Medimagazin logo

Hasta Hakları Birimi’ne bir yılda 248 bin şikâyet

Hasta Hakları Projesi’nin devreye girmesiyle hastalar, artık doktorunu şikayet etmekten çekinmiyor. Sağlık Bakanlığı verilerine göre Şubat 2004’te uygulamaya koyulan Hasta Hakları Projesi kapsamında bugüne kadar bakanlığa 248 bin şikayette bulunuldu
Hasta Hakları Birimi’ne bir yılda 248 bin şikâyet
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
Hasta Hakları Projesi’nin devreye girmesiyle hastalar, artık doktorunu şikayet etmekten çekinmiyor. Sağlık Bakanlığı verilerine göre Şubat 2004’te uygulamaya koyulan Hasta Hakları Projesi kapsamında bugüne kadar bakanlığa 248 bin şikayette bulunuldu.

Şikayetlerin 15 bini hastanelerde kurulan hasta hakları birimleri, 233 bini ise internet ve telefon aracılığıyla yapıldı. Projeyle bütün sağlık kuruluşlarında Hasta Hakları Birimi kurulması hedeflenirken 414 hastanede uygulamaya geçildi. Hastanelerin birimlerine ulaşan şikayetlerin yüzde 20’si hastanın lehinde sonuçlandı.

Geçen yıl hayata geçirilen Hasta Hakları Birimi, hastaların şikayetlerini dinliyor, sorunları çözüyor. Şikayet konusu gerektiğinde daha üst birimlere iletiliyor. Haksız olduğu tespit edilen hekime, döner sermayeden alacağı paranın yüzde 10’u ceza olarak kesiliyor. Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün verdiği bilgilere göre, son bir yılda gerçekleşen müracaatlar vatandaşların hak aramada duyarsız kalmadıklarını gösteriyor.

Müdür Yardımcısı Süleyman Demirel, 2004 yılında bakanlığa yaklaşık 7 bin şikayetin yapıldığını, 2005 Ekim ayı itibarıyla bu sayının 248 bine çıktığını ifade ediyor. Demirel, en fazla şikayetin yüzde 55 ile uzman hekimler hakkında geldiğini söylüyor. Çalışanlar hakkındaki başvuruların yüzde 20’si ilgili personelin cezalandırılmasıyla sonuçlandı. Demirel, bakanlığın bütün illerde hasta hakları koordinatörlükleri kuracağını ve bağlı birimlere uygun kadroların oluşturulacağını ifade ediyor.

Hastalar, şikayet, istek ve önerilerini 3 yöntemle yetkililere iletebiliyor. İlki, o hastanede mevcutsa hasta hakları bürosuna gitmek. İkincisi internet imkanı varsa, Sağlık Bakanlığı’na ait www.saglik.gov.tr adresindeki hasta hakları portalına girmek. Üçüncüsü de operatörlerinin tamamı hekim olan 24 saat açık Alo 184 Sağlık Bilgi İletişim Hattı’nı aramak. Hangi kanaldan yapılırsa yapılsın başvurular bakanlıktaki en yetkili birimlerce günlük takip ediliyor. Başvuruların sümenaltı edilmesi ihtimali yok denecek kadar az. Her başvuru 21 işgünü içinde sonuçlandırılıyor.


Birimlerin kurulmasıyla birlikte şikayetlerin kayıt altına alındığını ifade eden Yüksek İhtisas Hastanesi Hasta Hakları Birimi sorumlusu Ali Özhan, vatandaşın hak aramada bilinçlendiğini, başvuruların özenle takip edildiğini söylüyor.

Öte yandan bakanlığın bugün Ankara’da düzenleyeceği sempozyumda toplumu bilinçlendirmek için Fikret Bila, İkbal Gürpınar, Nevval Sevindi ve Dr. Senai Demirci gibi kamuoyunca tanıdık gazeteci ve sanatçılar, yaşadıkları hastalık izlenimlerini anlatacak.


Zaman
hasta
hakları
birimi&#8217
ne
bir
yılda
248
bin
şikâyet
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir