Sağlık Bakanlığı: Alo 184’e gelen şikâyet yüzde 1 bile değil
Sağlık Bakanlığı, son günlerde gündemde olan Sağlık Bilgi ve Danışma Hattı’na (Alo 184 SABİM) ilişkin açıklama yaptı.
12 Aralık 2012 - ÇAĞLAR AVCI / ZAMAN

Hattın bir şikayet merkezi olmadığı ifade edilerek, 2004 yılında iletişim amaçlı kurulduğunu açıkladı. Bakanlık, hatta yapılan  başvuruların yüzde 75’inin bilgi talebi, yüzde 15’inin öneri, yüzde 6’sının teşekkür ve sadece yüzde 0,5’inin şikayet amaçlı olduğunu vurguladı. Alo 184’e bu zamana kadar 6 milyona yakın çağrı gelirken 2012 yılında günlük başvuru sayısı 6 bine ulaşarak bir milyon 200 bine çıktı.

     Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre, hatta 2012 yılında 3 bin 133 kere sağlık çalışanları ile ilgili hizmet aksaması iddiasında bulunuldu. Sağlık çalışanları ile ilgili başvuruların tamamı sevk edilmeyerek bir filtrelemeye tabi tutuldu. Başvurularla ilgili yapılan değerlendirmeler sonrası sadece 25’inde ilgililer, hastalarla iletişim konusunda daha dikkatli olunması için sözlü olarak uyarıldı. 25 sağlık çalışanının 21 tanesi hemşire, 4 tanesi hekim. Merkezin sadece vatandaşlara değil sağlık çalışanlarının yardım ve desteklerine cevap verdiğini de açıklayan Bakanlık, “Hat, iller arası hasta sevklerinde, yer temini konusunda, hekimlerimize ve 112 ekiplerine iletişim koordinasyon konusunda destek vermekte. Hastalarına özellikle tedavi üniteleri arayan hekimlere, (bebek yoğun bakım ve kuvöz temini, yanık merkezleri, organ nakilleri) destek sağlamaktadır.” açıklamasını yaptı.

     Alo 184 Hattı’nda ayrıca şu hizmetler veriliyor: “Temini zor olan kan gruplarını acil ihtiyaç halinde, ülke çapında temin çalışmalarını gerçekleştirmekte. Kriz durumlarında (deprem, bulaşıcı hastalıklar vb.) vatandaşlarımızın doğru ve yeterli bilgilendirilmesi ve paniğin önlenmesi konusunda, iletişim ağı oluşturmakta. Vatandaşlarımızın sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmetleri konusunda bilgilenmelerini sağlamakta.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
7
1) mert (doktor)
12.07.2018 11:53:50
burcu ne kadar ekmek o kadar köfte. doktor dayak yesin doktor az maaş alsın. insanlık dışı çalışma şartları olsun. sonra seni tatmin edecek bir muayene olsun. nerede bu bolluk.
People
4
2) Burcu (Ogrenci)
12.07.2018 11:33:24
Artik doktorlar isin kolayini bulmuslar kapilarina calisma saatini yazip kapilari kitli kendilerini calismis gosteriyorlar hastaya bakmadan asagi acile git diyorlar ordada bakmiyorlar bashekime sikayete git diyorlar ida birsey yapmiyor gittiginde seni ikna etmiyor kendisini ikna edici cvp veriyor.
People
3
3) Orhan (İşçi)
10.07.2018 21:32:35
Ben 182 de randevu alamıyorum çoçuk için 6aylık hıdrosefalı oglum var 182 de randevu için aradım çoçuk doktoruna gidip çoçuk nöroloji ve beyin cerrahı ve fizik tedavi için onay yaptırın dedı onay aldım halde randevu alamıyorum illaki özel hastaneye gidip parayla tedavi yaptıralım artık tel randevu almak cok zor acilen dönüş yapılmasını istiyorum çoçugumu fazla gezdıremıyorum kafasında kask ve jant var
People
15
4) Yasemin tassever (Sekreter)
27.06.2018 12:23:00
Cerrahpasa radyolojide br çekilmek için gittim hastalığın mide ca ilacı damara vereceklerine deri altina vermiş ler ve kolum davul gibi şişti bu nasıl bir sorumsuzluk bizim canımız kimlere emanet tabi bu sikayetim dikkate alınmaz biliyorum ama ilgilenilmezse cumhurbaşkanlığına kadar gidicem yardımcı olup takibe alırsanız sevinirim
People
20
5) Aydanur keskin (Satış danışmanı)
21.06.2018 00:49:42
Merhabalar 21.06.2018 tarihinde Mersin’de devlet sigorta hastanesine gittim rahatsızlığımdan dolayı işten izin istedim acile gittim yeşil alan da öğlenden sonra 3 ile 5 saat aralığında bir bayan doktor hastaları başından savarak konuşması, benimle dik dik konuşması karşında hasta değilde sanki özel hayatından biri varmış gibi konuşması ilgilenmeyişi çok rahatsız ediciydi, bizlerde çalışanız ama hiç bir zaman insanlara bu tarz da yaklaşmamalıyız. İşini sevmeyen saygı göstermeyen doktorların gerçekten bu işten alınmasını istiyorum. Durumu olmayan insanlar devlet hastanesine tercih ediyorlar bence daha insancıl olmaları gerekirken tam tersi davranmalını kesinlikle kınıyorum Herkesin özel hayatı vardır ama işe yansımaması gerekir. Devlet hastanesi diye insanlara köpek muamelesi yapılması çok yanlış, ve oradaki bayan değil hemşirelerde de aynı sorun var işimi yapıp eve gitme derdinde insanlar, işini sevmeyen insanlar gerçekten Böyle kutsal bi işi yapmamalılar umarım şikeyetim gözden kaçmaz ve gerektiği yerlere ulaşır
People
18
6) Aynur almaz (Serbest meslek)
20.06.2018 18:31:50
YA ALLAH AŞKINA 184 . ARADIM ÜSKÜDAR NUMUNE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ Nİ ŞİKAYET ETTİM KOLUMUN AĞRISINDAN ÖLÜYORDUM ACİLE GİTTİM YÜKSEK DERECEDE BİR AĞRI KESİCİ ALMİŞ TİM İŞE YARAMADI DEDİM BANA ÇOK AĞRIN VARSA ÖZEL HASTANE YE GİT DEDİ DEDİM GÖREVİNİ YAPMIŞ DEDİ DOKTOR ŞİKAYETİNİZİ KAPATİYORUM DEDİ TEBRİK EDERİM DEDİM SİZİ HASTAYA YAPILAN MUAMELE ÇOK GÜZEL DOKTORLAR OTURDUĞU YERDEN MAAŞİNİ ALIP ÖZELE GİT DİYEBİLİYOR DEMEKKİ GİTTİKLERİ SEMİNER DE bunu ogretiyorlar bana ortopedi den randevu al diyor yahu randevu taaa iki hafta sonra ben bu acıyı iki hafta cekecekmiyim
People
22
7) Bayram kılıç (Öğretmen )
15.06.2018 22:41:36
Yozgat sorgun hastanesinin acil servisinde perdeler de kan lekeleri dolaplara sıçramış kan izleri hiç yakışmadı bu büyük hastahaneye
People
18
8) DoğruSöyleyeni 9 KöydenKovarlar (Doğruları Söylemek)
07.06.2018 00:14:46
Efsane Sağlık Bakanımız Prof Dr Sayın Recep Akdağ Hiç Mi Bu İnim İİnim İnleyen İnsanların , Vatandaşlarımızın Şikayetlerini Okumuyor..
People
20
9) Yunus (Asci)
06.06.2018 16:07:53
Bagcilar egitim ve arastirma hastanesinde yatmakta olsan esimin yaninda kalma istegimi red ediliyor esim sezeryan ile dogumyapti kendi ihtiyaclarini dahi goremiyecek halde olmasina ragmen izin verilmiyor gorustugum zamanda yonetim busekilde uygun goruyo diyerek baslarindan atiyolar hastaninyaninda refakatci kalmak zorunda normalde bn bu problem icin gereginin yapilmasini arz edrim
People
13
10) murat kiran (torna)
06.06.2018 11:19:52