YAZARLAR

Prof. Dr. Haldun GÜNER

18.04.2011, Pazartesi

Tüm Yazıları

2-3 nisan 2011 tarihleri arasında, “l. Balkan Pelvik Taban Hastalıkları Sempozyumu” nedeniyle yurdumuzun bir ucunda, Edirne’deyiz. Katılanlardan pek çoğumuzun, Edirne’ye ilk gelişi. Balkanlar’a yönelik olması ve tıp fakültesinin aktivitesi olması nedeniyle özellikle Türk Ürojinekoloji derneğimiz tarafından Edirne’nin bilinçli seçimi.

Şehir girişinde, geniş bir kampüs içinde devasa yükselen, Tıp Fakültesi Hastanesi kompleksi, önünde dışarıdan modern mimarisiyle hemen dikkati çeken kongre binasıyla, bizleri karşılıyor. Kampüsün hemen karşısındaki otelde konakladığımızdan, tam karşıdan inceliyoruz. Üniversite girişindeki trafik kaosunu belediyenin ortaya geniş bir göbek yaparak bir an önce çözmesini diliyoruz. Şimdiki haliyle Edirne’ye hiç yakışmıyor. Ayrıca şehrin beş yıldızlı, yeni ve modern otellere de ihtiyacı var.

Sempozyum açılışına, Trakya Üniversitesi rektörü yurt dışında bulunduğundan, rektör yardımcısı ve tıp fakültesi dekanı birlikte katılarak bizlere olan desteklerini gösteriyorlar. 1974’te, tıp fakültesinden mezun oluşumuzdan beri görmediğim, tanımakta bile zorlandığım sınıf arkadaşımın rektör yardımcılığı görevini üstlenmesi, bana ayrıca özel bir mutluluk veriyor.

Sempozyuma ABD, Bulgaristan, Yunanistan, Romanya gibi ülkelerden gelen meslektaşlarımızla birlikte, toplamda iki yüzün üzerinde bir katılım var. Üç ayrı salonda doktor, hemşire ve fizyoterapistlere yönelik konular işleniyor. Kongre merkezi, içine girdiğimizde, bin kişilik büyük salon, diğer salonları, oldukça geniş fuayesiyle, tüm yabancı katılımcıların bile ilgisini çekiyor. Girişin bir bölümünde, üniversite rektörünün, rektörlük makamına, dolayısıyla kendine verilen tüm hediyeleri, beratları, şiltleri resmi envantere geçirtmek suretiyle üniversitesine hediye ettiklerini sergiliyorlar. Aralarında som altından maddi değeri çok yüksek olanlar da var. Üst düzey devlet adamları arasında sadece Kenan Evren’in, komutanlık ve cumhurbaşkanlığı dönemlerinde kendisine verilen hediyeleri İstanbul Harbiye’deki Askeri Müze’de gördüğümü hatırlıyorum. Umarım, üniversite rektörünün bu ulvi davranışı, rektör, genel müdür, dekan, bakan, başbakan, cumhurbaşkanı gibi üst düzey yöneticilere de örnek olur.

Kongre öncesinde şehri geziyoruz. Balkan Savaşı’ndaki askeri mevzileri, tabyaları, Sağlık Müzesini ve büyük deha Mimar Sinan’ın ‘Ustalık eserim’ dediği Selimiye Camii’ni ziyaret diyoruz. Selimiye, bence Sinan’ın, sadece ustalık değil, üstatlık eseri. Çok büyük bir mimari deha’nın yüzyıllardır müthiş bir abide gibi, dimdik duran minareleri, kubbesi, kubbe altları, sütunlarıyla, ışıklandırmasıyla, akustik ses dağılımıyla, süslemeleriyle insanı hayran bırakan bir baş yapıt. Tek kelime ile muhteşem bir eser. Yapanlara, yaptıranlara, bu güzel eseri bizlere ve tüm insanlığa kazandıranlara, binlerce kez teşekkür ediyor ve Fatiha’larımızı gönderiyoruz. Cami içinde, rehberimizin normal sesle anlatımı, sanki mikrofon varmış gibi, hiçbir yankılanma olmadan, her köşeden net olarak duyuluyor. Dışarı çıkınca, yirminci asırda henüz beş on yıl önce yapılmış olan sıradan binalarla kıyasladığımızda ne denli büyük bir eser olduğunu bir kez daha hissediyoruz. Öğle yemeğinde meşhur Edirne ciğerinden tadıyoruz.

Balkan Savaşı’nda içinde cephanelik olarak kullanıldığından düşmanın eline geçmesin diye, Osmanlı tarafından havaya uçurulmuş olan, kalıntılarını bile göremediğimiz, şimdilerde mutfağının onarıma alındığı Osmanlı sarayını ve her yıl Türkiye başpehlivanının seçildiği, Saray’ın has bahçesi olan, meşhur Sarayiçi’ni ziyaret ediyoruz.

Pazar günü, tıp fakültesi ameliyathanelerinde, ABD’den katılan, konusunda dünya çapında otoritelerden olan, Prof. Dr. Mark Walters ve ülkemizden arkadaşlarımla değişik ameliyatları gerçekleştiriyoruz. Ameliyatlar canlı yayınla, aynı anda kongre merkezinde meslektaşlarımız tarafından da izleniyor, meslektaşlarımızın soruları, ameliyatı yapanlarca anında yanıtlanıyor. Ameliyathaneleriyle, servisleriyle, temizliğiyle, sevecen, iyi niyetli, çalışkan ve hümanist görevlileriyle, tıp fakültesi hastanesi görenleri hayran bırakıyor.

Edirne, cumhuriyetimizin, Avrupa’ya açılan büyük bir penceresi. Ekonomik olarak çok büyük bir gelişmesi olmasa da, hocalarıyla, öğretim elemanlarıyla, binlerce çalışanıyla otuz binin üzerindeki öğrencisiyle Trakya Üniversitesi, şehre büyük bir eğitim merkezi olma özelliği kazandırmış. Üniversitede sadece bizim gençlerimize değil, Balkan ülkelerinden gelen öğrencilere de eğitim veriliyor olmasıyla gururlanıyoruz.

Bizlere, Edirne’de sempozyum yapma fırsatı yaratan, başta rektörlük olmak üzere, tıp fakültesi yöneticilerine, kadın-doğum ana bilim dalında görev yapan hocalar, sevgili arkadaşlarıma, tüm görevlilere binlerce kez teşekkürler.

Şimdiye kadar görmediyseniz, otobandan İstanbul’a bir buçuk saatlik uzaklıkta olan, Edirne’mizi ve Selimiye’yi yerinde görmenizi öneririm. İşte orada, dimdik ayakta.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1) Niyazi Aşkar (Öğretim Üyesi)
28.04.2011 18:24:08
Kardeşim Haldun,
Edirne ile ilgili yazını zevkle okudum. Bu kadar kısa sürede Edirne konusunda etkili değerlendirmen nedeniyle kutluyorum. Selamlar
Dr. Niyazi Aşkar
People
2) Doç Dr. Petek Balkanlı Kaplan (dr)
22.04.2011 15:43:36
Değerli Haldun Hocam,

Edirne'mize hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Bizimle olduğunuz kongre süresince engin bilgilerinizi ve cerrahi tecrübelerinizi bizimle paylaştınız. sağolun, varolun. elinize, gönlünüze, kaleminize sağlık. iyiki varsınız.
saygılarımla.....
People
3) Ahmet Fatih (uzm. dr.)
22.04.2011 15:15:09
Edirne'mi özledim doğrusu, güzelliklerini ayrılınca daha iyi anladığım, Osmanlı'ya başkentlik yapmış hem tarihi hem de modern yapısı ile biblo gibi bir şehir...

4) rsm (dr)
19.04.2011 15:30:03
Trakya tıptan yeni mezun biri olarak yazdıklarınız karşısında çok şaşırdım,,servislerin temizliğinden bahsetmişsiniz,,sizler gelecek diye temizlenmiş olmasın sakın,,mezun olduğum fakülte ama,temizliği içler acısıydı özellikle benim intörnlük yaptığım zamanda...
People
5) Hilal Kuzucu Malçok (Mikrobiyoloji Uzmanı)
19.04.2011 14:45:21
Sayın Hocam, Edirne li bir hekim olarak yazınızı okurken gözlerim yaşardı. Kongre Merkezinin tamamlanıp hizmete girmiş olduğunu yazınızdan öğrendim. Emeği geçen herkese teşekkürler. Size de Edirne yi gündemenize alıp ilgi uyandırdığınız için teşekkür ediyorum. Bence de hepimizin en az bir kez Edirne yi, hekim arkadaşlarımızın da özellikle iki defa dünyanın en iyi müzesi seçilmiş Sağlık Müzesini görmelerini tavsiye ediyorum.