YDUS branşları ve tarihi belli oldu
YDUS branşları ve tarihi belli oldu
09 Haziran 2011 -

2011-Tıpta Yan Dal Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (YDUS): Başvurular

Sağlık Bakanlığı eğitim ve araştırma hastanelerinde, üniversitelerin tıp fakültelerinde ve Gülhane Askeri Tıp Akademisinde (GATA) daha ileri seviyede Tıpta Yan Dal Uzmanlık Eğitimi  görmek  isteyen  adaylar  için  "2011–Tıpta  Yan  Dal Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (YDUS)", 16 Temmuz 2011 tarihinde Ankara'da yapılacaktır.

2011-YDUS; Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Genel Cerrahi, Göğüs Hastalıkları, Halk Sağlığı, İç Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Tıbbi Mikrobiyoloji, Tıbbi Patoloji ana bilim dallarında yapılacaktır.

2011-YDUS’a başvuru süresi 13-22 Haziran 2011 tarihleri arasındadır. Bu sınava başvurma, sınavın uygulanması ve değerlendirilmesi ile yerleştirme işlemlerine ilişkin bilgiler, 2011-YDUS Kılavuzu'nda yer alacaktır. Kılavuz dağıtımı yapılmayacaktır.

Adaylar, Kılavuz ile başvuru merkezleri bilgilerine, sınava başvuru süresi içerisinde ÖSYM’nin http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşabilirler.  2011-YDUS ile ilgili ayrıntılı bilgi sınav kılavuzunda verilmektedir. Sınava başvuracak adayların bu kılavuzu dikkatle incelemeleri gerekmektedir.

2011-YDUS adaylarına duyurulur.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) dıdem pedıatrıst (dr)
12.06.2011 08:53:26
Haydarpasa numunedekı acıl tıp sıstemı de sadece hastaya sen dahılıyeye sen kbbye vs gıt demekten ıbaret. Tabı bu arada hastanede tavandan doner aldıklarını dahılıyecılerın ıse sadece sabıtı pedıatrıstlerın ıse 500-1000 aldıgını soylememe gerek yok heralde. Bı ara oyle ucmuslardıkı cocuk hasta bız daha muayene etmeden sıstemden dusulmus gorunuyordu. Gıdıp konustugumuzda hastayı gormeden sekreterın kafasından tanı yazıp gırdıgını soyledıler. Sıstemlerı boyleymıs.Bunlar resmı kayıtlar nasıl kafadan muayene etmeden tanı gırılır anlamak mumukun deıl
People
0
2) yavuz otal (acil tıp uzmanı)
12.06.2011 00:50:28
ALP TURAL KARDEŞ BEN 2008 YILINDA SAMSUN ACİL TIP KLİNİĞİNDEN İHTİSAS ALDIM. SAMSUN DA ACİL SERVİS İÇİNDE ACİL GÖZLEM YATAKLARINDAN AYRI 8 ADET İZOLE YOĞUN BAKIM YATAĞI MEVCUT. BİLDİĞİN YOĞUN BAKIM YANİ. O ZAMANLAR KLİNİKTE ANESTEZİ HOCASI, GENEL CERRAHİ HOCASI, İNTANİYE HOCASI VE DAHİLİYE PROF. VARDI. BİZ BÖYLE YETİŞTİK. AYRICA KİTAP OKUYARAK YOĞUN BAKIM ÖĞRENİLMEZ. BİZZAT HASTANIN YANINDA ONUN TAKİBİNİ YAPARAK ÖĞRENİLİR. ACİL TIP UZMANLIĞINI KÜÇÜMSEYECEĞİNİZE BU ADAMLAR NASIL YETİŞİYOR DİYE Bİ SORUN. ŞU AN ÇALIŞTIĞIM HASTANEDE BU TÜR HASTALARI TAKİP ETMİYORUM AYRI MESELE AMA YOĞUN BAKIM ANESTEZİSTLERİN OLMALI ZATEN BUNU TARTIŞMAM BİLE. TEKRAR SÖYLÜYORUM İSTEYENE YOĞUN BAKIM DERSİ DE VERİRİM...
People
0
3) bg (opdr)
11.06.2011 23:16:42
alp tural'a katılıyorum. Amerikayı bilmem. hep söylüyorum Türkiye'deki acil tıp uzmanları acilde karşılaştıkları hastaların %30-40 ını oluşturan KBB hastaları için KBB rotasyonu yapıp KBB öğrenmeleri gerekiyor yoğun bakımdan önce
People
0
4) dokuzköydenkovulan (doktor)
11.06.2011 21:40:24
Halk ağlığı mı?TAHUD nerede?Halk sağlığı uzmanlarının ele geçirdiği Aile Hekimliği camiasına ve Uzmanlarına hiçbir ŞANS tanınmamışken Halk Sağlığı uzmanlarına yan dal imkanı!?!Zavallı Aile Hekimliği uzmanları...bittiğinizin resmidir!...
People
0
5) alp tural (dr)
11.06.2011 17:53:19
Acilci arkadaslar icin cok uzgunum ama malesef dunyanin hic bir yerinde buna amerikada dahil ust ihtisas olarak intensive care yapamazlar, lutfen atmayiniz. ER doktorlugu ve travma cerrahiside farklidir haberleri ola, iki dikis atarak, 1-2 entubasyon yaparak bus isler olmaz, gelelim bana yogun bakim ogretecek arkadasa senin okudugun kitaplari yazanlarin bransi ne bir bak bakalim ben hic acil doktoru gormedim :)ucmayin
People
0
6) drburak (dr)
11.06.2011 12:31:06
Bende ege bölgesinin en yoğun acil ünitelerinden birinde yıllarca çalıştım.Bizdeki acil ilk kurulan acil tıp uzmanlığı ünitelerinden biri idi.Şu an tam bir şeflik sisteminede oturdular ama hasta müşadesi üniteleri kesinlikle yoktu vede ilk müdahaleleri yapıp hastaları acil dahiliye ünitesindeki müşaade kısmına direkt şutluyorlardı desem abartmış olmam.Hastanın S
sonraki tüm takipleri ve müdahaleleri acil dahiliye kısmında yapılıyor idi.İlgili klinikler arasında bununla ilgili tartışmalara defalarca şahit olmuşumdur.Kardiyoloji rotasyonlarında da (Bizde acil tıp asistanlarına 2 aylıktır).Acil tıp asistanlarının pek çoğunun sadece izlem ve gözlem amaçlı orda bulunduklarını ve yine dahiliye dekilerin bu rotasyonlarda nasıl aktif olarak çalıştırıldıklarına birebir şahit olduğum için(Nöbet sisteminde de sadece akşam 20.00 ye kadar bulunup giderlerdi).Dahiliyedeki arkadaşlar ise aktif olarak 24 saat nöbet tutturulurdu.Yoğun bakımın ben tamamen anestezi ve dahiliye nin olması taraftarıyım ancak acil uzmanlarına da toksikoloji ,ilk ve acil yardım,travmatoloji gibi alanlarda yan dal verilmesi pekala uygun olabilir diye düşünüyorum.
People
0
7) yavuz otal (acil tıp uzmanı)
10.06.2011 23:54:33
alp turan arkadaş, gel sana yoğun bakım dersi vereyim ... doğrusu acil tıp için travma, toksikoloji gibi yan dallar açılabilir isteyen olursa, yoğun bakım anestezistlerin olmalı
People
0
8) Dr. xyz (doktor)
10.06.2011 21:38:54
Alp Tural, acil tıp uzmanları yoğun bakım üst uzmanlığı yapıyor Amerika'da. Üstelik acilcilerden çok da iyi yoğun bakımcılar yetişir, çünkü hem dahili hem de cerrahi branşları hastalarına aşinalar. Türkiye'de de böyle olacak bu iş.
People
0
9) alp tural (dr)
10.06.2011 17:16:59
Acil tip uzmanlari ne anlar yogun bakimdan? nerede verilmis onlara yogun bakim uzmanligi ucmayin arkadaslar din kardesiyiz.
People
0
10) YAPRAK ALPER (NÖROLOJİ UZMANI)
10.06.2011 14:27:56
nöroloji???
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
08.01-07.02SATILIK POLİKLİNİK hissesi & tamamiDiğer
07.01-06.02Kadın doğum cildiye uzmanıPersonel Arayanlar
20.12-19.01KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜM CİHAZITıbbi Cihaz