YAZARLAR

Tüm Yazarlar

Öncelikle Bizlerin Sağlıklı Olması Gerekir Uz. Dr. Ülkümen RODOPLU

Avrupa Acil Tıp Derneği II. Başkanı

Uz. Dr. Ülkümen RODOPLU

19.01.2009, Pazartesi

Tüm Yazıları
2009’da ekonomik kriz’in sağlığınızı etkilemesine izin vermeyin

Merhaba ,
Her işin başı sağlık ve sağlıklı yaşamaktır. Önümüzdeki günlerin ekonomik olarak güç geçeceği düşünülmektedir. Bu sıkıntının başta ülkemizde olmak üzere tüm dünyada aşılacağından eminim. Yeter ki bizler sağlıklı kalalım. Fiziksel ve psikolojik olarak güçlü olalım.

İşte bu gerçekle birlikte sizlere, 2009 yılı için sağlıklı yaşam önerilerim şunlardır:

l Yılda bir kez (50 yaş üstünde her altı ayda bir) genel sağlık kontrolünden geçmeyi unutmayın. Hiçbir yakınmanız olmasa da bu kontrolleri mutlaka yaptırın. Hangi kronik hastalık olursa olsun, erken tanı konulabildiğinde tedavi şansı çok yüksektir. Hekim de olsanız, bu kontrolleri düzenli yapan bir doktorunuz olmalıdır.

l Sigara içiyorsanız, lütfen bu yılın en önemli kararı sigarayı bırakmak olsun.

l Öğün atlamayın. Kahvaltınızı evde, ailenizle ve oturarak yapın. Öğlen ve akşam yemeklerinin dışında 10:00 ve 16:00 civarında ara öğün olarak meyve ya da fındık, badem, ceviz, kestane tercih edin. Meyve miktarı her ara öğün için birer adetten fazla olmasın. Tek bir portakal veya tek bir elma. Kuruyemiş ise her öğünde 50 gramı geçmemelidir. Tek bir avuç dolusu kadar.

l Yemeğinizi seçerken bir önceki öğünde ne tükettiğinizi düşünün. Sonraki öğünde farklı bir grup seçin. Örneğin; öğlen yemeğinde nohut, pilav ve salata yediyseniz, akşam tercihinizde protein içeren yağsız ızgara köfte, tavuk ya da balık olabilir. Yanında pilav, patates, makarna, börek gibi karbonhidrattan zengin bir besin yerine sebze yemeği alabilirsiniz.

l Günde en az 2.5 litre su içmelisiniz (yaz aylarında 3 litre).

l Tuzlu, tatlı, şeker ve unlu yiyecekleri iyice azaltın.

l Haftada en az dört gün egzersiz yapın. En ideal egzersiz “yürüme”dir. Önce yarım saat ile başlayın; sonra giderek süreyi arttırabilirsiniz. İyi bir yürüyüş ayakkabısı kullanmayı unutmayın.

l Çizburger, sigara ve stres yaşadığımız çağın “küresel salgını”dır. Bunlardan mutlaka kurtulmaya çalışın. Yeni yılda kendinize yeni bir alışkanlık edinin. Resim, şiir, kitap okuma, bir gönüllü dernekte görev alma, seramik, fotoğraf sanatı, sualtı. Mutlaka aklınızda kalmış, yıllardır düşünüp de yapamadığınız bir hayaliniz vardır. Bu yıl bunu yapın.

l Birlikte olmaktan keyif aldığınız insanlarla vakit geçirmeyi tercih edin.
Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

Bu konuya yorum yazılmamıştır.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
19/09-22/09 14. Ulusal Genç Yaşam ve 4.Klinik Romatoloji Kongresi ROMATOLOJİ KIBR
19/09-22/09 16. Ege Romatoloji Günleri ROMATOLOJİ İZMİ
19/09-22/09 16. Metabolik Sendrom Sempozyumu BESLENME... MUĞL
20/09-22/09 5. Klinik Embriyoloji Derneği Kongresi HİSTOLOJİ... İZMİ
21/09-24/09 Dünya Gastroenteroloji Kongresi 2019 GASTROENT... İSTA
25/09-27/09 4. Ulusal Çocuk Genetik Kongresi ÇOCUK... ANKA
27/09-28/09 1. Marmara Radyasyon Onkolojisi Günleri RADYOLOJİ İSTA