Medimagazin logo

ÖSYM özerk hale gelmeli

OECD uzmanlarının hazırladığı eğitim raporunda ÖSYM'nin YÖK'ten bağımsız bir kurum olması, temel eğitimin 10 yıla çıkarılması ve kalitenin artırılması önerildi
ÖSYM özerk hale gelmeli
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
OECD uzmanlarının hazırladığı eğitim raporunda ÖSYM'nin YÖK'ten bağımsız bir kurum olması, temel eğitimin 10 yıla çıkarılması ve kalitenin artırılması önerildi

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı'nın (OECD) Türkiye Eğitim İncelemesi Taslak Raporu, eğitimde acilen çözülmesi gereken sorunları gözler önüne serdi. Rapora göre, temel eğitimdeki büyük genişleme kaliteye dikkat edilmeden gerçekleşti. Eğitimde sadece niceliğin değil niteliğin de artırılması gerektiğini savunan rapora göre, hükümet eğitimi 12 yıla çıkarmak yerine 10 yıla çıkarmalı, Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), YÖK'ün sorumluluğundan çıkarılarak bağımsız bir kurum olmalı.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile OECD arasında 30 Temmuz 2003 tarihinde imzalanan anlaşma kapsamında OECD uzmanları tarafından hazırlanan Türkiye Eğitim İncelemesi Taslak Raporu, İstanbul'da dün OECD Eğitim Komitesi Özel Oturumu'na sunuldu. İki gün sürecek toplantının açılış bölümüne Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik de katıldı. Toplantıdan sonra düzenlenen basın toplantısında, bir durum değerlendirmesi yapıldığını belirten Çelik, "Bütün okullardaki eğitim ve fiziki altyapı kalitesinin aynı olmadığı gerçek. Uzmanlar bu tespitlerinde haklı. Ancak dünyada da bütün okullarını aynı kaliteye getirmiş, fizik altyapısını aynı standartlara ulaştırmış ülke yok. OECD raporunda eksiklik, aksaklık olarak belirtilen ne kadar konu varsa onunla ilgili olarak başlatılan proje var. Sınavlar ve Türkiye'deki dershane uygulamasının aslında sağlıklı bir yapıyı ifade etmediğini onlar da tespit etmiş. Bu bizim de tespitimizdir. Bu rapor bizim için referans kitabı olacak" dedi.


'İmam-hatipli sayısı çok'
Raporda kızların eğitime katılımındaki artış övülürken "Ancak eğitimdeki genişleme kaliteye dikkat gösterilmeden gerçekleştirilmiştir" denildi, imam-hatip liselerinin dini görevli talebinin üstünde mezun verdiği de belirtildi.
Türkiye'de Temel Eğitim adlı raporda OECD uzmanlarının eğitim sistemindeki sıkıntıları düzeltmek için önerdiği çözümlerden bazıları şöyle:


Öğretmenlerin sadece sayısını artırmaya yönelik değil, öğretmenin niteliğini yükseltmek için yapılan yatırımlar da önemli derecede artırılmalı.

İllere, okullara kalite ve kaynaklarda daha büyük inisiyatif vermek için bakanlığın işlevlerini yerelleştirmeli.

Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarma girişiminin başlatılmadan önce acilen sekiz yıllık temel eğitim ile birlikte erken eğitimin kalitesi yükseltilmeli.

Hükümet gelecek 10 yılda zorunlu eğitimi 12 yıla çıkarmak yerine 10 yıla yükselterek 9. ve 10. sınıflarda hem genel hem de mesleki eğitimi kapsayan yeni bir program hazırlamalı.

ÖSYM'yi YÖK'ün sorumluluk alanından çıkarın ve YÖK ile MEB arasında stratejik olarak konumlandırılmış bağımsız kurum olarak yapılandırın.

Türkiye, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın kontrolünde olan üniversite sınav ve yerleştirme sürecini değiştirmeli bu işlevleri MEB, yükseköğretim ve ülkedeki işverenler ve toplumsal liderlikle kuvvetli bağları olan bağımsız kuruma vermeli.

Radikal
ösym
özerk
hale
gelmeli
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir