Zentiva eşdeğer solunum ilaçları pazarına girmeyi planlıyor
Siegfried Inhaler Franchise’ının Satın Alınması PulmoJet® Cihazı ve Geliştirme Aşamasındaki Solunum İlaçları Portföyüne Erişim Sağlıyor
08 Kasım 2010 -

Bir sanofi-aventis Grubu kuruluşu olan Zentiva, Siegfried Grubu’nun inhaler Franchise’ını satın alarak, solunum sistemi ilaçları pazarına girmek istediğini bugün açıkladı. Zentiva bu satın alımla solunum ilaçları pazarında önemli bir aktör konumuna gelecek. 2013 yılında eşdeğer ürünlerin lansmanıyla hızla büyümesi beklenen solunum ilaçları pazarında Zentiva güçlü ilaçlar içeren bir portföye sahip olacak.  

Anlaşmanın finansal koşullarıyla ilgili açıklama yapılmazken işlem, Siegfried'in Inhaler Franchise’ı olarak faaliyet gösteren Almanya şubesinin ve başta fikri mülkiyet hakları olmak üzere, bazı ilişkili kıymetlerin satın alınması işlemi şeklinde gerçekleştirildi. Şirket ve kıymetler, Zentiva tarafından değil, sanofi-aventis Grubu bünyesindeki diğer şirketler tarafından yasal olarak satın alındı.

Bu satın alma ile Zentiva,  PulmoJet® inhaler cihazının tüm haklarına da sahip olacak. PulmoJet®, yenilikçi, hasta tarafından kullanımı kolay, çok-dozlu, kuru toz içeren bir inhaler cihazı ve astım hastaları tarafından kolaylıkla kullanılabiliyor. Sağlam tasarımı mükemmel performans sağlıyor ve bir dizi inhalasyon ilacının uygulanmasında kullanılabiliyor.

Zentiva bu satın alma ile geliştirme aşamasında bulunan yeni eşdeğer solunum ürünlerini içeren bir portföyün de sahibi oldu. Geliştirmede en ileri aşamada bulunan ürün, uzun etkili beta-agonist salmeterol ve inhale steroid flutikazon içeren bir kombinasyon ürünü. İkincisi, uzun etkili beta-agonist formoterol ve inhale steroid budesonid içeren bir kombine ürün.

PulmoJet® inhaler cihazı ve bu kombine ürünler, Zentiva’nın astım ve kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH) tedavisinde kullanılan inhale ürünler pazarına girmesini sağlayacak. Uzun etkili beta-agonistleri ile steroidlerin kombinasyonunu içeren markalı ürünlerin satışları, 2009 yılında Avrupa’da 2,9 milyar avroyu aşmıştı.
Zentiva’nın büyüme stratejisi, Avrupa genelinde hastaların hizmetine sunduğu uygun fiyatlı ürün yelpazesinin genişletilmesini temel alıyor. Şirketin solunum pazarına girme planı, bu stratejiye ulaşmada başarılı bir adım olacak.

Zentiva’nın CEO’su Rob Koremans, bu haberle ilgili olarak, “Bu satın alım, hastaların hizmetine sunduğumuz modern, yüksek kalitede ve uygun fiyatlı ilaç yelpazesini genişletme stratejimiz açısından gerçek bir itici güç oluşturuyor. Siegfried’in Inhaler Franchise’ını satın alarak, gelecekte uygun fiyatlı ilaçlar alanında lider olmamızı sağlayacak güçlü bir rekabet üstünlüğü sağladığımıza inanıyoruz” yorumunu yaptı.
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

Bu konuya yorum yazılmamıştır.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori