Asistan hekimden mektup: Aldığım maaştan utanıyorum!
CHP Kütahya Milletvekili ve Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Üyesi Dr. Ali Fazıl Kasap Meclis'te hekimlerimizin yaşadığı sorunları, maaş iyileştirme konusunu ve yurt dışına göçleri konu alan bir konuşma yaptı.
Asistan hekimden mektup: Aldığım maaştan utanıyorum!
13 Ocak 2022 17:42 - MEDİMAGAZİN

MEDİMAGAZİN - CHP Kütahya Milletvekili ve Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Üyesi Dr. Ali Fazıl Kasap Meclis'te yaptığı basın açıklamasında kendisine bir hekim tarafından gönderilen mektubu okudu. Mektupta şu ifadelere yer verildi:

"2013 yılında Türkiye 70'ncisi olarak Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi İngilizce bölümünü bitirdim. 2019'da mezun oldum. Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde asistan hekim olarak çalışıyorum. Ben aldığım maaştan utanıyorum. Her şey dahil toplamda 7 bin 500 lira maaş alıyorum. Bu maaşın sadece 4 bin 300 TL'lik kısmı emekliliğe yansıyor.  6 yıllık tıp eğitimi aldım, ağır çalışma koşulları altında çalışıyorum. Mesai saatlerinde hasta bakıyor, mesai saatleri dışında makale okuyorum. İcaplara geliyorum ancak geçim sıkıntısı çekiyorum. Ben bu maaşı haketmiyorum. Ambulans şoförü ile sekreter ile aynı maaşı alıyorum. Ülkenin ekonomik durumunu biliyorum"

"Hekimler çok şey istemiyorlar, sadece özlük haklarını istiyorlar, döner sermayeyle verilen paralarının emekliliğe yansımasını istiyorlar" ifadelerini kullanan Dr. Ali Fazıl Kasap şunları kaydetti:

"Bir hekim babası, bir hekim eşi ve bir hekim dayısı olarak söylüyorum Türkiye 2'incisi olmuş, yan dal TUS 1'incisi olmuş bir yeğenin dayısı olarak söylüyorum. 

Danimarka'nın İngiltere'nin 15 bin Euro teklif ettiği bir hekim şu anda Türkiye'de bir hastanede 7500 lira maaşla çalışıyor. Türkiye'nin ender yetişmiş uzmanlarındandır. Bir uzman kolay yetişmiyor, bir uzmanın yetişmesi birkaç milyon TL'yi bulur."

22 yıllık bir hekimin maaş bilgisini paylaşan Kasap, "16 yıllık göğüs cerrahisi uzmanı, 4 yıllık öğretim üyesi olan bir meslektaşımın aldığı Aralık ayı maaşı 7 bin 892 TL! Bir başka asistan hekim arkadaşımızın aldığı Aralık ayı maaşı 4 bin 386 TL!" diyerek "Hekimlerimizin özlük hakları derhal iyileştirilmelidir." ifadelerini kullandı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
126
1) Yalçın Özdağ (Dr)
16.01.2022 23:16:17
On bin Hekim yurtdışına gitmek için başvurmuş, kimsenin umudu kalmadı artık. CB ve SB açıkladı, Meclis oybirliğiyle kabul etti, eee sonuç? Altı hafta geçti hâlâ "tık" yok.. Yazıklar olsun!!!
People
35
2) Taner Karadağ (Hekim)
16.01.2022 16:33:18
Biz de utanacagiz tabiki çünkü hala bu şartlarda çalışıyoruz mecburi hizmetler yapıyoruz adam gibi para kazanamıyoruz kazandığımız üç kuruş ta emekliliğe yansımıyor bu şartları kabul eden biziz meclisten cb den bisi beklemek yanlış bizden daha eğitimsiz insanlardan ne bekleyebilirsiniz ben beklemiyorum fırsat kolluyorum dil çalışıyorum ki gideyim kaybeden ülke de olmaz korkmayın çünkü bu maaşı bu çalışma şartlarını reva gören hala hekimler var ki çalışmaya devam edip süresiz iş bırakma yapamıyorlar ben şuan çalışmıyorum yurt dişini kolluyorum
People
24
3) Hakan (Dr)
15.01.2022 20:44:34
En büyük sorun bedava sağlık
Doktorun da sağlık hizmedininde reçetenin de kıymeti yok çünkü bedava
People
13
4) murat124 (kdbascvs)
15.01.2022 09:08:30
gecen aydan -ki ocakta vergi diliminden ciktik arti mayisin tabanindan vergi istisnasi geldi % 7.44 zamli aldigim totalde..karsima sendikaciyim diye gelen her guzide kardesimi sevgiyle kucaklayip bu konudaki minnetimi kemiklerine kadar hissettirmeyi planliyorum.size de tavsiye ederim.
People
14
5) ismail yetenek (dr)
15.01.2022 07:02:22
utanmasına gerek yok.az aldığını kimseye söylemez.olur biter.
People
25
6) Drkim (Uzman doktor )
14.01.2022 22:45:22
Tip fakültesini dereceyle bitirip ilk tusta cerrahi branş yazdim severek ve isteyerek.15 yıl dayandım ama artık dayanacak sebebim kalmadı. Takipli hastalarim var ameliyat icin yavaş yavaş başka yerlere yönlendiriyorum. Cok acı geliyor ama maalesef başka çare de bırakmadılar.dil kursuna gidiyorum Almanya yi deneyeceğim.hayirlisi artık.
People
5
7) TürkTabipleri Birliği (TTB)
14.01.2022 22:13:40
Türk Tabipleri Birliği (TTB) ve hekim milletvekilleri, hekimlerin gelirleri ve özlük haklarında düzenleme öngören yasa teklifinin Meclis içtüzüğü yok sayılarak geri çekilmesi ve iktidar tarafından belirsiz bir tarihe ötelenmesi ile ilgili olarak 13 Ocak 2022 günü TBMM’de bir basın toplantısı düzenledi.
Basın toplantısında ilk sözü CHP İstanbul Milletvekili Dr. Ali Şeker aldı. Sağlık çalışanlarının gelirlerinde ve özlük haklarında iyileştirme sözü verilmesine ve yasal bir düzenleme de hazırlanmasına karşın geri adım atılmasına tepki gösteren Şeker, haklarını alamayan sağlık emekçilerinin istifa etmeye ve yurtdışında çalışmaya yöneldiğini belirtti.

TTB Merkez Konseyi Başkanı Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı ise mücadelelerine güç katan milletvekillerine teşekkür ederek söze başladı. Kamudaki hekimlerin açlık sınırına dayanan ücretlerle, özeldeki hekimlerin ise ciro baskısıyla çalışmaya zorlandığını ifade eden Korur Fincancı, bu çalışma koşulları sonucunda TTB’den yurtdışına gitmek için iyi hal belgesi alan hekim sayısının 59’dan 1405’e yükseldiğini kaydetti. Korur Fincancı, “İşte biz bu nedenle haklarımız için mücadele ediyoruz. Biliyoruz ki alanda çalışan meslektaşlarımız, çalışma arkadaşlarımız aciller dışında sağlık sistemini durdurmaya hazır. Biz siyasi otoritenin bu çığlığı duyarak hızla düzenleme yapması gerektiğini söylüyoruz” diye konuştu.

https://www.ttb.org.tr/haber_goster.php?Guid=f8a01c32-746f-11ec-a83c-469e4684c346
People
14
8) emre (hekim)
14.01.2022 19:42:01
7.504,03 TL kuruşu kuruşuna Ocak maaşım.Basına ve medyaya servis edilen rakamlara göre 1/4 uzman hekim 13.300 TL maaş alacaktı.Sanki her ay alıcakmış gibi 14 günlük fark 1.500TL ve ek ödemeden mahsup edilen sabit ek ödemede (4.500TL) eklenmişti maaşa.Her zaman yapıldığı gibi algı yaratıldı, köpük alınınca gerçek rakam ortaya çıktı.
People
110
9) salih g. (uzdr)
14.01.2022 16:37:51
Niye her yıl bu ücret kıyağı bashekim,başhekim muavini,sağlık müdürü ve sağlık müdür yardımcılarına uygulanıyorda,hastane köşelerinde sabah akşam can siparane çalışan ve ömür tüketen diğer hekimlere uygulanmıyor?İdarecilerle diğer çalışan hekimler arasında bu kadar ücret uçurumu olması çok vicdansız, haksız ve onur kırıcı diye düşünüyorum.
People
13
10) muhibbi (op.dr.)
14.01.2022 14:07:31
Türk' e durmak yaraşmaz

Durmak yok

Aşk ile çalışmaya devam ediniz
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)