Medimagazin logo

2006 yılı performans yönergelerine ilişkin genelge

2006 yılı  performans yönergelerine ilişkin genelge
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
T.C.
SAĞLIK BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Sayı : B.10.0.SGB.0.00.00.00/848(846)
Konu: Ek Ödeme Yönergeleri 15.02.2006

GENELGE
2006/20


209 sayılı “Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları İle Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkındaki Kanun”un 5 inci maddesinin ikinci fıkrasından sonraki hükümleri 2006 Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu’nun 32 nci maddesinin (d) fıkrası ile değiştirilmiş olup; bu değişikliğe istinaden hazırlanan 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam Onayı İle “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci Basamak Sağlık Kuruluşlarında Görevli Personele Döner Sermayeden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” ile “Sağlık Bakanlığına Bağlı İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermayeden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” 01.01.2006 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yürürlüğe girmiştir.

01.02.2005 tarih ve 349 sayılı Makam Onayı İle “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kuruluşlarında Görevli Personele Döner Sermayeden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” ler bütün ek ve değişiklikleri ile bu yönergelere istinaden çıkarılan genelgeler; mezkur Yönergeler 2005 Mali Yılı Bütçe Kanununa istinaden çıkarıldığından 31.12.2005 tarihinde yürürlükten kalkmıştır.

01.01.2006 tarihinden itibaren personele döner sermayeden yapılacak ek ödeme dağıtımının, 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam Onayı İle “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci Basamak Sağlık Kuruluşlarında Görevli Personele Döner Sermayeden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” ile “Sağlık Bakanlığına Bağlı İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermayeden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” usul ve esaslarına göre yapılması gerekmektedir.

Yeni yürürlüğe giren mezkur Yönergelerin uygulanması ile ilgili olarak karşılaşılabilecek tereddütlerin giderilmesi ve uygulamada birliğin sağlanması amacıyla aşağıda belirtilen açıklamaların yapılmasında fayda görülmüştür.

1) Mezkur Yönergelerin 2 nci Maddelerindeki Kapsam bölümüne “181 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 3 üncü maddesi uyarınca istihdam edilen sözleşmeli personel” eklenmiştir.

2) Mezkur Yönergelerin “Girişimsel İşlemler Puanları Listesi” bulunan, tabip muayene ve girişimsel işlemlerin puanları 2006 Mali Yılı Bütçe Uygulama Talimatı (2006 BUT) ile puanları referans alınmak suretiyle hazırlanmıştır. Ancak mezkur yönergelerin “Girişimsel İşlemler Puanları Listesi” bulunan tüm girişimsel işlem puanları, 2006 BUT puanları bire bir esas alınarak aynen belirlenmemiştir. Bu nedenle, ek ödeme ile ilgili tüm işlemlerde (tabiplerin net performans puanlarının ve ek ödemeye esas tabip muayene ve girişimsel işlemler puanlarının tespitinde) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Bakan Onayı ile yürürlüğe giren mezkur Yönergelere ekli “Girişimsel İşlemler Puanları Listesi”nde yer alan puanlar esas alınacaktır.

3) Birinci Basamak Yönergenin ekli 3 sayılı listesinde yer alan formlar örnek olarak oluşturulmuştur. Sağlık Ocağı Muayene ve Girişimsel İşlem Formundaki işlem adları ve puanları örnektir. Sağlık Müdürlükleri, Sağlık Kuruluşlarında en çok yapılan işlemleri içeren formları örnek forma uygun olarak oluşturacaktır.

4) Özelleştirme kapsamındaki kurum ve kuruluşlardan naklen tayin edilen personele döner sermayeden ödenen ek ödeme miktarları; mezkur Yönergelerde yer alan “Ek ödeme tutarı, özelleştirme kapsamındaki kurum ve kuruluşlardan naklen tayin edilen personele 24.11.1994 tarihli ve 4046 Sayılı Kanun’un 22 nci maddesi kapsamında ödenen fark tazminatı hesabına dahil edilir” hükmü uyarınca fark tazminatı hesabında dikkate alınması için Genel Bütçe Tahakkuk saymanlıklarına resmi yazı ile bildirilecektir. 5283 sayılı “Bazı Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Ait Sağlık Birimlerinin Sağlık Bakanlığına Devredilmesine Dair Kanun” kapsamında Bakanlığımıza devredilen personele, anılan Yönergeler doğrultusunda verilecek olan döner sermaye ek ödemesi, mezkur Kanunun 5 inci ve 6 ncı madde hükümleri doğrultusunda fark tazminatı hesabına dahil edilmek üzere Genel Bütçe Tahakkuk saymanlıklarına resmi yazı ile bildirilecektir.

5) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe giren “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermaye Gelirlerinden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge”lerin 5 inci maddesinin (d) bendi uyarınca, girişimsel işlemlerin Bütçe Uygulama Talimatı ilkelerine uygunluğu ile girişimsel işlemlerin nitelik ve nicelik yönünden tıp etiği ve kayıtlara uygunluğunun denetlenmesi maksadıyla teşkil edilen “İnceleme Heyeti” tarafından girişimsel işlemlerin titizlikle incelenmesinin temini ve İnceleme Heyetinin etkin bir şekilde çalışması hususunda kurum yetkilileri gerekli tüm tedbirleri alacaklardır. Ayrıca personelin, idari soruşturma raporu ile inceleme heyetinin raporuna istinaden veya teftiş, muhakkik incelemesi neticesi, şikayet gibi yollarla kayıtlarda usulsüzlük yaptığı ve tıp etiği ile dentolojiye aykırı hareket ettiği tespit edilen personele, altı (6) aya kadar ek ödeme kesilmesi cezası verilmesinin yanında, işlediği fiil nedeniyle idari ve cezai sorumluluğunun bulunduğunun hatırlatılmak suretiyle uyarılması uygun olacaktır. Anılan hüküm sadece inceleme heyetinin raporuna istinaden verilen disiplin cezalarını kapsamakta olup, inceleme heyetinin raporuna istinaden verilen disiplin cezaları dışındaki, diğer disiplin cezaları için ek ödeme kesintisi yapılmayacaktır.

6) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam onayı ile yürürlüğe konulan “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci Basamak Sağlık Kuruluşlarında Görevli Personele Döner Sermaye Gelirlerinden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge”nin 9 uncu maddesi ile “Sağlık Bakanlığına Bağlı İkinci Basamak ve Üçüncü Basamak SağlıkKurumlarında Görevli Personele Döner Sermaye Gelirlerinden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge”nin 7 nci maddesi ile Döner Sermaye Komisyonuna, ek ödeme tutarını belirlerken, kurumun gelir-gider dengesi ile borç alacak nakit durumu ve ihtiyaçlarını gözetme yükümlülüğü ve sorumluluğu yüklenmiştir.


7) Kadrosu Maliye Bakanlığına ait olup, döner sermaye işlerinde görev yapan saymanlık personeline, Yönergede belirlenen çerçevede ek ödeme yapılır. Bu personel, sağlık müdürlüğü saymanlığında görev yapmakta ise, ek ödeme sağlık müdürlüğü döner sermayesinden, sağlık müdürlüğü ve hastanelerin döner sermayelerinin aynı saymanlıkta birleştirildiği durumlarda ilgili hastanelerden ek ödemesi fazla olan hastaneden; bölge hıfzıssıhha enstitüsü müdürlüklerinin bağlı olduğu saymanlıklarda görev yapmakta ise bu kurumların döner sermayesinden; belirli bir hastane saymanlığında görev yapmakta ise ilgili hastaneden; birleştirilen hastanelerin bağlı olduğu saymanlıkta görev yapmakta ise ek ödemesi fazla olan hastanenin ek ödemesinden faydalanır.

Ancak, saymanlık personeli, yukarıda belirtilen çerçevede ek ödemesini alacağı kurum veya kuruluşu yılın başında öncelikle belirleyecek ve yıl boyunca belirlemiş olduğu kurum veya kuruluştan ek ödeme alacaktır. Saymanlık personeline yıl içinde, aylar itibariyle farklı kurumlardan ek ödeme yapılmayacaktır.

8) Bakanlığımız Merkez Teşkilatına geçici görevle veya re’sen görevlendirilen personele, 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe giren “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermaye Gelirlerinden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge”lerin 5 inci maddesinin (e) bendi hükmü uyarınca; mezkur Yönerge esas ve usulleri çerçevesinde süre sınırı aranmaksızın asıl kadrosunun bulunduğu kurum veya kuruluşun döner sermayesinden ek ödeme yapılacaktır.

9) Mezkur Yönergelerin 5 inci maddesinin (e) bendinin 4 üncü paragrafında “Bakanlık istihdam planlama kurulunca ihtiyaç planlaması yapılan yerlerde resen geçici olarak görevlendirilen uzman tabip, uzman diş tabibi, tabip ve diş tabipleri İl Performans Puan Ortalaması/Hastane Hizmet Puan Ortalaması ve kendi kadro-unvan katsayısı esas alınarak değerlendirilir. Bu şekilde Tavan Ek Ödeme Tutarına ulaşılamaması halinde, toplam olarak Tavan Ek Ödeme Tutarını geçmeyecek şekilde ayrıca bunlara gittikleri yerden de ek ödeme yapılabilir” hükmü yer almaktadır. Anılan personele, hem asıl kadrosunun bulunduğu kurumdan hem de toplam olarak Tavan Ek Ödeme Tutarını geçmeyecek şekilde görevlendirildikleri kurumdan mezkur hüküm doğrultusunda ek ödeme yapılacaktır. Anılan hüküm uyarınca görev yapan personelin tavan ek ödeme tutarının takibi, mezkur yönergeler usul ve esasları uyarınca personelin kadrosunun bulunduğu kurum tarafından yapılacaktır.

Personelin resen görev yaptığı kurum, resen görevlendirilen personele ek ödeme yapmadan önce personelin tavan ek ödeme tutarı ile personele yapılan brüt (gelir vergisi ve damga vergisi dahil) ek ödeme tutarını asıl kadrosunun bulunduğu kurumdan yazılı olarak talep edecektir. Personelin resen görev yaptığı kurum, personelin asıl kadrosunun bulunduğu kurum tarafından personelin tavan ek ödeme tutarı ile personele yapılan brüt (gelir vergisi ve damga vergisi dahil) ek ödeme tutarının yazılı olarak bildirilmesini müteakiben, personele asıl kadrosunun bulunduğu kurum tarafından yapılan brüt (gelir vergisi ve damga vergisi dahil) ek ödeme tutarını dikkate almak suretiyle, personelin tavan ek ödeme tutarını aşmamak kaydıyla ek ödeme yapacaktır. Ayrıca personelin resen görev yaptığı kurum tarafından, resen görevlendirilen personele ödenen ek ödeme tutarları personelin asıl kadrosunun bulunduğu kuruma bildirilecektir. Fazla ödemeye mahal verilmemesi bakımından gerekli hassasiyetin gösterilmesi gerekmektedir.

10) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Yönergelerde Taban Puan uygulaması bulunmamaktadır. Personelin Net Performans Puanı hesaplanırken formüllerde Taban Puan kullanılmayacaktır..

11) 209 sayılı Kanun ile mezkûr Yönergelerde personele ek ödeme yapılmasında hizmete katkının temel ve belirleyici esas olduğu gözönüne alınarak Bakanlığımıza bağlı birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kurum ve kuruluşlarında; münhal kadro bulunması (baştabip ve baştabip yardımcılığı görevlerinin ikinci görev olarak yürütülmesi durumu hariç) ve usûlüne uygun şekilde (illerde valiler, merkezde atamaya yetkili amir tarafından) görevlendirme yapılması şartıyla; ikinci görev, vekaleten görevlendirme veya görevlendirme durumunda, bu görevleri yürüten personele mezkur Yönergelerde yürüttükleri kadro için öngörülen “hizmet alanı-kadro unvan katsayısı” üzerinden ek ödeme yapılacaktır. Bu şekilde görevlendirilen personelin ek ödeme matrahı olarak, asıl kadrosuna ait ek ödeme matrahı esas alınacak yani ek ödeme matrahı almakta olduğu maaş bordrosunda yer alan kalemler esas alınmak suretiyle belirlenecek ve bu şekilde görevlendirilen personele kesinlikle, yürüttüğü göreve ait ek ödeme matrahı esas alınarak ek ödeme yapılmayacaktır.

Ancak boş kadro bulunmaması veya yukarıda belirtilen şekilde, usûlüne uygun görevlendirme yapılmaması halinde, bu personele asıl kadrolarına ait “hizmet alanı-kadro unvan katsayısı” üzerinden ek ödeme yapılacaktır.

12) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı “Sağlık Bakanlığına Bağlı İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermayeden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge”nin 5 inci maddesinin (y) bendi hükmü uyarınca, tüm eğitim faaliyetlerinde o dönem eğitici olarak görev yapan personele “hastane hizmet puanı”nın % 10’u oranında ilave puan verilecektir.

10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Yönergeler uyarınca, 2006 yılında Birinci ve İkinci basamak sağlık kurumların da çalışan personele belgelemesi halinde yapılan mesleki bilimsel çalışmalara istinaden, İkinci Basamak personeli için Yönergeye ekli (5) sayılı, Birinci Basamak personeli için Yönergeye ekli (6) sayılı listedeki puanlar ek puan olarak verilecektir. Ek puan belgelemenin yapıldığı dönemi takip eden dönem için verilir. Bu işlemlerle ilgili gerekli takip ve kayıtlar İkinci Basamak Kurumları için Başhekimce, Birinci Basamak Kurumları için Sağlık Müdürünce yerine getirilir.

13) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Yönergeler uyarınca, 2006 yılında Bakanlığımız dışındaki kurumlara personelin talebi üzerine yapılan geçici görevlendirmelerde, personele ek ödeme yapılmayacaktır. (Örneğin Diyanet İşleri Başkanlığı’na Hac için görevlendirilen personele veya İçişleri Bakanlığı’na geçici görevle görevlendirilen personele ek ödeme yapılmayacaktır.) Bakanlığımız dışındaki kurumlara re’sen yapılan geçici görevlendirmelerde ise bir yıl içinde toplam üç ayı geçmemek üzere asıl kadrosunun bulunduğu kurumdan ek ödeme yapılacaktır.

14) Mezkur Yönergeler uyarınca; riskli birim için öngörülen kat sayıdan faydalanılabilmesi ancak personelin sayılan riskli birimlerde münhasıran çalışması ve bu çalışmanın süreklilik arz etmesi yani personelin mesaisinin tamamının riskli birime hasredilmesi şartına bağlıdır. Riskli birimlerde arizi (geçici) olarak çalışan personel ile riskli birimdeki hizmetini kurumun başka bir birimindeki görev ile birlikte yürüten personelin riskli birim için öngörülen katsayılardan faydalanması mümkün değildir. 2005 Yönergelerimizde hükümler açık olmasına rağmen riskli birimlere yapılacak ek ödeme hususunda Bakanlığımızca çok sayıda görüş verilmiş olup, aynı konuda 2006 yılı Yönergelerimiz için görüş talebinde bulunulurken yapılan açıklamaların dikkate alınması gerekmektedir.

15) Mezkur Yönergelerin 6 ncı maddesi ile döner sermaye komisyonunun üyeleri arasında sayılan “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından sağlık ve sosyal hizmetler kolunda yetki verilen sendika temsilcisi” ibaresinden anlaşılması gereken, her ödeme dönemi için hastane veya sağlık müdürlüğü bazında en çok üyeye sahip sendikadır.

16) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe giren “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermaye Gelirlerinden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge”nin Geçici 2 nci maddesi sadece Aile Hekimliğinin Pilot olarak uygulandığı iller için geçerlidir. Aile Hekimliği’nin uygulandığı illerde, Aile hekimliği sisteminin dışında kalan personele Geçici 2 nci Maddenin hükümleri uygulanacaktır.

17) Dağıtılacak döner sermaye miktarı hesaplanırken, “Birinci Basamak Kurumsal Kaliteyi Geliştirme ve Performans Değerlendirme Yönergesi”, “Yataklı Tedavi Kurumlarında Kurumsal Kaliteyi Geliştirme ve Performans Değerlendirme Yönergesi” yürürlüğe konuluncaya kadar “kurum performans katsayısı” 1(bir) olarak esas alınacaktır. Mezkur Kurumsal Kaliteyi Geliştirme Yönergelerinin yayımlanmasından itibaren ise mezkur Yönerge hükümleri doğrultusunda “kurum performans katsayısı” tespit edilecektir.

18) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe giren “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermaye Gelirlerinden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” nin Geçici 4 üncü maddesi, Bakanlıkça yeni açılan ilçe-belde gün hastanelerine yönelik hususları düzenlemektedir.

19) 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe giren “Sağlık Bakanlığına Bağlı İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermaye Gelirlerinden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” nin Geçici 3 üncü maddesi hükmü uyarınca Devlet hastanesi iken Eğitim ve Araştırma hastanesine dönüştürülen hastanelerde, klinikler işlerlik kazanıncaya kadar Yönergenin ikinci basamak ile ilgili esas ve usulleri uygulanacaktır.

20) Mezkur Yönergelerin uygulanması esnasında ortaya çıkan sorunlarla ilgili olarak; www.saglik.gov.tr/performans web adresinin “Performans Yönetimi 2006” bölümünün altında yayımlanacak olan sık sorulan sorulara ilişkin olarak, Strateji Geliştirme Başkanlığınca illere verilen görüşlerin incelenmesi ve kurumların yazılarının İl Sağlık Müdürlükleri tarafından öncelikle mezkur Yönerge hükümleri çerçevesinde ve Bakanlığımızca daha evvel gönderilmiş bulunan görüş yazılarının dikkatlice tetkik edilmek suretiyle sonuçlandırılması şayet değerlendirme neticesinde tereddüt hasıl olur ise Bakanlıktan görüş talep edilmesi, Yönergede açık hüküm bulunan konularla ilgili olarak görüş sorulmaması ve Bakanlığın aşırı yazışmalar ile meşgul edilmemesine özen gösterilmesi gerekmektedir.

21) Yönergeler ile ilgili karşılaşılacak sorunların çözümü için resmi yazışmaların dışında, ekodeme@saglik.gov.tr elektronik posta adresi ve www.saglik.gov.tr/py2006 web adresi kullanılabilecektir.

Ayrıca 10.02.2006 tarihli ve 717 sayılı Makam Onayı İle “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birinci Basamak Sağlık Kuruluşlarında Görevli personele Döner Sermayeden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” ile “Sağlık Bakanlığına Bağlı İkinci ve Üçüncü Basamak Sağlık Kurumlarında Görevli Personele Döner Sermayeden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” ekleriyle beraber toplam 203 sayfa olduğundan dolayı tasarruf amacıyla genelge ekinde gönderilmemekte olup; Mezkur Yönerge ve ekleri Bakanlığımıza ait “www.saglik.gov.tr//py2006” internet adresinden temin edilecektir.

Bilgilerinizi ve İliniz dahilinde bulunan tüm döner sermayeli kurum ve kuruluşlara duyurulması hususunda gereğini önemle rica ederim.

Prof. Dr. Necdet ÜNÜVAR
Bakan a.
Müsteşar
2006
yılı
performans
yönergelerine
ilişkin
genelge
Yorum (2)
isak
direkt konuya girip,adrese teslim akademik ilanlarla ilgili yazı yazsanız, böyle bilim adamı olunmaz,ancak kadrolaşılır deseniz ya hocam...
0
Cevapla
Prof. Dr. İsmail Hakkı Aydın
Sayın İsak (Tıp Doktoru); Medimagazindeki Nörofilozofi Köşemde 11.02.2013 tarihli "PEKİ YA ÜNİVERSİTE?" İsimli makalemi okursanız, orada çok net ve ironik olarak, bahs ettiğiniz konuyu vurguladığımı göreceksiniz. Sevgilerimle...
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir