Medimagazin logo

Vatandaşlar en çok hekimlerden şikayetçi

Hasta Hakları Kurulu'na başvuruda bulunanların çoğu poliklinik hizmetlileriyle ilgili 4 bin şikayet iletti. Sorun aktaranların yüzde 68'ini kadınlar oluşturdu
Vatandaşlar en çok hekimlerden şikayetçi
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
Hasta Hakları Kurulu'na başvuruda bulunanların çoğu poliklinik hizmetlileriyle ilgili 4 bin şikayet iletti. Sorun aktaranların yüzde 68'ini kadınlar oluşturdu

SAĞLIK Bakanlığı tarafından 2004 yılında uygulamaya konulan proje kapsamında Hasta Hakları Kurulu'na yapılan başvurularda vatandaşların en çok hekimlerden şikayetçi olduğu ortaya çıktı.

Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Hasta Hakları Şube Müdürü Refik Akten, bakanlık tarafından 1998 yılında yayımlanan Hasta Hakları Yönetmeliği'nin uygulanmasını sağlamak üzere çalışmalar başlatıldığını belirtti. Bu çalışmalar çerçevesinde hastanelerde hasta hakları ve uygulamalarına ilişkin hizmetiçi eğitimlerin verildiğini ifade eden Akten, 'Bu eğitim sonunda hastanelerde Hasta Hakları Birimi ve Hasta Hakları Kurulları oluşturuldu. 15 Şubat 2004 itibariyle de hasta hakları uygulaması 38 ilde 60 devlet hastanesinde fiilen başlatılmıştır. Bugün hasta hakları uygulamaları 81 il merkezinde 131 devlet hastanesine yaygınlaştırıldı' dedi.

Akten, hastaların muayene için geldikleri hastanede, bilgilenme, mahremiyet, gizli bilgilerin üçüncü kişiyle paylaşılmaması ve tüm tıbbi müdahalelerde rızanın alınması gibi hakları olduğunu vurgulayarak, 'Bu haklar çiğnendiği taktirde hastaların hakkını araması için şikayette bulunması en doğal haklarıdır. Bu bağlamda en çok şikayet, bilgilenme ve iletişim sorununa bağlı nedenlerden dolayı geliyor' dedi.

41 yaş ve üzeri

Hasta hakları uygulamalarının başladığı tarihten bu yana İnternet'ten şikayetlerin yapıldığını, hastanelerin Hasta Hakları Kurulları'na gönderilen şikayet konularının istatistiklerinin de yapıldığını belirten Akten, şunları kaydetti:

'Hastanede yerinde çözümlenenler hariç bu süreç içinde 4 bin 296 başvuru yapılmış. Başvuruyu yapanların yüzde 32'sini erkek, yüzde 68'ini kadınlar oluşuyor. Şikayet başvurularının yüzde 31'i 41 yaş ve üzeri, yüzde 21'i 31-35 yaş arası, yüzde 19'u ise 26-30 yaş arası hastalara ait. Şikayete en çok konu olan meslek grubunun başında yüzde 55 oranla hekimler geliyor, bunu yüzde 13 ile idari personel, yüzde 11 ile hemşire, yüzde 9 ile yardımcı personel takip ediyor. Hekimlerin en çok şikayet konusu olması ise hastalarla iletişim sorunu yaşadıklarını gösteriyor.'

Şikayet başvurularının yüzde 38'inin poliklinik hizmetlerinden kaynaklandığını vurgulayan Akten, bunu sırasıyla yüzde 17 ile klinik hizmetleri, yüzde 9 ile laboratuvar ve görüntüleme merkezleri, yüzde 7 ile idari hizmetler ve yüzde 5 ile acil hizmetlerin takip ettiğini belirtti.


Tercüman
vatandaşlar
en
çok
hekimlerden
şikayetçi
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir