Sağlık Bakanlığı'ndan hekimlere ilginç soru! Tekrar dünyaya gelseniz..
Sağlık Bakanlığı, aile hekimliğinden kaçışın nedenlerini araştırmak için harekete geçti.
Sağlık Bakanlığı'ndan hekimlere ilginç soru! Tekrar dünyaya gelseniz..
21 Şubat 2015 - TÜRKİYE GÖKHAN KAYA

Bazı aile hekimlerinin kendi isteğiyle sözleşmelerini feshetmesi veya biten sözleşmesini yenilememesi üzerine Sağlık Bakanlığı, bu kaçışın nedenlerini mercek altına aldı. Hekimlerin aile hekimliği görevinden ayrılış nedenlerine yönelik olarak bir anket hazırlayan Bakanlık, hekimlere başta şiddet konusu olmak üzere çeşitli sorular yöneltti. “En son sözleşmenizi feshetme veya yenilememe sebebiniz nedir” diye soran Bakanlık, “Aile hekimliği yaptığınız süre içerisinde işyerinde çalışma arkadaşları veya hastalar tarafından yıldırma amaçlı tacize (mobbing) maruz kaldığınızı düşünüyor musunuz?” sorusuna ankette yer verdi. Ankette Bakanlığın, aile hekimliğini bırakan hekimlere “Tekrar dünyaya gelseniz aynı mesleği seçer miydiniz?” diye sorması da dikkat çekti.


“Kim tarafından size mobbing yapıldığını düşünüyorsunuz” sorusunun yer aldığı ankette karşı kalınan şiddettin fiziksel mi, cinsel mi, sözel mi, duygusal mı yoksa ekonomik olduğu da soruldu.


AİLE HEKİMİNE RANDEVU AYARI
Öte yandan Merkezi Randevu Sistemine dahil edilen aile hekimlerinin sisteme uyum sağlayamadığı ortaya çıktı. 1 Temmuz 2013 tarihi itibariyle aile hekimliğinde 'Merkezi Hekim Randevu Sistemi'ne geçilmişti. Fakat Sağlık Bakanlığı'nın yaptığı tespitlere göre aile hekimleri tarafından çalışma cetvellerinin yeterince tanımlanmadığı ve sistemin verimli olarak kullanılmadığı ortaya çıktı. Bu nedenle vatandaşların randevu almak yerine direk olarak aile hekimlerine gitmek zorunda kaldığı belirlendi.Bu kapsamda Bakanlık, vatandaşların randevu sisteminden yararlanabilmesi için aile hekimlerinin 30 günlük çalışma cetvellerini sisteme tanımlamaları talimatı verdi.


Ayrıca Bakanlık, aile hekimlerinden poliklinik hizmetlerinin en az yüzde 50'sini randevuya açmalarını da istedi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) dr (uzdr )
26.02.2015 09:11:28
İmkanım olsa bu ülkeden giderim.Beni kimsenin tanımadığı ,yeni bir hayat kuracağım bir ülkeye.Ve orada dr luk yapmazdım....
People
0
2) Erşan Kuneri (film sektörü)
25.02.2015 14:34:12
Hı hı... tabi tabi.. Yine size memur olurdum. Ferhat Göçer'in dediği gibi " bir daha dünyaya gelsem sevgilim, arar bulur yine sizi severim"
People
0
3) Hikmet Yılmaz (doktor)
25.02.2015 12:08:46
17 yıl oldu fakülteyi bitireli, ilk mezun olduğum yıllarda doktor zannediyordum kendimi ve az da olsa saygı görüyordum. Ancak zamanımızda bütün sanat ve meslekler için yapılan itibarsızlaştırma politikaları hekimlik sanatını da itibarsız hale getirdi. ülkemizde devlet ve halk nazarında hiç bir sanatın itibarı kalmamıştır.Kısa süre içinde zengin olmak, emlak rantının içinde olmak, hiç bir bilgin olmasa da müteahhit olmak, usulüne uygun malı götürmek, üretmeyen iş adamı olmak halk ve devlet nazarında daha saygın ve itibarlı hale gelmiştir. Bu itibarlı işleri yapamayacağımıza göre yeniden meslek seçiminde kendi becerilerime uygun olan sanatı seçerdim. Ama hekimlik asla.
People
0
4) Dr E (Genel Cerrahi Uzmanı)
24.02.2015 22:56:08
Elimizi kolumuzu bağlayarak ek gelir elde etmemizi yasaklayan ve verdikleri döner sermayeyi yıllar içinde daha da azaltarak herkesin geliri artarken bizim gelirimizi giderek azaltan ve bize bir çıkış yolu bırakmayan bir yönetimin olduğu bir ülkede tekrar dünyaya gelsem kesinlikle doktor olmak istemem.
People
0
5) better call saul (dr)
24.02.2015 21:40:53
40 yıllık hekimim. üstelik iyi bir tıp fakültesinde klinik dalda profesörüm.
tıbbiyeye girerken 1969 oldukça yüksek puan almıştım. babamı dinlemedim. tıbbiyeye istanbul üniversitesi, girdim. doktorluğun muayenehaneciliğin altın yıllarıydı. tuzum kuru filan da değil.
içten itiraf:
1-doktorluğun şu faydasını gördüm birinci derece yakınlarımın sağlık sorunlarının çözümünde neyi nerede kimde yaptırabileceğimi biliyorum. doğru kişiye gerektiğinde parasını da ödeyerek ulaşma imkanı oluyor.
2- hocalığın şu faydasını gördüm: devlet memurluğu sayesinde "yeşil pasaportum" oldu. avrupa'da rahat gezerim.
********************************
bir daha doktor olur muyum?
sanmıyorum.
tıbbiyenin kenarından geçmem.
ya da iyi bir tıpta tekrar olur batıda nasıl hekimlik yapılır ülkelerin sistemini biliyorum ne yapar eder kapağı oraya atardım.
People
0
6) hacı kadiroğlu (aile hekimi)
23.02.2015 16:40:01
ben kendi adıma söyleyim. okul için yada işe gitmemek için rapor isteyen veyahutda gerçekten ihtiyacı olduğu için rapor isteyen hastalardan gına geldi artık. ben daha çocugun agzına bakıyorum annesi ordan 2 günlükde rapor verirmisin doktor bey diyor. ne diyeyim ? ben her hastaya gerçekten mi hasta konversiyonmu beni kandırmayamı çalışıyor gibi bi yaklaşımla bakacaksam nasıl çalışıcam ?

bi hasta geliyor sonra onun 7 sülalesi geliyor ben bunlara misafir geldim diyor. napıcam gidip evlerinemi bakıcam siz gerçekten bunlara misafir geldinizmi diye. ilaç yazarsın niye bu kadar ilaç yazdın der kimisi niye ilaç yazmıyon der. kimisi ben başörtülüyüm sırtımı dinlemeden ilaç yaz der kimisi niye sırtımı dinlemedin der. kimisi yanında kabadayı tipli 5 kişiyle içeri girer gerilim içinde kalırsın bunlar kavgayamı geldi ufak bi yamuk yapsam dalacaklar galiba diye içinden söylenirsin.

zırt pırt sarı zarflar gelir. hayra alamet değildir. soruşturma için 5 ilçe uzaktaki tsmye çagrılırsın. tsm arar nerde yanlış yaptım ben diye korka korka telefonu alırsın.

benden bu kadar ...
People
0
7) ömer akpınar (pratisyen hekim)
23.02.2015 14:12:49
asla bir daha bu mesleği şeçmezdim doktor olacağıma yurtdışında tercihen ingilterede çöpcü olmayı yeğlerdim.' iki çocuğum var asla doktor mesleğini önermeyeceğim onların sürekli az kazanıyoruz diyen ?! avukat, hakim yada savcı olmalarını istiyorum.
People
0
8) Bülent Erdener (uzm dr)
23.02.2015 11:28:48
Bu ülkede uzman aile hekimi acil hekimi veya tsm lerde çalışan meslektaşlarımız iyice bireyselleştiniz.Bugün bize yarın size.Sıra sizede gelecek.Hükümet sorun çözmek den uzak sadece pansuman tedbirlerle gitmeye çalışıyor.% 1-3 lük dilimdeki kişileri ezmeye şiddete maruz bırakılıyoruz.Bu şartlarda bile birlik olamayan sayın meslektaşlarımız: sıra yarın sizede gelecek.Bireyselliği bırkmalısınız daha çok organize olmalıyız.Hakkımızı aramaları bu mesleği hakkı ile yapabilecek şartları oluşturmalıyız.Parça parça bizi yutuyorlar.Bu şartlarda bile meslektaşını ateşe iten en çok diğer hekimler malesef.Bugün bize yarın size.Bugün bu çağrılara kulak vermeyenler unutmasın yarın size geldiğinde de diğerleri çağrınızı duymayacak.
People
0
9) Yüksel Akgül (Aile Hekimi)
23.02.2015 11:18:27
1-Mobbing i sürekli hissetmekteyiz, sorun da hisattirenlerden kaynaklanıyor.
2-Eğer bu kurumların başında yine sizler olacaksanız yeminle söylüyorum çok severek başladığım ve yaptığım bu mesleği bir daha tercih etmem ve ettirmem.
3-Kural tanımaz insanlara tanıdığınız fırsatlar sayesinde insanımızdan nefret eder olduk..
People
0
10) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
23.02.2015 11:03:52
Bakalığın çalışma yapmasına gerek yok !

Eğer sammimi iseniz burada yazanlarda bir ölçüttür.