Sağlık Bakanlığı: Alo 184’e gelen şikâyet yüzde 1 bile değil
Sağlık Bakanlığı, son günlerde gündemde olan Sağlık Bilgi ve Danışma Hattı’na (Alo 184 SABİM) ilişkin açıklama yaptı.
12 Aralık 2012 09:32 -

Hattın bir şikayet merkezi olmadığı ifade edilerek, 2004 yılında iletişim amaçlı kurulduğunu açıkladı. Bakanlık, hatta yapılan  başvuruların yüzde 75’inin bilgi talebi, yüzde 15’inin öneri, yüzde 6’sının teşekkür ve sadece yüzde 0,5’inin şikayet amaçlı olduğunu vurguladı. Alo 184’e bu zamana kadar 6 milyona yakın çağrı gelirken 2012 yılında günlük başvuru sayısı 6 bine ulaşarak bir milyon 200 bine çıktı.



     Sağlık Bakanlığı’nın verdiği bilgilere göre, hatta 2012 yılında 3 bin 133 kere sağlık çalışanları ile ilgili hizmet aksaması iddiasında bulunuldu. Sağlık çalışanları ile ilgili başvuruların tamamı sevk edilmeyerek bir filtrelemeye tabi tutuldu. Başvurularla ilgili yapılan değerlendirmeler sonrası sadece 25’inde ilgililer, hastalarla iletişim konusunda daha dikkatli olunması için sözlü olarak uyarıldı. 25 sağlık çalışanının 21 tanesi hemşire, 4 tanesi hekim. Merkezin sadece vatandaşlara değil sağlık çalışanlarının yardım ve desteklerine cevap verdiğini de açıklayan Bakanlık, “Hat, iller arası hasta sevklerinde, yer temini konusunda, hekimlerimize ve 112 ekiplerine iletişim koordinasyon konusunda destek vermekte. Hastalarına özellikle tedavi üniteleri arayan hekimlere, (bebek yoğun bakım ve kuvöz temini, yanık merkezleri, organ nakilleri) destek sağlamaktadır.” açıklamasını yaptı.

     Alo 184 Hattı’nda ayrıca şu hizmetler veriliyor: “Temini zor olan kan gruplarını acil ihtiyaç halinde, ülke çapında temin çalışmalarını gerçekleştirmekte. Kriz durumlarında (deprem, bulaşıcı hastalıklar vb.) vatandaşlarımızın doğru ve yeterli bilgilendirilmesi ve paniğin önlenmesi konusunda, iletişim ağı oluşturmakta. Vatandaşlarımızın sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmetleri konusunda bilgilenmelerini sağlamakta.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Hakan (Özel sektör)
27.02.2021 03:06:07
4.5 ay önce gazi ünide eşim 5 aylik hamileyken rahatsizlandi annem goturdu ve saat 4 acile git diyen Süheyda Günbay isimli personele bizim dr umuz s... beyi gorucem acil durum dediginde uslubunu beyenmedim cevapda vermiyorum demesi uzerine annem adini ver seni sikayet edicem deyince kendi vermedigi icin annem yaka kartini tuttup isime bakti diye darp raporu alip ben evdeyken orada oldugumu soyleyip anne birak degmez diyen annemi tutan hasta esim ve 70 yasindaki annemden beyaz kod ile dava acip ertesi gun hocalari araya girdi diye annem ve esim ozur diledigi halde kibirinden ayagina kadar cagirtip ozur dileten kadin ozellikle kendini tatmin etmek icin bu beyaz kodu kullandi ve cimer cevapsiz 184 telefona bile bakmiyor. Bir kere dusurdum ve pandemi haric hicbirseye bakmadigini soyledi. Siz saglikcilari
korudugunuzu zanlederken asıl milleti dr asistanlari gibi dr dan cok dr culuk oynayan insanlara kaba hakaretvari yukaridan bakan bazi kisilere verdiginiz en kotu özellik bu oldu. Kendisine polise yalan beyan verdigi icin kamera kayitlari ispatli sekilde dava açacagiz
People
0
2) Selim Özturk (Ogretmen )
05.12.2020 15:58:10
Iyu gunler. Bu nasil bir yasak? Herkezde disari,marketler dolu,sokak millet geziyor. Devlwt ve polisler nerede? Nasil bakiyor?!
People
4
3) Elanur (Dr)
14.11.2020 00:22:17
Bizim vergilerimizle pohpohlanan halkın basit acil olmayan şikayetlerinden bıktık artık. Yeter! Korona dönemi harici için konuşuyorum. Normal bir insan ishal olunca patates yer dinlenir bol sıvı alır geçer. Her gün acilde 40-50 kişi ishal şikayetiyle gelmesin. Yazık doktor maasimizdan kesilen vergilerimize
People
4
4) Guven karaevli (Telefon aksesuar)
13.08.2020 06:45:49
Selamlar
Kayseriden yaziyorum Iki gun once tedbir amacli babama saat 2 civarinda yatis veriyorlar saat olmus 19.00 hala psikiyatir bolumu sandalyelerinde oturtuyorlar sehir hastanesinde yer kalmamis hastanede kimse kalmamis ne gelen var ne giden 184 alo hattina sikayette bulundugum saatin uzerine 45 dakika sonra babam aradi yerimizi verdiler diye once tesekkur ediyorum aninda mudahele cok iyiydi ama kayseri sehir hastanesine yakismayan hareketler var bu bi kac kere oldu bence inanilmaz denetim az hastanenin disinin degismesi onemli oldugu gibi icerdeki organizasyon ve personel anlayis tarzinin da degismesi gerektigini dusunuyorum sadece bolumlerini bitiren ama halkla iliskiler bolumu zayif kaliyo her daim tekrar tesekkur ederim sikayete aninda mudahele icin
People
24
5) SEREF YARDIMCI (Uzm. Fizyoterapist)
11.04.2020 07:04:24
24 mart gunu babam oksuruk ve soguk alginligi sikayetleri ile maltepe saglik ocagina basvurmus. Aile hekimi sadece vitamin verip evine yollamis 71 yasindaki seker hastasi adami. Olaganustu gunlerin yasandigi, korona virusunun tum dunyayi yakip kavurdugu bir donem sen kalk vitamin verip 65 yas ustu bir insani evine gonder. 2 gun sonra acile gitmek zorunda kaldi babam. Akabinde baska bir hastaneye yogun bakima, ve 10 gun yogun bakim sonunda kaybettik babami. Covid pozitif cikti fakat daha sonra negatiflesti. Eger daha erken mudahale edilseydi organ tahribati belki de onlenebilirdi, aklimizda suphe kalmazdi. Vitamin bagisiklik sistemine iyi gelir ama uzun donemde. Aile hekiminin bu yanlis yonlendirmesini bakanliga sikayet edecegim.
People
35
6) Ahmet (Serbest)
31.12.2019 16:17:03
Şikayet ettik diye babamı ağır hasta olduğu halde hastaneden çıkardılar 2gun sonra acil servise götürdük şikayet ettiğimizi bildikleri için bizi Gine bir şey yok diye çıkardılar adam ölmek üzere bunu sağlık anlayışı şikayet bir işe yaramıyor dahada kötü oluyor bizi Bolu'da hiç bir hastane kabul etmiyor tabiki daha önce şikayet ettiğimiz ve hakkımızı aradığımız icin
People
27
7) Gülem (Öğretmen)
06.09.2019 18:14:22
184 hattına şikayet gelmemesi artık çok normal diyorum. Çünkü bugün yaptığımız şikayet sonrası gelen sonuç çok komikti.Bayram öncesi oluşturulan istek üzerine eve hala doktor gelmesini bekliyoruz. Savunma da eve geldikleri söylenmiş.O sırada görünmez olduk haberimiz yok ya da yataktan kalkamayan hastamız gezmeye çıktı galiba. Bir de bilgilendirme yapmadıkları konularda bilgi verdiklerini söylemişler gerçekten komik bir ülkeyiz.
People
7
8) Ahmet şanhan (dr)
16.07.2019 16:12:07
Özgür Hanım site yönetmeliğince tüm giriş kayar kapılarının çalışır durumda olması ve yanında da yayaların geçeceği giriş çıkış kapısının olması şarttır.
People
97
9) Mehmet Tütüncü (Şöför)
15.07.2019 16:07:22
Türk doktorlarının büyük bölümü yeteneksiz bilgisiz ve alakasız.
People
60
10) Defne ozgur (Tekniker)
25.06.2019 15:26:13
Alo 184 sikayet gelmemesi normal cünkü mantikli bir aciklama yapamiyorlar ve yardim edemiyorlar alo 184 alo dr ya da hastaneleri savunma hatti gibi calisiyor yazik vergilerimiz bos bosuna harcaniyor
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)