Sağlık Bakanlığı: Alo 184’e gelen şikâyet yüzde 1 bile değil
Sağlık Bakanlığı, son günlerde gündemde olan Sağlık Bilgi ve Danışma Hattı’na (Alo 184 SABİM) ilişkin açıklama yaptı.
12 Aralık 2012 09:32 - ÇAĞLAR AVCI / ZAMAN

Hattın bir şikayet merkezi olmadığı ifade edilerek, 2004 yılında iletişim amaçlı kurulduğunu açıkladı. Bakanlık, hatta yapılan  başvuruların yüzde 75’inin bilgi talebi, yüzde 15’inin öneri, yüzde 6’sının teşekkür ve sadece yüzde 0,5’inin şikayet amaçlı olduğunu vurguladı. Alo 184’e bu zamana kadar 6 milyona yakın çağrı gelirken 2012 yılında günlük başvuru sayısı 6 bine ulaşarak bir milyon 200 bine çıktı.

     Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre, hatta 2012 yılında 3 bin 133 kere sağlık çalışanları ile ilgili hizmet aksaması iddiasında bulunuldu. Sağlık çalışanları ile ilgili başvuruların tamamı sevk edilmeyerek bir filtrelemeye tabi tutuldu. Başvurularla ilgili yapılan değerlendirmeler sonrası sadece 25’inde ilgililer, hastalarla iletişim konusunda daha dikkatli olunması için sözlü olarak uyarıldı. 25 sağlık çalışanının 21 tanesi hemşire, 4 tanesi hekim. Merkezin sadece vatandaşlara değil sağlık çalışanlarının yardım ve desteklerine cevap verdiğini de açıklayan Bakanlık, “Hat, iller arası hasta sevklerinde, yer temini konusunda, hekimlerimize ve 112 ekiplerine iletişim koordinasyon konusunda destek vermekte. Hastalarına özellikle tedavi üniteleri arayan hekimlere, (bebek yoğun bakım ve kuvöz temini, yanık merkezleri, organ nakilleri) destek sağlamaktadır.” açıklamasını yaptı.

     Alo 184 Hattı’nda ayrıca şu hizmetler veriliyor: “Temini zor olan kan gruplarını acil ihtiyaç halinde, ülke çapında temin çalışmalarını gerçekleştirmekte. Kriz durumlarında (deprem, bulaşıcı hastalıklar vb.) vatandaşlarımızın doğru ve yeterli bilgilendirilmesi ve paniğin önlenmesi konusunda, iletişim ağı oluşturmakta. Vatandaşlarımızın sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmetleri konusunda bilgilenmelerini sağlamakta.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) SEREF YARDIMCI (Uzm. Fizyoterapist)
11.04.2020 07:04:24
24 mart gunu babam oksuruk ve soguk alginligi sikayetleri ile maltepe saglik ocagina basvurmus. Aile hekimi sadece vitamin verip evine yollamis 71 yasindaki seker hastasi adami. Olaganustu gunlerin yasandigi, korona virusunun tum dunyayi yakip kavurdugu bir donem sen kalk vitamin verip 65 yas ustu bir insani evine gonder. 2 gun sonra acile gitmek zorunda kaldi babam. Akabinde baska bir hastaneye yogun bakima, ve 10 gun yogun bakim sonunda kaybettik babami. Covid pozitif cikti fakat daha sonra negatiflesti. Eger daha erken mudahale edilseydi organ tahribati belki de onlenebilirdi, aklimizda suphe kalmazdi. Vitamin bagisiklik sistemine iyi gelir ama uzun donemde. Aile hekiminin bu yanlis yonlendirmesini bakanliga sikayet edecegim.
People
23
2) Ahmet (Serbest)
31.12.2019 16:17:03
Şikayet ettik diye babamı ağır hasta olduğu halde hastaneden çıkardılar 2gun sonra acil servise götürdük şikayet ettiğimizi bildikleri için bizi Gine bir şey yok diye çıkardılar adam ölmek üzere bunu sağlık anlayışı şikayet bir işe yaramıyor dahada kötü oluyor bizi Bolu'da hiç bir hastane kabul etmiyor tabiki daha önce şikayet ettiğimiz ve hakkımızı aradığımız icin
People
19
3) Gülem (Öğretmen)
06.09.2019 18:14:22
184 hattına şikayet gelmemesi artık çok normal diyorum. Çünkü bugün yaptığımız şikayet sonrası gelen sonuç çok komikti.Bayram öncesi oluşturulan istek üzerine eve hala doktor gelmesini bekliyoruz. Savunma da eve geldikleri söylenmiş.O sırada görünmez olduk haberimiz yok ya da yataktan kalkamayan hastamız gezmeye çıktı galiba. Bir de bilgilendirme yapmadıkları konularda bilgi verdiklerini söylemişler gerçekten komik bir ülkeyiz.
People
5
4) Ahmet şanhan (dr)
16.07.2019 16:12:07
Özgür Hanım site yönetmeliğince tüm giriş kayar kapılarının çalışır durumda olması ve yanında da yayaların geçeceği giriş çıkış kapısının olması şarttır.
People
67
5) Mehmet Tütüncü (Şöför)
15.07.2019 16:07:22
Türk doktorlarının büyük bölümü yeteneksiz bilgisiz ve alakasız.
People
44
6) Defne ozgur (Tekniker)
25.06.2019 15:26:13
Alo 184 sikayet gelmemesi normal cünkü mantikli bir aciklama yapamiyorlar ve yardim edemiyorlar alo 184 alo dr ya da hastaneleri savunma hatti gibi calisiyor yazik vergilerimiz bos bosuna harcaniyor
People
34
7) Oguz (Özdemir)
13.06.2019 18:41:06
Allah belasını versin sizin yapacağınız şehir hastanelerinin ğstümğzden para kazanıyorsunuz 1'5saattir acilde bekliyoruzyazıklar olaun
People
10
8) Oznur (Ev hanimi)
11.06.2019 05:52:50
Kirikkalede hicbir eczanede salofakl lavman tablet asecol vb bagirsak uzerine lavman yok hastalarimiz olecek
People
12
9) Gülşen Özdemir (Emekli hemşire)
24.05.2019 20:07:12
İzmir kâtip Çelebi üniversitesi Atatürk eğitim araştırma hastanesi nde babam mide kanaması geçirdi bir haftadır dahiliye gözlemde tedavi altında buradaki hemşire ve doktorlara çok teşekkür ediyorum hemşirelerin özverili guleryulu yaklaşımları sayesinde çok rahat ettik tedavimiz devam ediyor başta Rahşan hemşire ve diğer bütün hemşirelere teşekkürler
People
13
10) Cercis (Ciğerci)
06.05.2019 12:46:37
işimiz gücümüz şikayet olmuş..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer