Annesini kaybeden diş hekiminden 5 milyonluk rekor tazminat davası
Kahramanmaraş’ta özel bir hastanede annesinin ihmal sonucu hayatını kaybettiğini iddia eden diş hekimi Cennet Taşdemir, hastane ve doktora 5 milyonluk tazminat davası açtı
Annesini kaybeden diş hekiminden  5 milyonluk rekor tazminat davası
08 Ocak 2020 - İHA

KAHRAMANMARAŞ -İstanbul’da diş hekimliği yapan Cennet Taşdemir, annesinin hayatını kaybettiği gece özel hastanede nöbetçi doktorların görevi başında olmadığını ve görevi başında olmayan doktorla ilgili 18 farklı dilekçeyle şikayetçi olduğunu söyledi.


 Bir yıl önceki yayında Cennet Taşdemir 'Benim parayla işim yok' demiş


Denetleme ekibinin 18 şikayet dilekçesini dikkate almadığını söyleyen Taşdemir, "Türkiye’de açılan tazminat davaları arasında belki de rekor bir oran olan ve nöbet yerini terk eden, çağrıldığı halde gelmeyen doktor ve hastane hakkında 5 milyon liralık tazminat davası için adliyeye geldik. Tek amacımız insanlara özellikle sağlık problemi yaşayan bıkmışlık sendromu yaşayan insanlara emsal teşkil etmesini istiyorum. İnsanlar hiçbir şekilde davalarından vazgeçmesinler" dedi.

Cennet Taşdemir, sağlık görevlilerinin ihmalleriyle hayatını kaybetmiş ya da sakat kalmış aileler için liderlik yapmak istediğini de sözlerine ekledi.


Annesini kaybeden diş hekimi: O doktor görevden men edilene kadar elimden geleni yapacağım


Kahramanmaraş’ta meydana olayda, Hatice Timurkaan (65), diyabet hastalığına bağlı ayak parmağı özel bir hastanede kesildikten sonra iddiaya göre enfeksiyon kaparak hayatını kaybetmiş, annesinin ölümünü sabah saatlerinde hemşirelerden öğrenen Cennet Taşdemir ise olayla ilgili hastane ve doktor hakkında suç duyurusunda bulunmuştu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) süzer (dişhekımı)
18.01.2020 20:47:33
sıkılmış diş...gebe hastalarımıza konsultasyon istemenin neresi yanlış...eğer uygunsa dolgu diştaşı temizliği ve çekim yapılabiliyor....bunun yanında hastanın diş tedavilerine karşı aşırı korku ile tepki vermemeside önemli bi kriter...dişhekimliği fakülteleri ve verilen eğitim senin düşündüğün kadar yetersiz değil...bunu ölçmek de senin haddine değil...
People
10
2) diş hekimi (diş hekimi)
13.01.2020 19:28:32
Sayın sıkılmış diş(macunu ve eski fırça).Biz diş hekimleri tabiplerle aynı tıbbi bilgilere sahip olduğumuzu hiçbir zaman iddia etmeyiz.Bizler her zaman tabip arkadaşlarımızla onlardan konsültasyon isteyerek uyum içinde saygılı bir şekilde çalışırız.Aldığımız tıbbi deontoloji eğitimi de bunu gerektirir.Siz diş hekimlerine hekim denmesin diyorsunuz. Denmesin siz mutlu olacaksanız, çok da önemli değil .Ama siz de bu diş hekimi nefretinden en kısa zamanda kurtulursunuz inşallah.
People
4
3) Merve k (Aile hekimi)
11.01.2020 16:50:52
Avukatta para derdinde
People
10
4) Ahmet Tınlamaz (Diş hekimi )
10.01.2020 18:48:12
Ben konuya vakıf degilim Ama eski macun ve fırça diş hekimliğine laf atmış o zaman ben mesleğimi kendime anlatayım ilk 2 yıl tip fakültesi öğrencileri ile aynı amfi de aynı derslere girer aynı tem den sınav oluruz hatta histoloji baş boyun anatomisi fizyoloji hatta mikrobiyolojiyi derslerini bile çok yoğun aliriz 3.sınıfta patoloji ve farmakoloji derslerinden de çok zorlarlar ve geçme notu tip fakültesi öğrencileri ile aynıdır.,gelelim diş dersleri boyutuna 1.sınıfta alçıyı bıçakla oyarız ellerimiz kabarır tüm gece boyunca sabah hoca o alcının yok tuberkulu yok casp eğimi olmamış yok undercut yetersiz deyip çöpe atarlar 2.sınıfta protez dersinde alçı doktururler mum modelaji bitirip rovetman ile mesing teliyle döküme aliriz(teknisyenlik boyutu)aynı zamanda o arada tip derslerine kitap açıp sınava gireriz.hocalara işi begendirebiliesek sınıf geçeriz yoksa tip derslerinin hepsini versek dahi protezden kalınca o sene sadece protezden kalırız, 3.sınıfta plastik dişlerle diş dizimi yapariz yok overjet yok overbite yok interdigitasyon yok kret tepesinden geçecek santral fossa bu arada diş diziminden tepim tesviye polisaj yine eksiksiz olması gerekir yoksa 2.sınıftaki gibi tip derslerini ver sende sadece protez için 2 saat için 1 yıl gelirsin bu arada tedavi için çekilmiş dis toplarsın dilenci gibi ha bu arada o diş diziminden sonra tepim için akril sıvısı var yaa çok sac döker berbat bir kokusu vardır gece ispirto ateşinde evde diş dizmeye çalışırız mum parlasin diye de benzinle sileriz ispirto ile de akrili parlatiriz(babaannelrinizin ağzında ki damak dişler)4.sınıfta klinik e geceriz periodontoloji cerrahi oraldiagnoz protez ve endodonti de hasta buluruz hocalar hasta beğenmezler çok ağır hasta başında sözlü oluruz protez de hastayı bulamazsak 2 ay da hastaları bitiremezsek sınıf tekrarı yapariz .5.sınıfta yine aynidir telafilerle hasta kaprisleri ile geçer. Ben 2001 girişliydim 10 tane tip fakültesine puanım yetiyordu bu mesleği tercih ettim çünkü zamanımda fakülte sayısı 23 du ozellerle beraber şu an 86 .sırf popülizm ve siyasi rant uğruna bu mesleği bitirme sürecine getirdiler.
People
0
5) Ali (Vatandaş)
10.01.2020 18:03:34
Neyin kafası bu ya
People
10
6) agal (diş hekimi)
10.01.2020 09:10:56
@sıkılmış diş (macunu ve eski fırça)

1. tıp fakülte bilgi düzeyinin diş hekimliğinde düşük kalmasının sebebi çok erken yıllarda branşlaşmanın olmasıdır. 10 yıldır göz doktorluğu yapan bir doktorun alt ekstremite ile ilgili bilgisi (hatırladıkları) diş hekiminden farksızdır..

2. doktorluk başka bir deyişle hekimlik: sağlığı bozulan bir insanın sağlığını yerine getirme sanatıdır. sağlıklı birey demek sadece kan değerleri düzgün çıkan birey demek değildir.insan kaynaklı ve insan hayatını psikolojik, biyolojik, sosyal yönden olumsuz etkileyen hemen hemen her türlü durum hastalık kapsamına girer. en kaba tabiriyle.bu olumsuzluğu giderebilmek de hekimliktir zaten. eğer ille de diş hekimi, hekim değil diyorsanız ; hekim olmayan dişçilerimiz de mevcut. herhangi bir problem olduğunda onlara da gidebilirsiniz.

3. gebelikte diş tedavisi öncesi konsultasyon hem diş hekimini hem de olası aksi durumlara karşı hastayı koruyan bir belgedir. (işini düzgün yapanları tenzih ediyorum) kadın doğuma yazdığım kons'ların büyük bir kısmında cevaben '' siz uygun görüyorsanız işlem yapabilrsiniz'' deniliyor. kullanacağım anestezikleri ve yapacağım işlemi yazıyorum. hadi ben hekim değilim bilmiyorum. sen de mi bilmiyorsun? burada gebelere müdahale etmeyen diş hekimlerini eleştiriyorsunuz eyvallah da yarın size bir kons gelse '' çek gitsin bir şey olmaz '' yazabilecek misin. yoksa sen de '' siz de uygun görüyorsanız işlem yapabilirsin'' mi diyeceksin..
People
24
7) Ulubatlı hasan (Doktor )
09.01.2020 23:28:14
Elin değmişken bir kaç milyar dolarlık açsaydın da Ülkeye faydan olsaydı dış borcunu öderdin
Çayır mı burası ?
People
40
8) sıkılmış diş (macunu ve eski fırça)
09.01.2020 21:07:05
diş hekimlerinin , diş fakülte ders programı incelenir ise tıp fakültelerinin bilgi düzeyinin %25 ini anca bulan bir eğitim aldıklarını görürsünüz...yani bir tıp hekimi ile diş hekiminin temel prepödötik , semiyolojik ,preklinik bilgisi aynı değil, hatta tıp fakültesi mezunu bir hekimin max %25 idir. Hele klinik bilimler konusunda durumları sıfırın altındadır. Bundan dolayı "diş hekimi, diş doktoru" ünvanı yanlıştır, kendileri bile aldıkları bu eksik eğitimle artık tıbbiyelileri hor görmeye başlamışlardır.... Hekimlik ünvanı sadece tıbbiyelilerin olmalıdır, diş hekimi , diş doktoru yerine DİŞ UZMANI kullanılmalıdır. Olmuyorsa tus ile girilen bir branşa dönüştürülmelidir. böyle eğitim alınınca toplum yanlış yönlendiriliyor... diş çürüğüne gebelikte müdahale etmeyen diş hekimi neredeyse ülkemizde %90 düzeyinde , korkunç! olup, insanlar tedavi edilememiş diş çürüğü nedeniyle çatır çatır erken doğum , düşük, mort de fetus, gebelik komplikasyonları içinde cebelleşiyor... sayın diş hekiminin bu beyanları işte bu bahsettiklerimi ispat ediyor...
People
42
9) Homini (Gırtlak)
09.01.2020 16:49:22
üşenmedim diş hekiminin adını googlan aratınca rahmetli annesi çıkıyor zaten, ...sayfa sayfa... vallahide billahide rahmetli kadının hareketsiz bir yaşamı olduğu ortada, önündede koca 1 sini ve yemekleri götürüyor...eee DM hastası diyet ve egzersiz yapmamış ...parmağa batikon sürünce iyileşir zannetmişler...
People
34
10) Osman D (Doktor)
09.01.2020 13:22:54
Dosya detaylarını bilmiyoruz tabii. Ancak, diyabetik ayakta uzuvda enfeksiyon gelişimi, buna bağlı uzuv kaybı ve sistemik enfeksiyon çok beklenen bir şeydir. Bir noktadan sonra tedaviye cevap vermeyebilir. Ayrıca bu süreç, an be an değişen birşey değildir. Aylar, yıllar içerisinde gelişen bir patolojidir, ilerleyici tabiattadır. Bir çoğunda problem, hastanın tedaviye uyumsuzluğu, öz bakımına dikkat etmemesidir. "Kesin şudur" demek tabii ki mümkün değil. Ancak, zamanında ilgilenmediği annesine karşı vicdanını temizleme girişimi ya da durumdan vazife çıkararak tazminatla zenginleşme hayali bu davranışlara sebep olabilir. İsterse 100 trilyon tazminat davası açsın. Bir şey değişmez. Büyük ihtimalle ihmali ifade edecek illiyet bağı çıkmayacaktır.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)