Medimagazin logo

Dargelirli vatandaşa VIP sağlık hizmeti

Devlet hastaneleri, “Sağlıkta Dönüşüm Projesi” çerçevesinde özel hastanelerle rekabete girmeye başladı. Gazi Devlet Hastanesi de bu rekabette önde geliyor
Dargelirli vatandaşa VIP sağlık hizmeti
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
Devlet hastaneleri, “Sağlıkta Dönüşüm Projesi” çerçevesinde özel hastanelerle rekabete girmeye başladı. Gazi Devlet Hastanesi de bu rekabette önde geliyor.

Devlet hastaneleri Sağlık Bakanlığı’nın “Sağlıkta Dönüşüm Projesi” çerçevesinde büyük değişim geçirdi. Ankara’daki 68 yıllık Gazi Devlet Hastanesi Başhekim Dr. Mücahit Pehlivan, Yeni Şafak ile birlikte hastaneyi teftişten geçirdi. Hastanede yatan hastaların, doktorlarını seçme uygulamasından, tek kişilik odalara kadar birçok konforlu hizmeti devlet hastanesinde bulmaktan çok memnun oldukları ortaya çıktı. Vatandaşlar Gazi Hastanesi’ndeki uygulamaların özel hastaneleri aratmadığını belirtirken, başhekim giderek artıracakları yeniliklerle özel hastanelerle ciddi bir rekabete gireceklerini anlattı.

GÜNDE 1750 KİŞİYE HİZMET

Başhekim Dr. Pehlivan, daha önce Devlet Demiryolları bünyesindeki hastanenin, önce SSK’ya ardından da “Sağlıkta Dönüşüm Projesi” kapsamında Sağlık Bakanlığı’na devrinin çok isabetli bir karar olduğunu belirtti. “Doktorlar aynı, hastalar aynı, binalar aynı” diye konuşan Pehlivan, hastaların memnuniyetinin dinamik bir sağlık anlayışının ürünü olduğunu vurguladı. 2 yıl önce göreve ilk başladığında 250 yataklı hastanenin günde 100-150 kişiye hizmet verdiğini belirten Dr. Pehlivan yaptıkları yeniliklerle bugün bu rakamı 1750 kişiye 10 olan poliklinik sayısını da 40’a çıkarttıklarını kaydetti.

TERCİHLİ DOKTOR

Dr. Pehlivan, geçtiğimiz yıl Sağlık Bakanı Recep Akdağ’ın hastaneyi ziyareti sırasında yaptığı tavsiyeyle tercihli doktor sistemine geçtiklerini de söyledi. “VİP hastanesi olmak istiyoruz” diye konuşan Dr. Pehlivan, hastaneye girerken hastalara ilk sorulan sorulardan birinin, “Hangi doktorumuzu tercih edersiniz?” olduğunu söyledi.

DAR GELİRLİYE VIP HİZMET

Atatürk’ün talimatıyla planlanan hastanenin inşaatını o yıllarda Ankara’da olan ünlü işadamı Vehbi Koç üstlenmiş. İlk kez 1937’de hizmete geçen hastanenin önceleri üst düzey bürokratlara hizmet verdiğini belirten Dr. Pehlivan “Nüfusun az olduğu ve başkentte sadece Numune hastanesi’nin olduğu yıllarda gayet güzel hizmet verilmiş. Ama zamanla kurum hastanesi olduğu için, Demiryolları ulaşımla ilgilenirken bu hastane atıl bir şekilde kalmış. Şimdi yaptığımız yatırımlarla yeniden eski günleri yakalayacağız. Ancak hedef dar gelirli vatandaşa VIP hizmeti sunmak” şeklinde konuştu.

OTOMASYON YENİLENDİ

Dr. Mevlüt Pehlivan, geçen yıl yenilenen otomasyon sisteminin hasta sayısısının artışında büyük etkisi olduğunu söyledi. Daha önce saatlerce hastaların beklemesi sözkonusu olurken yeni sistemde, hastaneye giren hastanın bekleme süresi 15 dakikaya kadar düşürülmüş. “Daha fazla hastaya bakmalıyız” diyen Dr. Pehlivan, “Ancak nicelikten daha önemlisi verdiğimiz hizmetin niteliği. Hastanemizin temizlikçisinden doktoruna kadar tüm çalışanları hastalarımızın memnuniyetini birinci sırada tutmak zorunda” şeklinde konuştu.

Hasta ve yakınları telefonla aranıyor

Hastanede dilek ve şikayet kutularına atılan mektuplar titizlikle değerlendiriliyor. Şikayette bulunan hasta ve yakınları aranarak bilgilendiriliyor Hastanenin her katına koydurduğu dilek ve öneri kutularına atılan kağıtları da bizzat kendisinin okuduğunu söyleyen Dr. Pehlivan, vatandaşlardan özellikle telefon numaralarını yazmalarını istediğini, daha sonra önerileri konusunda hastaları ve yakınlarını telefonla aradığını anlattı. Bu uygulamada da özel hastanelere rakip olduklarını kaydeden başhekim şöyle konuştu: “Şikayetler bize ışık tutuyor. En sevdiğim uygulamalardan biri bu. ‘Biz çok memnun olduk’ gibi yazılardan ziyade isteğimiz, aksaklıkların bize bildirilmesidir? Zaten bize gelen vatandaşı memnun etmek zorundayız. Bize gelen şikayetleri değerlendiriyoruz. ‘Bizim amacımız, hastaneyi nasıl değiştirebiliriz. Şunu yaptık, yapacağız, şu şu nedenlerden dolayı da yapamıyoruz’ diye şikayet edenleri bilgilendiriyoruz. Şaşırıyorlar! Mutlu oluyorlar. Ekonomik durumu iyi kişileri zaten özel hastanelerden arıyorlar. Orta gelirli dar gelirli sıkıntı çeken insanlar da bu uygulamamızla çok mutlu oluyorlar. Kendilerine değer verildiğini hissediyorlar.”

TÜM PERSONELLE İLERLİYORUZ

Dr. Pehlivan, “İdari çalışma arkadaşlarımızın, doktor, hemşire ve tüm olağanüstü personelimizin azim ve gayretleriyle belirlediğimiz ilke ve hedefler doğrultusunda yürümeye devam edeceğiz. Böylece her zaman halkımıza hizmetlerimiz devam edecektir” dedi.


Yenişafak
dargelirli
vatandaşa
vip
sağlık
hizmeti
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir