Tıp Ve Diş Hekimliği Fakültesi Öğretim Üyelerine Borç
Tıp Ve Diş Hekimliği Fakültesi Öğretim Üyelerine Borç
18 Şubat 2015 -

Üniversitelerin tıp ve diş hekimliği fakültelerinde görevli olup mesleklerini mesai saatleri dışında serbest olarak icra eden öğretim üyelerine özlük hakları kapsamında hangi tarihten itibaren hangi ödemelerin yapılmayacağını hususu 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun geçici 70 inci maddesinde düzenlenmiştir. Söz edilen geçici 70 inci maddede;

 

"Tabip, diş tabibi ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olan öğretim üyelerinden, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla mesai saatleri dışında serbest meslek faaliyetinde bulunmakta veya özel sağlık kuruluşlarında çalışmakta olanlara, bu faaliyetlerini sona erdirinceye kadar üniversite ödeneği ve ek ödeme ödenmez. Bunlardan belirtilen faaliyetlerini sona erdirmek isteyenler, 31/12/2014 tarihine kadar bu konudaki iradelerini görevli oldukları kurum yönetimlerine bildirirler ve bunların en geç 31/5/2015 tarihine kadar bu faaliyetleri sona ermiş sayılır ve çalışma uygunluk belgesi veya izni iptal edilir. Bu süre içinde mali hakları ve ek ödemeleri tam olarak ödenmeye devam olunur. Bu madde kapsamında bulunan öğretim üyelerinden belirtilen faaliyetlerinden dolayı görevi kötüye kullandıkları yargı kararı ile tespit edilenlerin, genel hükümlere göre sorumlulukları saklı kalmak kaydıyla, serbest meslek veya özel sağlık kuruluşlarında çalışma uygunluk belgesi veya izni iptal edilir."hükmüne yer verilmiştir.

 

Ancak, serbest meslek faaliyetlerini sonlandırmak için 31/12/2014 tarihine kadar kurumlarına yazılı olarak başvuran ya da başvurmayan öğretim üyelerine hangi tarihten itibaren hangi ödemelerin yapılacağı ya da yapılmayacağı hususunda tereddütte düşülmüş ve bu çerçevede üniversitelerce farklı uygulamalara gidilmiştir.

 

Üniversitelerin büyük çoğunluğunda, 31/12/2014 tarihine kadar hangi öğretim üyesinin serbest meslek faaliyetini sonlandırmak için dilekçe vereceği belli olmadığından ( başka bir anlatımla bu öğretim üyelerinin tümünün 31/12/2014 tarihine kadar potansiyel muayenehanesini kapatmak isteyen öğretim üyesi adayı olduğundan)  muayenehanesi olan bütün öğretim üyelerine 31/12/2014 tarihine kadar üniversite ödeneği ve ek ödeme tahakkuku yapılmış, 01/01/2015 tarihinden sonra ise,  muayenehanesini kapatmak için dilekçe vermeyenlerin bu ödemeleri kesilmiş, dilekçe verenlere ise bu ödemelerin verilmesine devam edilmiştir.  

 

2547 sayılı Kanunun geçici 70 inci maddesi hükmünün,  farklı yorumlara meydan verecek şekilde düzenlenmesi nedeniyle bu kez çeşitli yükseköğretim kurumları tarafından Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğüne görüş sorulmuş, adı geçen Genel Müdürlük de oluşan tereddütlerin giderilmesine yönelik olarak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına hitaben yazmış olduğu 21/01/2015 tarih ve 45516914-110.04.05- 821-79-648 sayılı yazısıyla konuya ilişkin görüşünü bildirmiştir.

 

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü’nün söz konusu görüşünde;  öğretim üyelerinden mesleğini serbest olarak icra etmeye devam edenlere 26/11/2014 tarihinden itibaren üniversite ödeneği ve ek ödemenin ödenmemesi, 31/12!2014 tarihine kadar bu faaliyetlerini sona erdireceklerine dair bildirimde bulunanlara ise 26/11/2014 – 31/05/2015 tarihleri arasındaki dönem için üniversite ödeneği ve ek ödemelerin ödenmeye devam edilmesi gerektiği hususu bildirilmiştir.

 

Üniversitelerin büyük çoğunluğunda, muayenehanesini kapatmak için 31.12.2014 tarihine kadar dilekçe vermeyenlere yasanın yürürlük tarihi olan 26/11/2014 tarihinden 31/12/2014 tarihi arasında kalan dönem için üniversite ödeneği ve ek ödeme (döner sermaye katkı payı) tahakkuk ettirildiğinden, Maliye Bakanlığı’nın söz konusu görüşü doğrultusunda harcama yetkilileri ve gerçekleştirme görevlilerinin herhangi bir mali sorumlulukla karşılaşmamaları için bu öğretim üyelerine 26/11/2014 – 31/12/2014 tarihleri arasındaki dönem için ödenen üniversite ödeneği ve ek ödeme için borç çıkartılması gerekmektedir.

 

 

Cemil Yaşar ATİLA

 

Dokuz Eylül Üniversitesi

 

 

EK:

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün görüşü

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) kopernik(3) (kamil ömür meslekdaşıma cevapçı)
21.02.2015 23:24:48
kamil ömür beye bigi notu: eski dönemi de yaşadım. o zaman muayenehane şartı söyleydi. en az 2 yıllık prof. o yıllarda kamuda muayehane serbestti. benim arkadım aynı daldan EAH uzman oldu. marmara ilinde SSK hemen tayin çıkarttı. muayenahne açtı.ben kariyere kaldım.istanbul üniversitesinde...arkadaşım sskda hasta kendisine baksın diye muayenahnesi vize ofisi gibiydi. günde 20 kişi. vize parasın bastıran ertesi günü hastanede bakılırdı. muayenahesi bir masa bir sandalye bir negatoskoptan ibaretti.
üniversite o yıllarda 2 yıllık prof ancak açabilirdi.ben ilk muayenehanemi açtığımda istanbul ünv cerrahi btranş doç prof olanın zorluklarını bilen bilir.suyu sıkılmış limondan farkım yoktu arkadaşım benden 20 yıl önceydi. muayenehanenin getirdiği imkanlar yönünden
---------------
gelelim sorunuza evet maaşın 1/3 verilirdi AMA mesai saati 9-12 idi evet sadece 9-12.. idari görev hakkını (anabilim dalı başkanı vb) korumal istersen 9-16 idi. abd başkanılığ istemeyen sabah 9 gelir öğle yemeğini çapa apex'te bilen bilir yer(öğr üyeleri lüks ve içki servisi de beyaz elivenli garsonların hizmet ettiği lokanta) ve giderdi.
şimdi tamgün mesai ama 5000 aylık gelirden kesme. uğraştıkları kitle sayısı 300. anayasa mah karaıra saygılı olur.ne diye inatlaşırsın. haksın. hiç maaş almadan da çalışırsın. 30 bin tl ameliyat yapanlar var. ama ameliyatsız dallr da var. amaç eşit işe eşit ücret. tamgün çalışan hocalrı da anlattım. durum farklı değil ki. EAH hocalığı ayrı bir konu...
People
0
2) kopernik 2 (öğ üy)
21.02.2015 23:06:47
sayın kamil ömür,
sorunları çözeceğim derken yeni sorunlar çıkıyor.colleteral damage denilen konu bu. ben bu işin içindeyim. siz de yakınen izliyorsunuz yazınızdan öyle anlaşılıyor.tablo şu: ben batının gelişmiş bir tıp fakültesi klinik ve muayenehaneye uygun bir dalın 20 yıllık profesörü 40 yıllık hekimiyim. kanun zoruyla 2500 maaş + 2500 sabit döner (bu danıştayın yürütmeyi durdurma kararı uyarınca verilen gelecekte danıştayın nihai kararı belli olmadığından ödenmesi belirsiz para. performans değil bu. benim bölümümde performans sabit dönerin 3 katı. sabit döner anatomi hocasına da verilen temel döner miktarı.
bu yasa çıktı. anayasa mah kararına inat. maaştan 2500 gitti. sabit döner de gitti. 5000 TL...
Bizde hocalara zorunlu polikinik yok.
tablo şu:
1- tamgüncü hoca acil bazı durumlar dışında sadece özel muayenehane hastası bakıyor. özel muayenehane deyip geçme..sizdeki polinik gibi sürümden kazanım. 90 Tl hasta ödüyor hoca 30 alıyor. her hoca 20 tane polinik hastası bakıyor. 30X 20= 600 TL günde kemiksiz.5 günde 3000 yapar. üst limit var. aylık toplam 5000-6000 yapar.Bu performans harici. performasta asistanın poliklinikte yaptığı işler de hocaya yazılıyor Bu tablodaki hoca tam gün göründüğü için zamla 6200-6500 TL olan maaşını TAM alıyor. Ama özel dışında kamusal hasta ile uğraşmıyor. kamusal hastalar asistan, kıdemli asistan uzman ve yard doç ile yürütülüyor.kamusal hasta için hocadan görüş alınabiliyor. el insaf hoca o kadarcık görüş yardımda bukunuyor. insan sağlığı bu.
---------------------------------------
gelelim muayenehaneciye bu tabloda.
kamusal hiç bir hastaya el sürmüyor. hayati bir iş varsa ilk yardımı yapıp bir altına ya da tam güncüye sevk ediyor.
sadece muayenehanesinde gördüğü hasta ile ilgileniyor.
işini 2-3 te bitirip muayenahneye gidiyor.
bu tabloda sadece benim kıdemimdeki prof 4000 TL maaş alıyor. devlet diyor ki üstünü git muayenahanenden kazan..
maaşı tam alır ve sabit döner alırken kamusal hasta bakarlardı. şimdi bakmıyorlar. o hoclara görünmek istiyorsan mutlaka muayenehane. asistanın da pek öğrendiği bir şey olmuyor.
------------------------
evet haklısın bakanın bu hamlesine karşı kapatan hiç olmadı. niye muayenehanede gördüğü hastaya hastanede sgk üzerinden yatırıp girişimsel işlem /ameliyat yapma hakkı olsun kaybettiği 5000 TL'i sürümden hastadan çıkarır.o nedenle kapatan olmadı
bu tablonun yaşandığı il sayısı 5-6 ama en fazlası istanbul ve belki ankara.
*******************************
ne oldu bakanın kanunu işe yaramadı. hocanın şevki kırıldı üniversiteye tamgün ile muayenehaci özel hasta kaynağı olarak bakıyor.
izmirde durum nasıl bilmem ama çapa cerrahpaşa'da hekim bile olmanız farketmez muayenehane ya da hastane içi özel muayeneden geçmeden ulaşmanız mümkün değil. allah denettirmesin.
******************************
ben muayenaheci hekim olarak anayasanın ya tam ya hiç kararını vermesini tercih ederdim.
*****************
bu tablo sağlıklı mı?
AYM kararı ile inatlaşarak hocaları cezalandırmak doğru mu
ama bakanın bu kararı da işe yaramadı.
sayı zaten 300-400. bu hocaların yaşları 50-65. bakan bey 10 yıl daha sabretse hocaların yasal olarak ünv bağı zaten bitecekti
işte gerçek bu. nasıl yorumlarsanız yorumlayın.
aynı yasayı recep akdağ da yaptı sonuç vermedi.
temel bilimlerde kural vardır: aynı koşullarda aynı deneyi yaparsanız aynı sonucu alırsınız.akdağ ve müezzinoğlu bakanlarımız aynı şartlarda aynı deneyi uyguladılar.
ben ceza niyetine yasal maaşın kesilmesini haksız buluyorum anaysanın eşit iş eşit ücret ilkesine de karşı. sonuçta hocaların şevkini kırmaktan başka işe yaramadı
bir yorumcu güzel yazmış
Avcı ne kadar tuzak bilirse av da (bizler) o kadar yol bilir
People
0
3) Dr Hakan (Öğretim Üyesi)
21.02.2015 21:53:07
Himmet Dede hocamızın bir lafını diyeceğim sadece: Avcı ne kadar tuzak bilirse, av da o kadar yol bilirmiş. Muayenehane konusunda yorum yazmayacağım bundan sonra, ben işime bakıyorum artık. Buradaki geyikler insanı sinirlendirmekten başka bir işe yaramıyor çünkü...
People
0
4) kopernik (dr)
21.02.2015 01:34:59
beyler kanun marifetiyle bir profesörün aylık gelirinden 5000 TL (beş bin TL) kesiliyor. 500 filan değil. bunun adı intikamcılık değil de ne? yüce mahkeme bir karar veriyor. diyor ki var olan muayenehaneler devam. sayısı ne kadar 500 civarında. bunlar profesör..dallarının iyi deneyimli hekimi. 130 bin hekimde 500...anayasa mahkemesinin kararını beğenmeyen bakanlık ne yapıyor. kısasa kısas..tutuyor 5000 TL yasal gelirini içinde maaş da var. maaştan kesilen miktar bir uzman hekim aylığı kadar 2500 TL..
bakanlık aklı sıra hekimleri kapatmaya zorlayacak. bunun adı inatlaşma. hukuk devletinde böyle şey olur mu. anayasa mahkemesinin intikamını profesörden çıkartıyor. az buz para değil 5000. herkes empati yapsın. yasal gelirinden 5000 kaybetsin bakalım..ne oluyor.
batıda bir iş yapılırken getireceği zararlar collateral damage dikkate alınır. bu uygulama fayda mı getirir zarar mı? fayda getirmedi. çünkü kapatan çok az oldu. colletaral damage oldu mu çokk. bakanlık amacına ulaştı mı hayır..
tamgüm hocamız ve dr hakan rumuzlu arkadaşımız ne düşünür acaba?
People
0
5) dottore (dr)
20.02.2015 14:50:35
2011 de aynı fimin başka versiyonu yaşandı. o zaman da bu hoca muayenehasi konusu AYM'de iptal edildi.zamanın sağlık bakanı 650 no'lu KHK çıkardı. muayenehaneci hoclara (daha insaflımış) maaşını tam ödedi ama üniversitede ders vermek dışında hiç bir yapamaz diye yasa çıkardı.
o dönemde muayenehanesi olan hoclar yasa marifetiyle asistan eğitiminden uzak tutuldu.
bu durumu aydın bey,op dr bey ve benzer yorumculardan tepki gelmedi. asistanın ne günahı var diye tek bir yorum çıkmadı.
en güzelini dr master yazmış meselenin özüyle ilgili yorumlar daha yaratıcı yararlı olur. kişisel farklı oluyor. vietnamdan ıraktan dönen abd askerlerinin tepsinde PTSS(posttarvmatik stress sendromu yaşanmadı ki). o nedenle bir hocanın kendine göre verdiği tepkiye bakıp meselenin özünü kaçırmayın.konu sizi ilgilendiriyorsa ve yorum yazacaksanız dr master'in değindiği konuyu irdeleyin ve empati yapın.
yasaya karşı kontr-yasa bu hukuk devletinde olmaz olmamalı
sonra da kübadan doktor
yabancı hekimlerin kamuda çalışması vs...yasalar.
münha mecburi hizmet kadroları medimagazinde yazılı..
benim değil eşimden dolayı patolojiye baktım. bo kadrolar: mardin Kızıltepe, maraş Elbistan, Şırnak...Allah için bu yer patoloğun verimli çalışacağı yerler mi halbuki eşimin çalıştığı EAH patolojide uzmana ihtiyaç var. yeni mezunu kızıltepede işten soğutacağına ver bir EAH ya da yeni açılan tıpba. bu cerrahı mecburi hizmette verem savaş dispanserine vermek gibi...
bu sorunlar dururken kişisel tepkilere yorum havada kalıyor
People
0
6) master (dr)
20.02.2015 12:48:22
anayasa mahkemesinin verdiği kararı beğenmeyerek, adeta intikamcı karşı hamle yapacak bir yasa çıkarmak hukuk devletinde olur mu?
bu AYM ne yaparsa ben de inadına yeni yasa yaparım doğru mu?
hekimin yasal geliri maaşını kanun marifetiyle 2000-2500 TL kesmek adil mi
Yasanın verdiği hak sabit döner 2500 TL'i kesmek inatlaşma değil mi
Hangi memurun çalışma saati aynı kalma kaydıyla maaşından 2500 TL kesiliyor?
Hekimlerin maaşından 2500 performasından 2500 toplam 5000 TL ya da benzer oranda uzman iseler 500 maaş performansından 1000 TL kesilse ne yaparlar?
Bu tablonun gerçeği yaşandı.
Kamuda ilk muayehane kapatmanın adımı böyle atıldı.
(Not:Muayenahnesi olan hekime performans daha az ödendi ve o dönem bir çok hekim "daha fazla ödenen performansa kandı. muayenahanede diernmedi. kamu muayenahnelerinin %70 kendiliğinden gitti)
Kimse olayın bu yüzünü görüp eleştirmez. Yaşadığı haksızlığa herkesin tepsi farklı olur o başka: kimi sadece muayenahneden gelen hastayla ilgilenir, kimi soğur odasına çekilir, kimi sadece ders verir rutine girmez, kimi işleri asistana uzmana yard doça bırakır ayrı konu.
Ama hukuk devletinde Anayasa Mahkemesi Kararlarıyla inatlaşmak olmaz. Yüce mahkeme benim istediğim şekilde karar vermedi diye muayenehanesi olan hekimin yasal gelirinden toplamda 5000 TL kesecek yeni bir yasa yapıp adeta mobbing uygulamaz. Ayrıntıyı boş verin gerçek olay bu.
Yorum yapacaksanız bu madde üzerine yapın.
Bu konuyla ilginiz yok ise empati kurun gelirinizden benzer oranda 1000-2000-3000 TL kesilse çalışma huzurunuz nasıl olur tepkiniz ne olur.
Ne olacağını hemen söyleyeyim. Yasal memuriyetin getirdiği işinizi yapar ama hastalara ya hazır reçete yazar, tetkik ister hasta kuyruğunu bitirirsiniz ya da üst merkeze sevk edersiniz.
People
0
7) galile (başka muayenehaneci)
20.02.2015 12:00:56
himmetdede rumuzlu hoca, muayenehaneci öğetim üyelerine AYM 'nin devam kararının ardından bakanlığın torba yasa ile maaş ve ödeneklerini keserek mobbing uygulmasını karşısında tepkisini içtenikle dile getirmiş.
ne var bunda.
bu durumdaki hocalar ne yapıyor.
AYM muayenahneyi devam ettirdi. Bakanlık işi tadında bırakmak yerine devam ettirdi. şunu niye kimse görmüyor yasal aylık gelirinden toplam 5000 TL kesildi. Sizlerin kesilse ne yaparsınız?
hatırı sayılır tıp fakültelerinde işler asistan uzman ve yard doç ile dönüyor. tam güncü hocaya fark parası ödemeden ulaş bakalım.
hekimler bir tuhaf kesilen 5000 TL'nin yanlış olduğunu, insanda şevk heves bırakmayacağını dile getiren yok. tutturmuşlar asistan eğitimi.himmetdede hoca haksızlığı kendi açısından dile getirmiş. acil hayati işler dışında maeliyattan kaçıyorum demiş. aydın bey de prof almanyada araştırma yapar zaten demiş. ortada sorun kalmıyor. beyler tam güncü hocalar ek para almadan iş yapmıyor.denemsei bedava. hekimliğiniz de sökmez. git çapa cerrahpaşada işini gördür. para vermezsen MR'a 1 yıl sonra gün alıyorsun.kamudaki hekimler ne yapıyor. hemen bir üst merkeze sevk.
People
0
8) Ercan Dönmez (uzm dr)
20.02.2015 08:32:54
Bizde hocaların esas görevi ilk fırsatta muyanehane açmak.Asistanını hastaların personelin hemşire nin önünde ezmek.
People
0
9) himmetdede 3 (öğ üyesi cerrahi dal + öğ üye)
20.02.2015 00:01:27
aydın sınal arkadaş allahını seversen almanyadan üfürme. almanyada hocaların muayehane hakkı var mı var. onların maaşlarını yıldırmak için %50 kesseler almanyada ne olur.
hocalardan bir şey öğrenmediğini sölüyorsun ama almanyada uzmanlık eğitimi aldığını yazıyorsun demek ki almanyadaki hocalarda buradakiler için sarfettiğin sözcük gibi yarım yamalak.
2 yolrum çıktı 2si de benim yazımın muahatabı değil.
ben hocalara borç çıktı haberini yaşayan bir olarak sadece bu konuyu yaşayanlar için görüş ve duygumu yazdım. hekimin maaşını kesmenin doğru olmadığını yazdım. eşit işe eşit ücret ilkesine uymadığını söyledim ve eğitim verdiğim asistanla aynı maaşa indirgediler dedim. bu ne almanyadaki aydını ne de üniversite ortamı dıışndaki dğer hekimin sorunu. performans vs gibi bilmediğim konularda yazı yazmam. o zaman ben de şunu söylerim. performans devleti zarara uğratn sistemdir. sui istimara açıktır. hekim de devletin hakimi savcısı kaymakamı polisi gibi sadece maaşla yetinmelidir. hakime performans veriliyor mu ki doktora verilirsin....desem doğru mu değil çünkü bu benim bilmediğim konu benim yazdığım konu da almayalı aydın ile opr dr konusu değil. zaten her ikiniz de hoclardan bir şey öğrenmemişiniz. niye hocalarla ilgilenirsiniz. merak etmeyin yeni yasa ile 50 bin prof gelecek sağlık bilimleri fakültesi yasası...ben o zaman sadece dr olacağım. aydın aydın benim tutunduğumu nereden çıkardın..ya senin ankara tıp fakültesinin sağlam hocalarından biriysem?
People
0
10) himmetdede 2 (öğ mua)
19.02.2015 23:47:37
opr doc kardeşim ..bir sayfa yazı yazdım. tek cümleyi almışssın. niye eşit işe eşit maaş hakkını savunmuyorsun.
ben tabloyu açıklıkla anlattım. . heves mi kaldı şevk mi kaldı. senin de maaşını yarı yarıya kesseler ve 8 saat çalışmak zorunda kalsan ne hissedersin. bunu ben değil yasayı çıkaranlar düşünseydi.amaçları mobbing, soğutmak, heves kırmak...ayrılmaya zorlamak..aynı mantıkla 2011'de "muayenehaneciler hastanede iş yapamaz" yasası çıkardılar, işlemedi. kendileri bozdu. anayasa mahkemesinin verdiği karar üzerinden bakanlık muayenehaneci hekimlerden niye intikam alır onu izah eder misin? asistana eğitim veriyorum ama ekstra şevkledeğil özveriyle değil. yasal maaşını kesen zihniyete karşı ne bekliyordun ki.. 8 saat çalışmanın resmi maaşı 38 yıllık hekim 20 yıllık profesör için 3500 TL mi olmalı. bunu tartış lütfen.eğitim alan sen değilsin uzman olmuşsun. maaşı eksilen de sen değilsin. ben açıklıkla hissettiğimi söyledim.bu duyguyu yaşatan utansın ben niye utanayım. beni kınasan ne olur kına yaksan ne olur. israil'i de hergün BM'de kınıyorlar..muayehane hakkımı bugüne ben getirmişim niye bırakayım. hepiniz bizler kadar sahip çıksaydınız sizin de olurdu... senin hekim olarak döneri iskenderi performansı skoru bıraktık yasal maaşın kesilmesini doğru bulmaman gerekirdi. medimagazine bak tüm hekimler zam için bakana yalvarıyor. dönerin emekliliğe yansıması için ağlıyor. ben niye bağırmayayım...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA