Türkiye'ye gelen gurbetçilerin sadece acil reçeteleri karşılanıyor
Yurtdışında yaşayan gurbetçiler bugüne kadar Türkiye'ye geldiklerinde tedavi olmak veya kullandıkları ilaçları almak istediklerinde eczanelerden alabiliyorlardı, ancak SGK 2 Eylül 2019 tarihinden itibaren sadece acillerdeki ilaçları karşılayacak.
Türkiye'ye gelen gurbetçilerin sadece acil reçeteleri karşılanıyor

ARŞİV

04 Eylül 2019 17:12 -

Tüm Eczacı İşverenler Sendikası Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, YUPASS numarasının Türkiye’de sağlıktan yararlanmak için yurtdışında anlaşmalı ülkelerde çalışan Türk vatandaşlarına verilen numara olduğunu belirtti. 

Saydan, "Türkiye ile sağlık alanında sözleşme imzalamış ülkelerde ikamet edenlerin Türkiye’de geçirdiği süre boyunca yurt dışında bağlı oldukları sağlık sigortası şirketinden sağlık belgesi almaları şartı ile sağlık hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanma hakları vardı" diyerek konu ile ilgili şunları söyledi: 

"Bu numara Türkiye ile sağlık sözleşmesi imzalamış ülkelerde sigortalı olanların Türkiye’de sağlıktan yararlanabilmeleri için verilen numaradır. Yurtdışı Provizyon Aktivasyon Sağlık Sistemi kelimelerinin baş harfinden oluşur. Bu kişiler için provziyon sorgulaması bu numara üzerinden yapılmaktadır. Şöyle ki normalde Türkiye’deki bir Türk vatandaşı için hastaneler, doktorlar, eczaneler tarafından provizyon sorgulaması T.C. numarası ile yapılırken yurtdışı sigortalıları için YUPASS numarası ile yapılıyor. Türkiye’de geçici süre ile bulunan yani izinli v.s. olarak gelen Almanya, Avusturya, Hollanda, Belçika, Makedonya, Romaya, Arnavutluk, Bosna Hersek, Çek Cumhuriyeti, Lüksemburg’da yaşayan gurbetçilerimiz SGK’ya başvurup YUPASS numarası alarak tüm sağlık hizmetlerinden yararlanabiliyordu. Ancak 2 Eylülden itibaren yapılan değişiklikle SGK geçici süre ile ülkemizde bulunan gurbetçilerimizi turist olarak kabul ediyor ve sadece acilde yazılan ilaçlarını karşılıyor. "

GURBETÇİ VATANDAŞLARIMIZ TURİST OLARAK KABUL EDİLİYOR 

Saydan, "Eczacılar olarak kurumdan uygulama değişikliklerini yaparken önce resmi duyuru yapmasını istiyoruz. Maalesef kurum önce uygulamaya başlıyor sonradan duyuru yayınlıyor. Vatandaşa karşı güç durumda kalıyoruz" diyerek şöyle devam etti: 

"Suriyeli misafirler ilaç katılım payı, muayene ücreti vs. ödemeden tüm ilaçlarını alabilmekte ancak, gurbet ellerde çalışan ülkeye döviz girdisi sağlayan vatandaşlarımızın anavatana gelmeleri SGK tarafından “turistik gezi “ olarak kabul edilmekte ve ilaç paralarını kendileri ceplerinden karşılamak zorunda kalmaktadırlar. Eczane eczacılarının sendikası TEİS olarak, bu durumun eczanelerimizden kaynaklanmadığını, kurumun uygulaması olduğunu gurbetçi vatandaşlarımızın ve vatandaşlarımızın bilgisine sunmak istiyor, bu uygulamanın da bir an önce düzeltilmesini talep ediyoruz. "

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
7
1) Tamer Türkoglu (TIR söförü)
28.07.2020 11:44:07
emrah topcu...
Sana en güzel cevabi zaten Cemil Beyoglu kardesimiz vermis..

Cemil Beyoğlu (gurbetçi )24.07.2020 15:58:40
Gereksiz bir arkadaşa cevaben, Biz gurbette yiyip içip yatmadik, sabah 4te 5de sen yatarken yola düştük işe gitmek için, el kol işaretleriyle taklit yaparak derdimizi anlatmaya çalıştık, biz burada yabancı olarak en alt tabakada çalıştık senin gibi iş beğenmeyip evde yatmadik, bizim getirdiğimiz dövizi sen bugün işsizlik maaşı olarak yattığın yerden alıyorsun.
Haa senin karnının ağrısı biz güzel arabaya biniyoruz diyeyse, çalışıp meslek sahibi olsaydın sende memlekette iyi arabaya binseydin
People
3
2) Cemil Beyoğlu (gurbetçi )
24.07.2020 15:58:40
Gereksiz bir arkadaşa cevaben, Biz gurbette yiyip içip yatmadik, sabah 4te 5de sen yatarken yola düştük işe gitmek için, el kol işaretleriyle taklit yaparak derdimizi anlatmaya çalıştık, biz burada yabancı olarak en alt tabakada çalıştık senin gibi iş beğenmeyip evde yatmadik, bizim getirdiğimiz dövizi sen bugün işsizlik maaşı olarak yattığın yerden alıyorsun.
Haa senin karnının ağrısı biz güzel arabaya biniyoruz diyeyse, çalışıp meslek sahibi olsaydın sende memlekette iyi arabaya binseydin, biz işsizlikten buralara geldik, rabbim rizkimizi burdan vermiş ne zaman kesersede o zaman ya son nefesi veririz, yada son uçuşu yapariz.
People
6
3) emrah topçu (işsiz)
03.05.2020 19:01:28
Yıllarca almanya da yiyip için tr ye gelip her türlü sağlık hizmetinden yararlandığınız yeter artık. Amk. dişiniz bile ağrısa 1 sene dişinizi sıkıp gelip burda çektirdiniz. Orada 2000 eur olacak işi burada 200 eur yaptırdınız. Bide kalkmış utanmadan ülkeye döviz getirdik dersiniz.
People
18
4) Free moonstar (Kahveci)
09.02.2020 21:05:10
Selam!
Bu durumda ne yapabiliriz?
Mesela ben 5 ay Türkiye'de kalmak istediğim zaman ne yapmam gerekiyor?!
Tr de sigortalanmak mümkün mü?
Pahalı olurmu? Ve ikamet yurtdışı olduğu için sorun çıkar mı?!
People
22
5) Gurbetçi (Asçı)
12.01.2020 23:54:34
Ben 11 yıl türkiye de 10 yılda Almanya-da çalışıyorum, Geçen yüksek ateşten side Anadolu hastahanesinde acil ne gittim. Ben Yurdışindan geldigim i söyledim. Hasta kabul 50 muhane 220 tahliler vb extra bir ateş düşürüçü igne yada şurup neyse 500 tl kısacası..amelayat olsaydık herhalde keredi başvusunda bulunacaktık ey insaf be..Ben yinede ülkemi seviyorum.. herzamanda gelecem, başka bir ülkeye turis olarak degil dogdugum topraklara arkadaşlarımın yakınlarımı görmek için..Gelecegim..
People
15
6) Enver Ofluoğlu (İşçi)
05.01.2020 15:07:25
1960 'lardan bei yurtdışında yaşıyan gurbetcilerin sağlik problemlerini ikili anlaşmalarla çözemiyen bir devlet kurumundan ne beklenirki, Amanyadan alamıyorsan paranı Türkiye'den emekli olanları turist yerine koyma bari altı aylık şartı kaldır arkadaş, Bakın bu insanların duasıda vardır bedduasıda, Bu problemin en kısa zamanda çözileceği umuduyla saygılar,


People
13
7) Recep demirel (Sebest)
20.12.2019 00:11:48
Burda bazı cahiller saçmalıyo belkide bir kaç vatandaşın yıllık kazancı kadar bir iki ay da ücretli hizmet almamıza karşın ücret harcıyoz .?
TC getiniz ne ki konuşuyonuz .
devlet her vatandaşa eüşit hizmet verirken SGK yurtdışındaki vatandaşa sağlık da farlı davranması kabuledilir deyil. ?
vatandaş yurtdışındaü yabaüncı tüfkiyede yabancı hani artı eşittir vaütandaş varmı bir kırıteri...!!!!!
People
0
8) Recep demirel (Serbest)
19.12.2019 23:56:30
Buraya istsk tenni yazıyoz buharlaşıyoır burada acaba
People
13
9) Muhsin (Öğretmen)
17.12.2019 22:14:39
Kardeşim bu anlaşma zaten yıllardır acil durumlarda geçerliydi ama Almanya bunu çok önemsemiyordu. T11 belgesinde zaten acil durumlarda geçerlidir diye yazıyor. Şimdi acil olmayan hastanın parasını Almanya Türkiye'ye ödemiyor. Türkiye de sen Türkiye'de yaşamadığın için karşılamıyor. Bu durumun Türkiye ile Suriyeliler ile alakası yok.
People
22
10) Ziya (Asrın Milleti)
17.12.2019 11:16:30
Eee olsun o kadarcık kızmaya hiç gerek yok nasıl olsa biz Almancılar hem Almanyada veya memlekette Sağlık kasalarını boşaltan Potansiyel suçlu ilan ediliyoruz Asrın Lideride Asrın Milletine gereğini yapmış bi dahaki seçimde Asrın Hükümeti artık yüzde 90 oy alır Alamanyadan Durmak yok şeye devam...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)