Diş hekimleri de ek ödemelerdeki adaletsizlikten şikayetçi
Kamuda çalışan diş hekimleri, sağlık çalışanlarına uygulanan performans sisteminin ek ödemelerde adaletsizliğe neden olduğunu düşünüyor.
Diş hekimleri de ek ödemelerdeki adaletsizlikten şikayetçi
28 Mayıs 2020 13:33 - MEDİMAGAZİN Ebru BALIKÇI

6 yıldır kamuda çalışan bir diş hekimi, Medimagazin’e yaptığı açıklamada, performans sistemi nedeniyle aynı işi yapan meslektaşlarıyla arasında maaş farklılığı olduğunu ve performans yapmadığı aylarda bekçilerle aynı maaşı aldığını söyledi.

Emek ve mesailerinin karşılığını alamadığını ifade eden diş hekimi, ''Performans sistemi tüm meslek grupları arasında olduğu gibi bizim içimizde de adaletsizliklere yol açmaktadır. Dağıtılacak ek ödemeler o ilin sağlık müdürlüğünün ve idarecilerin insafına bırakılmıştır. Aynı yıl göreve başladığım arkadaşlarım başka şehirlerde benden daha az çalışıp daha yüksek ek ödeme alırken ben aynı işleri yapıp hatta daha çok yorularak daha fazla performans puanı yapıp onlardan daha az ek ödeme almaktayım. Örneğin Büyükçekmece adsm de bir hekim Ocak ve şubat aylarında 40 bin mesai içi puanı yapıp 6.400tl alırken biz 45 bin mesai içi puanı yapıp 3000 TL aldık.bu kadar fark olmaması gerekir baştan sona yanlış bir sistem. '' dedi.

‘Diş hekimi olarak bekçilerle aynı maaşı alıyoruz’

Doğu’da görev yaptığını belirten diş hekimi, meslektaşlarıyla arasındaki maaş farkına şu sözlerle tepki gösterdi:

''Bizler daha zor şartlar altında çalışıyoruz daha yetersiz imkânlarla çalışıyoruz. Yaşadığım şehri seviyorum ama herkes emeğinin karşılığını almak ister. Aynı işi yapıyorsun daha çok çalışıyorsun ama karşılığı yetersiz. Emeğimin karşılığını alayım diye kalkıp tayin isteyip başka bir şehre göç etmek burada yaşayan sağlık hizmeti bekleyen insanlara karşı yanlış olmaz mi? Performans yapamadığımız aylarda aldığımız bekçi maaşıyla eşdeğer. Yüzde birlik dilimlere girmek için yıllarca okuduk. Herkes için eşitlik ilkesi olsun A şehrindeki diş hekimi ile B şehrindeki diş hekimi yaptığı hizmet karşılığında aynı miktarı alsın. Yaptığımız puan karşılığında ne alacağımız net olsun bulunduğumuz ilin idarecilerinin o ay ne oranda dağıtacaklarına göre almayalım. Performans sisteminin aksayan bu yönlerinin daha çok dile getirilmesini istiyoruz’’ 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) klm (diş)
16.09.2020 08:44:37
bir hasta bile muayene etmeden aldığın maaşı sabit ödemeyi neden hesap etmiyorsun, saptırmayın,
People
28
2) drali (radyoloji uzmanı)
12.08.2020 10:06:41
ek ödeme eşit meşit dağıtılmasın. ek ödeme kalksın. uzman hekimler hastanenin kar zarar işleriyle ilgilenmesin. banane hastanenin karından zararından ben çalışmış mıyım, o zaman benim hakkımı ver. aile hekimlerine parayı nerden bulup veriyorsan bana da ordan ver. hastanemiz bu ay %42 dağıtacak, bu ay sabitleri anca yetişdirdik gibi saçma sapan bahanelerle uzmanları meslekten soğuttular. Tavanmış, ortalamaymış, izine çıktığında maaşın yarı yarıya kesintiye uğramasıymış...... tusta derece yapmanın asistanlık çekmenin ödülünü müthiş alıyoruz. aile hekimleri gibi bizim tavanımıza denk gelen maaş almak, onlar gibi izin aldığımızda maaşın kesilmemesini istiyoruz. ama çok bekleriz. suç biz uzmanlarda da var. her ilin tabib odası hekimlere mail, vs ile ulaşsa imza vs toplasa, kamudaki uzmanların performanstan memnun olmadığı sosyal medyalarda bıkmadan usanmadan gündeme getirilse, ttb bakanlıktan randevu alsa, ısrarla inatla bu olayı çözmeye çalışsa.... ama nafile. organize olmak bi kenara dursun birbirimizin kuyusunu kazmakla uğraşıyoruz hastanelerde.
People
21
3) abc (diş hekimi)
08.08.2020 23:49:35
tabii ki doktorlardan daha düşük maaşı almamız gerekir. ben de bu ilkeyi benimsediğim için yaklaşık 2 yıldır tıp doktorları gibi davranıyorum. muayene ediyorum ilaç veriyor yönlendirme yapıyorum. ve de çok mutluyum. tavsiye ederim..dolgu kanal vs işlerle uğraşıp başınızı ağrıtmayın. zaten döner alamyoruz . devlet diş hekimliğinin maaşını vermiyorsa ben de sadece muayene eder ilaç yazıp doktorluk maaşı alırım..
People
12
4) derya d (dr)
05.08.2020 14:25:26
diş hekimleri almasın diyen yok tabi ki.lakin ben bir dr olarak hiç 3000 tl ek ödeme almadım.şu an birçok uzman dahil ek ödeme alamıyor.yani bir diş hekiminin diğer tıp dr larından fazla alması da mantıklı değil.
People
18
5) Mehmet Kavaklı (Dış Hekimi)
17.07.2020 21:25:21
Kamudaki performans sisteminin yanlış uygulandigini düşünüyorum. Olması gereken, bireysel performans sistemidir. Ayrıca tavan performans sisteminden de vazgeçilmelidir. Türkiye'nin neresinde olursa olsun, yapılan puan karşılığında alınacak ek odemenin heryerde aynı olmasından yanayım. Yani kirkbin puan yapan bir kişi Türkiye'nin her yerinde aynı ek ödemeyi alabilmelidir. Alacağı ek ödemeyi hiç birşeyin etkilememesi ve ne kadar ek ödeme alacağını (yaptığı puana göre) önceden bilmelidir. Ayrıca küçük olan bir çok ilçede veya yerlerde çalışan arkadaslar içinde daha adaletli olacağını düşünüyorum. Buralarda çalışan bir çok arkadasin çok puan yaptığı halde, hak ettiği ek ödemeyi alamadığını biliyorum. Ornek verilecek olursa; her ay ortalama kirkbin puan yapan bir dishekiminin alacagi ek odemeyi, o ay çalışmayan diğer arkadaşların etkilemesinin doğru olmadığını düşünüyorum. Çalışan ve kırk bin puan yapan arkadaş üzerine duseni yapmış olmasına rağmen, çalışmayan ve üzerine düşeni yapmayan arkadaşın etkilemesi kadar saçma bir şeyin olmasının adeletli olmadığını düşünüyorum. Ek ödemenin bireysellesmesinin küçük yerlerde çalışan arkadaşların orada daha uzun süre calismasinda da olumlu katkı sağlayacağını düşünüyorum.
People
9
6) Süzer (Dişhekimi)
04.06.2020 13:58:09
serbest muayenehane de çalışan dişhekimiyim.kamuda da çalışıp ayrıldım.akut ağrı ile başvuran hastalarda ilgili bölgede ödem enfeksiyon nedeni ile lokal anestezi yeterli olamıyor yahut kontrendike.açıkçası hastada akut ağrı nedeni ilede tedaviye çoğu zaman uyumluda olmayabiliyor.hatta müdahale ile alevlenme de oluyor .hem zaman kaybı gemde hasta ile sürtüşme yaşanabiliyor.karakola gittiğim de oldu bu akut ağrılı dişe müdahele sonrası.meslek bana yıllar sonra en dikkat edilmesi gereken işlemlerin bu akut ağrı ödem şiş Li başvurular olduğunu öğretti.Akut ağrılı hasta için dişhekimi buna göre bir yol takip edip belkide daha uygun zamanda hem kendi için hem dehasta için işleme uygun bi vakit tercih edebilir .
People
7
7) Dr (G.Cerrah)
04.06.2020 05:46:55
Diş Hekimlerinin yapmış olduğu iş ve işlemler özellikli olup bırakın örnekte verilen iller arası farkı aynı İldeki ADSH da çalışanlar ile Devlet Hastanesi’nde çalışanlar arasında da katsayı farkı mevcuttur.Bu şu anki Ek ödeme sisteminde Hastanelerin kendi Aylık gelirleri, Performans puanı,Hekim ortalama puanı..v.b parametrelere bağlıdır.Dolayısı ile karşılaştırma çok anlamlı değildir.Diş Hekimi arkadaşların bir diğer talepleri Uzman Hekimler ile kendi puanlarını kıyaslayıp omların aldığı ek ödemeyi gündem getirmesidir.Bu da makul ve hakça bir taleptir belki ama, iş yükü ve katsayı farklılıkları vardır.Askında Diş Hekimlerine pozitif ayrımcılık gördüğüm tüm hastanelerde yapılmaktadır.Mesai Dışı çalışma bir çok hastanede sadece onlara verilmiştir. ve istikrarlı bu işi yürütecek her Diş Hekimine sunulmuştur.Bunu da göz önünde bulunduralım.Olayların hep olumsuz tarafından bakmayalım.Mesai düşü çalışma da temel mantık Rabdevu sistemi ile çalışma düzeni olan ve bence de olması gereken Diş Hekimlerinin gerçekten akut rahatsızlığı olan ,Mesai içinde giriş alamayan hastaların sorununu çözmesi bunun yanında emeğinin karşılığını fazlası ile almasıdır.Bu iyi niyete ne yazık ki bazı (!azınlık bir grup) Diş Hekimleri Performans getiren az iş çok puan yollarına girmektedir.Gündüz yapabileceği bir işi Mesai dışı çalışmaya sarkıtmaktadır.Akut diş ağrısı ile gelen Mesai içi/ düşü hastanın sorununu çözmemektedir. Kamuda çalışan Diş Hekimlerinin bunlarda ne yazık ki gerçekleri.Ekeştirmek en kolay iş!!.Bu arada yanlış anlaşılma olmasın.Diş Hekimi arkadaşlarımıza asla bir önyargımız yıok.Sadece bazı gerçeklerin bilinmesini istedim..
People
21
8) dtkaraman (diş hekimi)
04.06.2020 02:29:19
Tıp diş okunmaz artık aklı olan bu komik paralara çalışmaz.
People
10
9) Deniz (Eczacı)
31.05.2020 00:27:18
Biz ne yapalım ölmüşüz ağlayanımız yok.
People
12
10) Türker akbulut (Saglik personeli )
29.05.2020 13:48:33
Bu performans
Sistemi yeniden ele alınıp gece nöbetleri iki katı para olmalı 16 saat üzeri gunluk çalışma yasaklanmalı li kılı bu döner yanlış böyle olmazz
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)