Sağlık Bakanlığı: Alo 184’e gelen şikâyet yüzde 1 bile değil
Sağlık Bakanlığı, son günlerde gündemde olan Sağlık Bilgi ve Danışma Hattı’na (Alo 184 SABİM) ilişkin açıklama yaptı.
12 Aralık 2012 - ÇAĞLAR AVCI / ZAMAN

Hattın bir şikayet merkezi olmadığı ifade edilerek, 2004 yılında iletişim amaçlı kurulduğunu açıkladı. Bakanlık, hatta yapılan  başvuruların yüzde 75’inin bilgi talebi, yüzde 15’inin öneri, yüzde 6’sının teşekkür ve sadece yüzde 0,5’inin şikayet amaçlı olduğunu vurguladı. Alo 184’e bu zamana kadar 6 milyona yakın çağrı gelirken 2012 yılında günlük başvuru sayısı 6 bine ulaşarak bir milyon 200 bine çıktı.

     Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre, hatta 2012 yılında 3 bin 133 kere sağlık çalışanları ile ilgili hizmet aksaması iddiasında bulunuldu. Sağlık çalışanları ile ilgili başvuruların tamamı sevk edilmeyerek bir filtrelemeye tabi tutuldu. Başvurularla ilgili yapılan değerlendirmeler sonrası sadece 25’inde ilgililer, hastalarla iletişim konusunda daha dikkatli olunması için sözlü olarak uyarıldı. 25 sağlık çalışanının 21 tanesi hemşire, 4 tanesi hekim. Merkezin sadece vatandaşlara değil sağlık çalışanlarının yardım ve desteklerine cevap verdiğini de açıklayan Bakanlık, “Hat, iller arası hasta sevklerinde, yer temini konusunda, hekimlerimize ve 112 ekiplerine iletişim koordinasyon konusunda destek vermekte. Hastalarına özellikle tedavi üniteleri arayan hekimlere, (bebek yoğun bakım ve kuvöz temini, yanık merkezleri, organ nakilleri) destek sağlamaktadır.” açıklamasını yaptı.

     Alo 184 Hattı’nda ayrıca şu hizmetler veriliyor: “Temini zor olan kan gruplarını acil ihtiyaç halinde, ülke çapında temin çalışmalarını gerçekleştirmekte. Kriz durumlarında (deprem, bulaşıcı hastalıklar vb.) vatandaşlarımızın doğru ve yeterli bilgilendirilmesi ve paniğin önlenmesi konusunda, iletişim ağı oluşturmakta. Vatandaşlarımızın sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmetleri konusunda bilgilenmelerini sağlamakta.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) İsimsiz (Temizlik)
17.01.2018 18:48:42
Hak edilmiş olan hakkımız sendika paramız vs maaslarımız hiçbir zaman zamanında yatmıyor ilgilenmenizi istiyorum doktor hemşire temizlik ayrımı olmasın dr suat seren göğüs hastalıkları hastanesi
People
2
2) İbrahim KARABUDAK (Engelli emeklisi)
08.01.2018 15:09:48
Banim şikayetim aile hekimlerine yakınlarımızın raporlu ilaçlarını dahi kendisi olmadan yazdıramıyoruz artık neden,nedenini aile hekimleri bile bilmiyor...anası babası yatalaksa ne yapacak vatandaş ilaç gelmesini mi bekleyecek.insanlar ölmeden en kısa zamanda bu sorun çözülür inşallah. TEŞEKKÜR EDİYORUM
People
0
3) Selçuk tiryaki (Serbest)
30.12.2017 09:34:08
Iyi günler benim şikayetimvar yardımcı olurmusunuz ben bursa yıldırım ilçesinde ikamet etmekteyim bundan bir yıl önce oğlum bir ortodonti uzmanı tedavi için götürdüm o zamanlar fazla sıkıntı yoktu tedaviye devam ediyorduk sonra çok zorlanmaya başladık ve tedaviyi bitirmek istedik doktorda parasının geri kalanını istiyor bende bu parayı verme imkanım olsa tedaviye dewam edecektim dememe rağmen vaz geçmiyor ve şuan oğlum tedaviyi göremediğimiz için ağzında bakteriler çıkmaya başladı
People
1
4) Ayvaz yildirim (Memur)
29.12.2017 21:03:21
Ozel bir hastanede kolonoskopi olmayi dusundum. Fiyati sordum 2500 Tl fiyat verildi. Sgk/4c statusundeyim dedim. Gecerli deyil bu brans icin cevabini aldim. Biraz bekledim diger hastalari izledim. Çesitli sigorta sirketlerinden provizyon soruluyor ve odenebilir oluru gelince islem yapiliyordu. Cok dusundurucu bir durum. Sigorta sirketleri devletin himayesinden dahami önde. Ūlke nufusunun yarisina yakin kisminin sosyal guvencesi olan sgk bu durumla karsi karsiya kalmamali. Saglik bakanligi ile Çalisma ve sosyal guvenlik bakanligi ozel hastanelerle ilgili anlasmalari yeniden gozden gecirmeli ve sgk 4a 4b 4c statusune tabi sigortalilarinin tum saglik yardimlarini karsilamali.
People
3
5) Cemile diler (Ev hanimi)
27.12.2017 00:13:57
Yegnimi boyabat devlet hastanesine acile getirdik yegnime lagma yapilmasi gerektigini soyledi hemsire. Bizde bebegin alti aylik oldugunu ve yapamiycamizi soyledik. Hemsire bisey olmaz dedi ve lamayi elimize verdi . Bizde yapamadik ve yegnim aglayinca hemsireyi cagirdik yapamadik diye. Hemsirenin bize verdigi cevap suydu : Ben sizin cocugunuza bakmak zorunda degilim . Git kime sikayet ediyosan et . Bu nasil bir doktor yada nasil bir hastane
People
4
6) dilek (evhanimi)
19.12.2017 01:40:06
Horbulayf burolari aciliyor salik bakanligi izinsiz mahalle olarak sijayetciyiz ilgilenin lutfen aydogan mezarli yani ici saglik merkezi hicbir sekilde ruhsati izni yoktur gerekeni yapin lutfen sivas merkez
People
11
7) berna eser (ogrenci (yukseklisans))
30.11.2017 11:47:07
Aydin Nazilli devlet hastanesine 2 gun once bebegimi yatirdim , asiri kusma ve ishalden dolayi. belki 10a yakin hemsire var fakat suratlarindan bisey soramiyosun. gerekli tahlil ve tetkikler yapildi olmasi gerektigi gibi bu konuda bi problem yok. 1. husus odalar hic temiz degil kusan olursa temizleniyor. coplerimizi posete koyuyoruz temizlik personeli odadan cikan cope bak deyip tavir yapiyor copu posetiyle alip atmaktan aciz. 2.husus o kadar hemsire oturup cekirdek citliyorlar gelin diye cagiriyoruz serumlar saatlerce takilmiyor gunde 1 kere odaya geliyorlar gelmis olmak icin. dun bitane surup getirdi bebegimin atesi olmadigi halde o surubu icirmemi soyledi ates dusurucuymus bebegim icince tikandi solunumu zayifladi. cagirdim panikle gelmediler yanimdaki hasta refakatcisi da cagirdi gelin hemen acil durum var diye yine gelmediler .caresiz aldim bebegimi kucagima koridorda bagirdim bi tane vicdani olan yokmu diye . hemsire zahmet edip geldi ben tepki gosterdik diye kucagina aldiginda bebegimin solunumu durmustu. elimde tahlillerim solunum sonuclarim hepsi var ve ben SIKAYETCIYIM . hastalik en dikkate alinmasi gereken problemlerden biri. kimse kimseye zorla is yaptirmiyor herkes harcadigi emegin is gucunun bedelini aliyor. sevmiyorsan bu meslegi yapmayacaksin !kimse canini evladini sokakta bulmadi. hersey gec olduktan sonra odama 10 tanesinin 10u gelse hic onemi yok. biz insanlar neden boyle birbiri dusmani olduk ki cok yazik. lutfen yetkililer gerekeni yapsinlar hayatta sagliktan daha onemli hic birsey yok once saglik ! gerekli kisilere tek tek yazip konunun onemini vurgulayacagim ve gerekenin yapilmasini arz ediyorum.
People
4
8) ALİ SU (UNIVERSITE MEZUNU)
23.11.2017 00:05:44
ELAZIG EGITIM VE ARASTIRMA HASTANESINDE HEKIMLERIMIZ HASTALARSAN HEM HASTANE GIRIS ICIN ÜCRET ALINIYOR HEM DE TAHLIL YAPILDIGI ZAMAN TAHLIL SONUCLARI ICIN ÜCRET ALINIYOR .YETKILILERIMIZ LUTFEN ILGILENSIN.SIMDIDEN TESEKKURLER.
People
7
9) Gul (Ebe)
10.11.2017 16:58:03
Gumushane devlet hastanesine atandim ilk defa atandigim icin bir maas onden veriliyir herkese ama ben ekimin 20 sinden beri alamiyorum parami ve hastanenin mutemeti beni her gun oyaliyor vebagirip teefonu yuzumuze kapatiyor mali isler muduru mubattap bile almiyor biz ltfen su gumushane devlet hastanesi bir denetlensin rica ediyorum tesekkurler
People
4
10) Melek korkmaz (Ev hanımı )
08.11.2017 12:04:51
Alooo Giresun eğitim araştırmada neler oluyor gidiyoruz randevusu olmaz diyorlar randevu alacağız 1 hafta sonraya veriyorlar acil durum var bakmıyorlar özellikle kadın doğumda.yetkililerimiz ilgilensin lütfen
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
08.01-07.02SATILIK POLİKLİNİK hissesi & tamamiDiğer
07.01-06.02Kadın doğum cildiye uzmanıPersonel Arayanlar
20.12-19.01KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜM CİHAZITıbbi Cihaz