Medimagazin logo

112 sapıkları sağlık çalışanlarını bezdirdi

112 Acil Servis çalışanları, günde yaklaşık 10 bin telefon aldıklarını, bunların sadece 500'ünün gerçek olduğunu söyleyerek, halkı daha duyarlı olmaya çağırdı
112 sapıkları sağlık çalışanlarını bezdirdi
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
112 Acil Servis çalışanları, günde yaklaşık 10 bin telefon aldıklarını, bunların sadece 500'ünün gerçek olduğunu söyleyerek, halkı daha duyarlı olmaya çağırdı.


Sağlık Bakanlığı İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanı Fazıl İnan, gereksiz çağrılarla meşgul edilen 112 servisini, cep telefonunun çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için bile arayanların olduğunu söyledi. İnan, servis arandıktan sonra ilk 10 dakikada acil vakaya ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. Fazıl İnan, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, ücretsiz olarak aranabilen bu servisin ilk kez 1994 yılında faaliyete geçtiğini ve sayılarının son 2 yılda ikiye katlandığını belirterek, Türkiye geneline yayılmış 971 istasyon bulunduğunu kaydetti. İnan, 2005 sonunda 53 bin kişiye bir acil ambulansı düşecek şekilde düzenleme yapıldığını bildirdi. Bu servis kapsamında hizmet veren ambulanslarda acil müdahale yapabilecek her türlü ekipman ve personelin bulunduğunu ifade eden İnan, gelen çağrıya en yakın yerden yönlendirme yapıldığını belirtti. İnan, komuta merkezinin yönlendirmesine göre hastanın ya en yakındaki sağlık kuruluşuna ya da gerekli müdahalenin yapılabileceği bir hastaneye götürüldüğünü anlattı. Servis arandıktan sonra ilk 10 dakikada acil vakaya ulaşmanın amaç olduğunu ifade eden İnan, ''Komuta merkezine gelen her çağrı kaydedilir. Böylelikle olaya kaç dakikada müdahale edildiği görülebilir'' dedi.


2004 yılında alınan çağrı ve ulaşılan vaka sayısının 577 bin 848 olduğunu kaydeden İnan, bunların yüzde 89'una ilk 10 dakikada, yüzde 8.8'ine ise 10-20 dakika arasında müdahale edildiğini söyledi. İnan, ''Yani vakaların yüzde 98'ine ilk 20 dakikada müdahale edilmiş. Kalan kısmı da daha çok kırsal kesimden ulaşan çağrılar'' diye konuştu. 112 Acil Servisleri'ne düşen çağrılarla ilgili bilgi de veren İnan, Ankara'da günde ortalama 8-10 bin çağrı alındığını kaydetti. Bunlar arasında asılsız çağrıların çoğunlukta olduğunu kaydeden İnan, ''Bu servis ücretsiz olduğu için cep telefonlarının çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için arayanlar bile oluyor. İstanbul'da 15-20, Ankara'da 5-10 çağrı karşılayıcı görev yapıyor. 8-10 bin çağrıdan ancak 300-500'ü gerçek acil çağrı çıkıyor. Gereksiz çağrılar sistemi meşgul edince, gerçekten ihtiyacı olanlar sıkıntı yaşıyor'' diye konuştu.


İnan, özellikle büyük şehirlerde trafikte yol isteyen ambulanslara karşı duyarlılığın artmasını da istedi. Bazı kişilerin amaç dışı ambulans kullanımıyla ilgili haberlerin kamuoyunu olumsuz yönde etkilediğini kaydeden İnan, bu haberlerin ardından halkta ambulanslara yol vermeme eğiliminin ortaya çıktığını belirtti. Halkın, içinde hasta bulunmadığı gerekçesiyle zaman zaman ambulanslara yol vermediğini belirten İnan, ''Önemli olan acil hastaya giden ambulansa yol vermek. Hastaya zamanında yetişmek çok büyük önem taşıyor'' dedi.


İnan, trafik polisleriyle işbirliği içinde olduklarını ve bu görevlilere ilk yardım eğitimi verdiklerini de kaydetti. İlkyardım ve acil sağlık hizmetleriyle ilgili çalışmaları konusunda da bilgi veren İnan, çocuklara yapılan acil müdahalelerin büyüklere göre farklılıklar taşıdığını anlattı. İnan, bu nedenle 112 servis ve hastane acil servis doktorlarına yönelik ''Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Eğitimi'' verildiğini kaydetti. İnan, böylelikle bölge merkezleri için hem eğitici eğitmen hem de acil müdahalede bulunabilecek eleman yetiştirildiğini belirtti. Bu çerçevede bugüne kadar 289 eğitmen yetiştirildiğini bildiren İnan, erişkin ve travma ileri yaşam desteği eğitimleriyle ağır yaralı hastalara yönelik eğitimler de verildiğini söyledi.


2004 yılında 112 Acil Servisler kanalıyla 521 bin 589 vakaya müdahalede bulunuldu. Sağlık Bakanlığı verilerine göre müdahalede bulunulan vakalar ve toplam vakalar içindeki oranları şöyle:
Kardiyovasküler hastalıklar 105 bin 873 (yüzde 20.3), solunum sistemi hastalıkları 36 bin 563 (yüzde 7), nörolojik hastalıklar 57 bin 382 (yüzde 11), gastroentroloji 22 bin 983 (yüzde 4.4), psikiyatrik hastalıklar 40 bin 131 (yüzde 7.7), üriner sistem hastalıkları 9 bin 320 (yüzde 1.8), jinekolojik ve obstetrik hastalıklar 9 bin 714 (yüzde 1.9), metabolik ve endokrin hastalıkları 20 bin 219 (yüzde 3.9), infeksiyon hastalıkları 9 bin 909 (yüzde 1.9), yeni doğan hastalıkları 4 bin 412 (yüzde 0.8), zehirlenmeler 21 bin 079 (yüzde 4), trafik kazası 91 bin 734 (yüzde 17.6), diğer travmalar 39 bin 527 (yüzde 7.6), diğer hastalıklar 52 bin 743 (yüzde 10.1). 2005 yılının ilk 8 ayında ise toplam 302 bin 119 vakaya müdahalede bulunuldu. Buna ilişkin rakamlar ise şöyle: Kardiyovasküler hastalıklar 61 bin 780 (20.4), solunum sistemi hastalıkları 21 bin 152 (yüzde 7), nörolojik hastalıklar 32 bin 970 (yüzde 10.9), gastroentroloji hastalıkları 13 bin 275 (4.4), psikiyatrik hastalıklar 25 bin 93 (yüzde 8.3), üriner sistemi hastalıkları 5 bin 149 (yüzde 1.7), jinekolojik ve obstetrik hastalıkları 6 bin 8 (yüzde 2), metabolik ve endokrin hastalıkları 13 bin 636 (yüzde 4.5), infeksiyon hastalıkları 4 bin 364 (yüzde 1.4), yeni doğan hastalıkları 2 bin 321 (yüzde 0.8), zehirlenmeler 16 bin 298 (yüzde 5.4), trafik kazası 48 bin 807 (yüzde 16.2), diğer travmalar 23 bin 636 (yüzde 7.8), diğerleri 27 bin 630 (yüzde 9.1).

İHA
112
sapıkları
sağlık
çalışanlarını
bezdirdi
Yorum (1)
Aydın Halefoğlu
Hocam yüreğinize ve dilinize sağlık.Yine halimizi ortaya koyan,neredeyse hergün içimizden geçen, bazen dayanamayıp dile döktüğümüz (anlayan,anlamayan,anlamak istemeyenlerle tartıştığımız!!!) durumumuzu ortaya koyan tespitleriniz için teşekkürler...
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir