Tıp fakültelerinde altyapı kontenjan artışını karşılamadı
Tıp fakültelerinde doktor açığını kapatmak için yapılan yüzde 25’lik kontenjan artışına Mısır ve Suriye’den gelen öğrenciler için yüzde 10’luk ekleme de yapılınca eğitim zora girdi. Öğrenciler amfilere sığmamaya başladı.
Tıp fakültelerinde altyapı kontenjan artışını karşılamadı
29 Aralık 2013 - BUGÜN GAZETESİ NESRULLAH SONAY
ÖSYM, 2013 eğitim yılı başında doktor açığını azaltmak için tıp fakültelerine yüzde 25 oranında kontenjan artırımına gitti. Ardından Yükseköğretim Kurulu (YÖK) da Mısır ve Suriyeli öğrenciler için yüzde 10’luk kontenjan artırma kararı aldı. Altyapı hazırlığı yapılmadan karar verilen bu artış, tıp eğitimini zora soktu. Öğrenciler amfilere sığamaz hale geldi. Kimi üniversitelerde öğrenciler sabahçı öğlenci diye gruplara ayrıldı. Kimi üniversitelerde ise öğrenciler dersleri ayakta dinlemek zorunda kalıyor. Öğrenciler, “Kadavraya arkadaşlarımızın omzundan bakıyoruz. Öğle aramızı yemekhane kuyruğunda harcıyoruz. hastaları kapıdan bile göremiyoruz” diyerek duruma isyan etti.

DERS İŞLEMEMİZ MÜMKÜN OLMAZ

Hacettepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Murat Tuncer, gerekli altyapı oluşturulmadan geçen yıl kontenjan artırımına gidildiği belirtti. Tuncer, “Ne mevcut mali durumumuz ne öğretim üyesi sayımız ne de sınıf yapılarımız mevcut öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde değil. Herhangi bir kadro veya mali destek arıtımı yapılmadan öğrenci sayısının artırılması doğal olarak beraberinde yeni birçok sorun getirdi. Öğrencilerimiz amfilere veya sınıflara sığmadığı için mecburen dersler konferans salonunda yapılıyor. Bugün üniversitemizin kongre merkezimizi tıp fakültesi kullanıyor. Gelecek yıl da kontenjan artarsa ders işlememiz mümkün olmaz” ifadelerini kullandı.

‘Yabancı öğrencilerle kriter farkı var’

Türk Tabipler Birliği  Merkez Konseyi Başkanı Prof. Dr. Özdemir Aktan: “Mısır ve Suriye’deki tıp öğrencileri ile Türkiye’deki öğrencilerin seçilme kriterleri çok farklı. Örneğin Çapa ve Cerrahpaşa’ya giden öğrenciler Türkiye’nin en yüksek not almış öğrencileri. Bunlar aynı ortamda eğitim alacak. Bu kabul edilebilir bir durum değil, adeta felaket. Birçok yönden uygun olmayıp ayrıca oradaki öğrencilere büyük bir haksızlıktır. Son 5 yılda öğrenci sayısı katlanarak artarken yeni kurulan fakültelerin altyapısı, öğretim üyesi ve hastanesi yok. Tıp eğitimi sadece teorik değil aynı zamanda pratik eğitim tarafı da çok önemli. Kaliteden ödün vererek kontenjan artırmak doğru değil. Doğrusu daha uzun vadeli bir programda artırıma gidilmesi.” 

İstanbul Üniversitesi: Öğrencileri gruplara bölerek ders işliyoruz

İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Feyza Darendeliler “Genel kontenjanlarla ilgili zaten sorun yaşıyorduk. Şimdi Mısır ve Suriyeli öğrenciler için bizden ek kontenjan istemeleri sorunu daha da artıracak. Şu an eğitimleri aksamasın diye öğrencileri birkaç gruba bölerek ders işliyoruz. Ne zamana kadar böyle devam ederiz bilemiyoruz” diye konuştu.

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) A.K. (Op.Dr.)
02.01.2014 15:08:19
Daha fazla saçmalık mı istiyorsun?Al işte:Sayın başvekilimiz kendisine milletin verdiği yetkiyi kullanarak herkesi doktor ilan etsin.Doktorlar açlıktan ölsün.Ölenler götürülüp sabun,gübre yapılsın...
People
0
2) volkan (dr)
02.01.2014 13:27:15
mısır ve suriye den gelenlere SÖZLÜ beyanları !!!! ile sadece tıp fakültesi sıraları değil uzmanlık içinde kadrolar açılmalı.isteyene istediği dalda istediği fakülteden gani gani uzmanlık verilmeli.ülkesine geri dönemeyenlere istediği il ve hastaneden atamaları yapılmalı.Lojmanları olmalı, maaşları bizim 2 katımız olmalı.......NOT: Valla ben daha fazla saçmalayamayacağım.Aklına daha orjinal fikir gelen arkadaşlar fikirlerini lütfen paylaşsın.
People
0
3) guraygun (Diş hekimi)
31.12.2013 20:26:53
sürekli doktor diş hekimi açığı var diyerek kontenjan arttırımlarını meşru gösterdiniz. Geçen haberde 26 bin diş hekimine ihtiyaç var deniyordu. Özel muayenehaneler bitti. ve örn geçen 350 kişilik bir atama oldu 3 bin kişi başvurdu.nasıl bir ihtiyaçtır bu anlamadım. Hangi hekim memleketinde görev yapabiliyor. memleketin kötü bir il değilse? hadi bunları bir kenara bıraktım bundan 4-5 yıl sonra insanlar hasta görmeden diş çekmeden hekim olacaklar.
People
0
4) dr.tk (uz.dr)
30.12.2013 10:47:10
her alanda olduğu gibi tıp eğitiminde de dejenerasyonun sınırlarını zorluyorlar , hangi hakla mısır ve suriyelileri bu ülkenini en yüksek puanla öğrenci alan tıp fakültelerine sadece beyanla alıyorsunuz bu nasıl bir ihanettir bu kararı alanlar bunun hesabını mutlaka vermelidir
People
0
5) Dr.Cevdett (cerrah)
29.12.2013 22:15:43
Haber BUGÜN gazetesi kaynaklı. Bunu haber yapan arkadaşa ''Günaydın'' diyorum. Refikiniz gazete ile beraber muayenehaneler kapatılırken,bu süreçte binlerce muayenehane çalışanı işsiz kalırken, HÜKÜMETLE ARANIZ İYİ iken bizim sağlık sisteminin dünyaya örnek olduğunu haber yapıyordunuz. Ne oldu şimdi?
People
0
6) aydin sinal (hekim)
29.12.2013 22:06:33
Almanyada liselerde biyoloji derside böyle resimdeki gibi anlatilir,Prof.ibrahim veli odar,prof.kaplan arinci ,prof.dogan karan in ruhlari bakip gülüyorlardir
People
0
7) ahmet (öğrenci)
29.12.2013 21:16:28
böyle bir rezillik olamaz. biz 8 buçuktan 4'e kadar ders görüyoruz. nasıl öğrencileri sabahçı öğleci olarak ayırabiliyorsunuz. hadi teoriği slaytlardan çalıştın geçtin, bunun bir de pratiği var. düşünsenize 15 kişi vizite gidiyorlar. o kadar kontejan arttırdılar bir de üstüne mısırlıları, suriyelileri dolduruyorlar. düşünebiliyor musunuz arkadaşlar on öğrenciden biri mısırlı veya suriyeli olacak. onlara acımıyorum değil ben çalışıp hakkıyla tıp fakültesine giren insanlara acıyorum.
People
0
8) Soner Recai Öner (Tıp Doktoru)
29.12.2013 19:14:46
İşin en acı tarafı ne biliyor musunuz?

Bu şekilde yetişenlerin çocuklarına ve torunlarına bakacak doktorların, yine kendilerinin kuşağından olacağı gerçeği!...
People
0
9) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
29.12.2013 16:05:44
bu hükümet ve rezil politikaları gidene dek bu işler böyle devam eder durur.

tıp fakültesindeki kardeşlerimiz fazla üzülmesinler.
mezun olduktan sonra,kendilerini hasta zanneden ve hiçbir türlü tedavi olamayan sürekli kalp krizi geçirdiğini zanneden o kadar çok insanla karşılaşacaklar ki,o yüzden hastasız! günlerin,öğrencilik günlerinin,gençliklerinin kıymetini bilsinler.

geleceğin doktorları kardeşlerimizin ve gerçek hastaların allah yardımcısı olsun.

vebal ve günah "herşeyi herkesten çok bildiğini zanneden,hemen her konuda ahkam kesen" başka birilerinin boynuna.
People
0
10) aydin sinal (hekim)
29.12.2013 15:53:57
Almanyada tip tahsili cok zayif diyen arkadaslar,lütfen yukardaki resme baksinlar,plastik preparatlarla(hocada korkarim vetener) Anatomi dersi verliyor,böyle Almanyada lise talebeleri Biyoloji dersinde anatomi ögrenirler.Ben 1968 yilinda anatomi dersinde N.Vagus cikisi ve inhibe ettigi bütün organlari kadavrada preparasyon yapmis gruptaki ardaslara anlatmistim.ders harici bos zamanda gerceklestirmistim.Eski saglik bakani Osman Durmusla beraber.Doc.Türkan hanimdam tesekkür ve aferin almistik,her 15 kisiye bir kadavra düserdi.bu vesileyle Hocalarimiz,Prof.Ibrahim veli Odar,Kaplan Arinci,(kemik) yasar.(iskelet)Turgut agbilere,(t....l)Türkan ve olcay ablalari anmak istedim ölenlere rahmet,kalanlara sihhat dilerim,daha bu hususta cok yorum yazacagim,klinik öncesi egitim yoklugu Türk tippinin yarasidir,temelsiz bina gibi ilk4.5 kuvvetinde depremde cöker,cökmektedir .
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
08.01-07.02SATILIK POLİKLİNİK hissesi & tamamiDiğer
07.01-06.02Kadın doğum cildiye uzmanıPersonel Arayanlar
20.12-19.01KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜM CİHAZITıbbi Cihaz