Medimagazin logo

Aile hekimleri adli tabiplik işlemleri de yürütecek

Aile hekimleri adli tabiplik işlemleri de yürütecek
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

T.C.
OSMANİYE VALİLİĞİ
İl Sağlık Müdürlüğü
ADLİ HEKİMLİK YÖNERGESİ

Amaç:
Madde 1: Bu Yönergenin amacı, Osmaniye ilinin Adli Hekimlik hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektedir.

Kapsam:
Madde 2: Bu yönerge, İlimiz Genelinde görevli tüm sağlık personelini kapsar. Adli tabiplik hizmetleri kapsamında, travmaya bağlı adli vakaların değerlendirilmesi ve bunlara ait adli raporların düzenlenmesi ile adli ölü muayenesi ve otopsi işlemlerini kapsar.

Dayanak:
Madde 3: Bu Yönerge, Sağlık Bakanlığına bağlı Sağlık Kuruluşlarında adli tabiplik hizmetleri, halen Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 22.09.2005 tarih ve 13292 sayılı yazısında yer alan 2005/143 sayılı Genelgesi ve CMK'nın 62, 73 maddelerine göre hazırlanmıştır.

Esaslar:
Madde 4: Bakanlığımıza bağlı Sağlık Kuruluşlarınca verilecek adli tabiplik hizmetleriyle ilgili idari düzenlemeler, ilde Adli Tıp Kurumu Başkanlıgı'na bağlı birim ve/veya yüksek öğretim kurumlarının adli tıpla ilgili bölüm veya birimlerinin bulunup bulunmaması, il nüfusu ve is yükü dikkate alınarak, İl Sağlık Müdürlüklerince yapılacaktır. Bu amaçla, adli tabiplik hizmetlerinin düzenlenmesine ve izlenmesine yönelik olarak, Sağlık Müdürlükleri bünyesinde bir birim oluşturulacak veya mevcut şubelerden birisi görevlendirilecektir. Mezkûr Yönetmeliğin anılan hükmü gereğince Aile ve Toplum Sağlığı Şube Müdürlüğünün adli tabiplik hizmetleri ile ilgili görevlendirilmesi uygun görülmüştür.

Madde 5: Aile Hekimlerinin adli tabiplik hizmeti yürütüp yürütemeyeceği hususunda değişik mevzuatlar incelenmiş olup adli tıp hizmetinin bir bilirkişilik hizmeti olduğu ve bilirkişiyi görevlendirme yetkisi bulunan adli mercilerin (Cumhuriyet Savcısı, Hakimler, Mahkemeler) bu konuda bir görevlendirme yaptığı zaman tabiplerin buna uymakla yükümlü olduğu yönünde hüküm bulunduğundan (CMK 62-73), Aile Hekimlerinin adli tıp hizmetlerinin yürütülmesi konusunda sorumluluğunun bulunduğu anlaşılmıştır.

Madde 6: İlgili Yönetmeliğin İl Sağlık Müdürlüklerince "Yapılacak İşlemler ve Alınacak Tedbirler" başlıklı 2.2 maddesinde "adli tabiplik hizmetlerinin ne şekilde sunulacağı yapılacak düzenlemeler ve alınacak tedbirler ildeki adli makamlar ve varsa sözü edilen kurum yetkilileri ile görüşülüp, aşağıda belirtilen ilkeler doğrultusunda kararlaştırılacaktır." hükmü gereğince Cumhuriyet Savcılığının da görüşü alınarak, söz konusu görüşler ilgili maddeler içinde yer almıştır.

Madde 7: Yönetmeliğin 2.2 maddesinin " c " bendinde "yerleşim biriminde Yataklı Tedavi Kurumları varsa bu hizmetlerin aksatılmadan yürütülmesi amacıyla mesai saatleri içi ve dışı için ayrı ayrı planlama yapılmak üzere, yeterince Yataklı Tedavi Kurumu ve Sağlık Ocağı görevlendirilecektir." ibaresi yer almaktadır. Yine aynı bendin devamında Yataklı Tedavi Kurumlarının bulunmadığı yerleşim birimlerinde mesai saatlerinin içinde ve dışında bu hizmetlerin Sağlık Ocaklarınca yürütüleceği ifade edilmiştir. Yönetmeliğin "d" bendinde ise "mesai saatleri dışında, adli vakaların muayenesi ile rapor tanzimi gibi hizmetlerin varsa 24 saat hizmet veren ve tanı-tedavi imkânları en geniş ve merkezi konumdaki bir sağlık kuruluşunca yerine getirilmesi şeklinde düzenleme yapılacak, otopsi hizmetleri için ise icapçı personel görevlendirilmesi esas olacaktır" denmekte, " e " bendinde ise "Yataklı Tedavi Kurumlarında adli tabiplik hizmetleri varsa adli tıp uzmanlarının sorumluluğunda yoksa acil servis veya başhekimlikçe belirlenecek başkaca bir birim bu hizmetlerden birinci derecede sorumlu olmak üzere görevlendirilecektir." şeklinde ifade bulunduğundan, mesai saatleri dışı adli tabiplik hizmetleri (otopsi hariç) yataklı tedavi hizmetlerince yürütülecektir.

Madde 8: Adli Tabiplik Hizmetleri 1 Ekim 2009 tarihinden itibaren görevlendirilecek bir hekim tarafından mesai saatleri dahilinde (08:00-17:00) 1 No lu Toplum Sağlığı Merkezi bünyesinde hazırlanan odada hizmet verecek olup, nezaret giriş çıkışları ve otopsiler ve bunun gibi adli vakalar ilgili hekim tarafından değerlendirilerek raporları verilecektir.

Madde 9:Muayeneler sırasında Muayene Odasında kolluk kuvvetlerinden kimsenin bulunmamasına dikkat edilecek, üç nüsha olarak hazırlanan raporun bir nüshası uygun bir dosyada saklanacak geriye kalan iki nüsha rapor kaşeli ve kaşenin üzeri imzalı kapalı zarf ile kolluk kuvvetlerine teslim edilecektir.

Madde 10: Adli raporlar Türk Ceza Kanununun 86,87 ve 89. maddelerine göre rapor hazırlanacak, Raporlarda mutlaka resimli şablon kullanılacaktır. Kişinin yaşamsal tehlikesinin olup olmadığının belirtilmesinin istendiği adli raporlarda, kişinin yaşamsal tehlike geçirip geçirmediği hususu; Muayene anındaki bulgulara göre yaşamsal tehlike geçirip geçirmediği hususu değerlendirilerek gerekçeli bir şekilde rapor edilmelidir.

Madde ll:Savcılık tarafından gönderilen adli rapor belgelerine ilgi tutularak, hazırlanan rapor, üst yazı ekinde adli mercilere sunulacaktır.

Madde 12: Mesai haricinde meydana gelen adli olaylarla ilgili Adli Raporlar Osmaniye Devlet Hastanesi Ek Hizmet Binasının (Eski Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi) Acil Servisinde görevlendirilecek hekimler tarafından verilecektir.

Madde 13: Mesai haricinde yapılması gereken otopsi hizmetleri icapçı olarak görevlendirilen Aile Hekimlerince yürütülecektir.

Madde 14: İlçelerde adli hekimlik hizmetleri Toplum Sağlığı Merkezi başkanlıklarınca koordine edilerek yürütülecektir.

Madde 15: Bu Yönerge Hükümlerini Sağlık Müdürü yürütür.

Madde 16: Bu Yönerge Valilik Onayını takiben yürürlüğe girer.

Celalettin Cerrah
Vali

aile
hekimleri
adli
tabiplik
işlemleri
de
yürütecek
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir