Bakanlık yeni yasa taslağına yıpranma payını koydu
SAĞLIKTA dönüşümün ikinci fazı için çalışmalarını yürüten Sağlık Bakanlığı, 20 bin olan aile hekimi sayısını 42 bine çıkaracak ve 30 bin aile sağlığı elemanı daha istihdam edecek.
Bakanlık yeni yasa taslağına yıpranma payını koydu
25 Nisan 2017 -

Aile hekimleriyle koordinasyon içerisinde çalışacak vaka takipçiliği sistemi de hayata geçirilecek. Buna göre, hastaneden randevu alan kişi gitmeden önce aranacak, şikayetleri sorulacak.

Vatandaş hastaneye gittikten bir süre sonra sağlığının düzelip düzelmediği aranarak belirlenecek.

Acil servise başvuru azaltmayı hedefleyen Bakanlık, bunun için yeşil alan (acil olmadığı halde acilde muayene olan ve ücret ödemek zorunda kalan kişilerin alındığı alan) hastalarına ayrı sekreterya kuracak.

Bakanlık, yeni devreye sokacağı sağlıklı yaşam merkezleri ile de sigara ve obezite sorununa çözüm arayacak.

Bakanlık hazırladığı yasa taslağı metninde sağlık çalışanlarına 5 yıla bir yıllık yıpranma hakkı düzenlemesine de yer verdi. Meltem ÖZGENÇ/HÜRRİYET

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
12
1) Yakup (Dr)
24.05.2017 11:40:43
Önceliği olmayan konularla uğraşmayın lütfen, öncelik: Ek ödemesi olmayan kurumlarda çalışan Hekim maaşlarında acil iyileştirme ile Emekli hekim maaşlarında yapılması gereken iyileştirmedir.
People
55
2) Muharrem (Dr)
26.04.2017 15:33:01
Öncelik; 1. Ek ödemesi olmayan kurumlarda çalışan hekimlerin, 2. Emekli hekimlerin maaşlarındaki aşırı düşük olan seviyeyi adil bir seviyeye çekmektir. SB yıllardır ihmal ettiği bu kanayan yaraya acilen müdahale etmelidir.
People
18
3) Şifai (Demirel )
26.04.2017 11:30:22
Ek ödemesi olmayan kurumlarda çalışan arkadaşlara tavsiyem, ek ödemesi olan kurumlara geçiniz.
People
31
4) iSMAİL (Dr)
26.04.2017 11:05:57
Bunlarla bişey olmaz. Bir Hekimin maaşı çalışırken de, Emekli olunca da Hakim-Savcı-Subay maaşı kadar olmadıkça adalet sağlanmış olmaz ve kimseyi de kandıramazsınız.
People
20
5) Dr (Dr)
25.04.2017 22:41:56
Boşuna yıpranma payı beklemeyin sn doktorlar. Gelse ne olur. Yakıt parasını ödeyemem. Diğer sağlık personelini zaten hiç sormayın.
People
17
6) Hekim (Aile hekimi)
25.04.2017 19:46:52
Biz arayacağız "alo nasılsınız? İyisiniz degil mi? Onun için aramıştık." Bu nasıl bir anlayış? Hastayi görmeden fizik muayene yapmadan hastanın ne durumda olduğuna nasıl kanaat getirilebilir? Başım ağrıyor diyen hangi hasta için telefon üzerinden SAK ı ekarte edip birşey yok diyebileceksiniz? Veya midem ağrıyor diyen için inferior MI? Sağlık çalışanı vatandaşın peşinden koşmaya başladı. Derdi olan sağlık çalışanı mı yoksa hastalar mı?
People
69
7) Ekrem (Dr)
25.04.2017 17:35:22
Öncelik; 1) Emekli hekim maaşları, 2) Ek Ödemesi olmayan kurumlarda çalışan Hekimlerin maaşlarıdır, bunlar değil. Pansuman tedbirlerle uğraşmaktan vazgeçip gerçek sorunların çözümüne odaklanın diyoruz, dilimizde tüy bitti ama duyan yok ki?
People
73
8) zeki can (cerrah pizzacı)
25.04.2017 13:14:39
lütfen önce emekli hekimlerin maaşını düzenleyin oldumu........
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
19/10-22/104.Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik KongresiGENELANTA
22/10-25/106. Puader KongresiÇOCUK...ANTA
02/11-04/11TMFTP Ultrasonografi KursuRADYOLOJİİSTA
14/03-18/03Ulusal Akciğer Sağlığı Kongresi (UASK) 2018GÖĞÜS...ANTA