Akdağ: Sosyalist doktorlarla hastaları karşı karşıya getirdiler
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, doktorların iş yükünden şikayet eden Türk Tabipleri Birliği’nin (TTB) meslektaşlarına en büyük haksızlığı yıllarca tıp fakültelerindeki öğrenci sayısının azaltılmasını isteyerek yaptığını öne sürdü.
Akdağ: Sosyalist doktorlarla hastaları karşı karşıya getirdiler
30 Nisan 2011 - HÜRRİYET Mesude ERŞAN

Akdağ, hastalarla ‘beyaz önlüklüler’ arasındaki ilişkiyi arızalandıran en önemli sebebin TTB’nin eylemleri olduğunu söyledi. Demokratik eyleme saygı duyduğunu, tartışmaya açık olduğunu belirten Akdağ, “İşin içine hastaları kattığınız, hastalara hizmet vermeyeceğim dediğiniz her eylem bu ilişkiyi bozar. Yaptıkları tıp etiğine, yeminine asla uymuyor. Sorun varsa hükümetledir, hastayla ne problemleri var. Kozlarını hükümetle paylaşsınlar” dedi. 

 

Doktorların hasta ve yakınlardan şiddet görmesiyle ilgili de Akdağ şöyle konuştu: “Günde 1.5 milyon insan doktorla karşı karşıya geliyor. Çok büyük bir hizmet arzı var. Doktora yönelik şiddetin arttığıyla ilgili bir bilgi yok. Örgütlerle bunu oturup konuşmalıyız. Ama tabip örgütü temelinde sosyalist bir örgüt. Bunu kendileri yazıp çiziyor. Şimdi bütün bunları sisteme, hükümete, sağlık bakanlığına karşı oldukları için kullanmayı arzu ediyorlar. Bu bir tabip örgütüne yakışmaz. Eğer şiddeti önleyeceksek oturup, birlikte konuşalım.


Doktor sayısının en yüksek olduğu şehirlerde bile üzerlerindeki iş yükünün fazla olduğunu söyleyen Akdağ, “Hastalarımızı Avrupa, Ortadoğu’ya gönderip, ‘Hadi gidin, orada tedavi olun’ diyecek halimiz yok. Aslında doktorların üzerindeki iş yükünü de yeni sistemlerle olabildiğince dengeli paylaştırmaya başladık. istatistikler de doktor sayısının az olduğunu gösteriyor. Avrupa’da 100 bin kişiye 350 doktor, Türkiye’de 160 doktor düşüyor. Doktor sayısı artmadıkça, iş yükünü ortadan kaldıramaz. Sadece adaletli ve dengeli dağıtabilir” diye konuştu.

Performanstan dönüş yok

ESKİ sistemin vatandaşı mağdur ettiğini savunan Recep Akdağ, şunları söyledi: “AK Parti hükümeti olarak geri dönmeyeceğiz. Her ne kadar CHP bu sistemi döndürmek için Anayasa Mahkemesi’ne gitsede de, hukuk yavaş da olsa halkın lehine gelişiyor. Performans sistemi verimliliği artırıyor. Performans ödemelerinin devam etmesini uygun buluyorum. Sistemi geliştirmek için herkesle konuşmaya da hazırım.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) MK (TIP)
03.05.2011 09:45:55
BAKAN AYRIMCILIK YAPARAK SUÇ İŞLİYOR
SUÇ DUYURUSUNDA BULUNMAK LAZIM. NE DEMEK SOSYALİST SAĞCI SOLCU SİYAH BEYAZ
People
0
2) hekim dertli (dr.)
02.05.2011 23:01:53
Sosyalist falan değiliz.Şahsen ben kendimi Türk Milliyetçisi olarak tanımlıyorum.TTB'nin bizim için verdiği mücadelede sonuna kadar varım.Bakan bey sosyalist olmayan büyük çoğunluğa ayar vermeye ve yanına çekmeye çalışıyor.Ama bunlar karın doyurmuyor,hakkımızı istiyoruz...
People
0
3) kaplan dr (uz.dr)
02.05.2011 22:17:53
syn bakan doktor sayısından şikayetçi ama elindeki doktorların da kıymetini bilmiyor. savunduğu sistemle bizi hem mesleğimize haem hastalara küstürüyor. bu gidişle tıp fakültesini tercih edecek insan kalmicak. yıllarca uğraş didin ne maddi ne manevi tatmin olacak ortam bulma.bu politikalarla doktorluk istenmeyen meslek haline geliyor. yazık bu kadar emeğe. bunun bedelini bakan hak nezdinde nasıl ödeyecek merak ediyorum
People
0
4) demir demir (uzm dr)
02.05.2011 21:52:28
bu performans sisteminde aile hekiminden fazla alan bir uzmanım..ama her ay at yarışı yeniden başlıyor..diğer uzman arkadaşlarıma göre fazla alıyorum ama 26 ilden büyük ilçede 2 kişi kişi çalıştığımızdan böyle..bir hafta ara ile icapçıyım.15 gün çalışıp 2 gün dinleniyorum.o 2 günde yine hastalara bakmaya geliyorum..puansal performansım süper ama sosyal performans sıfır...beyin cerrahı arkadaşımda benim gibi yoğun çalışıyor ama benim aldığımın 3000 lira eksiğini alıyor..neden..çünkü polklinik yapma sayıları az..ama ne zaman acile gitsem 2 sinden birini mutlaka acilde görüyorum..şimdi bu adaletmi..madem bu sistemden vazgeçilecek gibi görünmüyor bari doğru düzenleme yapılsın...
People
0
5) Osman Kukula (Uzm.Dr.)
02.05.2011 16:14:22
iki seçimde de oy verdim.artık akp.ye yol göründü.nedir bu performans rezilliği.birine 1 diğerine 10 vermek adil mi.hakkımızı helal etmiyoruz.
People
0
6) dr fidan (doktor)
02.05.2011 11:37:49
arkadaşlar ilk zulüm aile hekimliğiyle başladı. Uzmanlar ne yaptı sıranın onlara geleceğini düşünmedi. sonra onlara sıra gelince üniversiteler seyretti. şimdide sıra üniversitelere gelince aile hekimleri seyrediyor. tabiki 7000-8000 maaşı alırken banane diyor. bende şu an aile hekimliği yapıyorum.şu an için kazançlı olabilirim. ama sadece ŞİMDİLİK ÖYLE. arkadaşlar kimse banane dememeli. şu an inanın en iyi halimiz herşey daha kötü olacak. lütfen birbirimize kenetlenip hep beraber hakkımızı arayalım.
People
0
7) HAKAN (dr)
02.05.2011 11:14:36
O sözkonusu kişi 7000 değil, 8500 TL alıyor, 7000 TL alan aile hekimi kalmadı artık. Her halde burada yazdıkları için de ekstra prim alıyordur..
People
0
8) Ruhi Bunalım (uzman doktor)
02.05.2011 09:17:31
Hekimoğlu kardeşim,
Bu güzel düşüncelere, aile hekimi olamadan yani 7000 tl maaş almadan önce de sahipmiydin? Bugün sen raporlu ilaçları yazarak 7000 tl alırken, bizler gece günmdüz her türlü riskleri alıp ameliyat yaparak 4000 tl alıyoruz. Hem şunu da unutma benim senden 6 senelik bir ihtisas fazlam var. Peki, bu mu ücretlerin dengelenmesi?
People
0
9) Mali (Dr)
02.05.2011 08:45:11
Hekimoglu nasıl böyle hala destekçi olabiliyorsun anlayamadım...Hiçbir donemde hekimlere bu derece zulüm yapılmamış ve hakları ellerinden alinmamistir...Gör bunları!
People
0
10) Ahmet Sevil (Göğüs Hastalıkları Uzmanı)
02.05.2011 00:06:15
Neredeyse tamamen AKP'ci bir zihniyete sahibim. Yalnız bu sağlık bakanlığı komple hariç. Ne demek sosyalist zihniyete sahip ya, bende katıldı bu eyleme ve benim gibi yüzlercesi. TTB'yi çok yetersiz hekimlerin büyük çoğunluğu ise bu sistemden memnun görüyorum. TTB yetersiz çünkü bu örgüt yerine başka bir örgüt olsaydı çoktan çok afedersiniz 'öttürmüştü' çoktan hükümeti. Tekelcilerin neler yaptığını gördük. Nasıl bir güç olduğumuzun farkında değiller. Sürekli korku ve sindirme politikası yapıyorlar. Ama bizim doktorlarda iş yok. 100 bin doktormu var dökülek kardeşim sokağa, bak bakalım bir tanesi çıkıp konuşabiliyormu, recep akdağ beyefendiyi anında alaaşağı etmiyorlar mı? Yeter diyorum, yeter..
SON HABERLER
ETİKETLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori