Medimagazin logo

Hastane kuyrukları bıktırıyor

Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Şube Müdürü Refik Akten, kurulan hasta hakları birimlerine yüzde 40 ile ilk sırada, 'sırada çok bekledim, doktor yeterince ilgilenmedi' gibi poliklinik şikayetlerinin geldiğini söyledi
Hastane kuyrukları bıktırıyor
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Şube Müdürü Refik Akten, kurulan hasta hakları birimlerine yüzde 40 ile ilk sırada, 'sırada çok bekledim, doktor yeterince ilgilenmedi' gibi poliklinik şikayetlerinin geldiğini söyledi.

Akten, yaptığı açıklamada, hasta hakları uygulamalarının Türkiye'de 3 yıl önce başlatıldığını, şu ana kadar 415 hastanede Hasta Hakları Birimi kurulduğunu belirtti.

Bu hastanelere giden kişilerin, karşılaştığı herhangi bir sorunla ilgili Hasta Hakları Birimi'ne başvuruda bulunabildiğini anlatan Akten, söz konusu şikayetin
Hasta Hakları Kurullarında değerlendirildiği, aynı kurumun yoğunlaşan şikayetlerin çözümü için negibi iyileştirmeler yapılabileceğini gözden geçirdiğini vurguladı.

Söz konusu çalışma kapsamında, hastaların haklarını ve sağlık görevlileriyle nasıl iletişim kuracaklarını öğrenmeleri için bugüne kadar 150 bin vatandaşa seminerlerle eğitim verdiklerini ifade eden Akten, ''Bu eğitimler sürdürülecek. Sağlık personelimize de aynı eğitimleri veriyoruz. Toplam 350 bin olan sağlık çalışanımızdan 140 bini bu konuda eğitim aldı. 2 ay süren bu eğitimlerimiz önümüzdeki yıliçinde de devam edecek'' dedi.

Ekim ayı sonu itibariyle tüm hastanelerde hasta hakları birimlerinin kurulacağını vurgulayan Akten, şunları kaydetti: ''100 yatak altındaki hastanelerde de bu uygulamaya geçilecek.

Hasta hakları kültürünün oluşabilmesi için zaman gerekiyor. Ancak bu konuda Sağlık Bakanlığı çok yoğun çalışıyor. Önem verdiğimiz konularınbaşında vatandaşın gördüğü yanlışı yetkililere, yani hastanelerdeki hasta hakları birimine iletmesi yer alıyor. Bu başvuruları Bakanlıktantakip ederek, 15 gün içinde sonuçlandırılmasını sağlıyoruz. Taleplerinbüyük çoğunluğu zamanında sonuçlanıyor. Kurulan hasta hakları birimlerine yüzde 40 ile ilk sırada, 'sırada çok bekledim, doktor yeterince ilgilenmedi' tarzında poliklinik şikayetleri geldi. Sırada bekleme sorunu ön plana çıkıyor. 'Doktora gittim iyileşemedim' tarzı başvuru yok denecek kadar az. Acil servisler konusunda gelen şikayetlerin oranı ise yüzde 7-8 civarında.''

POLİKLİNİK SAYISINDA ARTIŞ

Gelen tepkilerden, yaşanan sorunların sağlık çalışanı ile hasta arasındaki iletişim sorunundan kaynaklandığının anlaşıldığını ifade eden Akten, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Bu şekilde yoğunlaşan sorunları ortan kaldırmak için 110 hastanede hekim seçme uygulaması başlattık ve her uzman hekime poliklinik olarak da kullanılabilen odalar tahsis ettik. Son bir yıl içinde poliklinik sayısı neredeyse 2 kat arttı. Artık her uzman hekimin kendine özel polikliniği var. Burası onların aynı zamanda çalışma odaları. Yakın zamanda her poliklinikte internet bağlantısı daolacak. Performansa dayalı sistem de sırada beklemekten kaynaklanan sorunların çözümüne önemli katkı sağlıyor. Mesai saatleri sonrası da muayenelerin devam etmesi, hekim açığından kaynaklanan sorunları azalttı.''


Sabah
hastane
kuyrukları
bıktırıyor
Yorum (1)
Muammer Canik
Hocam elinize sağlık.Kaleminize sağlık.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir