YAZARLAR

Tüm Yazarlar

Ameliyathane Hemşireliği Sertifika Programı Prof. Dr. Meryem YAVUZ
Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği Önceki Başkanı
Prof. Dr. Meryem YAVUZ

31.10.2011, Pazartesi

Tüm Yazıları

Değerli Medimagazin Okuyucuları,

Tatil döneminden sonraki ilk yazıma, ameliyathane hemşirelerinin sabırsızlıkla bekledikleri bir haberi sizlerle paylaşarak başlamak istiyorum. 21 Ağustos 2010 tarihli ve 27679 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığı Sertifikalı Eğitim Yönetmeliği, 19 Nisan 2011 tarihli ve 27910 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’ten sonra ameliyathane hemşireliği sertifikası konusunda yapılan çalışmalar hızlanmıştır. Ameliyathane Hemşireliği Sertifika Programı’nın standartları Bakanlık makamının 25 Temmuz 2011 tarihli ve 10434 sayılı onayı ile yürürlüğe girmiştir.

Bu sertifika programı ile ameliyathane ilkeleri konusunda bilgi, beceri donanımına sahip olan, bunları çalışma alanlarına yansıtabilen hemşirelerin yetiştirilmesi ve profesyonel başarılarının belgelendirilmesi sağlanabilecektir. Bu program, tüm kamu ve özel sağlık kuruluşlarındaki ameliyathanelerde en az 2 yıl çalışmış olan lisans mezunu hemşireleri kapsamaktadır.

Ameliyathane Hemşireliği Sertifika Programı, temel teorik ve uygulama eğitimi olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik eğitimde ameliyathane hemşireliğinde temel konular verilecek olup, uygulama eğitimi ise teorik eğitimde verilen temel bilgilerin klinik ortamda kullanılmasını sağlayacaktır. Bu sertifika programının süresi sınav süreci dâhil teorik eğitim toplam 80 saat (10 iş günü), klinik uygulama toplam 80 saat (10 iş günü) olmak üzere toplam 160 saat (20 iş günü)tir.

Eğitim merkezi olarak; Sağlık Bakanlığı, hemşirelikte lisans eğitimi veren yükseköğretim kurumları, üniversite hastaneleri, eğitim ve araştırma hastaneleri, özel ve özellikli ameliyatların yapıldığı hastaneler, Sağlık Bakanlığı ve hemşirelikte lisans eğitimi veren yükseköğretim kurumu ile iş birliği yapan ameliyathane hemşireliğine yönelik hemşirelik meslek kuruluşları belirlenmiştir.

Sertifika programlarının başlayabilmesi için yakın zamanda Resmi Gazete’de yayımlanacağı belirtilen sertifikalı eğitim merkezleri ile ilgili tebliğin yürürlüğe girmesinden sonra, eğitim merkezi olmak ve bu eğitimi belirlenen standartlara göre yapabilmek için tebliğde öngörülen yere (Bakanlığın ilgili birimi veya il sağlık müdürlüğü) başvuruda bulunup eğitim merkezi olabilir, eğitimi düzenleyebilirsiniz.

Bu konudaki gelişmelerin mesleğimize ve tüm meslektaşlarımıza diledikleri güzellikleri getirmesini umuyor, saygılar sunuyorum.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) ayse kocak sahin (hemsire)
07.11.2013 11:43:56
Bende 2 bucuk yildir ameliyathanede calisiyorum bu sertifika programina nadil katilabilirim ysrdimci olursaniz cok sevinirim
People
2
2) hülya çelik (hemşire)
14.08.2013 20:00:33
yedi yıllık ameliyathane hemşiresiyim.ameliyathane sertifikası almak istiyorum önlisans mezunuyum.bizim almamız mümkün değilmi daha önce alanlar oldu.bu konuda ne yapabiliriz

People
2
3) ilknur baş (hemşire)
28.05.2013 23:51:11
ameliyathane hemşiresiyim.cumhuriyet üniversitesi araş.ve uyg. hastanesinde çalışıyorum.Bizim şu an en büyük meselemiz yönetimin,ameliyathane teknikerlerini hemşire olarak çalıştırması....Ameliyathane teknikerleride BİMER'e,Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığına,Devlet Personel Başkanlığına her gün yasada bizim yerimizi almak için dilekçeler gönderiyorlar.Ben yasal boyutuna taşımak için uğraşıyorum.Bilgi ve destek için her türlü mesajınızı bekliyorum.Mesleğimize yapılan bu saldırıyı engellememiz gerekiyor!!!!!!!
People
1
4) hilal uğurlu (hemşire)
18.04.2012 19:44:50
ameliyathane hemşireliği sertifika programı var mı varsa bundan nasıl haberdar olabiliriz yardımcı olurmusunuz.
People
1
5) Mustafa Telli (Hemşire)
13.03.2012 21:25:05
Bende bu kursun açılmasını heyecanla bekliyorum.Ama genelde bu kurslara bizim hiç haberimiz olmadan yönetime yakın kişiler katılıyor.Acaba nasıl bu konuda haberdar oluruz yada bize yardımcı olabilirmsiniz.teşekkürler...
People
2
6) ayseltopcu (ameliyathane hemşiresi)
07.03.2012 21:00:28
19 yıldır ameliyathane de çalışmaktayım. sertifika alabilmek için hep bu kursun çıkmasını bekledim.ama ben önlisans mezunuyum ve sadece lisans mezunları katılabirmiş.çok üzüldüm.deneyim ve tecrübelerin de dikkate alınması gerekmezmiydi...bu durumla ilgilenirseniz çok sevinirim .benim pozisyonumda da birçok kişi var .saygılar
People
0
7) gürhan (hemşire)
24.01.2012 14:13:50
ameliyathane hemşireligi sertifikası nezaman verilir ve ben nasıl haberdar olurum
People
0
8) sevgi karakılıç (ameliyathane hemşiresi )
30.12.2011 20:02:29
neden sadece lisans mezunlarına tanınıyor bu sertifika programı? ben 15 yıllık ameliyathane hemşiresiyim ön lisans mezunuyum ayrıca benim gibi tecrübeli ama lise mezunu bir sürü ameliyathane hemşiresi arkadaşımda var bunca yıldır çalışan ama lisans mezunu olamayan ya da olmayan insanlara yapılmış bir haksızlık değil mi sizce?ya da bu konuda da yapılmış çalışma var mı acaba?bilgi verirseniz çok sevinirim.
People
0
9) naz sarıtaş (hemşire)
03.12.2011 01:37:21
MERHABALAR BEN AYDIN DEVLET HASTANESİ AMELİYATHANE SERVİSİNDE ÇALIŞIYORUM.AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ İLE İLGİLİ SERTİFİKA PROGRAMINA KATILMAK İSTİYORUM.YAPMAM GEREKENLER NELERDİR VE 2012 YILI İÇİN HANGİ SÜREÇLERDE PROGRAM BAŞLATILACAKTIR?YAPACAĞINIZ HERHANGİ Bİ AÇIKLMA İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM..İYİ ÇALIŞMALAR
People
0
10) fatma gencer (öğrenci)
03.11.2011 21:11:11
ben inönü ünv hemşirelik bölümü son sınıf öğrencisiyim ve almanya da tıp okumak istiyorum yada tusa girip temel bilimler derslerin birinde uzman olmak istiyorum bu konu da bana bilgi verir misiniz hangisi daha doğru karar olur. bunun için geniş bilgi almak istiyorum lütfen bana cevap yazarmısınız çünkü kararlı olup yabancı dil kursuna gidip iyi bir dil eğitimi alıp hazırlık yapmak istiyorum.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
21/09-24/09 Dünya Gastroenteroloji Kongresi 2019 GASTROENT... İSTA
25/09-27/09 4. Ulusal Çocuk Genetik Kongresi ÇOCUK... ANKA
27/09-28/09 1. Marmara Radyasyon Onkolojisi Günleri RADYOLOJİ İSTA
24/09-28/09 28. Ulusal Dermatoloji Kongresi DERMATOLOJİ ANTA
27/09-28/09 TUSYAD 9. Bahar Toplantısı DİĞER İSTA
26/09-29/09 6. KBB de Dört Mevsim Kongresi KULAK-BUR... NEVŞ
26/09-29/09 Uluslar arası Anne ve Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi KADIN... İZMİ