Medimagazin logo

Vatandaş en çok hastanedeki sıralardan şikayetçi

Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Şube Müdürü Refik Akten, kurulan hasta hakları birimlerine yüzde 40 ile ilk sırada, ‘sırada çok bekledim, doktor yeterince ilgilenmedi’ gibi poliklinik şikayetlerinin geldiğini söyledi.
Vatandaş en çok hastanedeki sıralardan şikayetçi
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Şube Müdürü Refik Akten, kurulan hasta hakları birimlerine yüzde 40 ile ilk sırada, ‘sırada çok bekledim, doktor yeterince ilgilenmedi’ gibi poliklinik şikayetlerinin geldiğini söyledi.


Akten, hasta hakları uygulamalarının Türkiye’de 3 yıl önce başlatıldığını, şu ana kadar 415 hastanede Hasta Hakları Birimi kurulduğunu belirtti, ekim sonu itibariyle tüm hastanelerde bu birimlerin kurulacağını vurguladı.

‘DOKTOR İLGİLENMEDİ’

Refik Akten, şunları kaydetti: “100 yatak altındaki hastanelerde de bu uygulamaya geçilecek. Bu konuda Sağlık Bakanlığı çok yoğun çalışıyor. Önem verdiğimiz konuların başında vatandaşın gördüğü yanlışı yetkililere, yani hastanelerdeki hasta hakları birimine iletmesi yer alıyor. Başvuruları 15 gün içinde sonuçlandırılmasını sağlıyoruz. Taleplerin büyük çoğunluğu zamanında sonuçlanıyor. Kurulan hasta hakları birimlerine yüzde 40 ile ilk sırada, ‘sırada çok bekledim, doktor yeterince ilgilenmedi’ tarzında poliklinik şikayetleri geldi. Sırada bekleme sorunu ön plana çıkıyor. ‘Doktora gittim iyileşemedim’ tarzı başvuru yok denecek kadar az. Acil servisler konusunda gelen şikayetlerin oranı ise yüzde 7-8 civarında.’’

Bugün
vatandaş
en
çok
hastanedeki
sıralardan
şikayetçi
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir