Ateş düşürücü o ilaçlaç kısırlık nedeni mi? Sağlık Bakanlığından İbuprofen açıklaması!
Ateş düşürücü o ilaçlaç kısırlık nedeni mi? Sağlık Bakanlığından İbuprofen açıklaması!
10 Ocak 2018 -

Bakanlıktan yapılan açıklamada şunlar kaydedildi:

Medyada, “Ibuprofen etkin maddeli ilaçlarda tehlike” başlığıyla yer alan haberlerde söz konusu ilaçların erkeklerde kısırlığa sebep olduğu yönünde iddialar yer almıştır. 

Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından, haberlere konu olan 01.12.2017 tarihli makale incelenmiştir. 

Ülkemizde Ibuprofen etkin maddeli ilaçlar, reçeteli olarak sadece eczanelerde satılmaktadır. 

Ibuprofen Dünyada 1969, Ülkemizde ise 1984 yılından bu yana ruhsatlı, kullanımı yaygın olan bir bileşiktir. Bugüne kadar da Ibuprofen etkin maddeli ilaçların sağlığı riske attığı konusunda ciddi bir uyarı yapılmamıştır. 

Piyasada bulunan tüm ilaçların istenmeyen etkilerinin bildirimleri, Türkiye Farmakovijilans Merkezi veri tabanına kaydedilmektedir. 

 

 

Yaptığımız incelemelerde Ibuprofen etkin maddeli ilaçların erkeklerde kısırlığa sebep olduğu şeklinde herhangi bir bildirime rastlanmamıştır. 

EMA ( Avrupa İlaç Ajansı) ve FDA (Amerikan Gıda ve İlaç İdaresi) gibi diğer sağlık otoritelerinde konuyla ilgili hali hazırda alınmış bir önlem ise bulunmamaktadır. 

Söz konusu makale, yayımlanan tüm veriler ve literatürlerle beraber, 10.01.2018 tarihinde (yarın) gerçekleştirilecek olan Farmakovijilans Komisyonu’nda değerlendirilecek, bu değerlendirmenin sonucunda gerekli açıklama yapılacaktır. 
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) m. murat (dr)
11.01.2018 10:04:54
Bilim insanlarımızın, akademisyenlerimizin "öyle bir şey yok" muhafazakarlığı. Adamlar yeni gelişmelere, çalışmalara tamamiyle kapalı.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/12-16/128. Ulusal Sitopatoloji KongresiTIBBİ...İZMİ