Sağlık Bakanlığı: Alo 184’e gelen şikâyet yüzde 1 bile değil
Sağlık Bakanlığı, son günlerde gündemde olan Sağlık Bilgi ve Danışma Hattı’na (Alo 184 SABİM) ilişkin açıklama yaptı.
12 Aralık 2012 - ÇAĞLAR AVCI / ZAMAN

Hattın bir şikayet merkezi olmadığı ifade edilerek, 2004 yılında iletişim amaçlı kurulduğunu açıkladı. Bakanlık, hatta yapılan  başvuruların yüzde 75’inin bilgi talebi, yüzde 15’inin öneri, yüzde 6’sının teşekkür ve sadece yüzde 0,5’inin şikayet amaçlı olduğunu vurguladı. Alo 184’e bu zamana kadar 6 milyona yakın çağrı gelirken 2012 yılında günlük başvuru sayısı 6 bine ulaşarak bir milyon 200 bine çıktı.

     Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre, hatta 2012 yılında 3 bin 133 kere sağlık çalışanları ile ilgili hizmet aksaması iddiasında bulunuldu. Sağlık çalışanları ile ilgili başvuruların tamamı sevk edilmeyerek bir filtrelemeye tabi tutuldu. Başvurularla ilgili yapılan değerlendirmeler sonrası sadece 25’inde ilgililer, hastalarla iletişim konusunda daha dikkatli olunması için sözlü olarak uyarıldı. 25 sağlık çalışanının 21 tanesi hemşire, 4 tanesi hekim. Merkezin sadece vatandaşlara değil sağlık çalışanlarının yardım ve desteklerine cevap verdiğini de açıklayan Bakanlık, “Hat, iller arası hasta sevklerinde, yer temini konusunda, hekimlerimize ve 112 ekiplerine iletişim koordinasyon konusunda destek vermekte. Hastalarına özellikle tedavi üniteleri arayan hekimlere, (bebek yoğun bakım ve kuvöz temini, yanık merkezleri, organ nakilleri) destek sağlamaktadır.” açıklamasını yaptı.

     Alo 184 Hattı’nda ayrıca şu hizmetler veriliyor: “Temini zor olan kan gruplarını acil ihtiyaç halinde, ülke çapında temin çalışmalarını gerçekleştirmekte. Kriz durumlarında (deprem, bulaşıcı hastalıklar vb.) vatandaşlarımızın doğru ve yeterli bilgilendirilmesi ve paniğin önlenmesi konusunda, iletişim ağı oluşturmakta. Vatandaşlarımızın sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmetleri konusunda bilgilenmelerini sağlamakta.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Fevziye (Cinbar)
10.04.2019 21:07:38
Biz hastamıza sıra alamadığımız halde birileri hastamız adına sıra almış bu nasıl oluyor biz bundan şikayetçi yiz ve bunun araştırılmasını istiyoruz
People
0
2) Özgür (Ev hanımı )
27.03.2019 20:08:32
Ben 3 blokdan oluşan her blokda 27 daire sakini olan bir sitede oturuyorum ve bir bloğun yöneticisiyim siteye oto girişişi ile birlikde 3 girişimiz var bazı daire sakinleri bütün girişlerin kilitli kalması konusunda ısrarcı ama ben hiç bir şekilde ne bir ambulans nede bir polis içeriye giremiyeceği için yaya girişlerinin kilitli olmasından yana değilim şimdi bu kapılar kilitlenir ileride bir sağlık sorununda ambulans erken müdehale yapamadığı için yönetimden şikayetci olabilirmi
People
2
3) Ali (Serbest)
22.01.2019 14:27:26
Kırşehirahievranuniversitesiarastirma hastanesi göz polikilonikten randevu alınması imkansız son2ayin randevusu dolu yıl 2019 ama muayene olamiyoruz çok sacma
People
6
4) sebahattin vardar (mühendis)
24.12.2018 10:24:39
184 arıyorum açan yok..
People
16
5) Amil arslan (Özel sektör )
25.11.2018 13:15:47
184 ne hattıymiş milleti kandırmayın..sigara içilen yeri şikayet ediyorum ne gelen var ne soran milletle dalga gecmeyın bu millet dalga geçilecek bir millet değil
People
22
6) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
21.11.2018 17:50:42
Demek ki Millet de Hariçten Gazel Okuduğunun Farkına Vardı....
People
18
7) Adil Özçelik (Aşçı)
21.11.2018 16:23:07
Bolu İzzet Baysal devlet Hastanesi'nden kardiyoloji bölümünden sıra almak istiyorum,12 gün sonraya sıra veriyorlar.şaka gibi
People
19
8) mehmet şimşek (işçi)
16.11.2018 11:42:21
Yorumları okudumda hep şikayet hep şikayet,doktorluk dünyanın en zor mesleğidir ve doktorda bir insandır benim en saygı duyduğum meslektir,şunu unutmayınki insanla uğraşmak çok zordur herkesi memnun etmek dahada zordur,ülkemin doktorlarına Allah güç kuvvet sabır versin ben hepsinden memnunum..
People
18
9) Sezai ARMAĞAN (Memur)
15.10.2018 04:01:54
Amasya Sabuncuoğlu Devlet veya araştırma hastanesinden randevu almak mümkün değil muayene olacağım bölümden alamadım sonra acaba bir sıkıntımı var diye denemek için Göz KBB Ortapedi Dahiliye falan en az 10 bölüme baktım hiç biri 15 gün içinde randevu vermiyor 15 gün sonrasına zaten alınmıyor randevu almadan gitsek mümkün değil muayene olamayız birde hakarete uğrarız nedir bu saçmalık böyle bir sistemmi olur nereye gidelim muayeneye yani şu anda buraya yazıyorum ama zaten çözüm değil sadece nasihat verecekler Başka illerden kolayca randevu alınırken Amasya neden böyle bunun muhatabı varmı
People
20
10) Krizantem (Dr)
16.08.2018 11:30:24
Burada doktor adı verip doktoru hedef göstermek, karalamak, iftira atmak eylemlerini yapanlar hakkında suç duyurusunda bulunulmalı. Bir hakim veya savcı için aklına her geleni söylemek mümkün müdür? Yargısız infaz yapılmaktadır meslektaşlarımıza. Yazıklar olsun utanmaz cahil adamlar, utanmaz arsız yetkililer.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori