YAZARLAR

Tüm Yazarlar

Meslektaşlarıma Sağlıklı Yaşam Önerileri Uz. Dr. Ülkümen RODOPLU

Avrupa Acil Tıp Derneği II. Başkanı

Uz. Dr. Ülkümen RODOPLU

18.01.2010, Pazartesi

Tüm Yazıları
Türkiye'de belki de saglıgına, kişisel kontrollerine en az ilgi gösteren hekimlerdir. Hastalarımıza en iyi hizmeti sunarken, kendimize hiç de hak ettigimiz özeni göstermeyiz. Sade vatandaş karşımıza geldiginde her türlü tetkiki, görüntüleme metodunu kullanır, bazen gerekenden fazlasını yaparız. Ama, iş kendi saglıgımız olunca hep ayak üstü, üstünkörü ve yetersiz hizmet alırız. Kendi kendimizi muayeneye, tedaviye kalkarız. Bu gerçekten yola çıkarak, meslektaşlarıma 2010 için sağlık konusunda bazı önerilerde bulunmaya karar verdim.

Unutmayalım ki, biz sağlıklıysak, Türkiye de sağlıklıdır.
Biz iyiysek, hastalarımız da iyidir.
2010 yılı için sağlıklı yaşam önerilerim şunlardır:

Sağlıklı Yaşam Sözleşmesi
2010 yılının bu ilk günlerinde sizden ilk ricam şudur: Lütfen, önümüzdeki yıl için sağlıklı yaşam konusunda alacagınız kararları bir yere yazın. Bu yazdıklarınızı ayda bir okumanızı tavsiye ederim. Bu yazı sizin "sağlıklı yaşam sözleşmeniz" olacaktır. Aşagıdaki maddelerin her biri işte bu sağlıklı yaşam sözleşmeniz içine katabileceginiz konulardır:
1.Bu satırları okurken hâlâ domuz gribi aşısı yaptırmadıysanız, bir kez daha düşünün. Hastalık ciddi ve agır seyrettiginden, başta Dünya Sağlık Örgütü, Uluslararası Tıp Birlikleri olmak üzere, Başkanvekilligini yaptıgım Avrupa Acil Tıp Birligi, özellikle risk gruplarının mutlaka aşılanması gerektiğini bildirmektedir.

2.Yılda bir kez genel sağlık kontrolünden geçmeyi unutmayın. Hiçbir yakınmanız olmasa da bu kontrolleri mutlaka yaptırın. Kanser, koroner kalp hastalıkları, diyabet gibi kronik hastalıklar genel kontrol sayesinde erken tanınabilir. Erken tanı ile tedavi şansı çok daha yüksektir.

3.Sigarayı hâlâ bırakamadıysanız, 2010 yılının iyi bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Bir gün belirleyin. Eşinizin, çocuklarınızın veya annenizin dogum günü.

4.Yılın başında kilonuzu, beden kitle indeksi(BKİ)'nizi, göbek çevrenizi ölçün ve yazın. Kendinize "hedef değerler" belirleyin. BKİ'yi şu şekilde hesaplayabilirsiniz: Kilonuz/boyunuzun karesi. Örnegin; 85 kg agırlıgında ve 1.70 m boyunda bir kişinin BKİ'si 85/(1.70 x 1.70)=29'dur. BKİ, 25-30 arasında olanlar kilolu, 30-40 arası olanlar obez olarak kabul edilmektedir. Amacımız, BKİ'yi 25'in altında tutmak olmalıdır. Göbek çevresinin de erkeklerde 94, kadınlarda 80 cm altında olmasını önermekteyiz.

5.Günde en az 2 litre su içmelisiniz. Bu miktar yaz aylarında 3 litre olmalıdır.

6.Yaglı, tuzlu, tatlı, şekerli ve unlu gıdaları iyice azaltın. Kolalı içecekleri kaldırın.

7.Haftada en az beş gün spor yapın. En ideal spor, yaparken zevk aldıgınız, size keyif veren bir egzersizdir. Arabanızı daha uzaga park edin. Otobüsten iki durak önce inin. Asansör yerine merdivenleri kullanın.
8.Birlikte olmaktan zevk aldıgınız, sizi mutlu eden ve güldüren insanlarla vakit geçirin.

Sağlık, sevgi ve huzur dileklerimle yeni yılınızı kutlarım.
Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

Bu konuya yorum yazılmamıştır.
Yazarlar
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/06-30/06 5. Karadeniz Hematoloji Sempozyumu HEMATOLOJİ SAMS
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA