KLİNİKLER
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatri Anabilim Dalı
ÇOCUK SAĞ. VE HAST.
24 Ağustos 2019, Cumartesi
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Şükrü Cin.

Akademik kadro
12 bilim dalımız var. Öğretim üyesi olarak eksiklerimiz var. Her bilim dalında en az üç öğretim üyesi olmasını istiyoruz. Şu an üç bilim dalında akademik kadromuz tamam. Ancak sadece pediatri uzmanlığı olarak ele alacak olursak yeterli kadromuz var diyebilirim. Şu aşamada bizim uzman kadrosuna ihtiyacımız var. Uzman kadrosu kliniklerde esas işi yürüten kadrodur. Bu yüzden hali hazırda büyük uzman kadrosuna ihtiyacımız var. Bizim anabilim dalımızda sadece genel pediatri uzmanlığı verilmiyor. Yan dal uzmanlıkları da, üst ihtisaslar da veriliyor. Üst ihtisas kadromuz maalesef yok. Akademik anabilim dalı kadromuzun yüzde 10’unu bu bilim dallarında yan dal uzmanlığı yaptırabilmek için ayırıyoruz. Yani 12 bilim dalının üçüne bu şekilde kadro ayırabiliyoruz.

Bilimsel çalışmalar
Bilimsel çalışmalar açısından oldukça iyiyiz diyebilirim. Çünkü son değerlendirmelerde fakülte genelinde Anabilim Dalımızın yurt dışında yapılan yayınlar, yurt dışındaki kongrelere bildiriyle katılımlar denetlendi ve bunların arasında Anabilim Dalımız ilk sırada.

Eğitim programı
Asistan ilk geldiğinde bir yıl süreyle genel pediatri bilgilerini alabilecek düzeye getiriyoruz. Bir yılda genel pediatri bilgi, beceri ve tutumları bakımından yetiştirmeye gayret ediyoruz. Bu bir yılda genel pediatrinin tüm birimlerini ikişer aylık süreyle dolaşıyorlar. Böylelikle genel bir bilgi edindikten sonra bu arkadaşlara bir tez konusu veriyoruz. Birinci yılını bitirdikten sonra kıdemli bir asistan arkadaşla birlikte poliklinik hizmetlerine de katılmaya başlıyor. İlk bir yılda yoğun bakımda hem çalışıyor hem de nöbet tutuyor. Ancak ilk bir yıldaki dönüş buradaki rotasyonları bitirmiyor. İkinci ve üçüncü yılda da buralardaki rotasyonlar devam ediyor. Bir asistanın her yıl Anabilim Dalı kapsamında en az bir seminer yapmasını istiyoruz. En az iki literatür ve bir olgu sunusu sunmasını, en az bir araştırma yapmasını ve bu araştırmayı bir kongrede sunmasını öneriyoruz. En az bir veya iki kongreye katılmasını öneriyoruz. Anabilim dalımızda haftada üç gün eğitimler yapılmakta. Haftadaki bu üç eğitim gününün dışında her asistana, yılda en az on beş teorik ders anlatılmakta ve dolayısıyla hemen hemen her hafta bir ders olmakta. Bu dersler dört yıla dağılmış şekilde, yani birinci yıl asistanının hangi konuları alması gerekliyse o konuları vermekteyiz, ikinci, üçüncü yıl asistanı da bu şekilde yetişmekte, on beş asistan dersinden başka eğitim bakımından her yıl en az bir kurs verilmekte.

Rotasyon olarak nereye kaç ay gidiyorlar ?
Rotasyon olarak bir yıl klinikteler. Biz klinik içindeki rotasyonları bilim dallarına eşit aralıklarla ve genel pediatri düşüncesinden hareket ederek yaptırıyoruz. Dış rotasyonlarımız da bugünkü Tababet Uzmanlığı Tüzüğü’ne göre bizim üç rotasyonumuz var. Bunlardan biri kadın doğum, ikincisi biyokimya, üçüncüsü de intaniye. Üntaniye kendi içimizde bulunuyor, mikrobiyoloji laboratuarımız olduğu için o rotasyonu kendi içimizde yapıyoruz. Ama biyokimyaya üç ay, doğum kliniğine de üç ay asistanlarımızı yolluyoruz. Bunlardan biyokimyanın rotasyonda kanımca belki çok kısa bir laboratuar bilgi ve beceri için gidebilir ama üç ay biraz fazla. Yeni yönetmelikte önerilerimiz var. Örneğin çocuk cerrahisi, anestezi ve reanimasyon, çocuk psikiyatrisi gibi.

Asistanlar burada yeterince vaka görebiliyorlar mı ?
Eğitim açısından yeterince vaka görüyorlar. Bununla beraber değişik yelpazedeki hastaları da görüyorlar.

Teknik altyapı açısından kendinizi yeterli görüyor musunuz ?
Öncelikle tanıya götürücü teknik altyapımızda övündüğüm ve gurur duyduğum laboratuarlarımız var. İlk kurduğumuz bir hematoloji laboratuarımız var ki, bugün tanı koyamayacağımız bir hastalık grubu yok. Hem rutin hizmetler hem de araştırma olarak yeterli laboratuarlarımız var. Bugün bütün immünolojik hastalıkların tanısını koyabileceğimiz bir immünoloji laboratuarımız var. Moleküler patoloji laboratuarımız bugün hemen hemen dünyayı yakaladı diye söyleyebilirim. PCR yöntemiyle DNA analizleri yapılmakta, artık moleküler düzeye inmekteyiz. Yine son derece gelişmiş bir EKO aldık. Yani şu anda hem teknik hem tanı bakımından ekipmanlarımız yeterlidir diyebilirim.

Öğretim üyelerinizle, uzmanlarla asistanlar arasındaki ilişki nasıl ?
Öğretim üyesi asistan arasında, hele hele öğretim üyelerinin kendi arasındaki işbirliği, saygı, sevgiden çok memnunum ben. Uzmanlar olsun, asistanlar olsun, hemşirelerimiz olsun, yani klinikte herkesin birbirine karşı saygı sevgi içinde olduğunu sanıyorum. En ufak bir huzursuzluğu hemen çözme gayreti içerisindeyim.

Buraya gelecek asistandan ne bekliyorsunuz ? Özellikle bulunması gerekli dediğiniz bir özelliği var mı ?
Buraya gelecek asistanlardan ben çok bir özellik istemiyorum. Sadece ve sadece tıp fakültelerinde iyi yetişmiş ve kendini pediatri uzmanlığına adamış, onu isteyerek gelen arkadaşlar olur ise çok kolay öğretebiliyorsunuz ve onlar da çok kolay alıyor. Çünkü arzusu o, isteği o, pediatri asistanı olmak isteği var. Ama TUS kanalıyla bazı istemeden tercihler yazılıyor. İşte bu tercih nedeniyle gelir ise bu asistanlardan çok yararlanamıyoruz. Tercih olarak özel bir isteğimiz yok. Yalnız bir belki istek olabilir, istek değil de bunu da asistan arkadaşlarımız buraya geldikten sonra telafi etmelerini istiyoruz. Tabii ki bir yabancı dile aşina olmasını istiyoruz. Zaten girer girmez literatürlerini, olgusunu hazırlamaya başladığı zaman kendisini yetiştirecek demektir.

Adapte olamayanlar var mı klinikten dolayı ?
Ben aşağı yukarı 80’den itibaren idarenin içerisindeyim. Adapte olamayan asistan iki kişi oldu. 80’den bu yana adapte olamayan ve benden adapte olamamak ile ilgili izin isteyen iki kişi oldu. Bunlardan birini, niçin adapte olamadığını kendisiyle konuştum, bugün halihazırda asistanımız ve çok da başarılı bir asistanımız oldu, şimdi uzmanlığa girecek. Bir tanesi de bizim kliniğin çalışmasına adapte olamadı. Onun nedenini artık çok sormadık. Kliniğin özelliği nedeniyle bu arkadaşım bıraktı, ama pediatrinin özelliği bakımından belki rahatsız olunabilir. Pediatri çocuğu sevmekle olur. Eğer bir asistanımız çocuk hekimi olmayı kafasına koymamış, onu gönlüne koymamış ise, adapte olmak son derece zor. Erişkinlerden çok farklı, fevkalade farklı.

Ayda kaç nöbet var ?
Bizde demokratik. Nöbet sayılarını asistanlar kendileri ayarlıyor. Eğer kliniğin nöbet hizmetlerini götürebilecek asistanlarsa peki diyoruz.

Asistan temsilcisi mi var ?
Evet. Asistan temsilcisi seçilir. O seçilen arkadaşla biz çalışırız. Biz seçmeyiz. Kıdeme göre nöbet sayısı da azalıyor. İhtiyaca göre nöbetleri kendileri belirliyor.

Akademik kadro:
19 profesör, 11 doçent, 1 yardımcı doçent, 8 uzman, 25 araştırma görevlisi.

Nöbet sayıları
Birinci yıl 11, ikinci yıl 9, üçüncü yıl 7, dördüncü yıl 5.



Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

Bu konuya yorum yazılmamıştır.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA