fazla süren 4 sınava girer. Ve yinede üniversite hocalarının kabulu beklenir. Ayrıca Türkiyede denklik sınavı çok komitir. Geçen sınavda birönceki sınavla aynı soruları sordular direk denklik versinlerde adı sınav olmasın bari.. Ayrıca hiçbir ülke yokturki kendi vatandaşına 1 kontenjan açarken yabancıya 2 açsın.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)