Asistan doktor 6'ncı kattan ölüme atladı
Adana'daki Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi'nde görevli 26 yaşındaki asistan doktor Ece Ceyda Güdemek, 6'ncı kattaki evinin balkonundan atlayarak yaşamına son verdi. Dr. Güdemek'in intiharının ardından bazı yakınları da sosyal medyada genç doktorun çok ağır koşullarda çalıştığını ve 36 saat nöbet tuttuğunu iddia etti.
Asistan doktor 6'ncı kattan ölüme atladı
30 Ekim 2017 -

Olay, dün merkez Seyhan İlçesi’nde meydana geldi. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı’nda 2.5 aydır asistan olarak görev yapan Dr. Ece Ceyda Güdemek, binanın 6’ncı katındaki evinin balkonuna çıkıp, intihar edeceğini söyledi. İhbar üzerine olay yerine gelen polis ekiplerinin ikna etmeye çalıştığı genç doktor, kendini boşluğa bıraktı. Beton zemine düşen Güdemek, olay yerinde hayatını kaybetti. Genç doktorun cenazesi Adana Adli Tıp Kurumu’nda yapılan otopsinin ardından toprağa verilmek üzere Gaziantep’e gönderildi.
İntihar etmeden önce bıraktığı notta, ailevi sorunları ve çalışma koşullarıyla ilgili şikayetleri olduğu ileri sürülen Dr. Ece Ceyda Güdemek’in ölümüyle ilgili soruşturma başlatıldı.
Dr. Güdemek’in intiharının ardından bazı yakınları da sosyal medyada genç doktorun çok ağır koşullarda çalıştığını ve 36 saat nöbet tuttuğunu iddia etti.

Anahtar Kelimeler:

intihar asistan doktor

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
12
1) Emrah (Dr)
09.11.2017 09:52:09
Tükenmişlik Sendromu son 15 yıldır hekimlerin başındaydı, feryatlar duyulmadı ve olanlar oldu. Ne yazık ki bu yoldan yürüyecek daha çoook hekim var. Büyüklerimizin gözleri görsün, kulakları duysun artık !!!
People
163
2) TTB (Türk Tabipleri Birliği)
01.11.2017 10:58:54
Bu acılar artık yaşanmasın... Hekimlerin çalışma koşulları acilen düzeltilmelidir!


Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesinde çocuk sağlığı ve hastalıkları asistanı olarak çalışan Dr. Ece Ceyda Güdemek’i 29 Ekim 2017 tarihinde kaybettik. İnsanlara umut olmayı seçmiş bir hekimi dünyaya, hayata güvenle bakmasının beklendiği bir döneminde kaybetmek hepimizi derinden yaralamıştır. Ailesine, yakınlarına, iş arkadaşlarına ve tüm sağlık camiasına baş sağlığı diliyoruz.

İnsan yaşamının sorumluluğunu üstlendiğimiz ve onurla sürdürdüğümüz meslek hayatımızda düzelmeyen yoğun ve yorucu çalışma koşulları, uzun süren çalışma saatleri, mesleğimizi uygularken yaşadığımız duygusal fiziksel yüklenmenin getirdiği yıpranma, yetmezmiş gibi şiddete uğrama riskimiz, değersizleştirilen emeğimiz ve mesleki kimliğimiz, güvencesizlikle yaratılan geleceksizlik…

Başta Saglik Bakanlığı olmak üzere tüm yetkilileri, gencecik bir meslektaşımızın hayatını sonlandırmaya götüren koşullara ilgisiz kalmamaya davet ediyoruz.

Artık Yeter! Gerekli adımlar atılsın, bir daha bu acılar yaşanmasın...

Türk Tabipleri Birliği
Merkez Konseyi
People
19
3) METİN (DR)
01.11.2017 09:43:07
doktorların tıp fakültesi zorlu, tusa çalışmak yıpratıyor, asistanlık berbat, uzmanlık ayrı bir sıkıntı.....YANİ DOKTORLUK COK ZOR....ÇALIŞMA saati üzerinden emeklilik verseler doktorlar 6-8 yılda emekli olur......eşim asistanken doğum yaptı...ücretsiz izin istedi vermediler, süt iznini kullandırmadılar, aylık 15 nöbet tututurdular, yıllık izin almak istedi vermediler......doktor olmayan asistanlık yapmayan bilemez..
People
57
4) Murat jakoben (Dr)
01.11.2017 00:24:43
Veteriner Ferhat sen çok yanlış değerlendiriyosun tıp fk kontenjanıyla alakası yok asistan kadroları sınırlı 100 mezun da olsa 1000 mezunda olsa 4 kadro varsa o işi 4 kişi yapar,4 kişiyi 36 saatlik nöbette en adi işlerde uykusuz per perişan bazen aç susuz çalıştırırlar,hele pediatri de bir damar yolu açmak 2 saat bile sürer,hasta yakını anne baba nın hiddeti,hocaların kaprisleri,kıdemli kıdemsiz muhabbetleri,en adi kan alma sonda takma işleriyle bile oraya ihtisas yapmaya gelen dr ilgilenir,utanmadan bebek bezini bile tartmanı isterler,kanı alırsın personel kaybeder suçlu sen olursun,sonuş geç çıkar sana çemkirirler,bu asistan yetiştirme işi 50 yılda 50 adım öne gitmedi,lanet olsun sisteminiz batsın,dr milleti höt desen geri kaçar ama biribirine ettiği eziyeti ne hastadan ne devletten ne milletten görmüştür,sesini yükseltsen hak arasan idare bir açığını bulur,hiç birsey bulamasa 2 kez yetersizlik verir gönderir,kimse hesap sormaz ama hocasına sen bunlara ne öğrettin nasıl davrandın? Devam edin Zulmunüz iyice artsın ki tez zeval bulasınız İnşaallah
People
7
5) Endişeli (Dr)
31.10.2017 19:56:39
Allah ailesine sabır versin

Buradan her fırsatta asistanlık şöyle kötü uzmanlık daha da kötü emeklilikse felaket diyen sayın meslektaşlarım, tusa çalışan bir hekim olarak bu kadar karamsarlık karşısında afallıyorum. Genç doktorlara ne tavsiye edersiniz ölek mi?
People
26
6) se (Uzm Dr)
31.10.2017 17:35:32
Asistanlar, özellikle sayılarının az olduğu yerlerde çok yoğun çalışma şartlarında mücadele ediyorlar. Nöbetlerin dışında mesai saatleri sarkıyor, doktorluk yanında sekreterlik işleri ve poliklinikten gelen tanısal işlemler..Acil, yoğun bakım, ameliyat, radyasyon herşeyleri riskli ve stresli; tamam iyi yetişecekler ama insani asgari şartları ve maddi desteğide sağlamak gerekir.
People
27
7) Özgür (Dr)
31.10.2017 15:40:37
Uzmanlık,asistanlıktan çok daha zorlaştı.Hasta memnuniyeti,performans,malpraktis yasası,hasta şiddeti vs..özellikle cerrahi ve klinisyen uzmanlar çıldırma noktasına geldiler.Cerrahi branş uzmanı olan birisi olarak asistanken kafa rahat ve idealist çalışıyorduk.O günleri çok arıyorum.
Arkadaşımıza Allah rahmet eylesin.


People
74
8) Dr (Dr)
31.10.2017 11:18:42
Ferhat subaşı (Veteriner): Yazı başlığına tekrar bir göz atın isterseniz. Konu bir canın gitmesi ve akut. durumdur. Doktor olmayışı vb ülke sorunları kronik sorunlardır. Önce bir akut konuşulsun isterseniz. Sonra doktor sorunlarına eğilirsiniz. ortada bir can, ailesi, belki çocuğu ve geride kalanları vardır. Tıp kontenjanlarının artırılması sorunu çözmüyor. Zaten burada gün aşırı nöbet tutmayanın anlayamayacağı bir durum var ve anlamanızı beklemeyiz.
People
159
9) mikrobiyoloji (hekim)
31.10.2017 10:05:45
Allah rahmet eylesin... Çok üzücü haber ve neredeyse artık her hafta bir meslektaşımız intihar ediyor. Çok ağır çalışma koşulları altında meslektaşlarımız.

Asistanlık yıllarım aklıma geldi 36 saat nöbetler ve kimi zamanlar günaşırı 36 saat nöbet tuttuğumuz yıllar. Koca tıp fakültesinin yükünü tek başımıza çekerdik. Yardımcı teknisyen verilmezdi nöbette ve tek başımıza çalışırdık. Mersin Üniversitesi'nde o dönem görevli sorumlulara hakkımı helal etmiyorum.

Sevgili meslektaşlar bu ağır çalışma koşullarına artık yeter diyelim. Ece'lerimiz , Melike'lerimiz ölmesin.
People
51
10) Mustafa D. (Zoraki Acil Tıp Uzmanı)
31.10.2017 05:34:25
Sağlık Bakanlığı psikometrik-aksiyomatik ekonomik MOBBİNG ile bizi fazla çalışmaya mahkum ederek İNTİHAR ettiriyor! Bu kaçıncı intihar???!
SANSÜRSÜZ MEDİMAGAZİN SANSÜRSÜZ
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
26.10-25.11ÖZEL KIRIKHAN BİLİM HASTANESİ - NÖROLOJİ UZMANI ARANIYORPersonel Arayanlar
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/03-18/03Ulusal Akciğer Sağlığı Kongresi (UASK) 2018GÖĞÜS...ANTA