Sağlık Bakanlığı: Alo 184’e gelen şikâyet yüzde 1 bile değil
Sağlık Bakanlığı, son günlerde gündemde olan Sağlık Bilgi ve Danışma Hattı’na (Alo 184 SABİM) ilişkin açıklama yaptı.
12 Aralık 2012 - ÇAĞLAR AVCI / ZAMAN

Hattın bir şikayet merkezi olmadığı ifade edilerek, 2004 yılında iletişim amaçlı kurulduğunu açıkladı. Bakanlık, hatta yapılan  başvuruların yüzde 75’inin bilgi talebi, yüzde 15’inin öneri, yüzde 6’sının teşekkür ve sadece yüzde 0,5’inin şikayet amaçlı olduğunu vurguladı. Alo 184’e bu zamana kadar 6 milyona yakın çağrı gelirken 2012 yılında günlük başvuru sayısı 6 bine ulaşarak bir milyon 200 bine çıktı.

     Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre, hatta 2012 yılında 3 bin 133 kere sağlık çalışanları ile ilgili hizmet aksaması iddiasında bulunuldu. Sağlık çalışanları ile ilgili başvuruların tamamı sevk edilmeyerek bir filtrelemeye tabi tutuldu. Başvurularla ilgili yapılan değerlendirmeler sonrası sadece 25’inde ilgililer, hastalarla iletişim konusunda daha dikkatli olunması için sözlü olarak uyarıldı. 25 sağlık çalışanının 21 tanesi hemşire, 4 tanesi hekim. Merkezin sadece vatandaşlara değil sağlık çalışanlarının yardım ve desteklerine cevap verdiğini de açıklayan Bakanlık, “Hat, iller arası hasta sevklerinde, yer temini konusunda, hekimlerimize ve 112 ekiplerine iletişim koordinasyon konusunda destek vermekte. Hastalarına özellikle tedavi üniteleri arayan hekimlere, (bebek yoğun bakım ve kuvöz temini, yanık merkezleri, organ nakilleri) destek sağlamaktadır.” açıklamasını yaptı.

     Alo 184 Hattı’nda ayrıca şu hizmetler veriliyor: “Temini zor olan kan gruplarını acil ihtiyaç halinde, ülke çapında temin çalışmalarını gerçekleştirmekte. Kriz durumlarında (deprem, bulaşıcı hastalıklar vb.) vatandaşlarımızın doğru ve yeterli bilgilendirilmesi ve paniğin önlenmesi konusunda, iletişim ağı oluşturmakta. Vatandaşlarımızın sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmetleri konusunda bilgilenmelerini sağlamakta.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Sezai ARMAĞAN (Memur)
15.10.2018 04:01:54
Amasya Sabuncuoğlu Devlet veya araştırma hastanesinden randevu almak mümkün değil muayene olacağım bölümden alamadım sonra acaba bir sıkıntımı var diye denemek için Göz KBB Ortapedi Dahiliye falan en az 10 bölüme baktım hiç biri 15 gün içinde randevu vermiyor 15 gün sonrasına zaten alınmıyor randevu almadan gitsek mümkün değil muayene olamayız birde hakarete uğrarız nedir bu saçmalık böyle bir sistemmi olur nereye gidelim muayeneye yani şu anda buraya yazıyorum ama zaten çözüm değil sadece nasihat verecekler Başka illerden kolayca randevu alınırken Amasya neden böyle bunun muhatabı varmı
People
8
2) Krizantem (Dr)
16.08.2018 11:30:24
Burada doktor adı verip doktoru hedef göstermek, karalamak, iftira atmak eylemlerini yapanlar hakkında suç duyurusunda bulunulmalı. Bir hakim veya savcı için aklına her geleni söylemek mümkün müdür? Yargısız infaz yapılmaktadır meslektaşlarımıza. Yazıklar olsun utanmaz cahil adamlar, utanmaz arsız yetkililer.
People
4
3) mendez (memur)
16.08.2018 03:58:27
Tavsiye neticesinde gitmiş olduğum Psikiyatri Doktoru Ayşegül Aksakal 'dan çözüm odaklı olmaması, vermiş olduğu ilaçların yanlış olduğunu düşünmem ve tedavi süresini uzun tutması konularında kendisinden şikayetçiyim.
People
6
4) şenay koçyiğit (ev hanımı)
08.08.2018 14:04:02
ankara şereflikoçhisar kadın doğum hastalıkları doktoru şükran erdoğan hanfendi normal mesai saat:13:30 başladı ama doktor saat ikide geldi ve burada acil olan hastalar var ve geç geliyor birde hastaları azarlıyor
People
7
5) Hürriyet (Dr)
02.08.2018 13:21:50
Dr Mert 'i destekliyorum. Her meslek nihayetinde bir yaşamı idame ettirmek için yapılır..işin özü bu. Doktorun ruh sağlığı, beden bütünlüğü, çoluğuna çocuğuna bakacak maddi imkan sağlanmadan doktordan kutsallık vicdan vs diyerek fedakarlık beklemek saflıktır. Bakın İngiltere 'den yazıyorum, daha demin dışardan aracı ajanstan nöbete gelen bir doktor " bana şartlar böyle anlatmamıştı , siz benimle dalga mı geçiyorsunuz, ben bu iş için dabah erken kalkıp buraya gelmiştim " diyerek saat 8 de geldiği hastanemizden saat 8:20'de ayrıldı. Hastalar bekliyor dediğimizde " bana doğru bilgilendirme yapılmadı, muhatabınız ajanstır" deyip gitti. Ardından insanlar " hakkı var" diye konuştu inanmayacaksınız ama. Sizler ile alay edilmektedir Türkiye'de. Ne kadar ekmek o kadar köfte doğrudur. Bana acımayana ben niye aciyayım? Nihayetinde her meslek yaşamak içindir. Beni kahreden, ailemi perişan eden , beni insan onuruna yakışır şekilde yaşatmayan meslek kalsın kardeşim. Vicdanı çok kazanan kuyumcu, kıytırık ucuz kaşar tost satarak zengin olan büfeci, asgari ücrete personel çalıştırıp elden 400 tl sini işçisinden geri alan meşhur ve güçlü zincir hastane sahibi, topa vurarak zengin olan cahil futbolcu düşünsün. Edep yahu!
People
12
6) mserdar (op dr)
02.08.2018 12:41:43
Doktorluk meslektir ve her meslek gibi para için yapılır sen mesleğini para için yapmıyormusun,yıl oldu 2018 bu neyin kafası sanat yönetmeni.Doktor da bakkala gidince para veriyor
People
20
7) Sabiha (Sanat Yönetmeni)
01.08.2018 23:13:46
Sevgili Mert(doktor),
Bu nasıl saçma sapan bir yorumdur böyle. Siz doktorluğu sadece para pul, statü için yapıyorsanız lütfen bi zahmet çekilin bi kenara! Doktorluk, vicdanı olan insanların yapması gereken bi meslek şartlar ne olursa olsun, insana insanca muamele yapanların mesleği olması gerekirken ne yazık ki kasapların eline kalmış durumda bu ülkede! Eğer gerçekten doktorsanız nerede görev yaptığınızı söyleyin de aklımızda olsun rica ederim.
People
18
8) mert (doktor)
12.07.2018 11:53:50
burcu ne kadar ekmek o kadar köfte. doktor dayak yesin doktor az maaş alsın. insanlık dışı çalışma şartları olsun. sonra seni tatmin edecek bir muayene olsun. nerede bu bolluk.
People
10
9) Burcu (Ogrenci)
12.07.2018 11:33:24
Artik doktorlar isin kolayini bulmuslar kapilarina calisma saatini yazip kapilari kitli kendilerini calismis gosteriyorlar hastaya bakmadan asagi acile git diyorlar ordada bakmiyorlar bashekime sikayete git diyorlar ida birsey yapmiyor gittiginde seni ikna etmiyor kendisini ikna edici cvp veriyor.
People
12
10) Orhan (İşçi)
10.07.2018 21:32:35
Ben 182 de randevu alamıyorum çoçuk için 6aylık hıdrosefalı oglum var 182 de randevu için aradım çoçuk doktoruna gidip çoçuk nöroloji ve beyin cerrahı ve fizik tedavi için onay yaptırın dedı onay aldım halde randevu alamıyorum illaki özel hastaneye gidip parayla tedavi yaptıralım artık tel randevu almak cok zor acilen dönüş yapılmasını istiyorum çoçugumu fazla gezdıremıyorum kafasında kask ve jant var
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori