7 yıldır beklenen değişiklik: Performans sistemi Mart ayında değişecek!
Uzun zamandır değişmesi beklenen Performans sisteminin Mart ayında değişmesi bekleniyor
7 yıldır beklenen değişiklik: Performans sistemi Mart ayında değişecek!
04 Mart 2019 -

MEDİMAGAZİN-Sağlık sisteminde hekimler için performans sistemi öncelikli konuların en başında yer alıyor. 2006 yılında başlayan performans sistemiyle ilgili önemli eleştiriler getirilirken yaklaşık 6 yıldır performans sisteminin değişeceği Sağlık Bakanlığı yetkilileri tarafından ifade ediliyordu.

 

 

 

Nisan 2012 yılında Sağlık bakanı Recep Akdağ performans sisteminin değişeceğini ifade etmiş ancak değişiklik gerçekleşmemişti.  Yine hem 2014 hem de 2015 yılında Medimagazine Sağlık Bakanlığı yetkilileri tarafından Performans sisteminin değişeceği açıklanmış ancak yapılmamıştı.

 

Diğer taraftan Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın göreve gelmesiyle yine performans sistemiyle ilgili çalışmalar başlamıştı. Medimagazin’İn edindiği bilgilere göre son değişiklikler tamamlandı. Bu hafta Sağlık Bakanının onayına sunulacak olan Performans Yönetmeliğindeki değişikliklerin Mart ayı içerisinde yayınlanması bekleniyor.

 

Nasıl değişiklikler olacak?

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca 20 Şubatta Medimagazin’in sorusu üzerine şu yanıtı vermişti:

“ Performansla ilgili bir uygulamamız var. Yıllardan beri devam eden, sağlık sistemimizin de önemli bir unsuru olarak devam eden. Performans sistemini yeni dönemde özellikle hasta memnuniyeti odaklı ve daha çok yapılan müdahalenin niteliğini de göz önüne alan, özellikli işlemlerin daha önemsendiği, kullanılan malzeme, ilaç ve istenen tetkik dahil olmak üzere pozitif ve negatif performans olarak yansıdığı bir yeni yaklaşımdan bahsediyoruz” dedi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
24
1) dr.mikro (hekim)
29.03.2019 09:25:46
‘’Söylesem tesiri yok,sussam gönül razı değil’’ Arkadaş söylediğiniz rakamları alan hekim arkadaş ben bilmiyorum ha alıyorsanızda %1 lik mutlu azınlığın içindesiniz.Ben maaş+sabit bin lira civarı performansa çalışıyorum (PDC fazlası olduğumuz için ortalama bile alamıyoruz)

Siz bu rakamları uçurunca insanlar gerçek sanıyor akrabalarımız bile gelirimize inanmıyor.Yapmayın etmeyin.Bir çok hekim maaş artı sabite çalışmak zorunda kalıyor.

Kendi adıma bana hakim veya savcı maaşı versinler sabitte performansta hiçbir şey istemiyorum,
People
8
2) Performans (Doktoru )
28.03.2019 17:45:54
Ben de yeni yıl ils maaşımı açıklayayım. Maaş : 4100, sabit döner 3550, icap: 930, nöbet: 1100, performans: 13500, mesai dışı performans : 4500. Toplam: 28000 civarı
People
3
3) A (İ)
28.03.2019 13:02:03
Uzman doktor olarak kazancımı açıklıyorum. Çok tartışılan bir şey çünkü: maaş: 4300, sabit döner: 3500 ; icap: 930, nöbet: 1100, performans : 14000. Toplam: 24000 civarı. Nasıl?
People
11
4) martın sonu sonbahar (dr)
28.03.2019 11:12:06
ttb 30 günlük grev kararı almalı
People
20
5) MERT (uzman)
27.03.2019 15:41:27
mart ayı geçti. hani mart ayında değişecekti??
People
13
6) bipek (üroloji)
11.03.2019 06:56:59
medimagazinci her 6 ayda bir yazar gündemi sıcak tutmak için ,,,çıkmayacak
People
18
7) Doktor olmayan kahraman (sağlıkçı)
09.03.2019 15:44:52
Ülkede Hekimler ve diğerleri var. Bu 3.dünya ülkelerinde olan bir durum. Profesyonel olan her sağlık mesleği( Hemşire, fizyoterapist, diyetisyen, psikolog..) Sağlık sisteminin temel taşlarıdır. hekimler 10 bin döner alırken hekim olmayanların 300-400 tl döner almaları kabul edilemez. Hastane dönerleri iki ye bölünüp yarısı hekimlere yarısı da hekim olmayanlara dağıtılmalıdır. GÖNÜL İSTERKİ PERFORMANS SİSTEMİ KALDIRILIP YERİNE İYİLEŞTİRİLMİŞ MAAŞ OLARAK VERİLMESİDİR. dönerler zaten ödenmiyor artık! kamuda en düşük maaşı alan sağlıkçılar. Bu hükümet sağlıkçılardan neden bu kadar nefret ediyor! hasta memnun çalışanlar mutsuz.
People
22
8) dermatolog (Uz dr)
07.03.2019 21:38:46
Bu yeni sistemdeki en büyük amaçlardan biri dermatoloji yi gözden düşürmek, çok haksız uygulamalar malesef kapıda gözüküyor, bu durum gerçekleşirse kamuda dermatolog kalmaz ama, özel sektörde en çok kazanan branşlardan biri, bide sanki biz yatarak kazanıyormuşuz algısı yerleştiriliyor beyinlere,halbuki çoğu branştan daha çok yoruluyorum gün içinde, tek rahatlığımız icabımızın olmaması
People
81
9) Aile Hekimi (Doktor)
07.03.2019 16:17:55
Sağlıkta bütün kötülüklerin anası performans sistemidir.Dikkat ederseniz bütün hastalıklar bu sistemle birlikte tavan yaptı.Kanser vakaları yüzde 200 arttı.Herkes cebinde esansiyel hipertansiyon, diyabet,astım raporuyla gezer oldu.Dünya sağlık örgütünün 2030 için öngördüğü diyabetli sayısına 2016'da ulaştık.Tomografi,ultrason ve mr da dünya şampiyonu olduk haberleri var.Endoskopi kolonoskopi ve sistoskopinin yüzde 90ından da performans sistemi sorumludur.Performanstan önce fakültede yapılan yıllık bel fıtığı ameliyetı sayısına performanstan sonra ilçe hastanelerinde ulaşılır oldu.İlaç kullanımı da tavan yapmış durumda.Kutsal insan vücüdu ile bu kadar oynanırsa elbette vücut kimyası bozulur.Performansta ısrar ederseniz durum daha da kötüye gidecek.İstediğiniz kadar ışıklar altında büyüleyici şehir hastaneleri kurun,hastalıkları azaltamayacaksınız.Hep söylüyorum,hani tarih MÖ VE MS diye ikiye ayrılır ya,türk tıp tarihi de ikiye ayrılır;PÖ ve PS diye.Hastalıklar ve hasta sayısının artması,hastaların sistemden memnun olması sağlıkta çağ atladığımız anlamına mı geliyor.Bu nasıl bir anlayış.Bence tam tersi.Sağlıkta hiç olmadığımız kadar dibe battık.Devam edin bakalım performans sistemine,hangi hastalığı azaltabileceksiniz.
People
10
10) sabırlı (dr)
07.03.2019 12:51:18
Wes Studi, gerçekten tıp öğrencisiysen Allah ta sana doktor olduktan sonra sabır versin.......
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori