Medimagazin logo

Sağlık Bakanlığı: Alo 184’e gelen şikâyet yüzde 1 bile değil

Sağlık Bakanlığı, son günlerde gündemde olan Sağlık Bilgi ve Danışma Hattı’na (Alo 184 SABİM) ilişkin açıklama yaptı.
 Sağlık Bakanlığı: Alo 184’e gelen şikâyet yüzde 1 bile değil
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Hattın bir şikayet merkezi olmadığı ifade edilerek, 2004 yılında iletişim amaçlı kurulduğunu açıkladı. Bakanlık, hatta yapılan  başvuruların yüzde 75’inin bilgi talebi, yüzde 15’inin öneri, yüzde 6’sının teşekkür ve sadece yüzde 0,5’inin şikayet amaçlı olduğunu vurguladı. Alo 184’e bu zamana kadar 6 milyona yakın çağrı gelirken 2012 yılında günlük başvuru sayısı 6 bine ulaşarak bir milyon 200 bine çıktı.



     Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre, hatta 2012 yılında 3 bin 133 kere sağlık çalışanları ile ilgili hizmet aksaması iddiasında bulunuldu. Sağlık çalışanları ile ilgili başvuruların tamamı sevk edilmeyerek bir filtrelemeye tabi tutuldu. Başvurularla ilgili yapılan değerlendirmeler sonrası sadece 25’inde ilgililer, hastalarla iletişim konusunda daha dikkatli olunması için sözlü olarak uyarıldı. 25 sağlık çalışanının 21 tanesi hemşire, 4 tanesi hekim. Merkezin sadece vatandaşlara değil sağlık çalışanlarının yardım ve desteklerine cevap verdiğini de açıklayan Bakanlık, “Hat, iller arası hasta sevklerinde, yer temini konusunda, hekimlerimize ve 112 ekiplerine iletişim koordinasyon konusunda destek vermekte. Hastalarına özellikle tedavi üniteleri arayan hekimlere, (bebek yoğun bakım ve kuvöz temini, yanık merkezleri, organ nakilleri) destek sağlamaktadır.” açıklamasını yaptı.

     Alo 184 Hattı’nda ayrıca şu hizmetler veriliyor: “Temini zor olan kan gruplarını acil ihtiyaç halinde, ülke çapında temin çalışmalarını gerçekleştirmekte. Kriz durumlarında (deprem, bulaşıcı hastalıklar vb.) vatandaşlarımızın doğru ve yeterli bilgilendirilmesi ve paniğin önlenmesi konusunda, iletişim ağı oluşturmakta. Vatandaşlarımızın sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmetleri konusunda bilgilenmelerini sağlamakta.”

alo184
sağlık bakanlığı
şikayet
Yorum (122)
bg
yalaaan! yallaaaaaaaaaaan !yalaaaaaaaaaaaaan yalan! Hangi hekim ne zaman sevk için aramış açıklasınlar
0
Cevapla
dr.zandena
Bakanlık, “Hat, iller arası hasta sevklerinde, yer temini konusunda, hekimlerimize ve 112 ekiplerine iletişim koordinasyon konusunda destek vermekte. Hastalarına özellikle tedavi üniteleri arayan hekimlere, (bebek yoğun bakım ve kuvöz temini, yanık merkezleri, organ nakilleri) destek sağlamaktadır.” açıklamasını yaptı. NE DEMEK ALO 184 HASTA SEVK VE KOORDİNASYONU İÇİN Mİ KURULDU. BİZ ŞİMDİ SEVK ETMEDEN ÖNCE 184 Ü MÜ ARAYALIM
0
Cevapla
dr.zandena
sağlıkta şiddet gibi bulaşıcı krizlerle de ilgileniyor mu acep?
0
Cevapla
halim harap
Teşekkür %6 , şikayet % 1 bile değil. Sanki ben vatandaşımı tanımıyorum. Duvardan teşekkür gelirde vatandaştan gelmez. Yalanın kuyruklusu olmuş resmen.
0
Cevapla
dr.cengaver
Harbiden ya böyle de yalan söylenmez ki.İnsan biraz destekli atar, şikayet oranı %1 bile değil %0.5 miş (?)
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir